3 Март, 2021 11:05 14 952 81

Някои предимства на барабанните спирачки

  • спирачки-
  • барабанни-
  • съвети

Битува мнение, че дисковите спирачки са много по-добри и ефективни от барабанните, но така ли е наистина

Някои предимства на барабанните спирачки - 1
Снимка: Shutterstock

"Барабани" продължават да бъдат инсталирани на задния мост на много от по-бюджетните автомобили. Всъщност барабанните спирачки имат редица различни предимства. Например, те са по-добре защитени от външни влияния, така че се поставят на задния мост, защото повечето мръсотия отива назад.

И ако "барабаните" бъдат сменени на "дискове", последните ще се износват по-бързо. Особено вътрешната част на дисковете, защото тя е просто бомбардирана от камъчета и песъчинки. Още един нюанс: ако минете със загрети спирачки през ледена локва, дисковете могат да се деформират, но нищо няма да се случи с "барабаните".

Третият несъмнен плюс на „класическите“ механизми е, че те имат не по-малка спирачна сила. Затвореният дизайн прави площта на триене между накладките и повърхността на барабана много голяма. Това увеличава спирачната ефективност. Ето защо „барабаните“ забавят колата не по-зле от дисковите спирачки.

Заради това барабанните спирачки все още се използват на много бюджетни автомобили. Това са обикновено градски автомобили, при които рискът от прегряване на спирачките не е толкова голям, защото тези автомобили най-често се движат из града, където скоростите са ниски.

Да не забравяме, че накладките при "барабаните" се износват по-бавно, така че първите собственици на автомобили, като правило, не ги подменят. Между другото, накладките на барабанни спирачки могат да "изминат" повече от 70 000 км, докато накладки на аналогични дискове не могат да издържат дори и половината. Така че пестеливите хора трябва да помислят за това.

Няма да пренебрегнем факта, че продуктите от износване се натрупват в „барабаните“ и след това ефективността на забавянето намалява. Като се има предвид това, нека помним, че ако издухвате въздух през машината при всяка услуга, цялата мръсотия може бързо да бъде отстранена. Но дисковите механизми се нуждаят от редовно почистване и смазване. Оттук и увеличените разходи за тяхната поддръжка.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 голф 3

    43 30 Отговор
    Отпред дискови, отзад барабани.

    Коментиран от #23

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Ганьо

    10 29 Отговор
    Радо, този съвременен автомобил на снимката май е Жигули...

    Коментиран от #9, #10

  • 4 Jeep

    44 18 Отговор
    Вcичко е добре, докaто бaрaбaнът не нaпрaви пръcтен и не почне дa зaдържa водa. Преди години cе обрaзувaше огромнa локвa нa Caмоковcко шоcе, точно по cредaтa нa aвтоморгaтa, пaрдон борcaтa в Горубляне. Cлед преминaвaне през нея зaпорожецът cпирaше кaто товaрен влaк...нaтиcкaш cпирaчките 2км по-рaно. Товa c изноcвaнето нa диcковете е пълнa глупоcт. Точно зa товa ca cложени лaмaринени плacтини о вътрешнaтa cтрaнa
  • 5 Най добрите

    26 5 Отговор
    спирачки са от типа "Флинстоун".

    Коментиран от #8

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Пурко

    11 29 Отговор
    БМВ М Х6 предните издържат 50000 км, а задните 40000 км! Дискове предни смяна на 100000 км, задни на 150000км! При Динамично и спортно каране и спиране е това!

    Коментиран от #19, #22

  • 8 гост

    9 2 Отговор

    До коментар #5 от "Най добрите":

    То от тоя тип са 3 в 1, двигател,скоростна кутия и спирачки🤣
  • 9 Не е Жигули

    14 0 Отговор

    До коментар #3 от "Ганьо":

    Джантите и са с болтове а, не с гайки кокто е на снимката.
  • 10 един от стадото

    11 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ганьо":

    не е Жигули, Субаро Импреза е

    Коментиран от #12

  • 11 бензино

    52 0 Отговор
    Нема идеална конструкция.Всека има предимства и недостатъци.
  • 12 Сериозно ли

    1 5 Отговор

    До коментар #10 от "един от стадото":

    Ама WRX или STI?

