Ню Йорк е напът да посрещне напълно автономни превозни средства по своите улици, след като кметът Ерик Адамс обяви нова система за издаване на разрешителни за компаниите. За разлика от разпоредбите в Калифорния, които позволяват тестването на самоуправляващи се превозни средства без присъствието на шофьор, всички модели, тествани в Ню Йорк, ще изискват постоянно присъствие на шофьор.
Компаниите, които искат да тестват своите автономни превозни средства в Ню Йорк, трябва да имат предишен опит в тестването в други градски среди. Кандидатите трябва също така да предоставят важна информация от предишни тестове, включително подробности за катастрофите и честотата на намесите на водача за безопасност.
Според предложението на кмета фирмите трябва да получат разрешение от щатския Департамент за моторни превозни средства, като предоставят подробна информация за водачите за безопасност, включително за процесите на набиране и обучение. Освен това шофьорите по безопасност ще трябва да работят максимум два часа без прекъсване. Освен това компаниите, които тестват автономни превозни средства, трябва да споделят жизненоважни данни от тестовете, достъпни чрез градския портал за отворени данни.
Кметът Адамс подчерта неизбежността на технологията на автономните превозни средства, като потвърди ангажимента на града да осигури безопасното им интегриране по улиците. Той заяви: "Тази технология идва, независимо дали ни харесва, или не, така че ще се уверим, че ще я използваме правилно. Ако го направим, нашите улици ще бъдат по-безопасни."
Въпреки това характерният градски пейзаж на Ню Йорк представлява огромно предизвикателство за автономните превозни средства. Сенатор Джон Лиу, член на Комисията по транспорт, изрази резерви, като предложи градът да изчака резултатите от тестовете в по-слабо населени райони, преди да възприеме изцяло технологията без шофьори.
"Такъв вид тестове дори не са приключили в други части на страната", заявява Лиу пред Daily News. "Би било разумно Ню Йорк да наблюдава резултатите от технологията без шофьори в по-слабо натоварени градски условия, преди да стане ранен приемник."