Очаква се събитието „U.S. Business Day“, което свързва тайвански доставчици с американски компании, тази година да увеличи търговските възможности с 10 до 20% - това заяви наскоро председателят на TAITRA Джеймс Хуанг.
Откакто започна търговската война между САЩ и Китай, износът на Тайван за САЩ се увеличи с близо 19% от януари до август тази година. Продажбите на продукти в сферата на информационните и комуникационни технологии нараснаха с 85,4% в сравнение с миналата година.
TAITRA отказа да се обвърже с прогнози относно общата стойност на бизнес възможностите, които годишното събитие може да генерира, но заяви, че се очаква сумата да бъде по-голяма от миналогодишната, която възлизаше на 5.42 милиона щатски долара.
На събитието присъстваха 19 американски корпоративни гиганта, които проявиха сериозен интерес към редица продукти на повече от 200 тайвански фирми, сред които автомобилни части, машини, велосипеди, текстил и храни.
„САЩ е един от най-силните търговски партньори на Тайван и се радваме, че продължаваме да намираме нови начини да укрепваме и разширяваме търговските си отношения“, заяви директорът на Американския институт в Република Китай Брент Кристен.
По данни на Министерство на икономиката през първите осем месеца на тази година износът на Тайван за САЩ се е увеличил с 18% на годишна база, а на свой ред вносът се е покачил с 8%.
Заместник министърът на икономиката заяви,че сега е изключително подходящ момент за задълбочаване на търговските връзки между двете страни, а дори и за подписване на споразумение за свободна търговия.