Не е тайна, че голяма част от употребяваните автомобили, които са обявени за продажба са с върнати километражи. Изследване на руски специалисти потвърждава тенденцията, че колкото по-стар е един автомобил толкова по-често са неверни показанията на километража му. При автомобили на възраст до една година процентът на екземпляри с върнат километраж е малък - само 3%. При тригодишните автомобили процентите вече са 11, а при 10-годишните употребявани коли на пазара всяка пета кола е с върнат километраж. При колите на възраст 15 години е всяка трета.
С колко километра се връщат уредите?
При автомобилите, производство 2017-а този показател е средно 21 500 километра.
При тригодишните коли километражите се връщат със средно 40 000 километра.
При 10 - 15-годишните употребявани превозни средства, превъртането е със 70 000 - 80 000 км.
Средно се получава връщане на километража с около 57 000 километра, което е приблизително тригодишна стандартна употреба. Има обаче и търговци на коли, които безпроблемно връщат километражите с по 200 000 - 300 000 километра. Най-често това са по-нови коли, които са използвани на Запад като таксита. Според авторите на проучването, най-оптимални за покупка са автомобили на възраст до три години, защото цената им пада, а възможността пробегът им да е реален все още е висока.
В изследването руснаците посочват и автомобилите, на които най-често се връщат километражите. Според тях това са германски автомобили (Porsche 911, Mercedes-Benz GLA, Porsche Macan, BMW 4-Series и BMW X4), а тези, които по-рядко са с върнати километражи са от марките Fiat, Mazda, Mitsubishi, Chevrolet, Saab, Suzuki, Alfa Romeo, Renault и Ford. Шампиони по най-малко превъртени километражи са марките Mini, Bentley и Smart.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НСИ
Коментиран от #43
10:34 13.05.2019
2 Конфуций
Коментиран от #73
10:34 13.05.2019
3 гощо
Коментиран от #21, #23, #55, #62
10:42 13.05.2019
4 Д-р Знам
Коментиран от #17
10:47 13.05.2019
5 Kia fan
Коментиран от #7
10:48 13.05.2019
6 това е вярно
Коментиран от #9, #20
10:49 13.05.2019
7 Ган4о
До коментар #5 от "Kia fan":
ВЯРВАИ СИ10:50 13.05.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Орнела мути
Коментиран от #13
11:02 13.05.2019
12 сектант
11:03 13.05.2019
13 горублянец
До коментар #11 от "Орнела мути":
епа купи си, дано да дадеш 3 бона за смяна на масло и изпопадали гайки на реното ти защото се водят консумативи...11:04 13.05.2019
14 глас
11:18 13.05.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Гост
Това ще е единствената кола, на която пише, че е на 220к км а реално ще е към 150к км :D
Коментиран от #53
11:39 13.05.2019
17 Гост
До коментар #4 от "Д-р Знам":
А на автомобилите с електронни сервизни книжки и истрория при дилърите, какъв е смисълът да им връщате километрите?Коментиран от #22
11:45 13.05.2019
18 smeh
11:51 13.05.2019
19 Марто
11:55 13.05.2019
20 аяжяо
До коментар #6 от "това е вярно":
Колкото по-стара е една кола , толкова по-добре. Значи , че е направена добре и не се чупи. Това се опитват да ни обяснят някои , но мене що ли не ми се вярва.12:12 13.05.2019
21 гост
До коментар #3 от "гощо":
За 7 години 110 хиляди ?? И това му викаш "нормално" каране ??? Ми то по добре да се возиш на такси !!!! Я сметни колко ти е излязъл километъра ?? Че то само данъците , каското и лизинга са ти над12-13 000 лева , за колата , горивото и поддръжката даже няма да смятам !!
