Новини

Вижте кои са най-продаваните коли в Европа

Публикувана: 6 Ноември, 2019 11:23
39 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10828
Вижте кои са най-продаваните коли в Европа
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 15 гласа.

Аналитичната агенция JATO Dynamics публикува данни за продажбата на нови автомобили на европейските пазари за месец септември 2019-а. Съгласно тези данни, през септември на Стария континент са продадени 1.28 млн. автомобила, което е ръст от 14.4% спрямо аналогичния период от 2018-а.

Най-голяма популярност имат автомобилите с бензинови двигатели, като от тях през септември 2019-а от всички продадени коли бензиновите са 59%. През миналата година процентът беше 58. Що се отнася до набиращите популярност хибриди и електрически коли, то техният дял продължа да не е толкова висок - 10%.

Лидерите при електромобилите в Европа са Tesla Model 3 (11-а в общото класиране), Renault Zoe и Nissan Leaf. Иначе най-продаваният автомобил си остава Volkswagen Golf, който въпреки края на жизнения си цикъл бележи ръст. След вездесъщия Golf се нареждат Opel Corsa и Renault Clio.

Петицата се допълва от Mercedes-Benz A-Klasse и Ford Fiesta. След тях, в престижната класация за най-много продадени коли, място в топ 10 намират Ford Focus, Nissan Qashqai, Toyota Yaris, Citroen C3 и Renault Captur. Тенденцията показва, че европейските потребители продължават да предпочитат основно компактни и субкомпактни автомобили и малки кросоувъри.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 15 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Дон
1 Отговор
Най-чупливите

Оценка:
-15 +11

сектант wannabe
2 Отговор
Напишете поне, че нарочно не сте включили Дачиите.

Коментиран от #5, #8, #36, #39


Оценка:
-8 +25

газ бок
3 Отговор
Тази класация ще бъде актуална в България след 10 години като дойдат и на българският пазар

Оценка:
-2 +22

сектант
4 Отговор
Нещо гнило има тук.

Оценка:
-5 +23

Въх
5 Отговор

До коментар #2 от "сектант wannabe":


ама то верно.че Дачия я няма!!!

Оценка:
-1 +12

Гост
6 Отговор
Статистиката показва, че масата от европейците са практици, а не като Бай Ганьо, който има два лева в джоба, ама скача на премиум клас, за да го видят какъв е баровец! Правете си изводите: Хората имат, защото си правят сметката, а не като нас - изхвърлят се като ....

Коментиран от #7


Оценка:
-1 +38

гост2
7 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Всичко щеше да е точно ако тоя премиум клас на беше на 15+ години...

Оценка:
-0 +17

123
8 Отговор

До коментар #2 от "сектант wannabe":


Е, това да не е класация за България и Румъния?

Оценка:
-8 +0

Driving pleasure
9 Отговор
хибриди и електрически - 10% като от тях електрическите са 1 останалото са хибриди. Европееца се оказва не толкова глупав колкото някои ватмани опитват да го изкарат и ако не е политическият чадър над електрическите кошници те нямат шанс

Коментиран от #10, #19


Оценка:
-3 +14

Ще ти се
10 Отговор

До коментар #9 от "Driving pleasure":


Само от Тесла модел 3 са продадени 17 505 броя, което е почти процент. Ето и картинката на класацията, която авторите на статията ги е срам да публикуват https://cdn.motor1.com/images/custom/Car%20sales%20in%20Europe%20-%20September%202019%20JATO.jpg

Там е великият duster, който заема почетното 22-ро място, 11 места под продажбите на Тесла модел 3.

Голям срам за германското автомобилостроене. Американски автомобил струващ над 100000 лв, да вземе 11-то място в общите продажби.

Очевидно мнението на бай Ганьо, че за тези пари би си купил наточено BMW или Mercedes не се споделя от купувачите в Европа.

Коментиран от #12, #13


Оценка:
-5 +7

пилот на Ферари
11 Отговор
Имах си аз да не е Голф !!! Толкова промити мозъци , всекидневно облъчвани от германските журналя под всякакъв предлог !
То за Голф 7 големи хвалби а излезе пълен провал.

Golf се провали в продължителния ни тест !!!
един Golf и един A-клас в надпревара за короната на продължителните тестове. Сега остана само единият от моделите.

