Вероятно по-малките от вас са слушали разкази за „трабант“ и как източно германската кола е направена от картон, докато пък по-големите от вас вероятно са съчинявали тези разкази. Е колелото на живота се завърта и сега тези, които са слушали историите за картонените „трабантчета“ ще имат възможност също да ги разказват на децата и внуците си, но вместо германската марка, те ще показват концепта, който от Citroen показаха по-рано днес.
Новият Citroen Oli е „лаборатория на колела“, както от френската марка описват произведението си, тъй като е направен изцяло от рециклирани материали, които след това могат да бъдат използвани отново. Нетрадиционният пикап е направен в стила на Ami с отварящи се врати в стил Rolls-Royce, изцяло вертикално предно стъкло и футуристичен дизайн.
Част от купето е направено от рециклиран картон, който е подсилен с пластмасово покритие и може да издържи теглото на човек. За допълнителна здравина, картонът оформен под формата на пчелна пита. Друга интересна част от колата е вертикалното предно стъкло, което от Citroen казват, че пести материали и намалява драстично теглото. Всичко това е направено с цел пестене на ресурси и мисъл за бъдещето на планетата. Теглото на колата е под 1 тон, а животът ѝ е 50 години.
Седалките са четири на брой и са направени от термопластичен полиуретан и 3D принтирана задна част. Рамките на седалките пък са монтирани върху тръби закачени към пода с малки амортисьори. Колата може да се похвали още с много място за съхранение, както и сваляеми Bluetooth колонки. От Citroen са премахнали някои от екстрите, за да намалят окабеляването и зависимостта от ресурси, което пък е довело до избора на механични прозорци, механично заключване и други технологии с които сме отвикнали в модерните автомобили.
За задвижването се грижи 40кВч батерия, която заедно с електромотор може да послужи за пробег от около 400 километра. Зареждането на подходяща станция отнема 23 минути при допълване от 20 до 80%, а максималната скорост на колата е 110км/ч. От Citroen казват, че колата е само концепт, който няма да влезе в серийно производство в този си вид, но пък ще ни покаже идеи, които от компанията могат да използват в бъдеще.