"Барабани" продължават да бъдат инсталирани на задния мост на много от по-бюджетните автомобили. Всъщност барабанните спирачки имат редица различни предимства. Например, те са по-добре защитени от външни влияния, така че се поставят на задния мост, защото повечето мръсотия отива назад.
И ако "барабаните" бъдат сменени на "дискове", последните ще се износват по-бързо. Особено вътрешната част на дисковете, защото тя е просто бомбардирана от камъчета и песъчинки. Още един нюанс: ако минете със загрети спирачки през ледена локва, дисковете могат да се деформират, но нищо няма да се случи с "барабаните".
Третият несъмнен плюс на „класическите“ механизми е, че те имат не по-малка спирачна сила. Затвореният дизайн прави площта на триене между накладките и повърхността на барабана много голяма. Това увеличава спирачната ефективност. Ето защо „барабаните“ забавят колата не по-зле от дисковите спирачки.
Заради това барабанните спирачки все още се използват на много бюджетни автомобили. Това са обикновено градски автомобили, при които рискът от прегряване на спирачките не е толкова голям, защото тези автомобили най-често се движат из града, където скоростите са ниски.
Да не забравяме, че накладките при "барабаните" се износват по-бавно, така че първите собственици на автомобили, като правило, не ги подменят. Между другото, накладките на барабанни спирачки могат да "изминат" повече от 70 000 км, докато накладки на аналогични дискове не могат да издържат дори и половината. Така че пестеливите хора трябва да помислят за това.
Няма да пренебрегнем факта, че продуктите от износване се натрупват в „барабаните“ и след това ефективността на забавянето намалява. Като се има предвид това, нека помним, че ако издухвате въздух през машината при всяка услуга, цялата мръсотия може бързо да бъде отстранена. Но дисковите механизми се нуждаят от редовно почистване и смазване. Оттук и увеличените разходи за тяхната поддръжка.
Коментиран от #23
-30 +42
Коментиран от #9, #10
-28 +10
-18 +44
Коментиран от #8
-5 +26
Коментиран от #19, #22
-29 +11
До коментар #5 от "Най добрите":
То от тоя тип са 3 в 1, двигател,скоростна кутия и спирачки🤣
-2 +9
До коментар #3 от "Ганьо":
Джантите и са с болтове а, не с гайки кокто е на снимката.
-0 +14
До коментар #3 от "Ганьо":
не е Жигули, Субаро Импреза е
Коментиран от #12
-3 +11
-0 +50
До коментар #10 от "един от стадото":
Ама WRX или STI?
Коментиран от #14
-5 +1
-5 +13
До коментар #12 от "Сериозно ли":
им тука мога точно да ти отговоря, но няма значение. Субаро е
Коментиран от #33
-1 +5
Коментиран от #16
-2 +39
До коментар #15 от "БАЙ Х@Й ‼":
Ако усилието на предни и задни спирачки е еднакво.....Колата няма да спира а ще се върти на пътя.За да спира без занасяне,дори са измислили една джаджа -Кантар която в зависимост от натовареноста на колата спира с по голямо усилие ,или с по малко.Имам от 88г самара!Като я карам на преглед дълги години все ми повтаряше проверяващия единия ,че задните не спирали,гледа на нещо си ,че по слабо хващат,а те са изчислили на Предните натоварването пада около 75-80%,а задните барабанните хващат останалите, до 99,99% ! като му обяснявам-отговорът му е,завършил механотехникума...Така колата е стабилна на пътя!Челюстните са много яки и затова се хабят повече!Един добър шофьор спирачката я използва само при спиране,кола се управлява само със скорости! Мързелив народ е бг!!!
Коментиран от #36
-9 +33
Коментиран от #20
-3 +25
-11 +15
До коментар #17 от "Случаен":
Точно така!Барабаните загряват яко,защото нямат добро охлаждане,както дисковите и тогава не спират изобщо...!
Коментиран от #35
-11 +14
До коментар #7 от "Пурко":
Пурко ти на ръчна ли караш?
