В Набережни Челни започнаха да тестват КамАЗ-54901 с т.нар. газов двигател. Това е шестцилиндров двигател КамАЗ-950.10 с мощност 450 к.с. с., отговарящи на стандартите Евро-6. Двигателят се отличава с намалено съотношение на компресия, оригинална цилиндрово-бутална група и цилиндрова глава, модифицирана за специфичните свещи. Вместо оборудване за дизелово гориво е налична система за подаване и запалване на природен газ.
Както знаете, двигателят на новите машини от поколението K5 е сдвоен с 12-степенна автоматична трансмисия ZF Traxon с хидравличен ретардер. В газовата версия колата има два криорезервоара от по 530 литра всеки. Декларираният пробег с едно зареждане е около 1500 км! Версията на KамAZ-54901, работеща на LNG се нарича Hi-Tech.
Оборудването е планирано да съответства на бензиновия аналог: меко арматурно табло, ръчна спирачка с бутон, нов дизайн на лостовите превключватели, подобрена ергономия, ADAS (Advanced Driver Assistance System) адаптивен круиз контрол. Според пресслужбата вече са събрани пет прототипа за различни тестови нужди: отстраняване на грешки в системата ADAS и системата за управление на скоростната кутия, работа по двигателя и електронните компоненти, както и за сертифициране.
Планира се тестването и сертифицирането да приключат до края на лятото, а масовото производство ще започне в края на третото или началото на четвъртото тримесечие на 2022 г. Тази модификация се планира да покрие нарастващото търсене на камиони на газ, включително на европейския пазар.