Last news in Fakti

13 Декември, 2010 15:24 52 745 76

Mercedes-Benz ML срещу BMW X5

До средата на 90-те години на миналия век надали някой е допускал, че автомобили с чисто американска концепция могат да се наложат в Европа. M-Klasse и X5 обаче разбиха стереотипите за вкусовете от двете страни на Атлантика. Макар да са ориентирани изцяло към щатския пазар като главен потребител на подобен клас возила и дори да се произвеждат там, всъдеходите на Mercedes-Benz и BMW успяха да се превърнат в бестселъри и на Стария континент. Между тях съществуват множества сходства, но и немалко разлики, които биха могли да улеснят избора при покупка.

Подобно на повечето останали модели на щутгартските и баварските инженери, ML и X5 отразяват конструктивните философии на двата немски производителя. Benz-ът е по-консервативен и спокоен, докато BMW-то по традиция залага на динамика и мускули. Първият се доближава в по-голяма степен до истинските всъдеходи, а силата на втория е по-скоро на асфалт. ML лежи на класическа рама, аналогична на тази при G-Klasse. X5 пък има самоносеща каросерия с подрами за предното и задното окачване. Потенциалният купувач няма поводи да се притеснява от корозия и при двата модела. Ако не са удряни, ръжда липсва дори при екземплярите от най-ранните години.

Всъдеходът на Mercedes-Benz смело може да се определи като по-практичен. За разлика от BMW-то той се среща и в изпълнение със седем места, които производителят предлага срещу допълнително заплащане. Комфортът е на ниво и при двата модела, които по правило са оборудвани повече от добре. Всевъзможните глезотии с електрическо задвижване, климатикът, пълният набор от еърбегове, криуз-контролът, системите против пробуксуване и за стабилизация и кожената тапицерия са по-скоро правило, отколкото изключение. Баварските автомобили обаче са екипирани една идея по-богато. Климатикът при тях обикновено е заместен от климатроник, а в контактния ключ  - четири бройки за всеки екземпляр - има вграден чип, който съхранява цялата необходима информация за автомобила (година на производство, комплектация, серийни номера на агрегатите, пробег, сервизни периоди и т.н.). Той дори запомня индивидуалните настройки за шофьорската седалка, волана и огледалата. X5 разполага също така със спомагателни функции на спирачната система за повишаване на устойчивостта и ефективността в екстрени ситуации, автоматична регулировка на скоростта при спускане и пневматично окачване. Навигационната система и телевизорът не са рядкост. Баварецът обаче си има и кусури. Колонките на ветроупорното стъкло пречат на видимостта в завой, а достъпът до задната седалка се затруднява от тесния долен край на вратите. Забележките към ергономията на ML са по-незначителни, но пък във всъдеходите отпреди модернизацията през 2001-ва качеството на материалите в купето меко казано не отговаря на репутацията на марката. Пластмасовите детайли в интериора скърцат, възникват и други паразитни шумове.

Различният характер на двата модела си личи и по спецификите на техните двигатели. Баварските мотори се отличават с по-висока литрова мощност и осигуряват по-впечатляваща динамика. 4.4-литровата бензинова модификация на BMW-то, например, разполага с 286 к.с. и ускорява автомобила с тегло от 2 095 кг до 100 км/ч за 7.5 секунди въпреки автоматичната скоростна кутия. Аналогичният 4.3-литров агрегат на Benz-а развива 272 коня, но изпълнява същото упражнение за 8.4 секунди, макар ML 430 да тежи 70 килограма по-малко. Отгоре на всичко след модернизация в хода на производствения процес мощността на въпросния баварски мотор се увеличава на 320 к.с., а времето за достигане на 100 км/ч се подобрява с още половин секунда. Това сравнение дава еднозначен отговор на въпроса кой от двата всъдехода би паснал по-добре на любителите на агресивното шофиране.

Бензиновите двигатели на Benz-а и BMW-то са достатъчно надеждни, но при покупка на дизели не е зле да се внимава. Тези мотори с Common rail не понасят калпава нафта, каквато у нас не е рядкост. Ремонтът на горивната им система е изключително скъп и далеч не е по силите на всеки сервиз. Впрочем некачественото гориво се отразява зле и на бензиновите агрегати, при които рано или късно възниква нужда от прочистване на дюзите. В такива случаи утразвукът решава проблемите само временно и се налага "лечение" с по-ефективни способи.

Газоразпределителните механизми на двата всъдехода се задвижват от метални вериги, чийто ресурс е предостатъчен. При спазване на указанията за правилна експлоатация неизправности са изключени дори при сложните системи за газоразпределение VANOS и бездроселно регулиране на оборотите Valvetronic при X5. Баварските мотори обаче не са имунизирани срещу повреди. С годините де втвърдяват съединенията по охладителната система и тя започва да губи херметичност, която може да доведе до прегряване. При V-образните двигатели пък не са изключени неприятности с генератора. Той е монтиран в блока, а температурата му се регулира от охладителната течност. Заради пропускащите уплътнения мястото на крепежа на генератора трябва да се проверява задължително при по-старите екземпляри.

