Apple, подобно на редица други технологични компании, спря да продава продуктите си в Русия. Въпреки че Русия не представлява значителен дял от приходите от продукти на Apple, този бойкот ще окаже сериозно влияние върху бизнеса на компанията.
Apple държи около 15% от пазара на смартфони в Русия, което отговаря на третото място на местния пазар. Samsung е начело с пазарен дял от 34%, следван от Xiaomi с 26%.
През 2021 г. продажбите на смартфони в Русия в парично изражение възлизат на около $7.6 млрд. По този начин може да се предположи, че в резултат на спирането на продажбите на своите продукти в Русия Apple може да загуби около $1.14 млрд. годишно, или около 3 милиона долара на ден.
Пропуснатите печалби могат да бъдат по-високи, като се има предвид, че общите приходи от смартфони в Русия непрекъснато нарастват през последните няколко години. Към 2020 г. приходите са $5.93 млрд., а през 2019 г. $5.2 млрд. Като цяло от 2014 до 2021 г. тази цифра е нараснала с почти 200%.
Имайте предвид, че Samsung също спира да продава своите устройства в Русия. Това отваря прозорец от възможности за китайските марки, които все още не са обявили излизането си от Русия. Такива компании обаче могат да пострадат от всякакви последващи санкции, забраняващи да правят бизнес в страната-агресор.