Last news in Fakti

23 Ноември, 2015 08:56 31 760 24

Българин е №1 в бронирането на автомобили

  • дубай-
  • оае-
  • бронирани автомобили-
  • антон стефов

Антон Стефов е от Благоевград. Завършва „Машинно инженерство“ във ВМЕИ. Работи като научен сътрудник в Централния машиностроителен институт. Бил е преподавател в един от филиалите на ВМЕИ. Има офицерско звание. За себе си твърди, че не притежава само диплома, а и знания. За него бизнесът е не само работа, а и хоби. Когато заминава в Канада, няма почти никакъв капитал. Работи много. През първите три години от старта на бизнеса не почива нито за ден. Факторът, който изиграва най-голямата роля в решението му с какво да се занимава занапред е, че има много добра професионална подготовка от България. Придобива опит като инженер в компания, която се занимава с бронировка в Канада. В момента живее на три места – Европа, Северна Америка и ОАЕ. Собственик е на International Armored Group, фирма за брониране на возила, разположена в Рас ал-Хайма, Обединени Арабски Емирства. На 17 ноември 2015 г. лично Шейх Сауд бин Сакр ал Касими, който управлява емирство Рас ал-Хайма, открива новата фабрика за бронирани автомобили и балистично стъкло с думите: „Отварянето на завода е голямо постижение в индустриалния сектор на ОАЕ като цяло и в частност, Рас ал-Хайма, и ние сме изключително щастливи, че имаме на своя територия една от най-успешните компании за производство на бронирани автомобили в света“. Бизнесът му разраства дотолкова, че местните медии го определят като най-големия в света производител на бронирани автомобили. По време на тазгодишното автомобилното изложение в Дубай, наш екип разговаря с Антон Стефов.

- Г-н Стефов, как се озовахте в ОАЕ? Защо не в България?
- Фирмата започна дейност преди 25 години в Канада. По-късно се преместихме в САЩ. Стартирахме с брониране на банкови автомобили и возила за персонална защита. Когато избухна войната в Ирак и там започна да се добива нефт, открихме офис в ОАЕ. Фирмите, които работят в Ирак и са пряко свързани с доставка на черно злато, са подложени в повечето случаи на атаки с оръжие и имат нужда от защита. Тук сме разположени много близко. Много по-лесно е колите да се бронират в ОАЕ, да се изнасят за Ирак и за други страни от Северна Африка. Защо не сме в България? Нашата страна е част от Европа. Производството там би се оскъпило доста. Отделно плащането на данъци и мита биха утежнили допълнително разходите и оскъпили продукта. Фирмата тук се намира в свободна за търговия зона и нямаме такива разходи. Още повече, че повечето от колите, с които работим, отговарят на стандартите на GCC, тоест правени са за този район.

- Изключвате ли България като възможност за бизнес?
- Отдавна имам намерения да направя нещо в България. В момента военната промишленост у нас се намира в много тежко състояние. Смятам, че трябва да се подобри състоянието на военната ни техника.

- Какво конкретно ще направите?
- Едното от желанията ми е да създам фонд за студенти с добри показатели, които нямат възможност да си платят образованието. Тази фондация ще им даде възможност да учат.

- Откъде трябва да тръгнем, за да подобрим състоянието на икономиката в България?
- По-голяма част от приходите в България в момента идват от туризъм. Селскостопанските продукти са много скъпи за местното потребление. Първо трябва да се възстанови икономиката на страната. Това ще стане много трудно. Младите хора са много малък процент от населението в България. Те нямат възможност да издържат застаряващото население. Второ, необходима е добра образователна система. Трябва да се въведат много стриктни правителствени норми и закони за подпомагане на икономиката и за стимулиране на производителите. Мисля, че на дневен ред е възстановяване на българската армия, на военната промишленост. Държава без армия е като къща с разграден двор.

- Умишлено ли, според Вас, България се доведе до това състояние?
- Какво значи умишлено? Ако ние като българи позволяваме това да става с нас или някой ни натиска, това не е вина на този, който е по-силен, а си е чиста отговорност на народа. Ние не сме взели съответните мерки това да не се случва. Защо съседните страни не се намират в такова състояние?

- Откъде идват проблемите в България?
- Основните проблеми идват от липсата на кадри и специалисти. На правителствено ниво липсва яснота по програми за индустриализация на страната във връзка и в съответствие със съвременните стандарти.

- Бронирането на автомобили е бизнес с много отговорности. Като продължение на темата за професионализма в работата предполагам, че не можете да си позволите „неспециалисти“ в екипа.
- Прецизната работа изисква много добра теоретична подготовка на всички, които работят във фирмата – от мениджъра до последния работник. Компанията е един организъм, който съществува като цяло. Дребните проблеми в някои от звената не би трябвало да спират нормалното развитие, да предизвикват проблеми в производството и т.н.
- Бронирането на автомобили е свързано с нови технологии, съоръжения и материали. Непрекъснато участваме в световни форуми за военни материали, съоръжения, машини, оръжия, където „сверяваме часовника“. Използваме най-модерните технологии, които съществуват. Последните машини закупихме само преди няколко месеца.