С постоянно двойно задвижване разполага както Benz-ът, така и BMW-то. За разлика от X5 обаче раздатъчната кутия на ML е снабдена с понижаваща предавка, което го прави по-удачно решение за пресечен терен. Трансмисията на щутгартския всъдеход разпределя въртящия момент поравно между двете оси. Системата 4ETS пък замества блокажите на диференциалите, като активира спирачките на буксуващите колела и така моментът се предава на тези с по-добро сцепление. Преди модернизацията на модела обаче този електронен имитатор сработва с известно закъснение и затъването съвсем не е изключено. След 2001-ва 4ETS става доста по-ефективна.

Трансмисията на X5 отпреди рестайлинга напомня тази на конкурента. Имитацията на блокаж на диференциалите има сходно устройство, но въртящият момент се предава в съотношение 38:62 в полза на задния мост. След модернизацията на баварския всъдеход започва монтирането на системата xDrive и механичният междуосев диференциал отстъпва място на многодискова муфа в електронно управление, която може да подава до 100% от въртящия момент към всяка от осите. Принципът за електронен блокаж на диференциалите остава същият, но новата трансмисия подобрява чувствително не само всъдеходните качества на BMW-то, а и устойчивостта в завой при динамично шофиране. Въпреки това извън пътя X5 не може да се мери с ML най-малко заради по-малкия си клиренс (185 срещу 200 мм). Всъщност трезвата преценка изисква да се признае, че нито един от двата модела няма заложби за покорител на пустошта. За целта съществуват далеч по-сериозни всъдеходи.

Много голяма част от употребяваните екземпляри ML и X5 са оборудвани с автоматични скоростни кутии, които за съжаление не са безупречни. Баварките, чийто собственици имат подчертано по-дълъг десен крак (такива съвсем не липсват), често страдат от "изпържени" фрикциони, повредена хидравлична помпа, а след прекомерни натоварвания - дори и строшен първичен вал. Дори и при най-нежно експлоатираните автоматици на BMW-то след 300 000 км се налага скъп ремонт. "Мързеливите" трансмисии на ML пък имат друг слабост. След 200 000 км може да се наложи смяна на лагерите на валовете. На 120-150 000 км трябва да се проверява състоянието на висящия лаген на кардана.

Benz-ът съвсем очаквано вози по-меко. Ресурсът на задното окачване при двата модела е аналогичен. Предницата на ML обаче издържа повече. Ремонти по нея се налагат на 70-100 000 км, докато при X5 ресурсът се изчерпва след 40-80 000. Пневматичното окачване, с което са оборудвани някои баварки, не създава грижи, стига да не бъде претоварвано. BMW-то се отличава с доста по-остри реакции на кормилната уредба. Нейните накрайници издържат еднакво и при ML, и при X5 - около 100 000 км.

Двата немски всъдехода са ориентирани към различни типо купувачи. Баварският модел импонира на любителите на всикоти скорости, което увеличава риска да се попадне на силно амортизиран екземпляр. Щутгартският му конкурент от своя страна печели ценителите на комфорта. Той е по-практичен и универсален, а всъдеходните му качества са по-ярко изразени. Отстъпва на X5 заради по-старата си концепция, но пък и струва по-малко.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 x

    67 32 Отговор
    И двете нямат нищо общо с джип.
  • 2 Александър

    39 9 Отговор
    Карах МЛ 2000г. 2.7 CDI в продължение на 4 месеца . Изключително тромав и скъп за обслужване автомобил , смених комплект дюзи за 1900 лв. и обслужване за още 1400 лв. в Балкан Стар . Джипа е тромав , но за сметка на това удобен за каране . Разхода му е около 12л./100 км - дизел .
  • 3 Дошо

    36 5 Отговор
    По принцип недолюбвам БМВ, но точно този МЛ неможе да се мери с Х5.БМВ-то изглежда много по-съвременно, а относно подръжката номер 2 го е написал вече.Може би недостатъците на Мерцедеса (поне на тези произведени преди 2001г) е в това, че са сглобявани в Америка.Дефектите в МЛ рязко и в пъти спадат дори почти липсват след преместването на производството му в Австрия.
  • 4 Ангел

    35 20 Отговор
    Имам удоволствието да карам Х5 4.4i.Изключително доволен съм.Лукс,здравина,комфорт засега нямам забележки карам го от година и половина.
    БАВАРСКАТА МАШИНА СИ Е НОМЕР ЕДНО!!!
  • 5 G777

    19 22 Отговор
    NIKOI NE E KAZAL ZA DJIP,TOVA SA KOMBITA,DJIPA E G-CLASS-A.NO V SLUCHAI PO DOBRIA E X5,AKO E S 3.0d E NAI DOBRE.ML-A LOSHOTO E CHE NQMA DOBUR DESEL,270 E SLAB I GORI MN,400 E DOBUR KATO MOSHNOST NO DAVA DEFEKTI.TAKACHE BUMERA SI ZASLUJAVA POVECHE.
  • 6 нико