Коментиран от #25
-0 +7
До коментар #1 от "голф 3":
Дачия дъстър е така и съм АДСКИ доволен
Коментиран от #24
-13 +8
До коментар #23 от "сектант":
Ами ти и без това си потопен в Адски Мъки с тая- Дачия -Дъстър...
-6 +25
До коментар #22 от "Plameni":
Ръчна ползвам само от време на време на GTR-a! На БМВ-то никога понеже е електрическа! Това са реални км и смени на спирачни дискове и накладки с оригинални такива в МКар!
Коментиран от #28, #29, #30
-6 +1
-9 +20
До коментар #25 от "Пурко":
Пурко ли си мурко ли си , я да ни обясниш кое точно е това Х 6 със барабанни спирачки , че и М , хахахахахха !! Ми поне проверявайте , преди да си "изливате" мечтите тук за смях на публиката , хахах !! То в 3 серия отдавна няма барабани , той в Х6 му се прищяло , хахах !!
Коментиран от #39, #40
-10 +8
Коментиран от #75
-1 +3
Коментиран от #34, #46, #69
-28 +6
До коментар #14 от "един от стадото":
Това е Хонда.Субару са с пет шпилки(гайки).
-1 +3
До коментар #32 от "гост":
Обаче,погледни си минусите!
Коментиран от #37, #48, #50
-1 +7
До коментар #20 от "Не Случаен":
Предимно се поставят отЗАД, не ваксините а барабанните спирачки,, защото дори и 50% не зависи от тях.АКО се стигне да поработят повече от мозъкът ти се справят ОТЛИЧНО!
-0 +8
До коментар #16 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Знаеш ли к'ви приятел,харесах коментара ти,но ти сложих минус само заради последното изречение!!! А можеше просто да си го спестиш!
-3 +2
До коментар #34 от "Да,да":
И какво да ни гледам , малко са , значи петролопитеците намаляват , има надежда за България !
Коментиран от #41
-7 +2
-1 +16
До коментар #30 от "гост":
И къде съм написал че са барабанни?!? Който поне малко разбира от марки и коли знае какви са на БМВ спирачките! Просто споделям опит с издържливостта на дисковите спирачки при голям, тежък но мощен автомобил при динамично и спортно каране с оргинални консумативи!
-2 +6
До коментар #30 от "гост":
Освен това мойте мечти са много по-възвишени и стойностни от тези да притежавам определени скъпи вещи! Никога не съм мечтал за това! Целите който съм си поставял винаги и поставям за напред малко по-малко ги изпълнявам и част от тях си били да имам расови и качествени автомобили! А ти продължавай да "мечтаеш" за панелка в Люлин и БМВ на паркинга! Повечето са като теб и за това България не мърда и не мърда .... Това не могат да Мечти!!! Левски е имал МЕЧТА - и тя не е била да има скъп кон и карета! Анадъмно Ганьо!
Коментиран от #43
-6 +4
До коментар #37 от "гост":
Ах....мечти...мечти...няма лошо. Поне са безплатни.
Коментиран от #42, #44
-2 +1
До коментар #41 от "Да,да":
Вчерашна новина , електромобилите в Германия СВЪРШИХА заради голямо търсене , на фона на безпрецедентен спад на продажбите на конвенционални автомобили с двг ! Съжалявам , че не дават линкове ! Нали се сещаш след Германия какво се случва в България ??
Коментиран от #49, #76
-7 +3
До коментар #40 от "Пурко":
Дрън дрън , че пляс , хахахах !! Тия ги разправяй на гламавите си дружки !! А за "панелка в Люлин и къвто и да е пушилник " не си познал и няма да познаеш !! Там където живея можеш само да мечтаеш ти !!
-7 +2
До коментар #41 от "Да,да":
През 2019 покрай щедрите държавни помощи германците купиха рекордните 194 163 електромобила, или 6.7% от всички продадени леки превозни средства. Ръстът продължава и през 2021, като през януари интересът към електрически коли е двойно по-висок от този през същия месец на 2020, независимо от общото драстично свиване на пазара. Много германски дилъри се оплакват, че наличностите им от електромобили са свършили или на изчерпване , информира AN Europe.
