Новини

За пазара на електромобили на старо у нас

Публикувана: 8 Октомври, 2019 17:34
38 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7603
За пазара на електромобили на старо у нас
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.9 от 29 гласа.

Съвсем наскоро ви запознахме с факта, че макар в САЩ, Китай и Западна Европа да се купуват коли на ток доста охотно, то впоследствие потребителите им се сблъскват със сериозни проблеми, когато решат да ги продават, тъй като почти никой не търси електромобил на старо.

У нас положението е още по-стряскащо, защото първо, много малко са тези, които си купуват нови електромобили и второ, още по-малко са тези, които се решават да купят електромобил на старо.

Причините са няколко. На първо място това е високата цена на употребяваните електромобили, която идва и от високата цена на тези коли като нови. Животът на батерията също не е незначителен фактор, макар производителите да дават големи гаранции на акумулаторите на своите коли.

И не на последно място е факторът инфраструктура.

Малкото на брой зарядни станции са пречка за много хора, особено тези, живеещи в големите градове и неразполагащи с гаражи, да се решат да си купят електромобил на старо.

Поддръжката им,

макар и на теория по-лесна, също е проблем за неквалифицираните на тема електромобили БГ сервизи. Въпреки това пазарът на електромобили "втора ръка" не е малък у нас. Заради покупателната способност на средностатистическите българи, този пазар има бъдеще у нас.

Това е така, защото новите електромобили са все още непосилни от финансова гледна точка на нашенския водач на МПС, а тези, които са употребявани се продават доста под пазарната им цена като нови.

Пазарът

Кратка справка в най-големия сайт за автомобили у нас mobile.bg показва, че към момента се предлага близо 200 употребявани електромобила на цени от 3 до 300 хиляди лева. Можете да ги разгледате ТУК.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.9 от 29 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марио
1 Отговор
Хубав анализ, за съжаление, предвид заплатите ни, скоро няма да се електрифицираме, а ще продължим да караме боклуците на Европа

Оценка:
-3 +31

Имам тесла и съм от норвегия
2 Отговор
В ЕЛЕКТРИЧКИТЕ Е БЪДЕЩЕТО

Коментиран от #5, #6


Оценка:
-29 +5

Опитен
3 Отговор
Електричката е смърт за природата. Литиеви мини , транспорт през цялото кълбо с кораби , отпадъчните батерии, електроцентралите бълват. Кратък живот , бърза амортизация, нулев шанс да се отървеш от старата електричка. А ако с магическа пръчка всички коли станат на ток , някой има ли си идея какво потребление на ток ще трябва? Всички мълчат, а именно колите на газ са най екологично решение. Обаче понеже е най евтино и полезно , разбира се е и най потулено.

Коментиран от #7, #8, #37


Оценка:
-23 +37

Аз си карам тротинетката
4 Отговор
и ми дреме.

Оценка:
-6 +11

5
Този коментар е премахнат от модератор
6
Този коментар е премахнат от модератор
Нямат шанс
7 Отговор

До коментар #3 от "Опитен":


Докато има петрол за продаване никой няма интерес да се откаже от използването му.Електромобилите са за заблуда на невежите които вярват,че с тях ще се избегне климатичен апокалипсис.Всяка марка която произвежда такива коли демонстрира фалшива екологична съвест.

Оценка:
-7 +27

8
Този коментар е премахнат от модератор
9
Този коментар е премахнат от модератор
Момичето с БМВ-то
10 Отговор
Незнам какво са луднали всички марки да правят такива боклуци,истината е в бензина и това е радостта от шофирането дали някоя електричка ще извади оглушителен рев че да ти разтупка сърцето от кеф-ЕДВАЛИ!

Коментиран от #14, #19


Оценка:
-15 +13

11
Този коментар е премахнат от модератор
12
Този коментар е премахнат от модератор
До Антиелектрика
13 Отговор

До коментар #12 от "гост":


И как върви Теслата, разкажи?

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +9

Димов
14 Отговор

До коментар #10 от "Момичето с БМВ-то":


Истината е в етанола. Питай бразилците.

Коментиран от #16


Оценка:
-2 +12

15
Този коментар е премахнат от модератор
16
Този коментар е премахнат от модератор
До Антиелектрика
17 Отговор

До коментар #15 от "гост":


Кой модел на Тесла караш, Антиелектрика?

Оценка:
-1 +13

18
Този коментар е премахнат от модератор
До 10
19 Отговор

До коментар #10 от "Момичето с БМВ-то":


Готвят закон в Германия и Щатите. Всички електрички трябва да се чуват, за безопасност на пешеходците
Ще " пърдят" чрез високоговорители. Голям майтап. Вече има такова БМВ.

Оценка:
-4 +10

20
Този коментар е премахнат от модератор
21
Този коментар е премахнат от модератор
Ахаха
22 Отговор

До коментар #21 от "мнение":


Не са те. Тролко и Антитролко са, ахахахаха.

Оценка:
-1 +4

Бравос
23 Отговор

До коментар #18 от "Антиелектрика":


Върви ли, водородната барака? Или я караш на метан?