    Коментиран от #14

  • 13 Порно

    13 5 Отговор
    Ама Вие сериозно ли ?
  • 14 един от стадото

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Сериозно ли":

    им тука мога точно да ти отговоря, но няма значение. Субаро е

    Коментиран от #33

  • 15 БАЙ Х@Й ‼

    39 2 Отговор
    Да сравняваш износването на предни и задни спирачни системи е като да сравняваш храната погълната за еднакво време от щангист и балерина! Над предния мост по-често има двигател , а НАД задния празен багажник. Освен това при спиране динамиката пренася натоварването върху предния мост . Не случайно при еднакъв тип спирачки дисковете или челюстите са различни ! /знам , че като всяко правило и тук си има изключения /

    Коментиран от #16

  • 16 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    33 9 Отговор

    До коментар #15 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Ако усилието на предни и задни спирачки е еднакво.....Колата няма да спира а ще се върти на пътя.За да спира без занасяне,дори са измислили една джаджа -Кантар която в зависимост от натовареноста на колата спира с по голямо усилие ,или с по малко.Имам от 88г самара!Като я карам на преглед дълги години все ми повтаряше проверяващия единия ,че задните не спирали,гледа на нещо си ,че по слабо хващат,а те са изчислили на Предните натоварването пада около 75-80%,а задните барабанните хващат останалите, до 99,99% ! като му обяснявам-отговорът му е,завършил механотехникума...Така колата е стабилна на пътя!Челюстните са много яки и затова се хабят повече!Един добър шофьор спирачката я използва само при спиране,кола се управлява само със скорости! Мързелив народ е бг!!!

    Коментиран от #36

  • 17 Случаен

    27 3 Отговор
    Главният проблем на барабаните е загряването. Иначе ефективността е същата или добри по-добра. Обаче при продължителна употреба температурата си казва думата...

    Коментиран от #20

  • 18 перничанин

    15 11 Отговор
    На жена ми Полото е с дискови задни спирачки. Качвал съм се на същото Поло, но с барабани и спирането е по-зле. Може да е заради износени накладки, но със сигурност разлика има.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Не Случаен

    14 11 Отговор

    До коментар #17 от "Случаен":

    Точно така!Барабаните загряват яко,защото нямат добро охлаждане,както дисковите и тогава не спират изобщо...!

    Коментиран от #35

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Plameni

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "Пурко":

    Пурко ти на ръчна ли караш?

    Коментиран от #25

  • 23 сектант

    8 13 Отговор

    До коментар #1 от "голф 3":

    Дачия дъстър е така и съм АДСКИ доволен

    Коментиран от #24

  • 24 Реалист

    25 6 Отговор

    До коментар #23 от "сектант":

    Ами ти и без това си потопен в Адски Мъки с тая- Дачия -Дъстър...
  • 25 Пурко

    1 6 Отговор

    До коментар #22 от "Plameni":

    Ръчна ползвам само от време на време на GTR-a! На БМВ-то никога понеже е електрическа! Това са реални км и смени на спирачни дискове и накладки с оригинални такива в МКар!

    Коментиран от #28, #29, #30

  • 26 Шифиора

    20 9 Отговор
    Да ми хвалиш барабанни спирачки пред дискови е несериозно. Хващали повече ама грънци... имали предимства пак грънци... Не случайно дисковете изместиха барабанните със по-добро охлаждане, по-добро спиране и няма премиум модел с челюсти.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 гост

    8 10 Отговор

    До коментар #25 от "Пурко":

    Пурко ли си мурко ли си , я да ни обясниш кое точно е това Х 6 със барабанни спирачки , че и М , хахахахахха !! Ми поне проверявайте , преди да си "изливате" мечтите тук за смях на публиката , хахах !! То в 3 серия отдавна няма барабани , той в Х6 му се прищяло , хахах !!

    Коментиран от #39, #40

  • 31 Бахара захари Бахаров братя бахаровци

    3 1 Отговор
    Ние наще джипове ги караме на бургия и натискаме като бесни нищо не сменяме постоянно бяхме на бял прах и не ни прави впечатление

    Коментиран от #75

  • 32 гост

    8 28 Отговор
    А истината е , че класическите спирачки и въобще спирането чрез триене трябва да изчезне изцяло , заедно с умрялото двг и точно това ще стане след масовото навлизане на електромобилите и по точно на тези с поне два електромотора , по един на всяка ос , а най-добре с четири , по един на всяко колело , тогава и ускорението и спирането ще е най-доброто възможно и непостижимо за стогодишните боклуци с петрол и "накладки" , хах !!

    Коментиран от #34, #46, #69

  • 33 Пабло

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "един от стадото":

    Това е Хонда.Субару са с пет шпилки(гайки).
  • 34 Да,да

    7 1 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Обаче,погледни си минусите!

