Много експерти препоръчват през зимния сезон периодично да включвате климатика в колата. Има обаче противоположни мнения относно шофирането с активирана климатична система в студено време.
В името на превенцията много собственици на автомобили, макар и спорадично, включват климатичната система. Най-малкото, за да премахнат влагата от предното стъкло бързо. Но не са малко експертите, които смятат, че това не трябва да се прави. Ето защо.
Струва си да се знае, че фреонът влиза във въздушната система не в газообразна, а в течна форма. И едва тогава се превръща в газ, като същевременно отнема топлината от въздуха, влизащ във вентилацията. Впоследствие, в газообразно състояние хладилният агент влиза в компресора на климатика, където отново се превръща в течен.
Но през зимата, за да превърнете течния фреон в газообразен, може просто да няма достатъчно топлина. И това лесно може да доведе до фатални последици за климатичната система, най-неприятната от които е повреда на компресора.
С други думи, според някои специалисти, при минусови температури активирането на климатичната система е противопоказано. Но при лек спад на термометъра, когато тя е около нулата, е напълно възможно да използвате бутона A/C.
Тогава можете чрез климатика да "оберете" влагата от вътрешната част на стъклото. Но е по-добре да не използвате автоматичната функция за поддържане на зададената температура (auto), която климатрониците на колите имат.
В подкрепа на това твърдение, което пак ще отбележим, че не се споделя от всички експерти, е и факта, че някои от по-съвременните климатични системи дори имат защита и не могат да се включат при минусови температури.