28 Март, 2019 10:22 39 808 46

Какво се случва със старите коли в Германия?

  • автомобили-
  • германия-
  • стари коли
Какво се случва със старите коли в Германия? - 1

Германското екологично законодателство е изключително сурово към старите автомобили. На коли, които не отговарят на евростандартите в Европа им се забранява да се движат в много от големите градове, а много от тях трудно преминават през изключително строгите технически прегледи.

Какво се случва със старите коли в Германия?

Освен това данъците и застраховките са толкова високи, че са направо непосилни за средностатистическия германец. Поради тези причини немците са принудени да се отървават от старите си коли. Как става това, ни разказва DW. Според немското издание, германците имат два основни варианта да се избавят от старите си коли.

Утилизацията може да стане в специализиран пункт, като за целта се заплаща такса от 100 евро, като се плаща и транспортирането на автомобила. Ако преди унищожаването на колата се окаже, че по колата има годни резервни части, то собственикът може да получи сума от няколкостотин евро. Проверката и оценката се извършват от експерти във въпросните пунктове. Вторият вариант е утилизация чрез автопроизводителя.

Какво се случва със старите коли в Германия?

Тук сумата, която получава собственикът е по-висока, но производителите не приемат автомобили, които са с неоригинални резервни части. При утилизацията се свалят колелата, източват се всички течности и се разглобяват годните за повторна употреба възли и агрегати, които могат да се препродадат.

След това колата изминава последният си път до пресата. За изоставени автомобили глобата е 2000 евро, а ако пък колата се продаде на търговец от източна Европа, например, то тя трябва да е с всички нужни документи и прегледи. В противен случай собственикът също подлежи на санкция.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 GT5

    170 3 Отговор
    Какво се случва със старите коли в Германия ли ?
    Идват към България като нов внос !!!

    Коментиран от #6, #46

  • 2 Haha

    43 9 Отговор
    Така е в повечето страни
  • 3 Умен гербаджия и зелен кон

    112 43 Отговор
    Благодарение на к*орумпираното 10 годишно управление на Борисов, повечето хора никога няма да карат нова кола.

    Коментиран от #10, #17, #23

  • 4 Гост

    86 19 Отговор
    БГ е задния двор на Европа. Тук се изхвърля боклука. Храна - боклук, коли-боклук, хора - боклук. Дайте им на всички българета по едно БМВ да се изтепат по улиците и толкоз.

    Коментиран от #24

  • 5 повече данъци

    32 113 Отговор
    И тук данъците трябва да се повишат. Това ще накара собствениците да карат по-нови автомобили. Смешно е данъка на една кола да е 20-50лв. Данъка трябва да започва от поне 300лв., като естествено има намаление или изцяло да се поема от държавата за безработни, пенсионери и социално слаби за които колата е основотно транспортно средство. Най-вече трябва да се затегне контрола на ГТП пунктовете. Коли с неработещи светлини, ударени, ръждясали, пушещи и подскачащи няма никъде на запад. Също да се премахне задължителното каране на къси светлини, но да остане задължението за колите с фабрични дневни светлини да бъдат пуснати през деня.

    Коментиран от #13, #21, #22, #35, #45

  • 6 Иван

    60 8 Отговор

    До коментар #1 от "GT5":

    Парадокс. Немския боклук идва да доизживее живота си в България, а българския отива да мие чиниите на германското общество. Аз мисля че има баланс. Скоро чаках познат на летището и имах "късмета" преди неговия самолет да кацне нискобюджетен полет от Дортмунд... красота !

    Коментиран от #7

  • 7 гастарбайтер

    58 5 Отговор

    До коментар #6 от "Иван":

    Точно казано, това е най-красивият измежду всички полети изпълняващи се на Летище София... :))). 70-80% виолетови смукачи на соц.помощи.
  • 8 До “повече данъци”

    55 4 Отговор
    Идеята е добре бих плащал повече данък при условие че взема по-голям доход.На новите трябва да в по-евтин а на старите е достатъчно скъп .300лв е голяма сума те с тези пари няма да построят филтрираща или причиствателна станция.Няма смисъл парите ще отидат за народното събрание и др. институции.Аз и при 500 лв.данък ще карам 25 годишна бракма той е веннъж в годината нямам 10 бона за “нова”
  • 9 Умен гербаджия и зелен кон

    89 12 Отговор
    Хей глави про*сти гербаджийски, първо се вдигат доходите на населението, толкова, че да могат хората да си купят нова кола, после се вдигат данъците на старите коли, кра*туни загу*бени.

