"Барабани" продължават да бъдат инсталирани на задния мост на много от по-бюджетните автомобили. Всъщност барабанните спирачки имат редица различни предимства. Например, те са по-добре защитени от външни влияния, така че се поставят на задния мост, защото повечето мръсотия отива назад.
И ако "барабаните" бъдат сменени на "дискове", последните ще се износват по-бързо. Особено вътрешната част на дисковете, защото тя е просто бомбардирана от камъчета и песъчинки. Още един нюанс: ако минете със загрети спирачки през ледена локва, дисковете могат да се деформират, но нищо няма да се случи с "барабаните".
Третият несъмнен плюс на „класическите“ механизми е, че те имат не по-малка спирачна сила. Затвореният дизайн прави площта на триене между накладките и повърхността на барабана много голяма. Това увеличава спирачната ефективност. Ето защо „барабаните“ забавят колата не по-зле от дисковите спирачки.
Заради това барабанните спирачки все още се използват на много бюджетни автомобили. Това са обикновено градски автомобили, при които рискът от прегряване на спирачките не е толкова голям, защото тези автомобили най-често се движат из града, където скоростите са ниски.
Да не забравяме, че накладките при "барабаните" се износват по-бавно, така че първите собственици на автомобили, като правило, не ги подменят. Между другото, накладките на барабанни спирачки могат да "изминат" повече от 70 000 км, докато накладки на аналогични дискове не могат да издържат дори и половината. Така че пестеливите хора трябва да помислят за това.
Няма да пренебрегнем факта, че продуктите от износване се натрупват в „барабаните“ и след това ефективността на забавянето намалява. Като се има предвид това, нека помним, че ако издухвате въздух през машината при всяка услуга, цялата мръсотия може бързо да бъде отстранена. Но дисковите механизми се нуждаят от редовно почистване и смазване. Оттук и увеличените разходи за тяхната поддръжка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 голф 3
Коментиран от #23
11:07 03.03.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Ганьо
Коментиран от #9, #10
11:12 03.03.2021
4 Jeep
11:13 03.03.2021
5 Най добрите
Коментиран от #8
11:13 03.03.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Пурко
Коментиран от #19, #22
11:23 03.03.2021
8 гост
До коментар #5 от "Най добрите":
То от тоя тип са 3 в 1, двигател,скоростна кутия и спирачки🤣11:24 03.03.2021
9 Не е Жигули
До коментар #3 от "Ганьо":
Джантите и са с болтове а, не с гайки кокто е на снимката.11:32 03.03.2021
10 един от стадото
До коментар #3 от "Ганьо":
не е Жигули, Субаро Импреза еКоментиран от #12
11:33 03.03.2021
11 бензино
11:37 03.03.2021
12 Сериозно ли
До коментар #10 от "един от стадото":
Ама WRX или STI?Коментиран от #14
11:38 03.03.2021
13 Порно
11:46 03.03.2021
14 един от стадото
До коментар #12 от "Сериозно ли":
им тука мога точно да ти отговоря, но няма значение. Субаро еКоментиран от #33
11:47 03.03.2021
15 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #16
11:56 03.03.2021
16 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #15 от "БАЙ Х@Й ‼":
Ако усилието на предни и задни спирачки е еднакво.....Колата няма да спира а ще се върти на пътя.За да спира без занасяне,дори са измислили една джаджа -Кантар която в зависимост от натовареноста на колата спира с по голямо усилие ,или с по малко.Имам от 88г самара!Като я карам на преглед дълги години все ми повтаряше проверяващия единия ,че задните не спирали,гледа на нещо си ,че по слабо хващат,а те са изчислили на Предните натоварването пада около 75-80%,а задните барабанните хващат останалите, до 99,99% ! като му обяснявам-отговорът му е,завършил механотехникума...Така колата е стабилна на пътя!Челюстните са много яки и затова се хабят повече!Един добър шофьор спирачката я използва само при спиране,кола се управлява само със скорости! Мързелив народ е бг!!!Коментиран от #36
13:45 03.03.2021
17 Случаен
Коментиран от #20
16:30 03.03.2021
18 перничанин
16:45 03.03.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Не Случаен
До коментар #17 от "Случаен":
Точно така!Барабаните загряват яко,защото нямат добро охлаждане,както дисковите и тогава не спират изобщо...!Коментиран от #35
17:02 03.03.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Plameni
До коментар #7 от "Пурко":
Пурко ти на ръчна ли караш?Коментиран от #25
17:40 03.03.2021
23 сектант
До коментар #1 от "голф 3":
Дачия дъстър е така и съм АДСКИ доволенКоментиран от #24