Коментиран от #51
-5 +4
-3 +3
До коментар #32 от "гост":
Няма алтернатива на механичните спирачки. Всичко друго е с по-голям риск от повреда и по-опасно на пътя.
-4 +2
И до днес по много от нашите "пътища" все още задните барабанни спирачки са в пъти по удачни от дисковете. Тия от вас които карат по магистралите не знаят що е да караш по черен, яко разкалян път. Е, ако влезнат с техните автомобили там ще разберат какво имам предвид. На магистралата е обратно !
-2 +7
До коментар #42 от "гост":
При заплата 300 Е нищо няма да се промени в България.
Коментиран от #54
-2 +4
До коментар #44 от "гост":
Публикувано във факти.бг: покрай щедрите държавни помощи >> Чети без да прескачаш.
Коментиран от #55
-3 +2
-2 +2
До коментар #49 от "Гост":
И къде са заплатите по 300 евро ?? Във ваше село ??? Щото за България само миналата година обявиха 1200 НОВИ милионери , а влоговете на населението минаха 60 МИЛИАРДА !!!! Май за доста електромобили ще стигнат , да не говорим , че нови коли навсякъде по света , даже в Германия си купуват под 3% от населението !! За мииналата година примерно под 3 милиона автомобила за 85 милиона население , а то половината от тия 3 милиона са на фирми , тоест реално 1,5 милиона на хора !!
Коментиран от #56, #57
-5 +5
До коментар #51 от "Гост":
Чета , чета , хаха !! Интересно ти що не четеш за държавните помощи за дизела преди 10-12 години , когато даваха пак горе долу по толкова да си върнеш старата кола и да си вземеш "екологичен дизел" , хаха !!
Коментиран от #58
-4 +7
До коментар #54 от "гост":
Една вярна цифра няма в коментара ти. Имаше статия тук, че 60% от работещите ни са с по 300 Е заплата. Ама щом ти изнася друго.... Я кажи, защо винаги ти толерират обидните коменатари в този сайт? Защо ми изтриха коментар без нито една обида? Защо ми изтриха и въпроса за него? Кажи бе, Радо, кажи!
Коментиран от #61
-4 +4
До коментар #54 от "гост":
1200 нови милионери хахахахах Прехвърлили милионите от гръцките банки в български покрай кризата и ти си мислиш, че били нови милионери хахахахаха Ей, Радко, Радко, много ме разсмиваш.
-3 +3
На барабанни спирачки как ще поставиш ABS i ESP
Коментиран от #60, #71
-12 +3
До коментар #59 от "none":
Какво точно визираш в твърдението си?
Защо да не може да се сложи АБС на барабанни спирачки?
При камионите как става тоя номер?
За да имаш АБС е необходимо да се следи скоростта на въртене на всяко колело. Става посредством ротационен енкодер или инак казано, при въртене се генерират импулси, които се отвеждат към електронния модул. Той преценява дали разликата в скоростта на въртене е по-голяма от допустимата и при нужда намалява спирачното усилие към това колело, което се върти по-бавно.
Не виждам ,защо на барабани да не може АБС, но може би ще ми обясниш!?
Коментиран от #79
-1 +15
До коментар #56 от "Гост":
Е аз какво ти написах , бе отворко ??? Кой ти е казал , че тия от 60-то процента ще купуват коли ?? Не нови , НИКАКВИ коли няма да купуват тия 60 процента !! Показах ти , че в Германия нови коли купуват под 3 % от населението , значи за България и 2% стигат , това са под 100 000 годишно !!! Искаш да кажеш , че в България няма 100 000 дето могат да си позволят 500 лева на месец лизинг ??? Има поне два пъти по толкова с ОФИЦИАЛНИ осигуровки на 2600 лева заплата , а те взимат повече , щото това е максимума за осигуровки !! Това че не щат да си дават парите за пушилници е отделен въпрос !! А цифрите ми са верни до една , това че не ти изнасят също си е твой проблем !
