Френският Danone спря вноса на продукти на Еvian и Alpro в Руската федерация (под тези марки се произвеждат минерална вода и билкови напитки), пише Интерфакс.
„Danone взе решение да промени значително бизнеса си в Русия, като го пренасочи към основните млечни продукти, бебешки и здравословни храни и спре вноса на Еvian и Alpro“, се казва в изявление на компанията за резултатите от първото тримесечие, цитирано от Интерфакс.
Относно преориентацията на портфолиото в Русия, както и прекратяването на всички нови инвестиции в страната, включително разходите за реклама и промоция, производителят съобщи по-рано.
Danone припомни също, че не получава печалби и дивиденти от руския бизнес, и обеща да изпрати всички средства за хуманитарни цели.
По-рано компанията заяви, че не планира да напуска руския пазар.
През първото тримесечие приходите на Danone са нараснали с 10,2% до 6,24 милиарда евро. Продажбите „подобни за подобни“ (LfL) са се увеличили със 7,1%.
По-специално, приходите от LfL в Европа нараснаха с 5,7%, в САЩ и Канада - с 5,5%, в Китай, Япония, Австралия и Нова Зеландия - с 15,3%, в други региони на присъствие - със 7%.Компанията потвърди прогнозата си за ръст на продажбите на LfL за 2022 г. с 3-5%.