„Сталин беше като Facebook: винаги искаше да споделяш информация“. Това гласи провокативен плакат, който е част от набираща скорост кампания сред интернет - поколението в Русия. Постерите, сравняващи червения диктатор още с Twitter и YouTube, са поръчани от организация за защита на жертвите на политическа репресия. Кампанията вече разбуни духовете в Русия, като оценките варират от „иновативни“ до „скандални, срамни и безвкусни“.
Целта е младите поколения да разберат ужасите на съветската диктатура чрез собствения си език и да оценят времето, в което живеят, предаде официалният англоезичен канал на националната руска телевизия - Russia Today (RT).
Например, кампанията с Facebook обяснява на руската младеж как по времето на комунизма хората били принуждавани да шпионират най-близките и съседите си. Хиляди пишели доноси за НКВД и органите на КГБ, като между 1937 и 1938 година службите за сигурност буквално не можели да обработят всички „сигнали“.
Сравнението на диктатора с YouTube илюстрира принудителното заточение в трудови лагери на милиони инакомислещи и заподозрени в измяна на режима. „Сталин беше като Twitter: беше кратък“, гласи друг постер.
Автор на горещо обсъждания проект е студентът по комуникации Иля Техликиди, чийто род е пострадал от съветските репресии. Когато попитал свои връстници за тъмните краски на съветската власт, студентът с учудване разбрал колко малко от тях са запознати с историческата истина.
Проектът вече бе отпечатан в няколко руски вестника и списания.