5 Януари, 2017 07:15 14 128 14

Тест на Citroen C3

Тест на Citroen C3 - 1

Малките автомобили винаги са били силната страна на френските производители и очакванията за всеки модел са големи. Конкуренцията в този клас е много висока и определено трябват отличаващи предимства. Поради тази причина, новото поколение на средноразмерния хечбек на Citroen - C3, е в огромен контраст с предишното поколение и визуални прилики буквално няма, като основните похвати идват от C4 Cactus и C4 Picaso, като това се прехвърля и в интериора. Дизайна определено е смел, но и много отличителен от всичко останало. Възможностите за персонализаци са увеличени значително и напомнят за автомобили от по-високите класове, като MINI и вече отделения в собствена марка DS 3.

Тест на Citroen C3

Ектериор
Както споменахме, основен източник на дизайна е причудливия C4 Cactus и автомобилът изглежда като умалена версия. За това допринасят и меките добакви наречени Airbumps, които по избор на клиента могат и да отсъстват. C3 обаче, е получил доза идентичност - дневните светлини се сливат с линиите на решетката, фаровете са по-семпли, а халогените могат да бъдат отделени с цветни рингове, които до са в тон с един от цветовете на купето. Задницата е значетилно по-красива, като за това се грижат добре оформените стопове. Цветовете на автомобила са общо 9, а тези на тавана са 3, като възможността за комбинации е голяма. Нивата на оборудване са три - Live, Feel и Shine, като най-много персонализация позволява Shine. Отвън автомобилът прилича много повече на малко SUV, отколкото на типичния хечбек. Размерите са значетелно променени - дължината и широчината са увеличени, а височината е намалена или съответно от 3941 до 3996 мм, от 1728 до 1749 и от 1510 до 1474 мм.

Тест на Citroen C3

Интериор
Външното оформление се пренася и отвътре, като то също създава усещане за по-висок клас автомобил. Всички уреди в таблото и интериора са добре подредени, като основните форми са елипсовидни. Бутоните са намалени до минимум и централната конзола е запълнена от големия дисплей на мултимедийната система. Воланът е удобен, добре оформен и е покрит с кожа и бутоните му са отлично позиционирани. Седалките са с много приятна тапицерия, като задните са с лека форма на корито, което определено е позитив ако ги сравняваме с плоските. Обемът в интериора е отличен, като при по-висок шофьор, зад него спокойно може да се събере друг човек без да има притеснение за краката. Освен подобрената шумоизолация, опционалния панорамен покрив може да добави още към комфорта. Багажното пространство е добро с обем от 300 литра, но лек проблем може да бъде входа, който е леко ограничен от новите форми на петата врата. Интересно нововъведение е системата ConnectedCAM™, която представлява вграден видеорегистратор, който има камера в предната част на огледалото за обратно виждане и може да записва и да прави снимки по всяко време.

Тест на Citroen C3

Тест на Citroen C3

Двигатели
Гамата от агрегати включва два дизелови четирицилиндрови 1.6-литрови BlueHDI с мощност от 75 и 100 конски сили и три бензинови трицилиндрови PureTech със съответно 68, 82 и 110 конски сили, като най-малкия е с кубатура от 1.0 литра, а двата по-големи с 1.2 литра. Скоростните кутии са две - петстепенна ръчна и шестстепенна автоматична, която се предлага само при PureTech110. При строга градска употреба, двигателите с ниски нива на мощност са отлични, но при смесена употреба препоръчваме по-мощните, защото при натоварен автомобил на извънградско еластичноста на ускорение се намалява значително. Разхода на гориво надмина заводските данни само с 0.2-литра при каране без пестеливост, което е чудесна новина.

Тест на Citroen C3

Тест на Citroen C3

Ходови характеристики
Основната промяна тук е в центъра на тежестта на автомобила, като това директно рефлектира върху управлението и при дори и малко по-спортно шофиране, C3 седи стабилно на пътя и наклоняването на шасито е минимално, без да има каквато и да е спортна насоченост. При най-мощните двигатели C3 е стандартно оборудван с дискови спирачки за четирите колела, които при по-малките са само за предните. В помощ на шофора и тук са имплементирани системите като - Помощник за потегляне под наклон, Предупреждение за напускане на лентата и Наблюдение на мъртвата точка, както и камерата за обратно виждане.

Тест на Citroen C3

Цена
При дизеловите двигатели, цената стартира от 25 425 лв. и завършва с 31 579 лв., а при бензиновите започва от 19 992 лв. и завършва с 32 647 лв. Възможностите за персонализация обаче, могат да я покачат, но в рамките на разумното. Ако искате малък автомобил и "стандартно" ви звучи прекалено скучно, то C3 е една перфектна възможност да се отделите от "стадото".


