Китайската компания Sinotruk CNHTC пусна в продажба обновена версия на флагманския си влекач Huanghe X7 ("Жълта река"), който според производителя е най-аеродинамичният сериен камион в света. Благодарение на кабината с издадена муцуна и наклоненото челно стъкло коефициентът на въздушно съпротивление е сведено до рекордната за товарен автомобил стойност от 0.37 - с около 1/3 по-малко, отколкото европейските влекачи.
От Sinotruk CNHTC твърдят, че аеродинамичната форма на камиона намалява разхода на гориво с до 10% в китайски условия със заявен годишен пробег до 300 000 км. Влекачът с размери 6.0 х 2.5 х 3.95 метра и колесна формула 6x4 има задвижващи мостове MAN и може да тегли ремаркета с тегло до 40 тона.
В конструкцията на 11-литровия двигател Sinotruk MC.11Н-60 с мощност 490 к.с. също са използвани технологии на MAN. Като алтернатива ще се предлагат мотори на китайската компания Weichai.
Скоростната кутия Sinotruk AMT 2.0 е роботизирана, с 16 предавки. Камионът има пневматично окачване, а хидравликата се доставя от тамошния филиал на немската ZF. Алуминиевият резервоар поема 600 литра.
Кабината на Huanghe X7 има четириточково окачване и спалня с широчина 1 метър. Оборудването включва мултимедийна система с навигация, климатик, автономна печка и хладилник. За безопасността отговарят многобройни системи като контрол на движението в лентата с автоматично спиране, следене за признаци на умора у водача и камери за 360-градусово видеонаблюдение.