18:19 03.03.2021
24 Реалист
До коментар #23 от "сектант":
Ами ти и без това си потопен в Адски Мъки с тая- Дачия -Дъстър...18:42 03.03.2021
25 Пурко
До коментар #22 от "Plameni":
Ръчна ползвам само от време на време на GTR-a! На БМВ-то никога понеже е електрическа! Това са реални км и смени на спирачни дискове и накладки с оригинални такива в МКар!Коментиран от #28, #29, #30
18:54 03.03.2021
26 Шифиора
19:13 03.03.2021
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 гост
До коментар #25 от "Пурко":
Пурко ли си мурко ли си , я да ни обясниш кое точно е това Х 6 със барабанни спирачки , че и М , хахахахахха !! Ми поне проверявайте , преди да си "изливате" мечтите тук за смях на публиката , хахах !! То в 3 серия отдавна няма барабани , той в Х6 му се прищяло , хахах !!Коментиран от #39, #40
21:02 03.03.2021
31 Бахара захари Бахаров братя бахаровци
Коментиран от #75
21:05 03.03.2021
32 гост
Коментиран от #34, #46, #69
21:06 03.03.2021
33 Пабло
До коментар #14 от "един от стадото":
Това е Хонда.Субару са с пет шпилки(гайки).21:47 03.03.2021
34 Да,да
До коментар #32 от "гост":
Обаче,погледни си минусите!Коментиран от #37, #48, #50
23:33 03.03.2021
35 Грацко 50км/ч
До коментар #20 от "Не Случаен":
Предимно се поставят отЗАД, не ваксините а барабанните спирачки,, защото дори и 50% не зависи от тях.АКО се стигне да поработят повече от мозъкът ти се справят ОТЛИЧНО!23:34 03.03.2021
36 домакин
До коментар #16 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Знаеш ли к'ви приятел,харесах коментара ти,но ти сложих минус само заради последното изречение!!! А можеше просто да си го спестиш!23:46 03.03.2021
37 гост
До коментар #34 от "Да,да":
И какво да ни гледам , малко са , значи петролопитеците намаляват , има надежда за България !Коментиран от #41
06:53 04.03.2021
38 Леле
07:29 04.03.2021
39 Пурко
До коментар #30 от "гост":
И къде съм написал че са барабанни?!? Който поне малко разбира от марки и коли знае какви са на БМВ спирачките! Просто споделям опит с издържливостта на дисковите спирачки при голям, тежък но мощен автомобил при динамично и спортно каране с оргинални консумативи!09:05 04.03.2021
40 Пурко
До коментар #30 от "гост":
Освен това мойте мечти са много по-възвишени и стойностни от тези да притежавам определени скъпи вещи! Никога не съм мечтал за това! Целите който съм си поставял винаги и поставям за напред малко по-малко ги изпълнявам и част от тях си били да имам расови и качествени автомобили! А ти продължавай да "мечтаеш" за панелка в Люлин и БМВ на паркинга! Повечето са като теб и за това България не мърда и не мърда .... Това не могат да Мечти!!! Левски е имал МЕЧТА - и тя не е била да има скъп кон и карета! Анадъмно Ганьо!Коментиран от #43
09:11 04.03.2021
41 Да,да
До коментар #37 от "гост":
Ах....мечти...мечти...няма лошо. Поне са безплатни.Коментиран от #42, #44
09:14 04.03.2021
42 гост
До коментар #41 от "Да,да":
Вчерашна новина , електромобилите в Германия СВЪРШИХА заради голямо търсене , на фона на безпрецедентен спад на продажбите на конвенционални автомобили с двг ! Съжалявам , че не дават линкове ! Нали се сещаш след Германия какво се случва в България ??Коментиран от #49, #76
09:54 04.03.2021
43 гост
До коментар #40 от "Пурко":
Дрън дрън , че пляс , хахахах !! Тия ги разправяй на гламавите си дружки !! А за "панелка в Люлин и къвто и да е пушилник " не си познал и няма да познаеш !! Там където живея можеш само да мечтаеш ти !!09:56 04.03.2021
44 гост
До коментар #41 от "Да,да":
През 2019 покрай щедрите държавни помощи германците купиха рекордните 194 163 електромобила, или 6.7% от всички продадени леки превозни средства. Ръстът продължава и през 2021, като през януари интересът към електрически коли е двойно по-висок от този през същия месец на 2020, независимо от общото драстично свиване на пазара. Много германски дилъри се оплакват, че наличностите им от електромобили са свършили или на изчерпване , информира AN Europe.Коментиран от #51
10:00 04.03.2021
45 Гост
10:30 04.03.2021
46 Гост
До коментар #32 от "гост":
Няма алтернатива на механичните спирачки. Всичко друго е с по-голям риск от повреда и по-опасно на пътя.10:36 04.03.2021
47 Сравнения
И до днес по много от нашите "пътища" все още задните барабанни спирачки са в пъти по удачни от дисковете. Тия от вас които карат по магистралите не знаят що е да караш по черен, яко разкалян път. Е, ако влезнат с техните автомобили там ще разберат какво имам предвид. На магистралата е обратно !