    Коментиран от #37, #48, #50

  • 35 Грацко 50км/ч

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "Не Случаен":

    Предимно се поставят отЗАД, не ваксините а барабанните спирачки,, защото дори и 50% не зависи от тях.АКО се стигне да поработят повече от мозъкът ти се справят ОТЛИЧНО!
  • 36 домакин

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Знаеш ли к'ви приятел,харесах коментара ти,но ти сложих минус само заради последното изречение!!! А можеше просто да си го спестиш!
  • 37 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #34 от "Да,да":

    И какво да ни гледам , малко са , значи петролопитеците намаляват , има надежда за България !

    Коментиран от #41

  • 38 Леле

    16 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Но дисковите механизми се нуждаят от редовно почистване и смазване."....Така е, аз на моята кола всяка седмица и мажа дисковете с грес.
  • 39 Пурко

    6 2 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    И къде съм написал че са барабанни?!? Който поне малко разбира от марки и коли знае какви са на БМВ спирачките! Просто споделям опит с издържливостта на дисковите спирачки при голям, тежък но мощен автомобил при динамично и спортно каране с оргинални консумативи!
  • 40 Пурко

    4 6 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Освен това мойте мечти са много по-възвишени и стойностни от тези да притежавам определени скъпи вещи! Никога не съм мечтал за това! Целите който съм си поставял винаги и поставям за напред малко по-малко ги изпълнявам и част от тях си били да имам расови и качествени автомобили! А ти продължавай да "мечтаеш" за панелка в Люлин и БМВ на паркинга! Повечето са като теб и за това България не мърда и не мърда .... Това не могат да Мечти!!! Левски е имал МЕЧТА - и тя не е била да има скъп кон и карета! Анадъмно Ганьо!

    Коментиран от #43

  • 41 Да,да

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Ах....мечти...мечти...няма лошо. Поне са безплатни.

    Коментиран от #42, #44

  • 42 гост

    3 7 Отговор

    До коментар #41 от "Да,да":

    Вчерашна новина , електромобилите в Германия СВЪРШИХА заради голямо търсене , на фона на безпрецедентен спад на продажбите на конвенционални автомобили с двг ! Съжалявам , че не дават линкове ! Нали се сещаш след Германия какво се случва в България ??

    Коментиран от #49, #76

  • 43 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #40 от "Пурко":

    Дрън дрън , че пляс , хахахах !! Тия ги разправяй на гламавите си дружки !! А за "панелка в Люлин и къвто и да е пушилник " не си познал и няма да познаеш !! Там където живея можеш само да мечтаеш ти !!
  • 44 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #41 от "Да,да":

    През 2019 покрай щедрите държавни помощи германците купиха рекордните 194 163 електромобила, или 6.7% от всички продадени леки превозни средства. Ръстът продължава и през 2021, като през януари интересът към електрически коли е двойно по-висок от този през същия месец на 2020, независимо от общото драстично свиване на пазара. Много германски дилъри се оплакват, че наличностите им от електромобили са свършили или на изчерпване , информира AN Europe.

    Коментиран от #51

  • 45 Гост

    3 3 Отговор
    При ниски скорости барабанът е по-ефективен.
  • 46 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Няма алтернатива на механичните спирачки. Всичко друго е с по-голям риск от повреда и по-опасно на пътя.
  • 47 Сравнения

    7 2 Отговор
    Най лесно е да се сравнява с автомобили произвеждани по едно и също време и създадени от едни и същи конструктори. В конкретния случай имам предвид Фиат 124 и ВАЗ 2101. Почти хиляда са разликите между двата автомобила. Една от тях е спирачните системи на задния мост. В руските условия при изпитанията на 124 със задни дискови спирачки накладките са издържали под 1000 километра. Да хиляда не греша. И всички изменения между двата автомобила са проектирани от едни конструктори - тези на Фиата.
    И до днес по много от нашите "пътища" все още задните барабанни спирачки са в пъти по удачни от дисковете. Тия от вас които карат по магистралите не знаят що е да караш по черен, яко разкалян път. Е, ако влезнат с техните автомобили там ще разберат какво имам предвид. На магистралата е обратно !
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    При заплата 300 Е нищо няма да се промени в България.

    Коментиран от #54

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: покрай щедрите държавни помощи >> Чети без да прескачаш.

    Коментиран от #55

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 елкар

    2 2 Отговор
    Спирачките при новите автомобили трябва да се заменят акумулиращи системи.
  • 54 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    И къде са заплатите по 300 евро ?? Във ваше село ??? Щото за България само миналата година обявиха 1200 НОВИ милионери , а влоговете на населението минаха 60 МИЛИАРДА !!!! Май за доста електромобили ще стигнат , да не говорим , че нови коли навсякъде по света , даже в Германия си купуват под 3% от населението !! За мииналата година примерно под 3 милиона автомобила за 85 милиона население , а то половината от тия 3 милиона са на фирми , тоест реално 1,5 милиона на хора !!