Оценка:
-3 +7

Брей
24 Отговор

До коментар #18 от "Антиелектрика":


Как какво общо имаш? Имаш същите очи?!

Оценка:
-2 +3

Димов
25 Отговор

До коментар #16 от "До Димов":


Антиелектрика е по водородните. Аз си харесвам етанола. Бих си взел един флексфюел Форд, ако имахме такива станции тук.

Оценка:
-2 +6

26
Този коментар е премахнат от модератор
27
Този коментар е премахнат от модератор
28
Този коментар е премахнат от модератор
29
Този коментар е премахнат от модератор
30
Този коментар е премахнат от модератор
31
Този коментар е премахнат от модератор
гост
32 Отговор
Модел 3 чисто нов се продава в САЩ за 60х.лв преди да се получат още няколко хиляди лева субсидия, а у нас същата кола се продава за 100х.лв употребявана. Ако държавата иска да се купуват електрички то да бе се договорила с Тесла да открият предтавителство у нас, както правят с околните на нас страни от Источна Европа, само у нас няма. Така колата ще е на по-ниска цена, а ако са още по-далновидни можеше да се борят не за завод на допотопни ФВ, а за нова гигафабрика у нас. Ама няма кой да краде от това, корупцията у нас е водеща, което не е в полза на производителите на бъдещето. И каква полза има ако от 100 коли, 85 са изкормени дизели, 10 са на газ, 3 са на бензин и 2 са електрички? Най-добре да се затегнат ГТП и да се премахнат отровните коли от пътищата, а не да се стимулира прахосване на пари и след това хайде към онкоцентъра.

Коментиран от #33, #35


Оценка:
-4 +12

3647
33 Отговор

До коментар #32 от "гост":


"Источна Европа"?! И къде точно в "Источна Европа" са се скъсали да продават Тесли? Но иначе явно ги разбираш работите. Май ЦСКА си търсят треньор тези дни, та виж там да се разберш нещо с момчетата да се цаниш. Щом разбираш толкова много от политика, икономика и екология, значи няма начин да не разбираш и от футбол.

Оценка:
-2 +9

Така правят производителите
34 Отговор
Киа е изпратила съобщение до дилърите си в Испания, да спрат продажбите на ел. коли, за да може да продават повече бензинови и дизелови коли.

https://www.transportenvironment.org/news/new-evidence-carmaker-holding-back-ev-sales-maximise-suv-fueled-profits

Оценка:
-5 +2

Димов
35 Отговор

До коментар #32 от "гост":


Добре казано, ама в САЩ, в момента, литър бензин се равнявана 1,20лв, докато у нас е 2,12лв - почти двойно отгоре. Да го направят като в САЩ (дори да ме оставят на българска заплата), и аз ще хвърля дизела.

Оценка:
-0 +6

Jack Bauer
36 Отговор
То принципно не виждам как ще се впише електричка в нашия пазар на употребявани автомобили. Купуват се масово коли около 10г. на цена от 5 до 10 х.лв. Като сметнем че на 10 г. електричка трябва да й смениш батерията за около 12000 лв. (=7000$), за да ти излезе сметката трябва да я вземеш без пари и да ти дадат още 2-4000 лв.

Оценка:
-0 +6

Базата до Опитен
37 Отговор

До коментар #3 от "Опитен":


Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот".    
Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове"
Ти за батериите недей бери гайле: след колите се използват стационарно няколко години и чак тогава се рециклират. Ти размишлявай за добив, транспорт, преработка и дистриибуцията на нефта.
Колко ще скочи потреблението, никой не мълчи, просто ти не си чул/чел ;)
Шефът на Козлодуй: при 1 млн. електромобила, потреблението на ток ще скочи с около 10% като и сега произвеждаме този процент от ВЕИ (възобновяеми източници на ток) т.е. тези коли ще са с НУЛЕВИ емисии.
Дай ми пример за газокар с нулеви емисии, Опитен :D

PS
Ей тва му е бамбашката на Интернета - всеки си дращи кво му трекне и сее заблуди

Коментиран от #38


Оценка:
-3 +2

Димов
38 Отговор

До коментар #37 от "Базата до Опитен":


Първо: Кой ти каза, че тока ще скочи само с 10%? Това, че е математически логично не означава, че алчността на енергопроизводителите ще секне. Наивно мислене. Знаеш ли колко е реалната цена на бензина? Много, много под действителната. Второ: Производителите масово заявяват, че трябва да почнат да правят колите да са с по 5г живот. За чии им е батерия с 20г живот? За тях такова нещо не е оправдано. Те денонощно мислят как да си създадат повече търсене, а не как ти да караш една кола 20г, и да си купуваш 5 пъти по-рядко от продуктите им. Защо всеички пишлемета си мислите, че големите бизнеси мислят за вашето благо? В училище не ви ли учат да мислите, или само ви подготвят да сте следващите лапнишаранчета, които да ринат безсмислени пари на кухия пазар?

Оценка:
-1 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Цветан Цветанов
Председател на Националния предизборен щаб на ПП ГЕРБ:
Волен Сидеров иска да направи подобни провокации, за да си възбуди твърдия електорат."

Още бисери