Last news in Fakti

9 Октомври, 2020 16:05 13 035 22

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

  • sinotruk cnhtc-
  • huanghe x7-
  • камион-
  • влекач-
  • аеродинамика

Китайската компания Sinotruk CNHTC пусна в продажба обновена версия на флагманския си влекач Huanghe X7 ("Жълта река"), който според производителя е най-аеродинамичният сериен камион в света. Благодарение на кабината с издадена муцуна и наклоненото челно стъкло коефициентът на въздушно съпротивление е сведено до рекордната за товарен автомобил стойност от 0.37 - с около 1/3 по-малко, отколкото европейските влекачи.

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

От Sinotruk CNHTC твърдят, че аеродинамичната форма на камиона намалява разхода на гориво с до 10% в китайски условия със заявен годишен пробег до 300 000 км. Влекачът с размери 6.0 х 2.5 х 3.95 метра и колесна формула 6x4 има задвижващи мостове MAN и може да тегли ремаркета с тегло до 40 тона.

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

В конструкцията на 11-литровия двигател Sinotruk MC.11Н-60 с мощност 490 к.с. също са използвани технологии на MAN. Като алтернатива ще се предлагат мотори на китайската компания Weichai.

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

Скоростната кутия Sinotruk AMT 2.0 е роботизирана, с 16 предавки. Камионът има пневматично окачване, а хидравликата се доставя от тамошния филиал на немската ZF. Алуминиевият резервоар поема 600 литра.

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

Кабината на Huanghe X7 има четириточково окачване и спалня с широчина 1 метър. Оборудването включва мултимедийна система с навигация, климатик, автономна печка и хладилник. За безопасността отговарят многобройни системи като контрол на движението в лентата с автоматично спиране, следене за признаци на умора у водача и камери за 360-градусово видеонаблюдение.

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света

Китайски влекач стана най-обтекаемият сериен камион в света


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 реалиста

    39 48 Отговор
    па нали са умни,що ползват западни технологии

    Коментиран от #2

  • 2 реалиста

    24 31 Отговор

    До коментар #1 от "реалиста":

    русофилите ми зацвъкаха минусите

    Коментиран от #9

  • 3 и а х ти

    17 16 Отговор
    дървото
  • 4 Малознайко

    41 14 Отговор
    Евала на жълтурчетата, имат те ноу-хау за всичко, даже и щайгите от които пишете са ги произвели китайци!!!

    Коментиран от #10

  • 5 Ха ха ха

    34 14 Отговор
    Броня на ВОЛВО, 100%, кабина на Стралис, емблема Мерседес и сложили една нова решетка. А мотора чии е?

    Коментиран от #17

  • 6 Николенко

    15 15 Отговор
    М'чи той правен за китайци бе ! Как няма да му свалят коефициента на челно съпротивление, като шкафовете в предната част на кабината ги няма . И смятай да тръгнеш на "двойка" с тази консерва, като натоварим багажа и колегата ще трябва да седне на коленете ми...
    За късо става ама за три месеца "вътрешно", благодаря . И мотора, кой знае какъв "умрялник" е ...
  • 7 Бай Стою касапина

    12 19 Отговор
    По-грозен камион не съм виждал.
  • 8 Бай Генчо маневрата

    9 6 Отговор
    Да сго карат,тия китайци.. Макрона нема да ги пусне у Европата
  • 9 ссср

    4 10 Отговор

    До коментар #2 от "реалиста":

    Съветифили
  • 10 Шуме

    7 13 Отговор

    До коментар #4 от "Малознайко":

    Нищо не са произвели, американците им казват с моя ръка кое копче да натиснат
  • 11 Ключовата дума е "сериен"

    3 3 Отговор
    Tesla semi има още по-добър drag coefficient - 0,35 сметнато теоретично от странични лица и 0,36 заявени от Тесла. Засега обаче всичко е на прототипи и не може да се нарече сериен камион.
  • 12 Ето едно видео по темата

    0 1 Отговор
    Приятно гледане
  • 13 Втори опит

    0 1 Отговор
    Приятно гледане
  • 14 Видеото не се вижда

    0 1 Отговор
    Третия път
  • 15 0.54

    2 2 Отговор
    Това е по-аеродинамично от мойта кола
  • 16 Голям Слон

    15 3 Отговор
    Хуан Хъ.. Жълта река. Следващото е Ян дзъ, ама вече не знам как се превежда :-) Браво на китайците! Само ние нищо не правим.
  • 17 Даа

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Ха ха ха":

    Ха наистина! Не се бях загледъл
  • 18 стоян

    1 6 Отговор
    Аз не вярва на китаец -лъжат защото няма как да проверим =просто евтина реклама на китайски камион за който никой не е чувал до сега

    Коментиран от #22

  • 19 Мариян

    2 2 Отговор
    Логото на марката някакси ми напомня на Мерцедес :D
  • 20 антисоросоид

    3 5 Отговор
    И умират от злоба сороскитегендари защото освенгейПаради нищо друго си немогат да направят

    Коментиран от #21

  • 21 руска смрад

    2 4 Отговор

    До коментар #20 от "антисоросоид":

    Не знам ама САЩ е най-развитата и технологична държава на тоя свят която проозвежда абсолютно всичко.Това да не са руските соросоидни бушмени,че да не прозвеждат абсолютно нищо ? Най технологичното нещо което е произвеждала руската смрад е самовара.
  • 22 Тома

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "стоян":

    Стояне - на китаец не вярваш, а на германец вярваш ли?
    Двете марки, собственост на Volkswagen - Scania и MAN обявиха (през две години), че са вложили във водещия тип кабини по 4 млрд. евро, т.е общо 8 млрд. евро за подобряване комфорта и сигурността. Като погледнем новите и старите кабини - разликите едвам се забелязват.
    Да, но със сигурност са си спестили доста данъци.
    Аз, вече на германец не вярвам!!!
    А видиш ли в името на компания или партия думичката “народен” - бягай далече! - Volkswagen, ЕНП и т.н.