Коментиран от #26, #72
12:15 13.05.2019
22 Кирето
До коментар #17 от "Гост":
Тях дилърите си ги връщат, не ние.12:18 13.05.2019
23 гост
До коментар #3 от "гощо":
Всъщност даже съм бил голям оптимист !!! То само каското е 12-13 000 !!! С лизинга , гражданската , данък и т.н отиват поне двойно !!!!! И това пак без колата , гориво и т.н. !!!!! Викай си такси и не се занимавай , хахахха !!!!Коментиран от #70
12:19 13.05.2019
24 Видял
Коментиран от #71
12:31 13.05.2019
25 smeh
12:47 13.05.2019
26 Jack Bauer
До коментар #21 от "гост":
Защо трябва да е задължително всички да се съобразяват с твоите стандарти за "ефективно използване на автомобила"?! Аз също имам два автомобила, единия служебен за работа, другия личен за семейството ми и личното ми време. На втория въртя 5-6000 км на година, карам го събота и неделя и през отпуските, каско не правя, но искам винаги да имам на разположение "личен" автомобил в пълна изправност. И най-важното не си налагам личното мнение като стандарт за всички останали хора.Коментиран от #36
13:06 13.05.2019
27 ко речи
уж на 174000км ама изобщо не ми и пукаше на колко км е, защото е евтинка :) има си газова уредба... ремонт само пистови 2 ремъка и си джиткам :) не мога да ви разбера 'що се стремите към по-скъпи и по-нови коли, които никак не са нови :) давате много пари, а пак за втора употреба старичка кола, но си мислите, че е по-нова и с малко км :) не си давайте парите току тъй! пари трудно се вадят! ще чувате обаче все обратното, че пари се изкарвали :) изкарват се, ама здравето ви отива и ги давате за глупости тез' пари :)
Коментиран от #28
13:43 13.05.2019
28 Ввв
До коментар #27 от "ко речи":
Ти ако искаш и на кон се качи,прав си,но частично14:52 13.05.2019
29 дедо
Коментиран от #46, #52
16:01 13.05.2019
30 газо
16:03 13.05.2019
31 Гост
16:18 13.05.2019
32 Госта
Коментиран от #35, #51
16:53 13.05.2019
33 Здравомислещ
16:54 13.05.2019
34 onq s konq
Коментиран от #48, #75
17:14 13.05.2019
35 дедо
До коментар #32 от "Госта":
Ти па дедовото попресоли манджата...17:15 13.05.2019
36 Еее 594
До коментар #26 от "Jack Bauer":
Браво кажи го на тоз неграмотник , който ти разправя , глупости , че ако караш по малко от 20 Хил няма сметка да имаш автомобил. Такива охлюви със ограничени възгледи да не изказват идиотски мнения. Може и по 1000 км . да го караш , личен избор17:54 13.05.2019
37 Миро Антонов
18:02 13.05.2019
38 ivo
19:40 13.05.2019
39 Вуте
21:26 13.05.2019
40 Гост
Коментиран от #41
21:40 13.05.2019
41 Радо
До коментар #40 от "Гост":
Абсолютно подкрепям!! На запад колите се карат здраво, а не като тука в повечето случаи до село при мама и тати да напълним багажника с буркани, тикви и зеленчуци и обратно у градо....на запад минимум 40К км годишен пробег, останалото е Алиса в страната на чудесата.21:52 13.05.2019
42 ти го каза
22:23 13.05.2019
43 Хайл
До коментар #1 от "НСИ":
За немски от турска автокъща почти 100% е назад километража22:23 13.05.2019
44 Driving pleasure
22:27 13.05.2019
45 Прецакан
Коментиран от #49
22:31 13.05.2019
46 Хайл
До коментар #29 от "дедо":
В холандия имаше обява на 3 годишен мерцедес такси на над 800 000 км.салона вътре беше перфектен...22:39 13.05.2019
47 Умният
22:40 13.05.2019
48 Хайл
До коментар #34 от "onq s konq":
Не,не си се излъгал просто си дал повече пари22:42 13.05.2019
49 Driving pleasure
До коментар #45 от "Прецакан":
За това първо вкарваш за проверка и си плащаш за цялостен преглед и тогава плащаш на джамбазина. И ако неще така - бягаш на далече!22:51 13.05.2019
50 jambazina
22:51 13.05.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 VW pasat
До коментар #29 от "дедо":
Аз имам Пасат 4 купуван от Пловдивския панаир 98 г сега е на 650000 каран е само в България само консумативи и предница не помня колко пъти.22:54 13.05.2019
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Аз шофьорът
23:09 13.05.2019
55 Анонимен
До коментар #3 от "гощо":