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Десислав Попов

    6 8 Отговор
    Тези цени нещо ми се виждат доста височки.Дизел от 25 бона нагоре си е сериозна цена.Интериорът на този екземпляр е добър,ама той сигурно струва над 32хил.лв.В базовата версия за 20хил. със сигурност няма да го има този екран и лъскарийките по духалките и дръжките.А да дадеш над 30 бона за малък автомобил,който няма хибридно задвижване,като например Тойота Ярис...Май ще си останеш само с лъскавите духалки...
  • 2 гощо

    6 10 Отговор
    32 Бона за малка кола.?!?!? Поне едно 4Х4 да бяха сложили?!?! Има Фият панда с 4Х4 за подобни пари!!!!

    Коментиран от #3, #5

  • 3 гостенче

    13 6 Отговор

    До коментар #2 от "гощо":

    Ти качвал ли си се във Фиат Панда ????? Та макар и нов и 4х4...... тая С3-ка ще ти се стори като S класа.

    Коментиран от #6, #8

  • 4 гост

    19 0 Отговор
    Страхотна колица си е Ситроенчето. Единственото, което бих желал е да има 6скорости,а не 5. Имам опит с Кактус и намаляването на теглото си казва думата, лека и икономична кола, без излишни екстри на сносна цена. Като искате евтино влезте в Логан, Рапид, 301, Ярис и усетете евтиното оборудване с твърди пластмаси.
  • 5 гост

    14 0 Отговор

    До коментар #2 от "гощо":

    Тогава ще струва 35х.лв и пак няма да си доволен. На Фиат панда доста от нормалните екстри, които Ситроена има, се доплащат и като ги събереш ти се получават няколко хиляди отгоре при изравнено оборудване. Хората са преценили, че колата няма нужда от 4х4, малки двигатели, градски коли, не са за офроуд, а за икономия и красота. 4х4 ще качи 100-150кг, разхода поне с половин литър и ще направи по-сложна колата. Тук се търси простота, надежност и икономия, два различни модела са това. Като искаш 4х4 с асматичен двигател и ускорение към 20сек отиди и си купи Пандата, която освен на сняг други плюсове няма да има.
  • 6 Вълковния

    2 18 Отговор

    До коментар #3 от "гостенче":

    А ти качвал ли си се в нова S-classe, че да я сравняваш със Citroen?
    Това е направо смешно и жалко...Дори най-старата S-класа е по-добра от най-новият Citroen!

    Коментиран от #13

  • 7 Спиро

    10 3 Отговор
    Малката кола не е като малката п..ка. Неудобна е.
  • 8 Бенца

    1 14 Отговор

    До коментар #3 от "гостенче":

    Аз пък за тези пари ще си купя Mercedes S500,вярно втора ръка ама е по кола от тая теникия
  • 9 Изверг

    10 0 Отговор
    Не си мъчете мозъчетата уважаеми, колата се прави за ПЛАТЕЖОСПОСОБНИТЕ европейци, не за балкански прима79ти хихихихихи
  • 10 до вълковния

    6 0 Отговор
    По гнилоч от S-класа пък аз да ти кажа няма.99г.беше моят ситроен и s-класата.Бенца имаше дупки през които се виждаше пътя през багажника а моята нисък клас пък нямаше ръжда.Да ти класата ръждива.Всъщност тези модели от 99г.вече изгниха пък аз още си карам моя.Е изби ръжда на прага но все едно.
  • 11 до бенца

    5 0 Отговор
    Купувай яко,че почти свършиха.И ти ще си точно като две млади пишлемета на ОМВ които гледах скоро-S500 и взеха,че сипаха точно....10лв.бензин.Гъзари
  • 12 Xsara

    3 0 Отговор
    Този път се надминаха, и тва С3 малко градско с данък влизащ в тавана
    на Б.Б., П.С.-кеф цена няма.
  • 13 FAKE

    10 0 Отговор

    До коментар #6 от "Вълковния":

    ти хабер си нямаш за какво говориш , сравняваш Френски лукс с дървения ти коптор ... Едно Клио от 2000 до 2005 вози по добре от някой нови "ликсозни "немски курници
  • 14 Мдам

    10 0 Отговор
    32 хиляди е топ оборудвано. Цената на топ оборудвано Поло е близо 37 хиляди, а GTI версията достига над 42 хиляди. Никога не бих избрал Полото пред Ситроена