Last news in Fakti

6 Октомври, 2011 12:13 6 353 8

За и против платените магистрали

  • магистрали-
  • тол-система-
  • винетка

В началото на годината Росен Плевнелиев, все още като действащ министър на регионалното развитие и благоустройството, заяви, че започва избор за консултант за въвеждане на т.нар. тол-система по магистралите. Според Плевнелиев въвеждането на такава система трябва да стане у нас, защото това ще облекчи държавата.

Няколко дни след еуфорията от изказването на министъра обаче нещата потънаха в забрава или поне по развитието на проекта не се огласи нищо. Сега, когато Плевнелиев се кандидатира за президенския пост, той отново подхвана темата за въвеждане на платени аутобани.
 
Мнението му обаче вече не е същото. Бившият министър вече смята, че тол-системата не е много удачна за леки автомобили. Според него по-добре би било да се работи по въвеждане на електронна винетка, която ще спомогне много за контрола на трафика и ще улесни гражданите.
 
В Европа обаче политиката все повече натиска държавите за въвеждане на въпросната тол-система. В момента най-много платени пътни артерии има в Италия и Франция, а страните в които все още има безплатни пътища са Албания, Андорра, Босна и Херцеговина, Кипър, Естония, Финландия, Лихтенщайн, Люксембург, Малта, Молдова, Монако, Украина и Германия.
 
От едно изявление на министъра на транспорта на Германия Петер Рамзауер, направено вчера, става ясно, че и Федералната република се готви за въвеждането на платени магистрали. Рамзауер заяви, че вече усилено се разглеждат начините, по които да се плаща преминаването по аутобаните.
 
Според специалистите най-вероятният вариант за Германия е въвеждането на винетки по подобие на Австрия, Швейцария и България. Такова решение поражда логичния въпрос защо ние ще премахваме винетната система и ще правим магистралите платени при положение, че страна като Германия най-вероятно ще я въведе?
 
Отговорите на този въпрос не са еднозначни, но кое ще е най-добре и за държавата, и за водачите най-вероятно ще стане ясно съвсем скоро, когато гореспоменатият консултант даде компетентното си мнение.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Jesika

    4 2 Отговор
    Когато станем наистина европейска държава, тогава да правят платени магистралите......
  • 2 Радослав Димитров

    3 1 Отговор
    Ще ги направят с нашите пари от винетки,после пак ще вземат пари от концесионерите,и накрая ние пак да си плащаме!
  • 3 Радослав Димитров

    1 2 Отговор
    Ако частни фирми инвестират парите,после да таксуват съгласен съм,иначе не. И там където магистралите се плащат винетки няма.
    Ако пътуваш по- редовно абонамент с отстъпка,ако не на преминавене,имаш право на избор,както ти е по- изгодно.
  • 4 Негрон Джеймс

    2 1 Отговор
    Направете първо една магистрала без дупки. Тогава мислете за платени магистрали. Не гонете европейските държави, те живеят в друга ера. Първо оправете БНП-то на България.
    И да направят платена магистрала , какво???? Винаги може да се намери и друг път , откъдето да се мине.
  • 5 триста итридесети

    1 1 Отговор
    в тая връзка, боли ме сапа за магистралите, давам по 4.60 на ден за цигари, от къде накъде ще имат такъв акциз, все едно държавата ме "глобява" годишно по около 1000 лева, а тоз дет краде - нищо, сякаш съм престъпник, ай сиктир, след това е акциза върху горивата- поне още толкова, как може стандарта на данъка да е европейски, да не би да са ни европейски заплатите...
  • 6 иван иванов

    1 0 Отговор
    какво се биете през челата и се вайкате за тия данъци ? Магистрали в България НЯМА , а за тия в най редките случаи 15 см замаски дето се кривят от всеки полупразен ТИР би трябвало държавата да плаща неустойки на данакоплатеца за да може си смени тампоните на опела.
  • 7 Хинко Вълов

    1 0 Отговор
    В Австрия една винетка струва 7.65 евро за 2 седмици, и тя е ако ползваш магистрала, иначе другите пътища не изискват винетки
  • 8 триста итридесети

    3 0 Отговор
    та да продължа още малко, как може вече толкова години да няма горивомер за лукойла, то даже не се знаеше от народеца, а пък на нас ни сменят елетромерите без да ни питат, дошли от енергото преди 4 месеца и ми сменили електромера с друг, няма свидетели при преноса на цифрите, сега с новия електромер тока ми скочи с 15-20 лева месечно, ама никой не ме пита, а за лукойла това си е златна мина, никой не им знае оборота че да им сложи правилния данък, нещо повече, не им стига това, ами цената е надута до тази европейската, където данъка е друг и заплатите на служителите в тамошните петролни компании - хиляди евро, и въпреки всичко това бензина и тук и там е на почти една цена