Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Какво се случва със старите коли в Германия?

Публикувана: 28 Март, 2019 10:22
45 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 26501
Какво се случва със старите коли в Германия?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 4 гласа.

Германското екологично законодателство е изключително сурово към старите автомобили. На коли, които не отговарят на евростандартите в Европа им се забранява да се движат в много от големите градове, а много от тях трудно преминават през изключително строгите технически прегледи.

Какво се случва със старите коли в Германия?

Освен това данъците и застраховките са толкова високи, че са направо непосилни за средностатистическия германец. Поради тези причини немците са принудени да се отървават от старите си коли. Как става това, ни разказва DW. Според немското издание, германците имат два основни варианта да се избавят от старите си коли.

Утилизацията може да стане в специализиран пункт, като за целта се заплаща такса от 100 евро, като се плаща и транспортирането на автомобила. Ако преди унищожаването на колата се окаже, че по колата има годни резервни части, то собственикът може да получи сума от няколкостотин евро. Проверката и оценката се извършват от експерти във въпросните пунктове. Вторият вариант е утилизация чрез автопроизводителя.

Какво се случва със старите коли в Германия?

Тук сумата, която получава собственикът е по-висока, но производителите не приемат автомобили, които са с неоригинални резервни части. При утилизацията се свалят колелата, източват се всички течности и се разглобяват годните за повторна употреба възли и агрегати, които могат да се препродадат.

След това колата изминава последният си път до пресата. За изоставени автомобили глобата е 2000 евро, а ако пък колата се продаде на търговец от източна Европа, например, то тя трябва да е с всички нужни документи и прегледи. В противен случай собственикът също подлежи на санкция.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 4 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
GT5
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Какво се случва със старите коли в Германия ли ?
Идват към България като нов внос !!!

Коментиран от #6


Оценка:
-3 +168

Haha
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Така е в повечето страни

Оценка:
-9 +41

Умен гербаджия и зелен кон
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Благодарение на к*орумпираното 10 годишно управление на Борисов, повечето хора никога няма да карат нова кола.

Коментиран от #10, #17, #23


Оценка:
-42 +111

Гост
(гост)

Неутрално
4 Отговор
БГ е задния двор на Европа. Тук се изхвърля боклука. Храна - боклук, коли-боклук, хора - боклук. Дайте им на всички българета по едно БМВ да се изтепат по улиците и толкоз.

Коментиран от #24


Оценка:
-19 +85

повече данъци
(гост)

Неутрално
5 Отговор
И тук данъците трябва да се повишат. Това ще накара собствениците да карат по-нови автомобили. Смешно е данъка на една кола да е 20-50лв. Данъка трябва да започва от поне 300лв., като естествено има намаление или изцяло да се поема от държавата за безработни, пенсионери и социално слаби за които колата е основотно транспортно средство. Най-вече трябва да се затегне контрола на ГТП пунктовете. Коли с неработещи светлини, ударени, ръждясали, пушещи и подскачащи няма никъде на запад. Също да се премахне задължителното каране на къси светлини, но да остане задължението за колите с фабрични дневни светлини да бъдат пуснати през деня.

Коментиран от #13, #21, #22, #35, #45


Оценка:
-110 +32

Иван
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #1 от "GT5":


Парадокс. Немския боклук идва да доизживее живота си в България, а българския отива да мие чиниите на германското общество. Аз мисля че има баланс. Скоро чаках познат на летището и имах "късмета" преди неговия самолет да кацне нискобюджетен полет от Дортмунд... красота !

Коментиран от #7


Оценка:
-8 +59

гастарбайтер
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #6 от "Иван":


Точно казано, това е най-красивият измежду всички полети изпълняващи се на Летище София... :))). 70-80% виолетови смукачи на соц.помощи.

Оценка:
-5 +57

До “повече данъци”
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Идеята е добре бих плащал повече данък при условие че взема по-голям доход.На новите трябва да в по-евтин а на старите е достатъчно скъп .300лв е голяма сума те с тези пари няма да построят филтрираща или причиствателна станция.Няма смисъл парите ще отидат за народното събрание и др. институции.Аз и при 500 лв.данък ще карам 25 годишна бракма той е веннъж в годината нямам 10 бона за “нова”

Оценка:
-4 +54

Умен гербаджия и зелен кон
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Хей глави про*сти гербаджийски, първо се вдигат доходите на населението, толкова, че да могат хората да си купят нова кола, после се вдигат данъците на старите коли, кра*туни загу*бени.

