ФАКТИ.БГ

Рекордна мощност за първия нов двигател на Maserati от 18 години

Публикувана: 2 Юли, 2020 11:35
35 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6089
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 16 гласа.

Maserati представи изцяло нов турбомотор, който ще замени шест- и осемцилиндровите агрегати на Ferrari, използвани от компанията в момента. Nettuno е първата собствена разработка на "Тризъбеца" от 2002 г. насам.

Новият високооборотен V6 с обем 3.0 литра и ъгъл между блоковете 90 градуса развива впечатляващата мощност от 630 к.с. при 7 500 об/мин. Максималният въртящ момент от 730 Нм е достъпен в диапазона от 3 000 до 5 000 об/мин.

Със специфична мощност от 210 коня на литър работен обем Nettuno отстъпва със съвсем малко на четирицилиндровия 2.0-литров M139 на Mercedes-AMG, който развива 421 к.с. Най-близкият конкурент сред шестцилиндровите двигатели е 3.5-литровият V6 Ford EcoBoost на суперколата GT с 669 коня или по 191 на литър.

Изключителните показатели са постигнати със система за смазване със сух картер и технология за турбулентно реактивно запалване, при която част от горивото се впръсква по-рано и се възпламенява в малка предкамера, а след това пламъкът се пренася в основната горивна камера. Методът, използван за пръв път от Ferrari във Формула 1 през 2015 г., позволява да се повиши ефективността на изгаряне на горивната смес без негативни последствия за екологията и разхода на гориво.

Както може да се предположи от оборотните характеристики, Nettuno е късоходов - диаметърът на буталото от 88 мм е по-малък от хода му (82 мм). Двата турбокомпресора не са разположени между блоковете, както е модерно напоследък, а на привичните им места отстрани.

От Maserati подчертават, че Nettuno покрива стандарта за вредни емисии Евро-6D, а теглото му е 220 кг. Новият мотор ще дебютира с бъдещия суперкар MC20, който се очаква през септември, а след това ще започне да се монтира и на други модели на марката, като не е изключено да стане част от хибридна силова установка.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
YAMAHA
1 Отговор
Браво

Оценка:
-0 +31

1111
2 Отговор
Високооборотен V6 с голяма мощност - мнгоо добре, стига да е и здрав. Вече все по-малко фирми се престрашават за чисто нови разработки, а само взимат готови (като новата супра).

Коментиран от #5, #6, #7


Оценка:
-2 +30

ХХХ
3 Отговор
Играчка за богати хора, който не си знаят парите.

Оценка:
-3 +24

гост
4 Отговор
Само не разбрах в коя математика 88 е ПО-МАЛКО от 82 ???
Публикувано във факти.бг: диаметърът на буталото от 88 мм е по-малък от хода му (82 мм) !!
А иначе поредния кютук , който не може да изкара повече от 150-200 000 км без основен ремонт и ще сдаде багажа пред всеки електромотор с една пета от теглото и размера му , даже без да смятам "съпътсващи" агрегати като радиатори и ауспуси !!

Оценка:
-31 +12

гост
5 Отговор

До коментар #2 от "1111":


Ами сигурно има защо да не се занимават с димящи боклуци , чието място е отдавна в музея !! Между другото вчера по случай годишнината Тесла пусна официален клип с новия Роадстер , от 0 до 400 км/ч (!!!!) 19,8 секунди !! Без виене на умряло и кълбета дим !!! Спомняй си го , като се кефиш на това изкопаемо !! И е по-скъпо на всичкото отгоре !

Коментиран от #8


Оценка:
-40 +5

гост
6 Отговор

До коментар #2 от "1111":


Забравих да кажа , от 0 до 100 (сто) км/ч , 1,1 секунда (една секунда и една десета !!!!!)

Коментиран от #9


Оценка:
-27 +1

гост
7 Отговор

До коментар #2 от "1111":


За сравнение любимото ви Бугати го прави за над 30 секунди за сравнение , за Мазерати даже няма да търся , ще е в пъти повече !

