Това е игра на вземане и даване и очакваме тя да се играе, докато производителите се опитват да намалят съпротивлението, за да получат оптимален автономен пробег за своите електромобили. Един от начините, по които Mercedes казва, че е в състояние да се бори с тази линия на покрива е просто да "облегне" седалките назад под по-агресивен ъгъл, което и прави в EQXX, за да позволи повече място за главите на пасажерите отзад.
Отвъд очевидно "хлъзгавата" форма, във Vision EQXX има изобилие от детайли, които му помагат да постигне този коефициент от 0.17 Cd. Отпред, площта е по-малка от тази на CLA, а тънките "дишащи" елементи отстрани на предната броня са предназначени да се оптимизират въздушния поток към колелата и така да намалят съпротивлението.
Джантите и гумите са голяма болка, когато става въпрос за съпротивление, но Vision EQXX използва супер тънки и високи (20-цолови) джанти и гуми. Гумите Bridgestone Turanza Eco са допълнително оптимизирани със специални аеродинамични странични стени, а самите джанти са изработени от кован магнезий с капаци, позволяващи плавен въздушен поток над тях. Тъй като Mercedes си е Mercedes, тези капаци са прозрачни, така че все още да позволяват разглеждане на джантите с акцент от розово злато.
Още нещо любопитно е свързано със задницата на Vision EQXX. По-точно с една конкретна част от технологията в задната част на автомобила - активният заден дифузьор. Именно той позволява на Mercedes да оптимизира задната част на автомобила, независимо от скоростта, с която пътувате. След като достигнете 60 км/ч, дифузьорът се измества с две стъпки и подобрява съпротивлението при по-висока скорост.
„Той се сгъва под ъгъл така, че да осигури перфектната настройка на задната част“, казва един от дизайн специалистите в компанията. Той дори е проектиран да се прибира, когато усети предстояща катастрофа, въпреки че Mercedes на този етап не казва дали въобще обмисля активния дифузьор като производствен артикул, но явно това е така.
Има и въпрос за развитието на аеродинамичните тунели. От Mercedes твърдят, че е използвано само около една трета от обичайното време за разработка на автомобил в аеродинамичен тунел, защото останалата част по проектирането на аеродинамиката на Vision EQXX е направена с помощта на разширена виртуална реалност. А това, че Mercedes успява да постигне този нисък коефициент на въздушно съпротивление с дори по-малко време в аеродинамичния тунел от обикновено, го прави още по-забележим.
Може би това, което е най-впечатляващо от всичко, когато става въпрос за EQXX, е, че Mercedes е създал невероятно ефективен автомобил, който изглежда като нещо, в което бихте искали да бъдете видяни. Той е примамлив, атрактивен и въобще всичко, което бихме очаквали от Mercedes-Benz.
„В съответствие с нашата философия за чувствена чистота, ние създадохме грандиозни пропорции, които съчетават красотата с ефективността“, казва Вагенер. „. Фактът, че крайният резултат е толкова красив, колкото е, е доказателство за умението на нашия дизайнерски екип, работещ в тясно сътрудничество с експертите ни по аеродинамика.”