Apple представи финансовите си резултати за второто си фискално тримесечие, което обхваща периода от 1 януари до 30 март 2024 г. Сред забележителните констатации в доклада е значителното намаление на продажбите на iPhone, които отбелязват значителен спад от 10% в сравнение със същия период на предходната година.
Особено поразителен е фактът, че този спад в продажбите не е изолиран в конкретен регион, а се усеща в различни части на Азия. В Китай, Япония и останалата част на Азиатско-тихоокеанския регион нетните продажби отбелязват забележим спад. Това подсказва по-широка тенденция, повлияла на потребителското търсене на iPhone на тези ключови азиатски пазари през отчетното тримесечие.
От друга страна, ситуацията в други части на света е относително стабилна. В Северна и Южна Америка и Европа нетните продажби на iPhone са променени минимално, като разликата енезначителна. Това рязко контрастира със значителния спад, наблюдаван на азиатските пазари, и подчертава специфичния за региона характер на спада на продажбите.
Причините за този спад в продажбите на iPhone в Азия вероятно са многостранни. Възможно е фактори като променящите се потребителски предпочитания, засилената конкуренция от страна на местните производители на смартфони и макроикономическите условия, специфични за всеки регион, да са допринесли за слабите резултати през тримесечието.