McDonald's с сбогува със своята система за поръчки, задвижвана от изкуствен интелект,. Наскоро компанията обяви, че ще прекрати партньорството си с IBM и ще деактивира технологията Automated Order Taker (AOT) във всички ресторанти в САЩ до юли.
Целта на този експеримент беше да се използва изкуствен интелект за оптимизиране на работата на касите, като се приемат гласови поръчки и се обработват автоматично. Въпреки че компанията не е коментирала официално причината за спирането, докладите сочат, че системата AOT се е борила с разбирането на различни акценти и диалекти, което е довело до неточности в поръчките.
Въпреки затрудненията McDonald's остава ентусиазиран относно потенциала на изкуствения интелект в своите обекти. Те са убедени, че гласовите поръчки в крайна сметка ще играят роля и активно търсят дългосрочни решения. Компанията очаква да вземе решение до края на 2024 г.