Оценка:
-20 +2

1111
8 Отговор

До коментар #5 от "гост":


Интересен коментар на човек, който гледа тесла само на клипче и така и ще си остане. Ти май си от хората, който са емоционално привързани към телевизора и се възхищават на цифричките и святкащи рекламки. Истината е, че ел. колите имат поне още 10 години докато навлязат и не са използваеми. Кое нормално семейство си позволи една единствена ел. кола, с която да пътува къде ли не, като ти още нямаш логистична мрежа за зарждане и е бавно. Радвай се на г-н Мъск, прави му лайкове и пускай клипчета - лошо няма. Истината обаче е друга колкото и да не ти се вярва.

Коментиран от #10, #11, #34


Оценка:
-3 +32

9
Този коментар е премахнат от модератор
гост
10 Отговор

До коментар #8 от "1111":


А ти къде гледаш Бугатита и Ферарита ??? Само не почвай , че си ги карал , че ми е рано за спазми от смях , хахах !!

Оценка:
-18 +8

гост
11 Отговор

До коментар #8 от "1111":


А нормалните семейства позволили си ел кола са вече над милион само при Тесла , със другите марки над 5 МИЛИОНА в света !! И с толкова се увеличават годишно , скоро и с повече !!

Коментиран от #12


Оценка:
-21 +6

Tie
12 Отговор

До коментар #11 от "гост":


Вземи си една Тесла и се успокой...и престани да обясняваш и даваш наклон на хората какво да карат, какво щяло да стане...като не носиш автомобилизма в душата си, какво драскаш само под всяка тема за МПС-та??? Ти понеже си се докосвал до Мазерати, Ферари, Бугати и сие, пробвал си ги всичките и им знаеш кусурите...С едно старо Куатропорте 4.2-400 к.с. ще "опърдиш" кочана, та какво остава за нещо по-сериозно!!!

Коментиран от #13, #18


Оценка:
-2 +23

гост
13 Отговор

До коментар #12 от "Tie":


Ами за твое съжаление съм бил в музеите и на Ферари и на Ламборгини , също и на тест драйф , който осигуряват и не бях впечатлен особено ! Бугати съм пипал и сядал на салона в Женева , не съм карал , но нямам и желание !!! Пак повтарям , боклуци с надути цени за комплексари !!

Коментиран от #15, #28, #29


Оценка:
-24 +5

Инглес
14 Отговор
М139 на Mercedes-Benz, е с 416 к.с. или по 208 к.с. на литър. 210 > 208, прочетете малко повече преди да пишете измислени статии.

Коментиран от #33


Оценка:
-2 +8

Tie
15 Отговор

До коментар #13 от "гост":


Там където ти евентуално си бил като гост, аз съм бил вътре в "кухнята" - завод-производител, технически отдели, тестови изпитания, издавания към крайни клиенти за Мазерати/Ферари през далечната вече 2008-ма.... много силно се съмнявам ако наистина си се качвал да покараш или да те возят "мъжката" на нещо над 200 к.с. и да говориш, че не те впечатлява....
Ходи и прави някъде тест-драйВ на Теслата, взимай си една и си свиркай....какво ни занимаваш със своите словоизлияния и комплекси....като не знаеш и не почиташ традиции, история и спортни успехи - какво изобщо правиш в автомобилния раздел и по-специално ръсиш глупости под статия за Мазерати???

Коментиран от #16, #17


Оценка:
-3 +22

гост
16 Отговор

До коментар #15 от "Tie":


Ами "завода производител " при Ламборджини е зад музея , по точно музея е в сградата на завода , а при Ферари е от другата страна на улицата и за твое сведение от 2013 години разходката в завода е включена в малко по-скъп билет за музея , хахаха !!! Та не винаги да си бил по-късно е по-зле !!! И ти казах стига ми се ду с тия "по-мъжката" , това само доказва комплексарщина и елементарна ограниченост !! Един "немъжки" и никакви "мъжки" коли невидял Джей Лено след тестдрайва с Тесла Роадстер каза на всеослушание , че такова нещо нито е виждал нито е преживявал !!!!

