Отидете към основна версия

12 342 33

Нов вид спирачки: без спирачна течност

  • zf-
  • спирачки-
  • схпирачна течност-
  • електрически спирачки-
  • хидравлични спирачки

ZF разработи електрически спирачки за електромобили

Немската компания ZF представи иновационна спирачна система без хидравлични линии и спирачна течност. Най-общо казано иновацията работи с електрически мотор на всяко колело, който притиска спирачните накладки към диска. Такава система обещава по-ефективен контрол и от електронните системи за безопасност, както и по-голяма ефективност при спиране. Твърди се също, че такива спирачки разширяват обхвата на електрическите превозни средства и намаляват вредните емисии.

Новата електрическа спирачна система, т. нар. brake-by-wire, обещава освен по-висока безопасност и надеждност, и много по-опростена и евтина поддръжка. ZF обявява най-новата система в своето портфолио, заявявайки, че това е нова ера в управлението на превозните средства.

Компанията представи новата технология за електрически спирачки на своя Ден на мобилността от следващо поколение в Шанхай. Иновативната спирачна система създава спирачна сила с електрически мотор на всяко колело и елиминира необходимостта от хидравлична система и спирачна течност. В същото време, в така наречената "суха" спирачна система, спирачните сигнали от педала към електрическия мотор се предават чисто електрически.

В сравнение с конвенционалните спирачни системи, инженерите на ZF казват, че тяхната технология позволява по-лесно интегриране на спирачния контрол (IBC), по-къс спирачен път, по-добро възстановяване на спирачките и по-ниски разходи за поддръжка. При екстремно спиране при скорост от 100 км/ч спирачнният път може да бъде с девет метра по-къс, отколкото при конвенционалните хидравлични спирачки. Освен това електрическите превозни средства могат да постигнат до 17 процента по-дълъг пробег благодарение на подобрената рекуперация.

За електрическите "сухи" спирачни системи, остатъчните съпротивителни моменти, създадени от конвенционалните спирачки поради минимален контакт между спирачните накладки и дисковете, могат да бъдат намалени почти до нула. Това води до намалени емисии на частици от износването на спирачките, докато по-малкото съпротивление пести електроенергия и може да увеличи обхвата на електрическите превозни средства.

В същото време премахването на хидравличната система намалява разходите за монтаж и логистика при производството на превозни средства, тъй като системата се състои от по-малко части. Липсата на спирачна течност намалява честотата на посещения в сервиза. В същото време официалното прессъобщение на ZF отбелязва, че дори без механична връзка между педала на спирачката и спирачните механизми, усещането при спиране е същото като при конвенционалните хидравлични спирачки.

Спирачната технология е включена в автомобилната индустрия от авиацията. ZF казва, че с новата спирачна технология производителите могат да сглобят оптималната спирачна система според техните изисквания. Днес ZF може да достави чисто електрически, чисто хидравлични и комбинирани системи, като е един от най-големите доставчици на спирачни системи повече от петдесет години.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 34 гласа.

Свързани новини