Проблемът се крие в eCall системата, която има за цел да ви локализира и изпрати екип на спешна помощ при катастрофа. Системата може да не локализира правилно станалият инцидент, което да забави пристигането на нужните екипи. Проблемът засяга всички автомобили снабдени с тази функция и произведени преди 29 януари 2021 година, което според данни на германската компания са точно 1 292 258 автомобила от всички модели.
Проблемът може да бъде разрешен в най-близко представителство на Mercedes-Benz или чрез софтуерен ъпдейт за колите с включена такава екстра. Всички представителства на марката вече са уведомени и могат да започнат процедури по оправянето на проблема, а собствениците на засегнатите возила ще получат известие до 6 април.
Според данни на Autoexpress, сервизната акция е определена само за територията на САЩ, но тя засяга и автомобили извън територията на Щатите, като за сега от Mercedes-Benz отказват да предоставят повече информация. Ще припомним, че системата е задължителна и за всички нови автомобили в Европа от март месец 2018 година.