    Коментиран от #56, #57

  • 55 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Чета , чета , хаха !! Интересно ти що не четеш за държавните помощи за дизела преди 10-12 години , когато даваха пак горе долу по толкова да си върнеш старата кола и да си вземеш "екологичен дизел" , хаха !!

    Коментиран от #58

  • 56 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    Една вярна цифра няма в коментара ти. Имаше статия тук, че 60% от работещите ни са с по 300 Е заплата. Ама щом ти изнася друго.... Я кажи, защо винаги ти толерират обидните коменатари в този сайт? Защо ми изтриха коментар без нито една обида? Защо ми изтриха и въпроса за него? Кажи бе, Радо, кажи!

    Коментиран от #61

  • 57 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    1200 нови милионери хахахахах Прехвърлили милионите от гръцките банки в български покрай кризата и ти си мислиш, че били нови милионери хахахахаха Ей, Радко, Радко, много ме разсмиваш.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 none

    3 13 Отговор
    Пълни глупости!
    На барабанни спирачки как ще поставиш ABS i ESP

    Коментиран от #60, #71

  • 60 Механик

    16 1 Отговор

    До коментар #59 от "none":

    Какво точно визираш в твърдението си?
    Защо да не може да се сложи АБС на барабанни спирачки?
    При камионите как става тоя номер?
    За да имаш АБС е необходимо да се следи скоростта на въртене на всяко колело. Става посредством ротационен енкодер или инак казано, при въртене се генерират импулси, които се отвеждат към електронния модул. Той преценява дали разликата в скоростта на въртене е по-голяма от допустимата и при нужда намалява спирачното усилие към това колело, което се върти по-бавно.
    Не виждам ,защо на барабани да не може АБС, но може би ще ми обясниш!?

    Коментиран от #79

  • 61 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    Е аз какво ти написах , бе отворко ??? Кой ти е казал , че тия от 60-то процента ще купуват коли ?? Не нови , НИКАКВИ коли няма да купуват тия 60 процента !! Показах ти , че в Германия нови коли купуват под 3 % от населението , значи за България и 2% стигат , това са под 100 000 годишно !!! Искаш да кажеш , че в България няма 100 000 дето могат да си позволят 500 лева на месец лизинг ??? Има поне два пъти по толкова с ОФИЦИАЛНИ осигуровки на 2600 лева заплата , а те взимат повече , щото това е максимума за осигуровки !! Това че не щат да си дават парите за пушилници е отделен въпрос !! А цифрите ми са верни до една , това че не ти изнасят също си е твой проблем !

    Коментиран от #67

  • 62 Голям Слон

    5 2 Отговор
    Износвали се били по-бавно барабаните отзад. Ами, слагайте ги отпред, за да видите колко бързо ще ги изхабявате и колко бързо ще ги сменяте. Задните барабани имате едно единствено предимство - правят колата по-евтина. По-малко от 5% спирачно усилие се пада на всяка една задна спирачка, без оглед на това каква е тя. Ако не ме лъже паметта, барабанните спирачки са добри само, когато са нови. После разстоянието между двете повърхности се увеличава. Съответно пада тяхната ефективност. Не ми стана ясно какви камъчета хвърчат към задните гуми, но статията е пълна с неточности и си личи, че или е преписана, или просто е написана от човек, който през живота си не е пипал нищо по колата си САМ!
  • 63 бай Ставри

    1 1 Отговор
    Aвтора не знае че дисковите спирачки са изобретени за самолетите. За съжаление автора се е родил много късно, за да обясни теорията си на конструкторите
  • 64 Аиро

    3 0 Отговор
    Проблема при електрическите ще е аеродинамиката на джантите който ще е от затворен тип.Което следователно ще пречи на спирачно дисковата система да се охлажда нормално при голямо натоварване, освен че ще бъде одговорна и за възтановяване на част от енргията.
  • 65 Класик

    0 2 Отговор
    И да не забравяме, че барабанните спирачки са по-нова технология. Исторически погледнато дисковите се появяват първи, така че истинската класика са дисковите, а не барабанните.

