Функцията за изхвърляне на гориво по време на полет не е налична на самолетите Boeing 737-800, един от които се разби на южнокорейското летище Муан на 29 декември.
Мащабът на пожара на самолета след удар в конструкция в края на пистата не би бил толкова голям, ако в резервоарите е имало по-малко гориво. „Много се говори за гориво; има въпроси защо самолетът не е излял гориво преди кацане. Защото Boeing 737-800 по правило няма вграден метод за изхвърляне на гориво зад борда“, каза проф. Ан Йонг-тае от катедрата по авиация в университета Geuktong.
„В този случай няма друг вариант освен да се кръжи във въздуха, докато се изразходва гориво“, продължи той. При необходимост от аварийно кацане, самолетите се опитват да изхвърлят гориво, за да намалят теглото си и да сведат до минимум риска от пожар. Самолетите имат максимално допустимо тегло при кацане.
Агенция News1 предполага, че пилотът не е имал време да изразходи горивото. Според вестник Hanguk Ilbo в 08:54 местно време самолетът е получил разрешение за кацане и се е приближавал към пистата. Три минути по-късно, диспечерите са предупредили за опасност от сблъсък с птици. В 08:59 местно време пилотът съобщава за сблъсък с птица. Около 09:00 часа самолетът не успя да кацне. Две минути по-късно екипажът се опита да приземи самолета върху фюзелажа, но не успя да намали и в 09:03 самолетът се сблъска със здрава конструкция на 250 м от края на пистата, причинявайки експлозия и пожар.
Според предварителната информация катастрофата е станала поради неизправност на колесника, причинена от сблъсък с птици. Самолетът се опита да кацне, но беше принуден да направи допълнителен кръг. Очевидци разказват за появата на пламък в двигателя на самолета още във въздуха.
Западни експерти предполагат, че основната причина за смъртта на пътниците е конструкцията в края на пистата - земен насип, върху който са монтирани на бетонна основа радиофарове.
Самолетите на Jeju Air са прекарали повече часове във въздуха средно през третото тримесечие, отколкото пътническите самолети на други южнокорейски нискотарифни авиокомпании, съобщава агенция Yonhap.
Jeju Air е авиокомпания с един от най-високите нива на използване на самолетите. Между юли и септември самолетите на Jeju Air са прекарали средно по 418 часа на месец във въздуха. Това е най-високата цифра за този период сред шест южнокорейски нискотарифни авиокомпании, включително Jin Air (371 часа), T'way (386 часа). Средно самолетът на редовна авиокомпания прекарва още по-малко време във въздуха - 355 часа за Korean Air и 335 часа за Asiana Airlines.
Боинг 737-800, който се разби в Муан, е извършил 13 полета за 48 часа преди катастрофата, включително полети до Пекин, Банкок, Нагасаки и Тайпе. Според агенцията това поставя под съмнение дали натоварването на самолетите е било адекватно през празничния сезон.