Коментиран от #67
-3 +3
-2 +5
-1 +1
-0 +3
Коментиран от #66
-2 +0
До коментар #65 от "Класик":
Класик, не си добре с техническото развитие. Поразрови се в GOOGLE
Коментиран от #68
-1 +0
До коментар #61 от "гост":
Ами какво си ми написал бе отворко - И къдe ca зaплaтитe пo 300 eврo ?? Във вaшe ceлo ??? Щoтo зa Бългaрия caмo минaлaтa гoдинa oбявихa 1200 НOВИ милиoнeри , a влoгoвeтe нa нaceлeниeтo минaхa 60 МИЛИAРДA !!!! - ето това си ми написал. И ти като вожда ти ни изкара, че сме най-богатата нация в света. И двамата сте на едни и същи хапчета.
-2 +1
До коментар #66 от "бай Ставри":
Бай Ставри, аз съм чел - иди чети ти. Потърси с гугъл и ще откриеш - класическите дискови спирачки са от 1890-та, а модерните барабанни се появяват едва през 1900-та година.
Коментиран от #70, #72
-0 +0
До коментар #32 от "гост":
Бре,кога ти почерне задника та ДВГ вече са боклуци.
-0 +1
До коментар #68 от "Класик":
И твърдиш, че първите автомобили с дискови спирачки! Пак ти пиша, дисковите спирачки са създадени внедрени първо на самолетите.
-1 +0
До коментар #59 от "none":
Може ,може и има.най вече в малките класове съвременни коли
-0 +0
-1 +1
-0 +3
До коментар #31 от "Бахара захари Бахаров братя бахаровци":
Овършах скоро два-три стълба, ма помня ли къде беше? Нищо, КАТ ще ми каже...
-0 +1
До коментар #42 от "гост":
Хайде стига спам в коментарите, узни се малце
-1 +2
Коментиран от #78
-2 +3
До коментар #77 от "нАКа 47":
Със сигурност мисля че освен спирането и спирачките има разлика и във обема на конските сили.Дължината на автомобила електроника и ред други конфигурации за които ти става ясно по много неприятен начин във любимият ти сервиз.
-1 +2
До коментар #60 от "Механик":
Колега ще ти отговоря аз, ама надали ще го прочетеш. Не е невъзможно вграждането на АБС в барабанни спирачки, има го в много модели даже- сега се сещам например за първите ОПЕЛ КАДЕТИ с моноинжекцион... Проблемът обаче е, че системата става супер примитивна и неефективна заради ГОЛЯМАТА РАБОТНА ХЛАБИНА между челюстта и барабана. Също така има много големи ИНЕРЦИОННИ ПРОЦЕСИ при свиване и отпускане на систеата "буталце-челюст-барабан". С други думи- когато АБС системата се опита да въздейства ри нужда, тя го прави чрез корекция на налягането на спир.течност към съответното колело. Но се оказва, че за да охлаби стегнатостта между челюстта и барабана, е нужно голям обем течност да се оттегли и да се прекъсне процесът на триене. Съответно-за да се възстанови процеса- пак голям обем течност трябва да се придвижи и нагнети. И това трябва да се случва по няколко пъти в секунда. Също така- за да се свържи системата АБС със тази за стабилизация, и да може да се подават импулси на спиране по време на движение с голяма скорост, пак е нужна БЪРЗИНА НА СРАБОТВАНЕ, която липсва изцяло при барабанните спирачки. Ето защо няма разработки на такива системи /барабанни/ с ЕСП и затова и този тип спирачки наистина се прилагат само и единствено за по-ниска цена на произведения автомобил. А митът, че тези спирачки са по-добри при кални и прашни пътища, също отдавна е опроверган. Единствено е вярно, че с барабанни спирачки процесът на корозия е по-бавен във времето и не води до б
-0 +2
-0 +2
-0 +0