Глупости на търкалета пич :) на служебната имам по 75000 на година но на личната около 7000 :) в България :) като почнете с това как на запад всички карат като луди .... те на работа не ходят и ако пък ходят винаги и всички работят на по 200-300 км :) Ако продължавам да карам така служебната след 10 год ще е на 700 000 а личната на 6000023:13 13.05.2019
56 То е ясно
23:30 13.05.2019
57 Мордехай
23:43 13.05.2019
58 Светльо
Коментиран от #74, #76
23:52 13.05.2019
59 Коментратор
23:55 13.05.2019
60 Гг0
00:01 14.05.2019
61 666
00:15 14.05.2019
62 www
До коментар #3 от "гощо":
На жена ми колата за 5г. навъртя едва 19.000км. От друга страна моята я продадох на 10г. и 350.000км. Така, че е много относително как се кара и е възможно да има запазени коли на години.01:07 14.05.2019
63 Оня с 🏇
03:59 14.05.2019
64 тиква
05:27 14.05.2019
65 Dimirest
06:39 14.05.2019
66 Готю
08:17 14.05.2019
67 Готю
08:23 14.05.2019
68 Пенчо
09:04 14.05.2019
69 Разумен
09:20 14.05.2019
70 гощо
До коментар #23 от "гост":
Много ти тънка сметката баце! Отпусни таз душа малко!09:49 14.05.2019
71 Хайл
До коментар #24 от "Видял":
Божееее печати да искаш само и подписи...правят каквито искаш.един печат се слага на всички странички и подписа и датата се сменят-ама печата няма износване и от 50 000 км до 150 000 км няма разлика 😉 на една кола по печата се обадих в сервиза и такава кола не била обслужвана там-та как да вярваш 😀10:27 14.05.2019
72 Хмм
До коментар #21 от "гост":
А как ти звучи Фабия 2007 на 9000км. На жена, която я е страх да кара.12:10 14.05.2019
73 Хмм
До коментар #2 от "Конфуций":
Грешка, на 13900012:11 14.05.2019
74 smeh
До коментар #58 от "Светльо":
Светльо, остави А4-ката ми настрана, дадох я просто като пример. Дай да поговорим иска ли българина да бъде излъган или джамбазите се възползват от наивността и надеждата, че точно на него ще се падне хубава бройка. Падна комунизма, не е като да не са ходили хората по западна Европа, че да видят какъв манталитет цари там. Стиснати и пресметливи - масово. И ти очакваш от тях да се прекарат и да ти продадат нещо евтино, щото доходите им били високи...вицове. Особено немеца още преди да я пусне за продажба 3 пъти си е направил сметката дали разходите оправдават замяната на стария автомобил с нов. Повярвай ми, ако не съществуваше стриктен контрол там, автопарка им нямаше да се различава по техническо състояние от нашия. Докато у нас колата има статус на икона и контрол трябва да има заради едни 10-20%, които са си "мундари" по природа. И колело да им дадеш да карат няма да си сменят гумите и да си обслужат спирачките. На останалите "подбутване" не им трябва.12:31 14.05.2019
75 факт
До коментар #34 от "onq s konq":
Че те БМВ-тата най-много се трошат докато стоят в гаража и не се карат.А,ако се карат там вече си е големо приключение!20:33 15.05.2019
76 MI2
До коментар #58 от "Светльо":
Освен върнатия километраж, ниската цена в страната се определя от още нещо доста важно. Повечето коли са удряни къде отзад, къде отстрани, (за отпред не съм сигурен колко си струва да се оправя съответната морга), и понеже тези услиги в чужбина са изключително скъпи - основниият разход там е високата заплата на специализирания ръчен труд, а у нас този разход е многократно по-нисък, то автоджамбазите са изключително склонни да вземат такива возила, да ги докарат на автовоз тук, да ги опънат, пребочдисат, сменят някой фар и хайде "няма ръжда, няма ударено". Дори сравнително леко ударени 8-10 годишни коли там вървят на безценица - германецът си е взел застраховката и му остават вариантите скрап или спешна продажба на източноевропеец, иначе данъци и застраховки си вървят. Тук след като е придобита за 4-500 евро и е докарана за още 200, се наливат още 500 лева за ремонт, евентуално се врътка километража, и се пуска за 5-6000.09:08 16.05.2019
77 Един с Хонда
18:55 31.05.2019
78 прецакан от автоизмамници
20:37 06.08.2019