Бял дим или по-скоро пара от изпускателната тръба не означава никакви проблеми с колата, ако току-що сте запалили колата след дълго време на паркинг. Факт е, че през нощта влагата се кондензира в изпускателната система и при нагряване тя започва да се изпарява. И ако навън е студено ще се вижда бяла пара. И колкото по-студено е навън, толкова по-плътна ще е тя. Освен това влажността на въздуха влияе върху цвета и наситеността на парата: колкото по-висока е влажността на въздуха, толкова по-плътна и бяла е парата.
През топлите месеци на годината ситуацията е различна, поради което е по-лесно да диагностицира въпросния бял дим. Ако такъв излиза от изпускателната тръба, когато двигателят е загрял, най-вероятно това се дължи на охлаждащата течност, която влиза в цилиндрите. Сред най-честите причини са: изгорели уплътнения на цилиндровата глава, пукнатини в облицовката на цилиндъра или главата.
Плътният дим може също да показва непълно изгаряне на въздушно-горивната смес, което се случва поради намаляване на компресията в цилиндрите. Цветът на отработените газове варира от светъл до черен. В нашия случай, ако цветът на отработените газове е бял, тогава сместа е твърде постна (има твърде много въздух). Виновникът може да бъде както неизправност в горивното оборудване, така и загуба на херметизация във всмукателната система.
Синкавият оттенък на отработените газове ще ви подскаже, че маслото попада в горивните камери. Смазочната течност може да влиза там по много причини. Например, поради износване на буталните пръстени и групата цилиндър-бутало. Факт е още, че маслото за една нощ се просмуква през износените уплътнения в цилиндрите. И след стартиране на двигателя то бързо изгаря. Е, когато двигателят работи в оптимални температурни режими, маслото прониква в много малки количества, така че не можете да видите дима.