Коментиран от #19


Оценка:
-19 +4

гост
17 Отговор

До коментар #15 от "Tie":


А също немъжкия Кристиян Коенигсег кара Тесла всеки ден , при това семеен седан Модел С и също на всеослушание каза , че е ПО-ДОБРА от М5 и най-добрия бизнес седан в момента !!!

Оценка:
-18 +4

z kat
18 Отговор

До коментар #12 от "Tie":


иване успокои се малко и си караи тиграта в сотиря. иима6 още бая да почакаш докато си купиш куатропорте. Ако беше влязъл в бизнеса и не се беше направил на интересен нямаше да опърдиш лисицата сега можеше вече да мислиш за мазерати.Засега сложи една газчица на тиграта че тия 1.4 бая гълтат като се карат на прекъсвач

Коментиран от #20


Оценка:
-5 +9

Tie
19 Отговор

До коментар #16 от "гост":


Там съм бил не като зяпач, както е в твоя случай, а като служител на компанията...
Прекалено много филмчета и картинки гледкаш...ясен герой си ми...
Отивай и се записвай на тест-драйв на Тесла....точно за такива еко-неопределени същества с "протези" се правят и промотират този вид "превозни средства" - идеални са ви!!!
Никога няма да сте автомобилисти, така че просто пропускайте и се въздържайте да коментирате новостите в автомобилния свят....

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +16

Tie
20 Отговор

До коментар #18 от "z kat":


Стаматчо, върни малко газта и не се гЪзирай!!!
Опел не съм имал никога, както и лична кола под 2.0 турбо 150 к.с....
Карам на бензин и дизел, кола с АГУ никога не съм притежавал или дори съм си помислял да имам...
И чети "умнико" не съм писал, че съм притежавал никъде!!! Представлявал съм марката, което означава че съм бил във всички техни технически отдели, развойни бази, тестови писти, както и че сме организирали "трак дей" с тестови пилоти (Иван Капели) за потеницални клиенти....

Оценка:
-5 +9

гост
21 Отговор

До коментар #19 от "Tie":


Не ми е нужно да съм "служител" в компания , още повече търговски представител , както най-вероятно е твоя случай , за да оценя какво предлага и какво заслужава , както го правят милионите клиенти на такива компании !!! А специално за Мазерати пък е толкова зле , че въпреки мощното подпиране и на Фиат и на Ферари едвам се държи да не глътне вода окончателно !!! И което най-вероятно и ще стане в следващите само няколко години , щото е абсолютно невъзможно да се включи в новите изисквания за емисии , а "далновидния" Фиат е толкова напред с електрификацията , че ще плаща 5 милиарда суха пара на Тесла , за да ползва екокредитите и !!!! Представях ли си след 2-3 години Мазерати със задвижване от Тесла , хахахаххах !!!!! Направо ще те пратят пак в завода и ще трябва да обясняваш каква супертехнология предлагаш на клиента , хахаххахаххах !!!

Коментиран от #22


Оценка:
-15 +1

Tie
22 Отговор

До коментар #21 от "гост":


Това няма как да стане, не съм техен служител от края на 2008-ма...и не съм бил от "обясняващите" се на клиентите...
А да казваш на фирми с такава славна история, че са зле...много на "вие" си с автомобилната тематика...много....то и затова ти пасват подобни "творения"....
Икономистче или ел.иженерче си?

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +11

гост
23 Отговор

До коментар #22 от "Tie":


Това даже няма нужда да го казвам аз , това го казват самите Мазерати , с падащи продажби и замираща дейност , хахахах !!! Защо мислиш са се сетили да правят собствен двигател , щото вече не могат да плащат на Ферари за техните двигатели , които ползваха !!! А тов им беше най-голямата реклама и причина за поне половината от продажбите !!

