Двигателят с вътрешно горене се крепи на тънък лед, тъй като все повече и повече държави поставят ултиматуми за евентуалната му забрана и докато някои автомобилни компании продължават да се борят за правото да произвеждат двигатели с вътрешно горене, други подкрепят призива за прекратяване на производството на тези славни, но замърсяващи механизми.
Една от автомобилните компании, която призовава за повсеместното прекратяване на производството на ДВГ, е Ford. Това на пръв поглед е доста странно решение, тъй като именно Ford са отговорни за изграждането на най-популярния спортен автомобил в света - Ford Mustang , както и на пикапите от F серията, които са най-разпространените превозни средства зад Океана. А всички знаем, че и Mustang, и F-Series се задвижват от двигатели с вътрешно горене. А сега изведнъж Ford подкрепя призива за забрана на продажбите на коли с ДВГ от 2035 година.
Ford наскоро добави името си към петиция, подписана от 24 други големи компании, опериращи в Европа, за забрана на продажбата на автомобили с ДВГ в региона. Петицията беше изпратена до органите на Европейския съюз. Ford Europe призова ЕС и да "установи задължителни цели за инфраструктурата за зареждане", тъй като продължава да разширява гамата си от електрически модели.
ЕС предприе сериозни стъпки за намаляване на емисиите на CO2 и миналата година предложи 100% намаляване на емисиите от превозни средства до 2035 г. Това е горе-долу същото, което Ford и неговите съюзници се надяват да постигнат със забраната за производство на ДВГ, но заявено в по-приемлив вариант. Този ход, ако се случи, ще коства огромни усилия от страна на ЕС и производителите, тъй като проучванията на Ernst & Young показват, че в Европа ще са нужни 65 милиона електрически зарядни станции за да направи успешно прехода.
„Във Ford в Европа вярваме, че свободата на движение върви ръка за ръка с грижата за нашата планета“, казва Стюарт Роули, ръководител на Ford Europe. „Ето защо ние се стремим всички превозни средства на Ford да бъдат с нулеви емисии до 2035 г. За да постигнат успешно това, политиците в ЕС трябва също така да установят задължителни цели за изграждане на безпроблемна инфраструктура за електрическо зареждане, която отговаря на нарастващото търсене на електрически превозни средства.“
В момента ЕС се стреми към намаляване от 37.5% до 2030 г., като този стимул се подкрепя от други големи производители като Mercedes-Benz, Audi и Volvo. Повечето големи европейски производители обещаха да прекратят разработките на ДВГ до 2030 г. От друга страна в момента Ford продава само три изцяло електрически превозни средства - F-150 Lightning , Mustang Mach-E и E-Transit, но планира да предложи още седем модела до 2024 г.