Повреда на двигателя: край за Golf 7 в екстремния продължителен тест!!!
бестселърът в компактния клас в Германия се дуелира с Mercedes A-клас.
Два автомобила, без ограничение на пробега, както и без ограничение на теста във времето. Или по-точно: докогато издържат. Сега след пробег от 287147 километра Golf приключи теста!!!

Още при пробег 37 037 км Golf имаше първата си повреда.
При пробег 81 000 км Start-Stop автоматичната система започна да стачкува.
При пробег 153 772 километра настъпи краят на трансмисията. Атвоматичната предавателна кутия с два съединителя предаде богу дух и трябваше да бъде сменена. От VW поеха част от разходите.

Пробег 220 000 км: автомобилът харчи много масло. Редакторите, които пътуват в командировка, си взимат за всеки случай петлитрова туба – сигурното си е сигурно. В края на теста Golf бе изхарчил 70 литра моторно масло, като освен големият разход индикация за близкия край бяха и шумът от клапаните и неприятното свистене от турбото.!!!!!!!!!!!!!!!

Коментиран от #35


Оценка:
-3 +15

Така е
12 Отговор

До коментар #10 от "Ще ти се":


И то при положение, че Тесла нямат магазини във всички европейски държави.

Оценка:
-2 +4

Driving pleasure
13 Отговор

До коментар #10 от "Ще ти се":


Ама на теб ти се ще повече :) От милион и половина продадени 50тина хиляди са чисто електрически - криво ляво 3%. И то при субсидиите които евро-идиотите наливат. Ще поотложим масоват електрификация или зелените терористи ще трябва да се активизирате и да викате по-силно, че да се забрани ДВГ :)

Оценка:
-2 +6

Уйо
14 Отговор
Хората в чужбина масово карат малки коли само тука сельо се пъне с голямия таралясник ако може на газ

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +12

Driving pleasure
15 Отговор

До коментар #14 от "Уйо":


абе не че нещо ама то "*йо" нали е взел стария им таралясник на тия чуждестранци ;) значи и те карат "лукс" :)

В крайна сметка за 30 000 лева си взимаш нещо като Рено Клио и то доста голо и с миниатюрен двигател, докато за 20 000 може да вземеш Добре оборудвана Инсигния. И двете съм карал... да знаеш има разлика... и определено знам за кое ще предпочета да си дам парите ;)

Коментиран от #16


Оценка:
-7 +9

Гост
16 Отговор

До коментар #15 от "Driving pleasure":


Абсолютно точен показател за Бай Ганьо! То му говориш, ама оно си знае! Да, ще вземеш Инсигния на 150 000 км, на 5 години, с изтекла гаранция и като започнеш с данъци, застраховки, смяна на това и онова и отиде! И имай предвид, че там часовата ставка в автосервизите не е 15 лв., както в БГ, а 80-100 евро!!! Реното /ти го даде за пример, но важи и за останалите компактни автомобили/ е ново, в гаранция, с малки данъци и застраховки, с малък разход на гориво! Разбра ли сега защо си Бай Ганьо и защо онези хора имат?! Защото мислят с главите си и си правят сметката!

Коментиран от #17, #21


Оценка:
-5 +15

Да така е
17 Отговор

До коментар #16 от "Гост":


На запад е важна гаранцията, защото сервизите са скъпи. За това и когато малко остареят се карат у нас. На запад не се занимават да правят кола, на която стойността и е 4 хил. евро, а ремонта 5 хил. евро.

Оценка:
-0 +9

Веселин Атанасов
18 Отговор
Абе колега на Клиото още първият ден е истекла гаранцията а Опела ще те надживее , дори ако се родиш догодина

Оценка:
-17 +6

Borislav Popov
19 Отговор

До коментар #9 от "Driving pleasure":


Като за начало продадените електрички и хибриди - 130 000, никак не са малко, другарю теслофоб-електрофоб. Уж си много доволен, че се продавали малко, а ревеш, все едно, че са продали милион бройки. Когато се увеличат след 2-3 години продажбите на електричките, ти сигурно инфаркт ще получиш.