- На какъв най-мощен удар може да издържи автомобил, брониран от вас?
- Защитата може да бъде балистична и бомбена. Наши продукти преминават през тестове в международни лаборатории в Германия, Холандия и Америка. Разполагаме с кола, която е тествана 430 пъти със стрелково оръжие и 9 бомби. Десетки от нашите коли, които излизат от фабриката, са атакувани всеки ден, до момента без жертви.

- Колко коли бронирате на месец?
- Понякога правим до 120 коли на месец. Това са над 80 вида возила с различен дизайн.

- Коя кола работите най-често?
- В тази част на света най-масово се бронира Toyota Land Cruiser, 4.5 d. В луксозния сегмент работим най-често Lexus 570 LX.

- С колко се променя теглото на автомобила след брониране?
- „Оригинална“ Toyota тежи 2.4 тона. След брониране понякога достига до 6 тона. Можете да си представите какви инженерни познания се изискват тази кола да бъде използвана в практиката след бронировка.

- Колко се оскъпява закупуването на Toyota Land Cruiser, например?
- Започва се от 45 000 долара и може да се стигне до 200 000 долара в зависимост от това какво точно се изисква по отношение на балистичната и бомбена защита и съответно техническите показатели на автомобила.

- Много ми се иска да Ви задам един въпрос, който във Вашия бизнес ще прозвучи като шега. Има ли рекламация на бронирани возила?
- Рекламация няма. Трябва да се знае, че покупка на брониран автомобил не може да се извърши от човек, който няма необходимите познания. Когато колата се бронира по съответните параметри и стандарти, тогава проблемите са много малко, тоест няма изненади.

- Имате ли конкуренция тук, в ОАЕ?
- Има подобни фирми, но не бих казал, че имаме конкуренция. Когато се работи с различни правителства и клиенти като Обединените Нации , изискванията са по-различни и на различно ниво. Именно подобно ниво ние непрекъснато се стремим да поддържаме. В този смисъл нямаме конкуренция.

- Лесно ли се развива бизнес в ОАЕ?
- Не, не се развива лесно. Като цяло обаче, въпреки че няма данъци, а определени такси, процентът, който се плаща, е по-малък, отколкото в Европа и Северна Америка.

- Планувате ли да започнете бизнес в България?
- Да. Повечето хора мислят, че като живеят в Европа са далеч от проблемите на Близкия Изток. Напротив, ще дойдат там съвсем скоро. Светът е устроен по този начин. Когато има проблем някъде, не е локален. Проблемът оттук ще се пренесе в Европа в най-близко бъдеще. След това ще се пренесе в Северна Америка – Канада и Щатите. (интервюто е направено дни преди терористичните атаки в Париж)

- Какъв е вашият ключ към успеха?
- Познанията са най-важни. След това идва ред на добре обмисления бизнес план и първоначалния капитал. Обикновено хората се втурват да търсят инвеститори. Страхуват се да заложат имущество и да започнат с 60-те процента, които банката ще им отпусне. Аз съм залагал къщите си.

- Колата, която карате в ежедневието, бронирана ли е?
- Ferrari-то отпред ли? Не, не е. (смее се).


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да де

    2 0 Отговор
    Всичко е ясно в логиката на този човек, ама не ми е ясно тази кака, която се движи между амуджите, дали междувременно я пощипват от тук от там?
  • 2 МаКаТа

    6 0 Отговор
    Евала на човека. Малко са такива успели българи.
  • 3 Bobi

    3 0 Отговор
    Браво ! Много хубава статия !

    Коментиран от #23

  • 4 onq s konq

    0 3 Отговор
    След като има вероятност по персоната да се стреля със гранатомет и да се залагат мини по маршрута,не виждам логика някакво цивилно МПС да се тъпче от всички страни с дебели листи стомана докато стигне 6-7 тона,а цената му хвръкне до небето.Мисля че един съветски БРДМ/бронирана разузнавателна дозорна машина/ 4 х 4,или пък БТР 6х6 ще вършат далече по-добра работа,а имат и отлична картечница за отбрана.Естествено могат и да плуват ,което дава пък допълнителна въэможност вип-лицето да се изтегли при настъпил"зор" през местния рибарник:)

    Коментиран от #6, #14

  • 5 селянин

    4 0 Отговор
    Браво на човека. Но бих го парирал с това че хората не си залагат имотите за бизнес цели. У нас цените на имотите са такива, че реално смислен бизнес не може да се почне с пари от ипотека, а тези имоти по селата парите които банката дава стигат в добрия случай да се отвори селски магазин. За производство и дума не може да става.
    Проблема у нас особено в последните 6-7 години е че систематично се убива дребния бизнес и се разчиства терен за едри чужди "инвеститори" с обороти в милиони и пак накрая на загуба счетоводно. Е това е бизнеса у нас! Който не вярва и си взима удобно заплатката нека се пробва лично да почне бизнес у нас дребен...

