17 Октомври, 2019 10:38 5 381 21

Автопазарът в Европа расте, но в България - не

  • автопазар-
  • европа-
  • българия-
  • нови автомобили
Автопазарът в Европа расте, но в България - не - 1
Снимка: Shutterstock

Това сочат данни на Асоциацията на автомобилните производители ACEA, според които през месец септември 2019 година европейските пазари могат да се похвалят със сериозен ръст в продажбите на нови автомобили.

Най-големите пет пазара на Стария континент - Германия, Франция, Италия, Испания и Великобритания са с положителен баланс спрямо аналогичния период от 2018, като най-малък е на Острова - само 1.3%.

В останалите четири големи пазара процентите са двуцифрени, като най-голям е ръстът в Германия - 22%. За съжаление, не така стоят нещата в България. Родният пазар на нови автомобили бележи спад спрямо септември миналата година с почти 9%.

За периода от началото на годината от големите пазари обаче само Германия бележи ръст от 2.5%. Въпреки драстичния спад през септември, България продължава да е с положителен баланс от началото на годината, като той е 1.6%.

От родния автомобилен бранш се надяват след приключване на протичащият в момента автомобилен салон, продажбите на нови автомобили отново да се нормализират на нива от 2018 година.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Оня с рикията

    15 2 Отговор
    Е па къ че расте у България? Нема къ.
  • 2 Краси

    33 2 Отговор
    В Европа расте защото хората имат пари, а тук, кой си купува нова кола след като навсякъде цари несигурност? Само една малка част от работещите в България имат възможност, а другите едвам оцеляват...

    Коментиран от #17

  • 3 Радо

    15 1 Отговор
    То пари за рикия няма вече!!!
  • 4 Ввв

    31 2 Отговор
    В кочината хората едвам оцеляват с 800 лв.на месвь вие за нови коли говорите....трагикомедия!!!
  • 5 Гостилничаря

    22 3 Отговор
    Как да расте пазарът, когато растат само цените и се измислят единствено нови данъци и такси!? Наскоро чух и такса телевизор щяло да има! Остана само и такса въздух да сложат........
  • 6 Коко Джамбо

    1 8 Отговор
    90% от вас, каквото и да работите, каквото и заплата да ви дават, пак при мен ще дойдете.

    Коментиран от #15

  • 7 Сектант

    10 7 Отговор
    Аз пари на джамбовци не давам. Тъпаците нека си копуват стари бръкми, най-хубавата кола е новата, а най-хубавата нова кола е Дачия!
  • 8 Уди

    15 2 Отговор
    Истината е , че България е буквално зарината с коли .
    Търговците държат високи цени , защото разчитат с една две продажби да изкарат печалба за три месеца напред
    Навремето един 10 годишен голф се продаваше за 2-3 хил
    Сега всичко е спекула до небесата .
    Който има някакви пари взема кола от магазина и я кара поне 10-15 години
    Пазара на коли 2ра ръка е пред срив и ако търговците не се вразумят , накрая ще си ги карат за скрап

    Коментиран от #16, #18

  • 9 Не купуваме защото чакаме

    3 2 Отговор
    ФВ да дойдат, не че нямаме пари за нови коли и сме бедни и гладни като църковни мишки...
  • 10 КОЮ

    17 0 Отговор
    Преди 5 години си купих нова кия 22 000 лева ми излезна , сега новия модел Рио почва от 28000 и това е най евтината 4 цилиндрова кола. Всички други марки продават 3 цилиндрови миксери за над 35000 лева. Ами не си купих нов миксер.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 STEFCO

    0 4 Отговор
    BG E KOLONİYATA NA EVROPA
  • 13 Изумен от тъпанари

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "Аман от злоботия":

    Какво общо има това с покупателната способност на българина?!?!?!!!!?
  • 14 УЕФА-мафия

    1 2 Отговор
    Имам Пасат СС 2018-та. За 47 бона го взех. Чисто нов, аз пръв си преместих лоста. Ходя на работа с него всеки ден, два пъти ходил и до Истанбул с него. Там в колоните нито е гаснала, нито е глъхнала, нито е хлопала. Ще си я карам поне 10-12 години. Здраве да е.
  • 15 Алфа Ромео

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Коко Джамбо":

    Ша си купя стар дарак от частно лице но не и от теб, и в двата случая ще са бракми но твоята ще е по-скъпа бръкма.
  • 16 Алфа Ромео

    4 3 Отговор

    До коментар #8 от "Уди":

    Да си купиш кола от магазина е доста набутвация, на втората година е загубила 30-40% от стойноста си, по-добре да си вземеш кола на 2-3 години ако разполагаш с повече пари.
  • 17 джоджен

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Краси":

    Много точно казано.Това е истината.
  • 18 ммм

    0 5 Отговор

    До коментар #8 от "Уди":

    ПРИКАЗКИ ОТ 1001 НОЩ! В България цените на колите втора употреба са доста по ниски от колкото в Чужбина.Грамотни хора сте имате Интернет погледнете и се убедете че кола която тук струва 5000 лв. в Германия струва 5000 eur. А защо е така ли ? Защото всички искате да си купите по нова кола за без пари ,Това искате това ви предлагат търговците.Нямате право да им се сърдите.Никой няма да даде 5000eur. за 10 годишен Форд фокус при положение ,че тук са по 5-6 хил лева.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "ммм":

    Бензинов Голф 4 в много добро състояние закупен от Германия преди три години за 950 евро, тук масово се продаваха по 1700-2000 евро.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Васил

    0 0 Отговор
    С тази разлика че България не е Европа а по скоро Африка.