Коментиран от #25, #38


Оценка:
-12 +85

пръц-пръц
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #3 от "Умен гербаджия и зелен кон":


...то па понеже по време на некорумпираните правителства на СДС, БСП, НДСВ...все нови коли карахме..! )))))

Коментиран от #12


Оценка:
-17 +40

Бавно развиващ се
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Колите които са за скрап отиват на скрап. Голяма новина

Коментиран от #15


Оценка:
-4 +22

Умен гербаджия и зелен кон
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #10 от "пръц-пръц":


Така е. Но за 10 години при едно разумно управление, държавата щеше да се вдигне на крака. Вижте Чехия, Полша, Унгария, Балтийските страни.

Коментиран от #40


Оценка:
-4 +54

13
Този коментар е премахнат от модератор
Random
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Данъците да не се смятат на години, а на резултати от тестове за екология които да се провеждат на ГТП. Също да се облекчи процедурата по узаконяване на "промени в конструкцията". Така ако ти е изправна колата или ти си я направиш да покрива по-висока еко норма ще плащаш по-нисък данък без да купуваш нова кола

Коментиран от #27


Оценка:
-5 +34

Пенчо
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #11 от "Бавно развиващ се":


Ц. Отиват на Горублане.

Оценка:
-2 +14

Шопа
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Грмания се премести в горубляне

Оценка:
-2 +13

Random
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #3 от "Умен гербаджия и зелен кон":


Аз и не искам. Къде ще ми сравняваш втора ръка кола 150 коня с дачия 0.9 90коня. Само балък стотинкаджия би си взел дачията "щото е по-евтина за поддръжка"

Оценка:
-12 +15

Истината
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Поредните глупости ...колите ги изкупуват за 150 евро горе долу и отиват кое за части кое за скрап ..не вярвайте на тия от факти питайте някой който живее в германия

Оценка:
-2 +25

Bat Sasho
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Abe aman ot upravnici.che koy ne iska da kara nova kola.ama kak da stane s tiq shibani zaplati

Оценка:
-2 +9

ВАГ
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Тази купчина на 1вата снимка що ми прилича на НОВ ВНОС , и после колите ходели много на сервиз .

Оценка:
-1 +7

Опа
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #5 от "повече данъци":


Стандарта, стандарта на живот глупако!

Оценка:
-1 +14

321
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #5 от "повече данъци":


Като гледам колко минуси имаш отново се убеждавам, че живеем в страната на идиотите. Те ще дадат 200-300 лева за цигари на месец, но такъв годишен данък на колата никога няма да платят.

Коментиран от #28


Оценка:
-16 +10

23
Този коментар е премахнат от модератор
Мари
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


Много точно, задния двор на европата сме, сметището по- точно!!

Оценка:
-4 +8

Хахах
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #9 от "Умен гербаджия и зелен кон":


ВИСОКИ заплати не се дават, а се изкарват.... За това все още България е на това положение заради такива като теб, и с твоето мислене. Посредствени работници който МАРКИРАТ че са били на работа-90% от работещите в страната. На пръсти се броят съвестните и трудолюбиви работници. Докато има още преобладаващо количество " комунистически възпитани" така ще е.... когато хората поумнеят ще имат здравеопазване, пенсии като в Германия. Няма как с източния акъл западни заплати!

Коментиран от #34, #37, #43


Оценка:
-28 +13

26
Този коментар е премахнат от модератор
27
Този коментар е премахнат от модератор
Random
(гост)

Неутрално
28 Отговор

До коментар #22 от "321":


Аз не пуша и повече от 150лв за 30 годишна кола със 150 коня няма да дам. Кво ще ми кажеш?

Коментиран от #30


Оценка:
-4 +8

29
Този коментар е премахнат от модератор
Язе
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #28 от "Random":


Няма значение ти колко ще дадеш.Има си колко точно ще ти вземат с малко разлики в различните общини.

Оценка:
-3 +7

Кико
(гост)

Неутрално
31 Отговор
До Умен гербаджия и зелен кон

За 45 г "умно" сме на това дередже днес.

Оценка:
-3 +6

нещо не ми се връзва
(гост)

Неутрално
32 Отговор
Публикувано във факти.бг: При утилизацията се свалят колелата, източват се всички течности и се разглобяват годните за повторна употреба възли и агрегати, които могат да се препродадат.„
На кого да се препродадат .? Нали тая кола е стара трябва да се бракува.......аа...,да отиват в завода и се вграждат в новите екологични модели. Отивам за нова.

Оценка:
-1 +10

МАК
(гост)

Неутрално
33 Отговор
Стига сте плюли старите коли!!!!научете се да ги поддържате Правилно и няма да са замърсяващи!!а и не знам дали някога в Парцаландия ще има горива като в Австрия или Германия!!