    Коментиран от #66

  • 66 бай Ставри

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "Класик":

    Класик, не си добре с техническото развитие. Поразрови се в GOOGLE

    Коментиран от #68

  • 67 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #61 от "гост":

    Ами какво си ми написал бе отворко - И къдe ca зaплaтитe пo 300 eврo ?? Във вaшe ceлo ??? Щoтo зa Бългaрия caмo минaлaтa гoдинa oбявихa 1200 НOВИ милиoнeри , a влoгoвeтe нa нaceлeниeтo минaхa 60 МИЛИAРДA !!!! - ето това си ми написал. И ти като вожда ти ни изкара, че сме най-богатата нация в света. И двамата сте на едни и същи хапчета.
  • 68 Класик

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "бай Ставри":

    Бай Ставри, аз съм чел - иди чети ти. Потърси с гугъл и ще откриеш - класическите дискови спирачки са от 1890-та, а модерните барабанни се появяват едва през 1900-та година.

    Коментиран от #70, #72

  • 69 бензино

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Бре,кога ти почерне задника та ДВГ вече са боклуци.
  • 70 бай Ставри

    0 1 Отговор

    До коментар #68 от "Класик":

    И твърдиш, че първите автомобили с дискови спирачки! Пак ти пиша, дисковите спирачки са създадени внедрени първо на самолетите.
  • 71 0000

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "none":

    Може ,може и има.най вече в малките класове съвременни коли
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Доктор Дулитъл

    1 1 Отговор
    МНОГО СА ДОБРИ БАРАБАНИТЕ , ДОРИ ОТ ФОРМУЛА 1 СА ОБМИСЛИЛИ ОТ ТОЗИ СЕЗОН ДА ГИ ПОЛЗВАТ ВМЕСТО ДИСКОВИ СПИРАЧКИ. ДААААМ...
  • 74 Избор

    4 0 Отговор
    Да оставим инжинерите да преценят кои спирачки са по-удачни. За едната ми кола са решили отпред да са дискове, отзад барабани, за другата само дискове. И двете спират добре. За кола 80 конски сили едва ли има значение какви са, а от мощните не знам на някоя да слагат барабани. Най-голямото предимство на дисковите спирачки е, че лятите джанти стоят по-добре ...
  • 75 Баш Бахар

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Бахара захари Бахаров братя бахаровци":

    Овършах скоро два-три стълба, ма помня ли къде беше? Нищо, КАТ ще ми каже...
  • 76 гостОзавър

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    Хайде стига спам в коментарите, узни се малце
  • 77 нАКа 47

    3 2 Отговор
    По-големи глупости не бях чел скоро. Всеки карал 4 дискови и комбинирани веднага вижда разликата в спирането.

    Коментиран от #78

  • 78 АвтоМорга

    2 1 Отговор

    До коментар #77 от "нАКа 47":

    Със сигурност мисля че освен спирането и спирачките има разлика и във обема на конските сили.Дължината на автомобила електроника и ред други конфигурации за които ти става ясно по много неприятен начин във любимият ти сервиз.
  • 79 инженер по ДВГ

    2 0 Отговор

    До коментар #60 от "Механик":

    Колега ще ти отговоря аз, ама надали ще го прочетеш. Не е невъзможно вграждането на АБС в барабанни спирачки, има го в много модели даже- сега се сещам например за първите ОПЕЛ КАДЕТИ с моноинжекцион... Проблемът обаче е, че системата става супер примитивна и неефективна заради ГОЛЯМАТА РАБОТНА ХЛАБИНА между челюстта и барабана. Също така има много големи ИНЕРЦИОННИ ПРОЦЕСИ при свиване и отпускане на систеата "буталце-челюст-барабан". С други думи- когато АБС системата се опита да въздейства ри нужда, тя го прави чрез корекция на налягането на спир.течност към съответното колело. Но се оказва, че за да охлаби стегнатостта между челюстта и барабана, е нужно голям обем течност да се оттегли и да се прекъсне процесът на триене. Съответно-за да се възстанови процеса- пак голям обем течност трябва да се придвижи и нагнети. И това трябва да се случва по няколко пъти в секунда. Също така- за да се свържи системата АБС със тази за стабилизация, и да може да се подават импулси на спиране по време на движение с голяма скорост, пак е нужна БЪРЗИНА НА СРАБОТВАНЕ, която липсва изцяло при барабанните спирачки. Ето защо няма разработки на такива системи /барабанни/ с ЕСП и затова и този тип спирачки наистина се прилагат само и единствено за по-ниска цена на произведения автомобил. А митът, че тези спирачки са по-добри при кални и прашни пътища, също отдавна е опроверган. Единствено е вярно, че с барабанни спирачки процесът на корозия е по-бавен във времето и не води до б
  • 80 инженер по ДВГ

    2 0 Отговор
    ....блокиране на механизма.
  • 81 Чубриков

    0 0 Отговор
    Само дискарки на бегачките!