До този момент на никого освен на руснаците не е хрумвало да наричат старите "лади" на базата на FIAT 124 "класика". В чуждестранните сайтове за търговия с употребявани автомобили обаче все по-често се появяват обяви за продажбата на съветски олдтаймери като този ВАЗ-2103.
Бялата Lada 1500, както е по-известен моделът България, е произведена през далечната 1976 г., но възрастта не ѝ личи изобщо. За 44 години седанът е изминал едва 5 500 км и се намира в превъзходно състояние.
Всички части по колата без "шикозния" линолеум на пода на салона са оригинални. "Тройката" е сменила двама собственици, които са я пазили като очите си. Особено приятно впечатление прави хромът по каросерията, който е като нов.
Под предния капак на "класиката" работи 1.5-литров двигател с мощност 75 к.с., съчетан с четиристепенна ръчна предавателна кутия. Според официалните данни ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 19 секунди, а максималната скорост е 150 км/ч.
Автомобилът се намира в немския гр. Ращат, недалеч от Щутгарт до самата граница с Франция. Продавачът иска само €6 500 и предлага като бонус две оригинални гуми от съветско време.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Komapak
16:58 04.03.2020
2 гост
Коментиран от #10, #17, #45, #52
17:04 04.03.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Митко
17:10 04.03.2020
5 1234567
Вярно, беше най-хубавият съветски автомобил, спор няма, но си остава дърво в сравнение с колите на Запад от Желязната завеса.
17:13 04.03.2020
6 111
Коментиран от #22, #24, #28
17:14 04.03.2020
7 гост
17:14 04.03.2020
8 Муаха-ха-ха-ха...
Коментиран от #11
17:17 04.03.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Венцислав
До коментар #2 от "гост":
И на мен ми се видя че е балатум17:21 04.03.2020
11 авто
До коментар #8 от "Муаха-ха-ха-ха...":
Абе те някай Лади вдигаха и по 200 ама в кръчмата и след някалко ракии.17:22 04.03.2020
12 Анонимен
Коментиран от #16, #31, #39
17:24 04.03.2020
13 Миризлив пор
17:25 04.03.2020
14 Този бонус
17:32 04.03.2020
15 Борис
Коментиран от #18, #34, #40
17:32 04.03.2020
16 гост
До коментар #12 от "Анонимен":
Ако визираш мен приятелю ,Ладата си беше чисто нова от Мототехника,а за голф и самолет е смешно ,направи си справка за БМВ-то което съм писал ,а то заводски е 142кс. тунинговано в Австрия и вписано в талона 165кс. сам си го купих от там.17:35 04.03.2020
17 куку руку ку
До коментар #2 от "гост":
Пропуснали са дървената скоба на акумулатора.И да, балатумът е трепач, защото това си е йофтин балатум.
17:36 04.03.2020
18 2103
До коментар #15 от "Борис":
Точно такава Лада далеч не всеки можеше да си купи. Продаваха се основно в Кореком и най-често ги купуваха с долари от Либия, моряци или международни шофьори. Била си е класи над ЗАЗ, Москвич и Трабант.17:39 04.03.2020
19 SAAB
17:47 04.03.2020
20 Радо
17:49 04.03.2020
21 ВАЗко
18:05 04.03.2020
22 Кефф
До коментар #6 от "111":
Че те италианските коли са боклуци къде ги сравни с Рено.Добее че бяха Пежо да ги вземат да не фалират.Коментиран от #67
18:21 04.03.2020
23 ПЕРНИШКИО
Коментиран от #26
18:42 04.03.2020
24 Борис
До коментар #6 от "111":
Как можа да сравниш Таунуса с лада ? Дали возията или вървенето и е като на Таунуса?19:00 04.03.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 ник3900евро
До коментар #23 от "ПЕРНИШКИО":
Ти болен ли си какъв инжексион те гони 76г .За времето си беше супер автомобил и единственния който не се разваляше постоянно защото Руснаците купиха цялата поточна линия на Фиат, всички други опити да направят автомобил не се получиха само боклуци.Коментиран от #53, #56
19:55 04.03.2020
27 Пешо
20:23 04.03.2020
28 225
До коментар #6 от "111":
Вижте масовите западни коли от 70-те.Ще ви се доповръща, някакви хем ръбати, нелогично скосени, на места ни в клин, ни в ръкав заоблени елементи и дялани с тесла вътре, точно като тази. А и едва ли ще видите някоя запазена. Тази за времето си е супер, без значение руска или италианска ще я наречете.
20:43 04.03.2020
29 АВЕ ЛАДАТА СИ Е
20:47 04.03.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 перничанин
До коментар #12 от "Анонимен":
Няма как да си карал 70-те години GTI точно тоя със 112к.с. след като производството му започва 1983г. За Голфовете в Перник знаем всичко :)) И аз изкарах книжка на такава Лада 1500 , хубави спомени имам от нея, но след нея се качих на Голф 2 1,6 75к.с. е нямат нищо общо. Голфа със същите коне вървеше 2 пъти повече и беше три пъти по-стабилен в завой, а и не ръждясваше толкова. Макар че , като пишем за ръжда , Лада 2105 (по-новата 1300 S) може да учи на ръждясване дори и старите Опели.21:20 04.03.2020
32 Гост
21:55 04.03.2020
33 аяая
Морално остаряла бангия без серво и вози като каруца - била е нещо за нашите соц предци понеже не са могли да си купят бмв или мерцедес, са се радвали на това през варбург и запорожец, но хора сега сме 21 век - ера на електрически коли - водородни и тн.
