В Германия наскоро беше открит завод за рециклиране на батерии от Volkswagen . Очаква се съоръжението да обработва 3600 батерии годишно. Намира се между Хилдесхайм и Брауншвайг. Компанията планира да разшири процеса, като създаде нов завод, който ще е още по-ефективен. Наличието на такива заводи обаче е незначително в световен мащаб, а производството на батерии, както се оказва, е доста по-вредно за околната среда от бензиновите автомобили. Единственото предимство е, че големите градове, използвайки електромобили, остават с по-чист въздух, но глобално погледнато производството на електромобили не е екологичен процес.
Електрическите автомобили (EV) са рекламирани като все по-популярен начин за намаляване на замърсяването и глобалното затопляне, но те не са лишени от своите недостатъци. Техният производствен процес изисква повече токсични минерали и заводите, свързани с производството на батерии произвеждат повече парникови газове от тези за конвенционалните автомобили. Те също имат по-голямо въздействие върху киселинния дъжд, праховите частици във въздуха и смога, отколкото фабриките за конвенционалните автомобили, и замърсяват повече от превозните средства, задвижвани с бензин. Те също така допринасят и за изчерпването на изкопаемите горива и минералните ресурси.
Проучвания по темата установяват, че токсичността за хората от електрическите автомобили е по-лоша от тази на колите, задвижвани с бензин. Изследователите обаче отбелязват, че електромобилите имат по-ниски емисии на глобално затопляне от автомобилите, задвижвани с бензин. Те могат също така да причинят по-голяма токсичност за хората поради по-големите батерии. В крайна сметка се очаква електромобилите да изместят двигателите с вътрешно горене от пазара и поради тази причина трябва сериозно да се мисли за рециклирането на батериите и за намаляване на замърсяването на природата от заводите за акумулатори.