Според информацията от вестник "Ведомости", руснаците са съкратили своите покупки на коняк и водка. Продажбите на водка са намалели с 16,4%, а на коняк - с 20,3% според данни от Росстат.
Това намаление вероятно се дължи на няколко фактора, а експертите считат, че един от тях е разрастващият се нелегален пазар. Заради напускането на много чуждестранни марки от Русия след войната, се предполага, че на пазара се появят фалшиви алкохолни продукти от сенчести производители.
Освен това, намаляването на доходите на населението, особено на средната класа, е друг фактор, който играе роля. Хората насочват вниманието си към по-евтини напитки в условията на икономически предизвикателства. Важно е да се отбележи, че продажбите на фалшиви продукти обикновено не се отчитат в статистиката, което може да изкривява реалната картина, предаде dariknews.bg.
По-рано, Министерството на промишлеността и търговията, изрази загрижеността си относно наличието на фалшиви алкохолни продукти на пазара. Мораториумът и ограниченията върху проверките на магазините може да затруднят държавата в идентификацията и предотвратяването на продажбата на фалшиви алкохолни напитки. Това представлява предизвикателство за органите, които се стремят да защитят потребителите и да регулират пазара на алкохолни продукти.