Моля приберете си бангиите в музея не ги пробутвайте за бесни суми на хората! Бих купил кола от началото на 20-ти век, а не това! Това не е достатъчно старо и достатъчно култово!
Коментиран от #35, #38
22:52 04.03.2020
34 Коцето
До коментар #15 от "Борис":
баща ти бил ръководител на предприятие :)А дедо ми беше директор на две фабрики и един завод и активен!
Сега да си ги мериме ли искаш - що го вадиш твоя ?
22:57 04.03.2020
35 Сссс
До коментар #33 от "аяая":
Би купил кола от началото на 20-ти век ? 1905 или 1910 са по-добри.Ако се целиш в началото на 21-ви век, то 20 годишна кола е тъкмо за боклука в масовия случай.
Тази кола от 1976 е остаряла морално и то много, като всичко от същата година, ако ще и Порше да е.
23:00 04.03.2020
36 Отлична бизнес инвестиция
Коментиран от #62
00:29 05.03.2020
37 Старата школата
Коментиран от #59
01:31 05.03.2020
38 перничанин
До коментар #33 от "аяая":
В заблуда си, има серво.06:31 05.03.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 тодор
МОЖЕШ ЛИ ДА КАРАШ ТАКАВА -ЩЕ МОЖЕШ ДА КАРАШ ВСИЧКО
10:16 05.03.2020
42 Кико
12:14 05.03.2020
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Коко
Коментиран от #50
13:53 05.03.2020
45 Щеше да е много fancy
До коментар #2 от "гост":
Ако не беше гнусен балатум а паркет... щеше да е готино.14:51 05.03.2020
46 Гост 2
15:00 05.03.2020
47 Алфа Ромео
15:28 05.03.2020
48 Бирхан
15:33 05.03.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 незнайко
15:43 05.03.2020
52 незнайко
До коментар #2 от "гост":
Прочетах поста Ви . Наистина този автомобил се продаваше с мокет а не балатум. Линолеума се продаваше както сегашните допълнителни стелки .15:48 05.03.2020
53 ПЕРНИШКИО
До коментар #26 от "ник3900евро":
ти маи си по болен , сега лада 2107 е с ижекцион , кои коли са били боклуци от ладите че нещо не те разбрах , само не ми харесва 2110 , защото е като настъпена жаба и с тия скрити калници е ужасна ,даже няма никаква форма , за наи новите незнам , защото не съм карал , това което не карам не коментирам .16:00 05.03.2020
54 Шаран БГ
16:10 05.03.2020
55 Шофьор
16:21 05.03.2020
56 ПЕРНИШКИО
До коментар #26 от "ник3900евро":
абе бастун , ти недеи да се бъркаш с полския фиат 124п, оня с големите стопове , фиат 124 е като ваз2101 едно към едно , само има малка разлика на броните нема буфери , и дръжките на вратите , полския фиат му е по друго таблото има 3 основни лагера на коленовия вал и от заде е също с дискови спирачки , тия бяха 2 модела , разликата бяха в стоповетеединия беше вертикален стоп а другия квадратен голям , а тая лада ми прилича на некаква японска кола , ама не мога да се сетя коя баш беше , и не се убъркваите с полския и италянския фиат , нямат нищо общо.Коментиран от #68
16:26 05.03.2020
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 vasik atanasova
беше си като БМВ
16:32 05.03.2020
59 ПЕРНИШКИО
До коментар #37 от "Старата школата":
естественно , децата и да им го обясняваш винаги няма да те разберат , ман и скания всеки може да кара , но зил и краз не всеки може , а от там се става шофьор.16:38 05.03.2020
60 гост
До коментар #49 от "????????????":
епа да си се родил у германия , кво цвилиш тука като удовица за хуи.16:40 05.03.2020
61 Бай Ганя Балкански
17:42 05.03.2020
62 Джамбаз
До коментар #36 от "Отлична бизнес инвестиция":
Да, за да не чакат 10-15 години, да им излезе реда, са давали 2 пъти повече от цената и в магазина.19:07 05.03.2020
63 Михаил
23:00 05.03.2020
64 Димитър
Коментиран от #65, #66
23:34 05.03.2020
65 гост
До коментар #64 от "Димитър":
да не я е пребоидисвал брат ти Стефко , у с.Шума Митака щеше да я направи по убава , или Боби панджин.11:51 06.03.2020
66 гост
До коментар #64 от "Димитър":
а Владко Пахоми беше цар на боядисването.11:53 06.03.2020
67 охобохо
До коментар #22 от "Кефф":
Сегашните италиански коли нямат нищо общо с тогавашните , карал съм по онова време ФИАТ 2300 и 124 много добри машини!12:41 06.03.2020
68 охобохо
До коментар #56 от "ПЕРНИШКИО":
Другата разлика е в двигателя ,на 124та разпределителният вал е долу в блока а на жигулката е горе в главата!!Коментиран от #69
12:48 06.03.2020
69 ПЕРНИШКИО
До коментар #68 от "охобохо":
знам бе , нали сменяваме клапаните и гумичките ,и нов разпределителен вал, с баща ми , туриме немски гимички и заспа, верига не сме сменявали само обтегача и успокоитела .
16:40 06.03.2020