Коментиран от #22, #32


Оценка:
-6 +4

Веселин Атанасов 53
20 Отговор
Да купуват малки и ефтини коли на запад защото и там е бъкано със селендури

Оценка:
-8 +4

Driving pleasure
21 Отговор

До коментар #16 от "Гост":


Абе ти що си мислиш, че западняка кара нови коли бе?! Нови коли са фирмените. Семействата масово карат върнати от лизинг! Средната възраст на германския автопарк е 9 години и е един от младите. Е ние сме на 20 години щото доизкарваме нетните втора ръка коли ама си има причина! Малката кола ако имаш семейство ти върши никаква работа! Ще качиш ли детска количка в Клио? Еми няма! А Инсигнита ще качи за 2 деца багажа!
Ако не си готов да похарчиш 50-60 000 лв за кола на взимаш нова кола! Щото цикалките са ВТОРА кола в семейството! Даже трета, за детето!
А тая 4-5 годишна Инсигния на 150 000 има достатъчно ресурс да изкара още 150 000 без да ти проъни джоба!
Някои хора наистина живеете във филми дето сами си ги прожектирате и нямате представа кое колко струва и що е то стойност на продукта спрямо парите които харчиш за него

Оценка:
-5 +9

Driving pleasure
22 Отговор

До коментар #19 от "Borislav Popov":


Ще се обаждаш когато започнеш да делиш електричките от хибридите ;) Щото от тия 130 000 само около 30 са електрическите за които толкова ревете ;) А това е едно голямо нищо!

Коментиран от #23, #25


Оценка:
-1 +7

Ще ти се
23 Отговор

До коментар #22 от "Driving pleasure":


Не е точно както си го мислиш

Plug-in car sales in Europe - September 2019
BEVs: 40,800 (up 120% year-over-year)
PHEVs: 11,800 (up 28% year-over-year)
HEVs: 71,500 (up 32% year-over-year)
Total xEVs: 124,100 (up 51% year-over-year)


Погледни колко е годишния ръст на чистите електромобили. Ако този ръст се запази, догодина ще са 100 хиляди, а след още година четвърт милион.

Коментиран от #24


Оценка:
-1 +0

Driving pleasure
24 Отговор

До коментар #23 от "Ще ти се":


Имаше един стар виц за Иванчо в казармата дето искал отпуска по семейни причини щот 50% от стадото измряло... И като попитал после старшинката абе Иванчо вие колко овце имахте той рекъл - 2

Та и с вас така. 100 хил ще ги удвоите с 50 трудното идва после ;) Понеже са много харчени швабите увеличиха субсидията на 6000 евра и що ли пак няма много мераклии...?

Коментиран от #26, #27


Оценка:
-2 +4

Borislav Popov
25 Отговор

До коментар #22 от "Driving pleasure":


Ах не рева понеже лично на мен ми е все едно дали 100, 200, или 300 хиляди електрички са продали в Европа. Ама ти, ти и съсекиантите ти, антиелектрици, за 1 мижав процент продадени електрички се наср@хте тук от реване. Представям си какви истерики ще паднат тук, когато се удвоят и утроят продажбите на електрокари.

Оценка:
-3 +0

Borislav Popov
26 Отговор

До коментар #24 от "Driving pleasure":


Алоуууу, Антиелектрика, защо избяга от съседната статия бе, каскет ?
Май не ти се харесаха клиповете в които любимите ти бензинки се взривяат като снаряди и горят като факли ??

Коментиран от #29


Оценка:
-4 +3

Внимавай какво си пожелаваш
27 Отговор

До коментар #24 от "Driving pleasure":


Очевидно не е чак толкова трудно колкото си го мислиш. Миналата година увеличението беше 80% и обяснявахте как е невъзможно да се повтори, тази година е 130% и пак обяснявате че е невъзможно да се повтори. Пропускаш факта, че само за 10 месеца, Тесла построи още един завод, който на практика удвои производствените ѝ мощности. Сега строи други нови производствени мощности за модел У в Щатите. Само преди 2 години се подигравате, че в цял свят се движат само един милион електромобили, а още от догодина, само Тесла ще има производствен капацитет за милион годишно. А европейските производители, всеки от които обявиха по няколко електрически модела? А къде забрави китайците, които за разлика от автомобилите с ДВГ, ще предлагат електромобилите си не само в Китай, а по цял свят, защото са много по-напред в технологията и производството? Само може да се радваш, ако ръстът се запази "само" 130% годишно, защото според мен ръста ще е по-голям. Особено след 2021 година, когато ще поскъпнат жестоко автомобилите с ДВГ.

