Отидете към основна версия

11 Май, 2021 00:17, обновена 11 Май, 2021 00:17 54 703 82

Няколко грешки, които вредят на двигателя през лятото

  • съвети-
  • лято-
  • автомобили

Какво трябва да се направи, за да се избегнат проблеми

Снимка: Shutterstock

Всички знаят, че в мразовития сезон компонентите и възлите на автомобила - и по-специално двигателят - са подложени на повишени натоварвания. Точно поради тази причина през лятото, когато температурата се повиши над 25 ° C, трябва да подготвите колата, тъй като екстремната топлина, както и замръзването, излагат автомобилните системи на силен стрес.

Какво точно трябва да се направи?

Докато дойде лятото, би било добре да се направи т.нар. подготовка: ако има нужда заменете моторното масло с такова с по-голям вискозитет, проверете нивото и състоянието на охладителната течност и измийте радиаторите (ако е необходимо). Необходимостта от процедура по измиване на радиатора е очевидна, но много шофьори - особено тези, които карат относително нови автомобили - не ѝ обръщат внимание, което е първата груба грешка, която може да доведе до повреди в двигателя.

Проверете маслото

Що се отнася до моторното масло, при избора на смазка трябва да се ръководите от препоръките на производителя. Ако в ръководството е записано, че, да речем, трябва да се налива 5W30 е по-добре да го направите. Важно е обаче да запомните, че тази рецепта обикновено е подходяща за средни работни условия, а не за екстремни жеги.

Ако ви се налага да карате автомобила интензивно в жегите има смисъл да замените препоръчаното масло - 5W30, например - с малко "по-дебело", казано на разговорен език - например 5W40. Ако се направи сравнение между тях, последното показва по-добър кинетичен вискозитет при високи температури. Следователно, при равни други условия, при нагрят двигател маслото 5W40 ще смазва по-ефективно триещите елементи от 5W30.

По въпроса за охладителната течност или т.нар. антифриз, то той трябва да се сменя на всеки 50 000 - 60 000 км. Тези, които пренебрегват тази препоръка, рискуват от задръстване на помпата, претоварване на ангренажния ремък, запушване на канали и тръби на охладителната система с корозивни отлагания. И всичко това - дори при нормални работни условия, а в жегите процедурата е още по-наложителна.

Предварително подгряване на агрегата

Другата сериозна грешка, която много шофьори правят през лятото, е отказът да се загрее двигателя след дълъг престой. Да, много хора погрешно вярват, че този етап е необходим само през зимата - те казват, че в жегата можете да завъртите ключа на запалването, незабавно да включите на режим D (или на първа предавка) и да потеглите.

През лятото няма прекалено сгъстяване на маслото, което е опасно за двигателя, но не забравяйте, че двигателят има конструктивна работна температура, при която той-работи най-добре. Освен това хидравличните повдигачи, обтегачи, фазопревключватели и други елементи, „свързани“ с налягането на маслото, могат да функционират правилно само при работна температура.

Просто казано, ако не искате да предизвикате повреди по двигателя, тогава все пак има смисъл да прекарате минута в загряване на мотора. Това време е напълно достатъчно, за да може маслото да се разпространи през системата. Освен това, както при студено време, не давайте веднага "цялата газ". Докато температурата на двигателя достигне 80-90 ° C, опитайте се да избягвате внезапно ускорение и високи обороти.

Следете температурата на двигателя

И накрая, през лятото е много важно да следите температурата на двигателя и внимателно да боравите с педала на газта в особено в трудни условия на работа, които включват дълги задръствания, дълги изкачвания нагоре или офроуд терен. Двигателят вече изпитва трудности заради жегата и с допълнителното натоварване трябва да се внимава.

При първите намеци за възможно прегряване - веднага щом стрелката на температурата доближи "червената зона" - трябва да спрете, да изключите двигателя и да отворите капака. Само след 10-15 минути, когато налягането в охладителната система спадне, можете внимателно и бавно да добавите антифриз към разширителния резервоар (ако е необходимо) и да стартирате двигателя отново.

Ако това не помага и стрелката продължава да клони към червената зона, то причините може да се свързани с работата на термостата. В този случай е по-добре да спрете да експериментирате и да се обадите на пътна помощ. Проблемите с прегрял двигател винаги са скъпи.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 106 гласа.

Свързани новини