Коментиран от #24


Оценка:
-12 +0

Granturismo
24 Отговор

До коментар #23 от "гост":


Четох четох, ама то не се издържа. Да караш Ферари, Ламбо или Мазерати (ако въобще си карал) и да кажеш, че не е нищо особено, извинявай, но нещо не е така. Това са коли, които вълнуват и емоцията не може да се опише. Има дни, в които просто ти се иска да караш, качваш се и нищо друго няма значение. Откъде знам ти се сети ...

Коментиран от #25, #26


Оценка:
-0 +16

гост
25 Отговор

До коментар #24 от "Granturismo":


Ами ти пък се сети защо и "Ламбо" и "Ферари" изкуствено си ограничават произведените бройки и какво ще стане с цените им , ако почнат да произвеждат колкото могат да продадат !!! Справка Порше Кайен и Панамера !!! Каейена вече струва колкото Тойота , а Панамерата и остават само 2-3 годинки да стигне масово 10 години и ще стане същата работа !!! Ще се превъзнасяш ли тогава за "вълнението и емоцията" дето не може да се опише или те важат само ако можеш да си въобразяваш , че си нещо повече от другите ?? За съжаление за Мазерати дори това не важи , щото те имат проблем да продадат въобще някакви бройки !!! Провери цената на употребяваните , прочети отзивите на собствениците за "качеството" на кола струваща над сто бона в евро и тогава го избивай на "емоции" , хахахха !!! Айде и ние да сме виждали коли и да няма нужда да се сещаме откъде си знаел , хахахха !!!!

Оценка:
-10 +3

гост
26 Отговор

До коментар #24 от "Granturismo":


Та мисълта ми беше , щото от емоции сигурно няма да вденеш , че това са изкуствено надути цени , неотговарящи на това , което всъщност предлагат !!!! Само гледай как след една година ще обърнат палачинката и ще почнат да изкарват електрички , щото иначе трябва да затварят !!! Тогава какви емоции ще ви вълнуват , електричката на Ферари , най-хубавата електричка , хахаххахах !!! Нали и Порше нямаше да прави електрички , че и като взе да прави та неговия резил го няма никъде !!!

Коментиран от #27, #30


Оценка:
-12 +4

Granturismo
27 Отговор

До коментар #26 от "гост":


Прав си не мога да “вдяна”. Но много ще се радвам да не пишеш коментари за неща, които не разбираш под всяка статия. Не харесваш Мазерати - ОК, нямам нищо против. Аз също не харесвам електрокари но не спамя под всяка статия. Наистина ще се радвам на повече положителни емоции в коментарите. Бъди здрав и приятна вечер!

Оценка:
-0 +13

28
Този коментар е премахнат от модератор
29
Този коментар е премахнат от модератор
30
Този коментар е премахнат от модератор
31
Този коментар е премахнат от модератор
прецаквация
32 Отговор
Аз с тези мощности на състезание ли ще ходя или ще си карам 10-тина години и после ще гледам, да му взема максималната цена?

Оценка:
-0 +0

Вечният кмет
33 Отговор

До коментар #14 от "Инглес":


Тук говориме за метрични 421 кс, а не британски механични кс, бе господин Инглес. Все пак сме в Континентална Европа, а не в Инглънд.

Оценка:
-0 +2

гост
34 Отговор

До коментар #8 от "1111":


Няма нужда да обясняваш на такива господа,те няма да те разберат!
Не че аз не харесвам електричките но всичко идва с времето си,трябва да се гледа реално на нещата! Това 100 км/ч за 1.1секунда на Тесла ми идва малко бързо и нереално,като през комунизма изпълнявахме плана за две петилетки само за пет години!!! Че и много хора вярваха!

Коментиран от #35


Оценка:
-3 +1

гост
35 Отговор

До коментар #34 от "гост":


А забравих да пиша че съм пенсиониран пилот на изтребител макар и не от най-модерните но си имам някаква представа за скорост!

Оценка:
-1 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.