    Коментиран от #8

  • 6 Гостъъъ

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    4 - Военни машини, нямат работа в цивилни ръце. Още малко, ще поискат да имат лични ескорти от по 1000 въоръжени военни ветерана.
  • 7 Vasik Atanasova

    4 0 Отговор
    БРАВО НА ЧОВЕКА
    АДМИРАЦИИ
  • 8 scar face

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "селянин":

    Много точен коментар. Казал си всичко. Няма какво да се допълни.
  • 9 гост1

    0 0 Отговор
    до коментар 5 - самата истина!
  • 10 тошибиян

    0 2 Отговор
    ако се 4уствам застрашен ще си купя руски бронетранспортьор или нещо от този сорт произведено за армията и през ум няма да ми мине да си купувам лимузини или джипки и да ги бронирам защото това е абсолютна глупост

    Коментиран от #13

  • 11 Ивелин

    1 0 Отговор
    Според мен не си точно прав, защото този Бронетранспортьор ще ти бъде много трудно да го използваш, а идеята за бронирани " джипки" не е толкова зле, защото те са високи, лесно се бронират и ако имаш достатъчно пари да ги оборудваш няма да имаш никакви проблеми :)
  • 12 тошибиян

    0 1 Отговор
    като си ултра богат и ти трябват подобни неща ще си правиш сметка на срещите и маршрутите и няма да се навираш в малки ули4ки и животът ти ще проти4а коренно разли4но от останалата пасмина....всеки знае 4е лимузината с каква бронировка е и съответно какво оръжие да използва което прави бронировката безмисленна...за танковите мини няма зна4ение колко е бронирана лимузината
  • 13 БТР

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "тошибиян":

    И къде ще го караш този бронетранспортьор.На село в двора. Продължаваш да пишеш глупости.
  • 14 mediator37

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    БМП са неудобни за влизане и излизане- става през люкове. Вътре няма удобства. Няма прозорци, возията е ужасна, неудобна е за ежедневна употреба.

    Коментиран от #16

  • 15 qqqqqqq

    3 0 Отговор
    " Един българин е много нещо , много българи са нищо" .
  • 16 onq s konq

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "mediator37":

    п3г3й4щ7Говориш ми като дилър на производството на въпросния производител?!Естествено че има прозорец отпред/макар и 2 на 1 педи/,но при желание може да му се монтират достатъчно външни камери за смешни пари!Ако обаче си имаш "неприлично големи пари"/при това ужасно мръсни/ и животеца ти е на косъм защото си трън в очите на конкуренцията,и танк "Абрахам" нямаше да те удовлетворява:)
  • 17 Пешо

    1 0 Отговор
    хахахаха... и за колко време ще стигнеш с този БТР от София до Варна?А от София до Лондон? хахахахха

    Коментиран от #18

  • 18 onq s konq

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Пешо":

    Що за въпрос?!...Естествено че за толкова,за колкото ще го прелети самолетът в който е натоварен БТР-а с пътника си.
  • 19 тошибиян

    1 0 Отговор
    Каква работа имате до варна от софия?като си богат изнасяш всичко каквото имаш по полето които има работа с теб ще идва на крака.....като си богат ще си носиш посредствията от това като не искаш неудобен бтр се отърви от бизнеса и си живеи скромно и нормално, короната на богатството е тежка....
  • 20 кух българин

    3 0 Отговор
    Ето такива хора трябва да изберем за президент и министър предсдател ,
    а не некадарни крадци като Росенчо и Бойко
  • 21 ОНУФРИ

    1 2 Отговор
    ИЗУЙ ГАЩИ!
    Къщата ли си заложи??? За какво обаче? Селски хитрец!
    Я ела в Каспичан да си заложиш имота за да правиш бизнес.
    Ей наглец. Храни се с ферментирали стриди и не философствай как трябва да се прави бизнес, че миришеш на ферментирал комунизъм!
    Я кажи как си заминал с визитката на някое от външно-търговските дружества на Народна Република България!
    ЩО НЕ КАЖЕШ ХИТРЕЦ!?
    А ГОВОРИШ КАК ДА СИ ЗАЛОЖИМ КЪЩИТЕ!
    НАГЛЕЦ

    Коментиран от #22

  • 22 Шушул

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "ОНУФРИ":

    Онуфри, много си завистлив! А Завистта е сестра на Злобата. България е красива, плодородна държава, има българи умни и предприемчиви. Лошо се управлява поради страшна нечовешка алчност, поради огромна завист и неконтролируема злоба!
  • 23 Катя

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Bobi":

    Така е! Много професионално написано, но по-големият успех на автора е, че се е натъкнал на изумителна находка! Браво!
  • 24 q2z

    0 0 Отговор
    50 000 000 ...г.оборот...!!!