    Коментиран от #25, #38

  • 10 пръц-пръц

    41 18 Отговор

    До коментар #3 от "Умен гербаджия и зелен кон":

    ...то па понеже по време на некорумпираните правителства на СДС, БСП, НДСВ...все нови коли карахме..! )))))

    Коментиран от #12

  • 11 Бавно развиващ се

    23 4 Отговор
    Колите които са за скрап отиват на скрап. Голяма новина

    Коментиран от #15

  • 12 Умен гербаджия и зелен кон

    55 4 Отговор

    До коментар #10 от "пръц-пръц":

    Така е. Но за 10 години при едно разумно управление, държавата щеше да се вдигне на крака. Вижте Чехия, Полша, Унгария, Балтийските страни.

    Коментиран от #40

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Random

    35 5 Отговор
    Данъците да не се смятат на години, а на резултати от тестове за екология които да се провеждат на ГТП. Също да се облекчи процедурата по узаконяване на "промени в конструкцията". Така ако ти е изправна колата или ти си я направиш да покрива по-висока еко норма ще плащаш по-нисък данък без да купуваш нова кола

    Коментиран от #27

  • 15 Пенчо

    14 2 Отговор

    До коментар #11 от "Бавно развиващ се":

    Ц. Отиват на Горублане.
  • 16 Шопа

    14 2 Отговор
    Грмания се премести в горубляне
  • 17 Random

    16 12 Отговор

    До коментар #3 от "Умен гербаджия и зелен кон":

    Аз и не искам. Къде ще ми сравняваш втора ръка кола 150 коня с дачия 0.9 90коня. Само балък стотинкаджия би си взел дачията "щото е по-евтина за поддръжка"
  • 18 Истината

    26 2 Отговор
    Поредните глупости ...колите ги изкупуват за 150 евро горе долу и отиват кое за части кое за скрап ..не вярвайте на тия от факти питайте някой който живее в германия
  • 19 Bat Sasho

    9 2 Отговор
    Abe aman ot upravnici.che koy ne iska da kara nova kola.ama kak da stane s tiq shibani zaplati
  • 20 ВАГ

    8 1 Отговор
    Тази купчина на 1вата снимка що ми прилича на НОВ ВНОС , и после колите ходели много на сервиз .
  • 21 Опа

    15 1 Отговор

    До коментар #5 от "повече данъци":

    Стандарта, стандарта на живот глупако!
  • 22 321

    10 17 Отговор

    До коментар #5 от "повече данъци":

    Като гледам колко минуси имаш отново се убеждавам, че живеем в страната на идиотите. Те ще дадат 200-300 лева за цигари на месец, но такъв годишен данък на колата никога няма да платят.

    Коментиран от #28

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Мари

    9 4 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Много точно, задния двор на европата сме, сметището по- точно!!
  • 25 Хахах

    13 30 Отговор

    До коментар #9 от "Умен гербаджия и зелен кон":

    ВИСОКИ заплати не се дават, а се изкарват.... За това все още България е на това положение заради такива като теб, и с твоето мислене. Посредствени работници който МАРКИРАТ че са били на работа-90% от работещите в страната. На пръсти се броят съвестните и трудолюбиви работници. Докато има още преобладаващо количество " комунистически възпитани" така ще е.... когато хората поумнеят ще имат здравеопазване, пенсии като в Германия. Няма как с източния акъл западни заплати!

    Коментиран от #34, #37, #43

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Random

    9 4 Отговор

    До коментар #22 от "321":

    Аз не пуша и повече от 150лв за 30 годишна кола със 150 коня няма да дам. Кво ще ми кажеш?