Коментиран от #28


Оценка:
-4 +0

Триада
28 Отговор

До коментар #27 от "Внимавай какво си пожелаваш":


Между другото, Мъск вече търси терен за новата мега-гига фабрика в Европа !

Коментиран от #31


Оценка:
-5 +0

Driving pleasure
29 Отговор

До коментар #26 от "Borislav Popov":


Събирай кинти да плащаш на Свети илон глобите че го разследват пак тоя престъпник ;)

Коментиран от #30


Оценка:
-0 +5

Borislav Popov
30 Отговор

До коментар #29 от "Driving pleasure":


През пистолета ми е за твоя Илон, честно ти казвам ! Само, че знай, той Илонката има толкова пари, че може 1000 такива трола като теб, да ви купи, после да ви продаде за почти без пари и сетне пак да ви купи, а ти си седнал с някакъв съд да го плашиш. Та, какво викаш, сега съд, а после вече и фалита ли ще настъпи ?? Кажи поне кога ще стане това, да отварям ли шампанското или да не бързам много ??

Оценка:
-5 +0

Внимавай какво си пожелаваш
31 Отговор

До коментар #28 от "Триада":


Знам и за фабриката в Европа, която Тесла ще строи догодина, ама дай да му оставим малко надежда, че електрическата еволюция ще се размине. 😄 А дано ама надали. 2016 електричките заемаха 0.5% от продажбите. През 2017 бяха 1%. През 2018 - 2%, а тази година около 4%. Ако се запази тенденцията, през 2020 ще са 8%, през 2021 16%, а през 2022 - 32%. Има ли нужда да продължавам? Дотогава и зарядната инфраструктура ще е покрила над 90% от пътищата, зареждането ще е по-бързо от 15 Мин, цените равни на бензиновите и няма да има пречки за пълно преминаване към електрички. Тогава вече хибридите ще са най-скъпите и съответно безсмислени.

Коментиран от #33


Оценка:
-7 +1

ЯкуЦа
32 Отговор

До коментар #19 от "Borislav Popov":


Borislav Popov- президент, президент

Оценка:
-1 +1

2527
33 Отговор

До коментар #31 от "Внимавай какво си пожелаваш":


Уха, всяка година удвояване на продажбите? Мексиканските наркокартели и наследниците на Пабло Ескобар се скъсаха да се обаждат да питат за теб да ходиш да им правиш плановете за продажбите, защото дори и те не могат да си затворят устите от почуда.

Коментиран от #34


Оценка:
-2 +3

Това са статистики
34 Отговор

До коментар #33 от "2527":


Пич това са статистики. Не съм си ги измислил аз. Само последният месец започнаха производство няколко нови фабрики за електромобили. Според мен догодина продажбите няма да се удвоят спрямо тази година, а направо ще се утроят.
Преди 3 години, удвояването също изглеждаше нереално в дългосрочен план, но вече четвърта година то е факт.

Оценка:
-2 +2

Алфа Ромео
35 Отговор

До коментар #11 от "пилот на Ферари":


Иначе повтарят кат папагали че италианските коли били най-големите боклуци, на коя немска кола дават в момента до 300 000км и до 9г. гаранция, що не ги дават като са толкова съвършени!

Оценка:
-0 +1

Батко
36 Отговор

До коментар #2 от "сектант wannabe":


Тук вероятно става въпрос за Западна Европа. Дачиите са много малко в Германия.

Оценка:
-1 +1

Фильо Софов
37 Отговор
Автомобилната индустрия е в рецесия. С реклама, пиар и зелени каламбури облъчват населението да се откаже от евтините и ефективни дизели, за да се набута, като финансира опитите за електрификация на возилата. Следващия етап е да ги направят автономни и да ни вземат книжките,.. за да не се "убиваме". А по-следващия е да ни дръпнат шалтера ...когато решат, без да можем да им пречим...

Коментиран от #38


Оценка:
-1 +3

Tgw
38 Отговор

До коментар #37 от "Фильо Софов":


Абсолютно точно казано!

Оценка:
-0 +0

Galin
39 Отговор

До коментар #2 от "сектант wannabe":


В Заглавието на статията се споменаваше за коли а не за кенефи.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Никола Ибришимов
Коментаторът на мача от Евро 2016 Полша - Швейцария след невероятен финт на Джердан Шакири:
Двама от полските бранители ще имат нужда от доктор Ливайн, след това, което им направи Шакири."

Още бисери