ИДИЛ не може да бъде разгромена, преди да се ликвидират нейните фундаменти:
1. териториалната ѝ база в Сирия, Ирак и Либия;
2. световните мрежи – чуждестранните бойци, спящите клетки на организацията по света, каналите за финансиране, механизмите за комуникация и рекрутиране;
3. присъствието на ИДИЛ онлайн и най-вече в социалните мрежи.
Това коментира Мохамед Халаф.
В тази връзка анализаторът в Brookings Institution Хавиер Лусака отбелязва в свое изследване, че само за периода януари - септември миналата година ИДИЛ е провела 840 пропагандни акции. Според него ИДИЛ е автор на нов вид тероризъм чрез въздействие върху социални групи, като ги убеждава да възприемат и прилагат тероризма.
Американското списание The Atlantic твърди, че "ИДИЛ не се задоволява с разпространяването на пропагандни материали чрез Twitter, Facebook, Youtube и Instagram, а използва апликация под името "Фаджр ал Башаир", както и хаштаг атаки чрез изпращане на съответни послания, създаване на хиляди акаунти и тяхното задействане през определени часови пояси на денонощието.
Според френския изследовател Франсоа Бернар Хег, пропагандната машина на ИДИЛ е силно развита, като използва кинематографична техника при производството на клипове, отличаващи се с високо качество. Това се потвърждава от данни на специализирания център по проблемите на радикализма Quilliam в Лондон, че само в рамките на един месец ИДИЛ е произвела 900 видео- и аудиоматериала, както и текстови материали. Подобна продукция е по силите само на големи медийни групи.