Съвсем наскоро ви запознахме с факта, че макар в САЩ, Китай и Западна Европа да се купуват коли на ток доста охотно, то впоследствие потребителите им се сблъскват със сериозни проблеми, когато решат да ги продават, тъй като почти никой не търси електромобил на старо.
У нас положението е още по-стряскащо, защото първо, много малко са тези, които си купуват нови електромобили и второ, още по-малко са тези, които се решават да купят електромобил на старо.
Причините са няколко. На първо място това е високата цена на употребяваните електромобили, която идва и от високата цена на тези коли като нови. Животът на батерията също не е незначителен фактор, макар производителите да дават големи гаранции на акумулаторите на своите коли.
И не на последно място е факторът инфраструктура.
Малкото на брой зарядни станции са пречка за много хора, особено тези, живеещи в големите градове и неразполагащи с гаражи, да се решат да си купят електромобил на старо.
Поддръжката им,
макар и на теория по-лесна, също е проблем за неквалифицираните на тема електромобили БГ сервизи. Въпреки това пазарът на електромобили "втора ръка" не е малък у нас. Заради покупателната способност на средностатистическите българи, този пазар има бъдеще у нас.
Това е така, защото новите електромобили са все още непосилни от финансова гледна точка на нашенския водач на МПС, а тези, които са употребявани се продават доста под пазарната им цена като нови.
Пазарът
Кратка справка в най-големия сайт за автомобили у нас mobile.bg показва, че към момента се предлага близо 200 употребявани електромобила на цени от 3 до 300 хиляди лева. Можете да ги разгледате ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
17:36 08.10.2019
2 Имам тесла и съм от норвегия
Коментиран от #5, #6
17:38 08.10.2019
3 Опитен
Коментиран от #7, #8, #37
17:52 08.10.2019
4 Аз си карам тротинетката
17:54 08.10.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Нямат шанс
До коментар #3 от "Опитен":
Докато има петрол за продаване никой няма интерес да се откаже от използването му.Електромобилите са за заблуда на невежите които вярват,че с тях ще се избегне климатичен апокалипсис.Всяка марка която произвежда такива коли демонстрира фалшива екологична съвест.18:24 08.10.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Момичето с БМВ-то
Коментиран от #14, #19
19:59 08.10.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 До Антиелектрика
До коментар #12 от "гост":
И как върви Теслата, разкажи?Коментиран от #15
20:24 08.10.2019
14 Димов
До коментар #10 от "Момичето с БМВ-то":
Истината е в етанола. Питай бразилците.Коментиран от #16
20:29 08.10.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 До Антиелектрика
До коментар #15 от "гост":
Кой модел на Тесла караш, Антиелектрика?20:46 08.10.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 До 10
До коментар #10 от "Момичето с БМВ-то":
Готвят закон в Германия и Щатите. Всички електрички трябва да се чуват, за безопасност на пешеходцитеЩе " пърдят" чрез високоговорители. Голям майтап. Вече има такова БМВ.
20:52 08.10.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Ахаха
До коментар #21 от "мнение":
Не са те. Тролко и Антитролко са, ахахахаха.21:05 08.10.2019
23 Бравос
До коментар #18 от "Антиелектрика":
Върви ли, водородната барака? Или я караш на метан?21:07 08.10.2019
24 Брей
До коментар #18 от "Антиелектрика":
Как какво общо имаш? Имаш същите очи?!21:10 08.10.2019
25 Димов
До коментар #16 от "До Димов":
Антиелектрика е по водородните. Аз си харесвам етанола. Бих си взел един флексфюел Форд, ако имахме такива станции тук.21:11 08.10.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 гост
Коментиран от #33, #35
08:59 09.10.2019
33 3647
До коментар #32 от "гост":
"Источна Европа"?! И къде точно в "Источна Европа" са се скъсали да продават Тесли? Но иначе явно ги разбираш работите. Май ЦСКА си търсят треньор тези дни, та виж там да се разберш нещо с момчетата да се цаниш. Щом разбираш толкова много от политика, икономика и екология, значи няма начин да не разбираш и от футбол.09:25 09.10.2019
34 Така правят производителите
https://www.transportenvironment.org/news/new-evidence-carmaker-holding-back-ev-sales-maximise-suv-fueled-profits
12:08 09.10.2019
35 Димов
До коментар #32 от "гост":
Добре казано, ама в САЩ, в момента, литър бензин се равнявана 1,20лв, докато у нас е 2,12лв - почти двойно отгоре. Да го направят като в САЩ (дори да ме оставят на българска заплата), и аз ще хвърля дизела.14:27 09.10.2019
36 Jack Bauer
15:34 09.10.2019
37 Базата до Опитен
До коментар #3 от "Опитен":
Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот".Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове"
Ти за батериите недей бери гайле: след колите се използват стационарно няколко години и чак тогава се рециклират. Ти размишлявай за добив, транспорт, преработка и дистриибуцията на нефта.
Колко ще скочи потреблението, никой не мълчи, просто ти не си чул/чел ;)
Шефът на Козлодуй: при 1 млн. електромобила, потреблението на ток ще скочи с около 10% като и сега произвеждаме този процент от ВЕИ (възобновяеми източници на ток) т.е. тези коли ще са с НУЛЕВИ емисии.
Дай ми пример за газокар с нулеви емисии, Опитен :D
PS
Ей тва му е бамбашката на Интернета - всеки си дращи кво му трекне и сее заблуди
Коментиран от #38
00:46 10.10.2019
38 Димов
До коментар #37 от "Базата до Опитен":
Първо: Кой ти каза, че тока ще скочи само с 10%? Това, че е математически логично не означава, че алчността на енергопроизводителите ще секне. Наивно мислене. Знаеш ли колко е реалната цена на бензина? Много, много под действителната. Второ: Производителите масово заявяват, че трябва да почнат да правят колите да са с по 5г живот. За чии им е батерия с 20г живот? За тях такова нещо не е оправдано. Те денонощно мислят как да си създадат повече търсене, а не как ти да караш една кола 20г, и да си купуваш 5 пъти по-рядко от продуктите им. Защо всеички пишлемета си мислите, че големите бизнеси мислят за вашето благо? В училище не ви ли учат да мислите, или само ви подготвят да сте следващите лапнишаранчета, които да ринат безсмислени пари на кухия пазар?12:30 10.10.2019