Оценка:
-0 +17

Тъпото
(гост)

Неутрално
34 Отговор

До коментар #25 от "Хахах":


Вярно е че се изкарват високите заплати. Вече 30 години собствениците на приватизирани фирми си заработват сами заплатите и си купуват нови автомобили, а работниците им,, горди" собственици на ретроградна автомобили. Да се чудиш как ги подъжат сте мизерни заплати.

Оценка:
-0 +9

...и тези пари ще се окрадат.. !!!
(гост)

Неутрално
35 Отговор

До коментар #5 от "повече данъци":


Считам, че тук е в села следната практика :
" И 5лв да направят данъка, пак нява да го плащам! И 300лв да е, пак че си карам ГОЛФО..!"

Оценка:
-1 +3

Дедо
(гост)

Неутрално
36 Отговор
Абе тия Германци много прости бе!Ползват части втора употреба!Тука нали се пънеха от асоциацията на автосервизите че това е много лошо!Друго си е да ти смъкнат 5 кожи с китайско или турско "качество" и да те обслужи некадърен чирак щото за добрите механици ни се свидят заплатите!

Оценка:
-1 +3

donbarito
(гост)

Неутрално
37 Отговор

До коментар #25 от "Хахах":


бре голямо самочуствие

Оценка:
-0 +1

filo
(гост)

Неутрално
38 Отговор

До коментар #9 от "Умен гербаджия и зелен кон":


Що бе, на мен ми го намалиха наполовина. Доходите също ми вдигнаха. За плюене по форумите знам, че се плаща малко по принцип.

Оценка:
-3 +0

filo
(гост)

Неутрално
39 Отговор
Ами те винаги са били по-добре бре.

Оценка:
-1 +0

filo
(гост)

Неутрално
40 Отговор

До коментар #12 от "Умен гербаджия и зелен кон":


Коментарът ми е за 12.

Оценка:
-1 +0

герон
(гост)

Неутрално
41 Отговор
Пичове,може да ви е чудно и да се смеете,но от дедо знам,че преди 9 септември 1944г.,са се купували само нови коли.Верно,че тогава броя на колите е бил 9-10000 в цела България.Чудя се как тогава уж бедна селска България са могли да купуват нови коли.

Коментиран от #42


Оценка:
-0 +2

нафто
(гост)

Неутрално
42 Отговор

До коментар #41 от "герон":


Героне не се чуди.Тогавашните коли на са били толкова надеждни като днешните.Кола купена нова през 1930 например,след 7-8 години експлоатация тя вече е пълна развалина.Нали се сещаш,че никой нема да купи такава кола.Ще си купи нова ако има пари.Так,че дедо ти е напълно прав.Знам,че тогава е имало представителства на много американски и германски фирми за коли.

Коментиран от #44


Оценка:
-3 +0

43
Този коментар е премахнат от модератор
колекционер
(гост)

Неутрално
44 Отговор

До коментар #42 от "нафто":


нафто , много си назад с матреяла брато , аз какви стари светулки сьм купувал ,идея си нямаш , а ти си караи новите кенефи с китаиската електроника и тьчскриновете по таблото ,и после като ти изгори някои диод или дросел ,ходи вземи един пистолет и се грьмни в главата после,патил сьм и с нови коли знам какво е , тези коли се правят от счетоводители а не от инжинери техници ,и друго много авто заводи си продадоха продукцията в много страни и за това няма качество ,както старите класики , а госпожа Меркел и г-н Макрон да се хванат за раце и по едно вьже на главата и камик и от някои голям висок мост надоле с главата да се метнат ,щото тяхната простотия няма краи, направени са да ги кичите с пари и да ставате абонати по сервизи ,аиде мерси нема нужда .

Оценка:
-0 +1

Ганьо
(гост)

Неутрално
45 Отговор

До коментар #5 от "повече данъци":


Какво ще се промени ако вдигнат данъците? Ще пречистят ли въздуха от замърсяванията с тези пари? Не! Който кара нафтов тракалник без DPF ще плаща ли повече от бензинджжия с катализатор? Не! ТРЯБВА ДА СЕ МАХНЕ АКЦИЗА ВЪРХУ БЕНЗИНА и да се стимулира покупка на електро, хибрид или бензинов автомобил! Но тава не е угодно нито на немските, нито на българските узаконени крадци! А знаеш ли че в UK ако караш класически (но изправен и недимящ!!!) автомобил плащаш много малък данък?!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка