Maserati представи изцяло нов турбомотор, който ще замени шест- и осемцилиндровите агрегати на Ferrari, използвани от компанията в момента. Nettuno е първата собствена разработка на "Тризъбеца" от 2002 г. насам.
Новият високооборотен V6 с обем 3.0 литра и ъгъл между блоковете 90 градуса развива впечатляващата мощност от 630 к.с. при 7 500 об/мин. Максималният въртящ момент от 730 Нм е достъпен в диапазона от 3 000 до 5 000 об/мин.
Със специфична мощност от 210 коня на литър работен обем Nettuno отстъпва със съвсем малко на четирицилиндровия 2.0-литров M139 на Mercedes-AMG, който развива 421 к.с. Най-близкият конкурент сред шестцилиндровите двигатели е 3.5-литровият V6 Ford EcoBoost на суперколата GT с 669 коня или по 191 на литър.
Изключителните показатели са постигнати със система за смазване със сух картер и технология за турбулентно реактивно запалване, при която част от горивото се впръсква по-рано и се възпламенява в малка предкамера, а след това пламъкът се пренася в основната горивна камера. Методът, използван за пръв път от Ferrari във Формула 1 през 2015 г., позволява да се повиши ефективността на изгаряне на горивната смес без негативни последствия за екологията и разхода на гориво.
Както може да се предположи от оборотните характеристики, Nettuno е късоходов - диаметърът на буталото от 88 мм е по-малък от хода му (82 мм). Двата турбокомпресора не са разположени между блоковете, както е модерно напоследък, а на привичните им места отстрани.
От Maserati подчертават, че Nettuno покрива стандарта за вредни емисии Евро-6D, а теглото му е 220 кг. Новият мотор ще дебютира с бъдещия суперкар MC20, който се очаква през септември, а след това ще започне да се монтира и на други модели на марката, като не е изключено да стане част от хибридна силова установка.