    Коментиран от #30

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Язе

    9 3 Отговор

    До коментар #28 от "Random":

    Няма значение ти колко ще дадеш.Има си колко точно ще ти вземат с малко разлики в различните общини.
  • 31 Кико

    6 4 Отговор
    До Умен гербаджия и зелен кон

    За 45 г "умно" сме на това дередже днес.
  • 32 нещо не ми се връзва

    11 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: При утилизацията се свалят колелата, източват се всички течности и се разглобяват годните за повторна употреба възли и агрегати, които могат да се препродадат.„
    На кого да се препродадат .? Нали тая кола е стара трябва да се бракува.......аа...,да отиват в завода и се вграждат в новите екологични модели. Отивам за нова.
  • 33 МАК

    20 0 Отговор
    Стига сте плюли старите коли!!!!научете се да ги поддържате Правилно и няма да са замърсяващи!!а и не знам дали някога в Парцаландия ще има горива като в Австрия или Германия!!
  • 34 Тъпото

    11 0 Отговор

    До коментар #25 от "Хахах":

    Вярно е че се изкарват високите заплати. Вече 30 години собствениците на приватизирани фирми си заработват сами заплатите и си купуват нови автомобили, а работниците им,, горди" собственици на ретроградна автомобили. Да се чудиш как ги подъжат сте мизерни заплати.
  • 35 ...и тези пари ще се окрадат.. !!!

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "повече данъци":

    Считам, че тук е в села следната практика :
    " И 5лв да направят данъка, пак нява да го плащам! И 300лв да е, пак че си карам ГОЛФО..!"
  • 36 Дедо

    4 1 Отговор
    Абе тия Германци много прости бе!Ползват части втора употреба!Тука нали се пънеха от асоциацията на автосервизите че това е много лошо!Друго си е да ти смъкнат 5 кожи с китайско или турско "качество" и да те обслужи некадърен чирак щото за добрите механици ни се свидят заплатите!
  • 37 donbarito

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Хахах":

    бре голямо самочуствие
  • 38 filo

    1 5 Отговор

    До коментар #9 от "Умен гербаджия и зелен кон":

    Що бе, на мен ми го намалиха наполовина. Доходите също ми вдигнаха. За плюене по форумите знам, че се плаща малко по принцип.
  • 39 filo

    0 1 Отговор
    Ами те винаги са били по-добре бре.
  • 40 filo

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Умен гербаджия и зелен кон":

    Коментарът ми е за 12.
  • 41 герон

    2 0 Отговор
    Пичове,може да ви е чудно и да се смеете,но от дедо знам,че преди 9 септември 1944г.,са се купували само нови коли.Верно,че тогава броя на колите е бил 9-10000 в цела България.Чудя се как тогава уж бедна селска България са могли да купуват нови коли.

    Коментиран от #42

  • 42 нафто

    0 3 Отговор

    До коментар #41 от "герон":

    Героне не се чуди.Тогавашните коли на са били толкова надеждни като днешните.Кола купена нова през 1930 например,след 7-8 години експлоатация тя вече е пълна развалина.Нали се сещаш,че никой нема да купи такава кола.Ще си купи нова ако има пари.Так,че дедо ти е напълно прав.Знам,че тогава е имало представителства на много американски и германски фирми за коли.

    Коментиран от #44

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 колекционер

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "нафто":

    нафто , много си назад с матреяла брато , аз какви стари светулки сьм купувал ,идея си нямаш , а ти си караи новите кенефи с китаиската електроника и тьчскриновете по таблото ,и после като ти изгори някои диод или дросел ,ходи вземи един пистолет и се грьмни в главата после,патил сьм и с нови коли знам какво е , тези коли се правят от счетоводители а не от инжинери техници ,и друго много авто заводи си продадоха продукцията в много страни и за това няма качество ,както старите класики , а госпожа Меркел и г-н Макрон да се хванат за раце и по едно вьже на главата и камик и от някои голям висок мост надоле с главата да се метнат ,щото тяхната простотия няма краи, направени са да ги кичите с пари и да ставате абонати по сервизи ,аиде мерси нема нужда .
  • 45 Ганьо

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "повече данъци":

    Какво ще се промени ако вдигнат данъците? Ще пречистят ли въздуха от замърсяванията с тези пари? Не! Който кара нафтов тракалник без DPF ще плаща ли повече от бензинджжия с катализатор? Не! ТРЯБВА ДА СЕ МАХНЕ АКЦИЗА ВЪРХУ БЕНЗИНА и да се стимулира покупка на електро, хибрид или бензинов автомобил! Но тава не е угодно нито на немските, нито на българските узаконени крадци! А знаеш ли че в UK ако караш класически (но изправен и недимящ!!!) автомобил плащаш много малък данък?!
  • 46 Грую

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "GT5":

    Карани от пенсионер 25 -ти набор, който ходил с нея само в събота до супермаркета и всичко екстра на 6 и айде намъкнат ти таралясника и започваш да лежиш под него и да внасяш заплатата си в магазините за авточасти и в автосервизите разбира се!