10:36 04.03.2021
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Гост
До коментар #42 от "гост":
При заплата 300 Е нищо няма да се промени в България.Коментиран от #54
10:38 04.03.2021
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Гост
До коментар #44 от "гост":
Публикувано във факти.бг: покрай щедрите държавни помощи >> Чети без да прескачаш.Коментиран от #55
10:40 04.03.2021
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 елкар
10:54 04.03.2021
54 гост
До коментар #49 от "Гост":
И къде са заплатите по 300 евро ?? Във ваше село ??? Щото за България само миналата година обявиха 1200 НОВИ милионери , а влоговете на населението минаха 60 МИЛИАРДА !!!! Май за доста електромобили ще стигнат , да не говорим , че нови коли навсякъде по света , даже в Германия си купуват под 3% от населението !! За мииналата година примерно под 3 милиона автомобила за 85 милиона население , а то половината от тия 3 милиона са на фирми , тоест реално 1,5 милиона на хора !!Коментиран от #56, #57
11:02 04.03.2021
55 гост
До коментар #51 от "Гост":
Чета , чета , хаха !! Интересно ти що не четеш за държавните помощи за дизела преди 10-12 години , когато даваха пак горе долу по толкова да си върнеш старата кола и да си вземеш "екологичен дизел" , хаха !!Коментиран от #58
11:13 04.03.2021
56 Гост
До коментар #54 от "гост":
Една вярна цифра няма в коментара ти. Имаше статия тук, че 60% от работещите ни са с по 300 Е заплата. Ама щом ти изнася друго.... Я кажи, защо винаги ти толерират обидните коменатари в този сайт? Защо ми изтриха коментар без нито една обида? Защо ми изтриха и въпроса за него? Кажи бе, Радо, кажи!Коментиран от #61
11:33 04.03.2021
57 Гост
До коментар #54 от "гост":
1200 нови милионери хахахахах Прехвърлили милионите от гръцките банки в български покрай кризата и ти си мислиш, че били нови милионери хахахахаха Ей, Радко, Радко, много ме разсмиваш.11:35 04.03.2021
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 none
На барабанни спирачки как ще поставиш ABS i ESP
Коментиран от #60, #71
11:43 04.03.2021
60 Механик
До коментар #59 от "none":
Какво точно визираш в твърдението си?Защо да не може да се сложи АБС на барабанни спирачки?
При камионите как става тоя номер?
За да имаш АБС е необходимо да се следи скоростта на въртене на всяко колело. Става посредством ротационен енкодер или инак казано, при въртене се генерират импулси, които се отвеждат към електронния модул. Той преценява дали разликата в скоростта на въртене е по-голяма от допустимата и при нужда намалява спирачното усилие към това колело, което се върти по-бавно.
Не виждам ,защо на барабани да не може АБС, но може би ще ми обясниш!?
Коментиран от #79
12:57 04.03.2021
61 гост
До коментар #56 от "Гост":
Е аз какво ти написах , бе отворко ??? Кой ти е казал , че тия от 60-то процента ще купуват коли ?? Не нови , НИКАКВИ коли няма да купуват тия 60 процента !! Показах ти , че в Германия нови коли купуват под 3 % от населението , значи за България и 2% стигат , това са под 100 000 годишно !!! Искаш да кажеш , че в България няма 100 000 дето могат да си позволят 500 лева на месец лизинг ??? Има поне два пъти по толкова с ОФИЦИАЛНИ осигуровки на 2600 лева заплата , а те взимат повече , щото това е максимума за осигуровки !! Това че не щат да си дават парите за пушилници е отделен въпрос !! А цифрите ми са верни до една , това че не ти изнасят също си е твой проблем !Коментиран от #67
13:29 04.03.2021
62 Голям Слон
13:35 04.03.2021
63 бай Ставри
15:47 04.03.2021
64 Аиро
16:45 04.03.2021
65 Класик
Коментиран от #66
16:55 04.03.2021
66 бай Ставри
До коментар #65 от "Класик":
Класик, не си добре с техническото развитие. Поразрови се в GOOGLEКоментиран от #68
18:27 04.03.2021
67 Гост
До коментар #61 от "гост":
Ами какво си ми написал бе отворко - И къдe ca зaплaтитe пo 300 eврo ?? Във вaшe ceлo ??? Щoтo зa Бългaрия caмo минaлaтa гoдинa oбявихa 1200 НOВИ милиoнeри , a влoгoвeтe нa нaceлeниeтo минaхa 60 МИЛИAРДA !!!! - ето това си ми написал. И ти като вожда ти ни изкара, че сме най-богатата нация в света. И двамата сте на едни и същи хапчета.19:14 04.03.2021
68 Класик
До коментар #66 от "бай Ставри":
Бай Ставри, аз съм чел - иди чети ти. Потърси с гугъл и ще откриеш - класическите дискови спирачки са от 1890-та, а модерните барабанни се появяват едва през 1900-та година.Коментиран от #70, #72
19:29 04.03.2021
69 бензино
До коментар #32 от "гост":
Бре,кога ти почерне задника та ДВГ вече са боклуци.21:38 04.03.2021
70 бай Ставри
До коментар #68 от "Класик":
И твърдиш, че първите автомобили с дискови спирачки! Пак ти пиша, дисковите спирачки са създадени внедрени първо на самолетите.21:53 04.03.2021
71 0000
До коментар #59 от "none":
Може ,може и има.най вече в малките класове съвременни коли01:47 05.03.2021
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Доктор Дулитъл
04:17 05.03.2021
74 Избор
07:50 05.03.2021
75 Баш Бахар
До коментар #31 от "Бахара захари Бахаров братя бахаровци":
Овършах скоро два-три стълба, ма помня ли къде беше? Нищо, КАТ ще ми каже...09:36 05.03.2021
76 гостОзавър
До коментар #42 от "гост":
Хайде стига спам в коментарите, узни се малце09:39 05.03.2021
77 нАКа 47
Коментиран от #78
13:02 05.03.2021
78 АвтоМорга
До коментар #77 от "нАКа 47":
Със сигурност мисля че освен спирането и спирачките има разлика и във обема на конските сили.Дължината на автомобила електроника и ред други конфигурации за които ти става ясно по много неприятен начин във любимият ти сервиз.22:19 05.03.2021
79 инженер по ДВГ
До коментар #60 от "Механик":
Колега ще ти отговоря аз, ама надали ще го прочетеш. Не е невъзможно вграждането на АБС в барабанни спирачки, има го в много модели даже- сега се сещам например за първите ОПЕЛ КАДЕТИ с моноинжекцион... Проблемът обаче е, че системата става супер примитивна и неефективна заради ГОЛЯМАТА РАБОТНА ХЛАБИНА между челюстта и барабана. Също така има много големи ИНЕРЦИОННИ ПРОЦЕСИ при свиване и отпускане на систеата "буталце-челюст-барабан". С други думи- когато АБС системата се опита да въздейства ри нужда, тя го прави чрез корекция на налягането на спир.течност към съответното колело. Но се оказва, че за да охлаби стегнатостта между челюстта и барабана, е нужно голям обем течност да се оттегли и да се прекъсне процесът на триене. Съответно-за да се възстанови процеса- пак голям обем течност трябва да се придвижи и нагнети. И това трябва да се случва по няколко пъти в секунда. Също така- за да се свържи системата АБС със тази за стабилизация, и да може да се подават импулси на спиране по време на движение с голяма скорост, пак е нужна БЪРЗИНА НА СРАБОТВАНЕ, която липсва изцяло при барабанните спирачки. Ето защо няма разработки на такива системи /барабанни/ с ЕСП и затова и този тип спирачки наистина се прилагат само и единствено за по-ниска цена на произведения автомобил. А митът, че тези спирачки са по-добри при кални и прашни пътища, също отдавна е опроверган. Единствено е вярно, че с барабанни спирачки процесът на корозия е по-бавен във времето и не води до б07:48 06.03.2021
80 инженер по ДВГ
07:51 06.03.2021
81 Чубриков
14:03 08.03.2021