    17 20 Отговор
    защо са старите кошници по нови снимки нямате ли? и не карам каруца за ваше сведение!
  • 7 АУДИ

    22 115 Отговор
    АУДИ Q7 Е НАЙ ДОБРОТО,ДОКАТО БМВ X5 СА КЕНЕФ,СЪЩОТО ВАЖИ И ЗА ТОАЛЕТНАТА МЕРЦЕДЕС ML.ОЩЕ ДЪЛГИ ГОДИНИ ТИЯ ДВЕ КАРИКАТУРИ ЩЕ ДИШАТ ПРАХТА НА АУДИ Q7.
  • 8 do ауди

    38 14 Отговор
    Абе да ти кажа точно пък бмв х5 е 100 пъти по - добро от ауди q7!Щото мотора 3.0 с 240 кс е супер бавен !!! Мотора 4.2 350 кс дизел градско гори по 13,14 на 100 и ускорява за 6.5сек. до 100.Единственият хубав и мощен мотор е V12,който хубавото му е,че гори малко градско гори 15,но до 100 пак ускорява по - бавно от бмв!!!BMW имат 5 мотора единия е 3.0 с 245 кс,който ще е малко тромавичък.Другия е 3.5i с 306 коня.Другия е 4.0 д 306 коня който градско гори по 9 на 100 и отговаря на характеристиките на аудито с 4.2 350 кс апък то гори по 14 на 100.Другия на бмв е 5.0i с 407 коня и другия най-мощният и най-якия е x5m V8 4.4 разход градско към 18,но от 0 до 100 само за 4.3 сек !!!!! Така,че не ми говори за бмв ,че било кенеф на мерцедес ок ама за бмв сори!!!!Но това става въпрос за новото БМВ Х5 2010 !!!!!

    Коментиран от #10, #17

  • 9 ?

    53 13 Отговор
    От Q7 по лошо нема
  • 10 АУДИ

    10 70 Отговор

    До коментар #8 от "do ауди":

    И БМВ И МЕРЦЕДЕС СА ЕДНИ И СЪЩИ КЕНЕФИ.АУДИ Q7 СА ВЪРХЪТ И ВЪОБЩЕ ЦЯЛАТА ПРОДУКЦИЯ НА АУДИ Е НА ВИСОКО НИВО,ЗА РАЗЛИКА ОТ БМВ И МЕРЦЕДЕС,КОИТО ПРАВЯТ САМО ГАФОВЕ.
  • 11 от данката До коментар [#10]

    24 11 Отговор
    Абе неможеш да ме убедиш,че ауди Q7 e по - добро от х5,защото не е !!!Но всеки си има вкус аз предпочитам бмв х5 пред Q7,но ауди направиха по - добра кола от бмв говоря за новото а8 и новото бмв 7.Тук ауди направиха уникална кола!!!350 кс от 0 до 100 само за 5,3 сек и разход на гориво градско само 10 на 100.Цената не е чак толкова висока.Мерцедес не ми харесват,защото правят един двигател примерно 550 кс и от 0 до 100 за 5 сек. и разход на гориво градско към 20,22 литра!БМВ и АУДИ според мен са уникалните коли!!!

    Коментиран от #14

  • 12 данката

    20 15 Отговор
    Аз скоро си купих новото бмв 535д с 306 кс дизел градско 9 на 100 и от 0 до 100 ускорение към 6 сек.Аз лично съм вдигал 260 км/ч!Адски много върви и съм доволен защото за сравнително ниска цена си купих хубава,елегантна,бърза и икономична кола!Не ми трябва някав мотор 600 кс дет градско да гори 25 на 100!Аз за сега съм много доволен от бмв - то.Дано да нямам проблеми.

    Коментиран от #15

  • 13 pacho

    17 4 Отговор
    imam x5 3.0 D s neinite 184 konq vurvi mnogoo. Neznam za kolko vreme uskorqva do 100.Ne se chupi i razxoda e 10/100 . Dovolen sum mnogo
  • 14 АУДИ

    8 54 Отговор

    До коментар #11 от "от данката До коментар [#10]":

    НЕ СЛАГАЙ ВЕЛИКИТЕ АУДИ ДО КЕНЕФИТЕ БМВ И МЕРЦЕДЕС.

    Коментиран от #16, #56

  • 15 ei drislio

    22 9 Отговор

    До коментар #12 от "данката":

    ti vse pi6e6 tuka po toia sait dea tupaka ti dea kvo si karal ti we sopol4e? a za vsi4ki,koito ti vqrvat na tupotiite ti da kaja,4e nqma 3000cm3 kola koqto da gori 9 gradsko! minimuma e 13-14 vinagi v realnia ivot,ti kvo ne6to 4ete6 ot saita na bmw nqkakvi izmisli4ki i paste tuka am? tupak sofiiski!
  • 16 G777

    19 3 Отговор

    До коментар #14 от "АУДИ":

    KOLEGA,TI NE SI VINOVEN,QVNO SA PUSNALI NQKVA NOVA DROGA

    Коментиран от #48

  • 17 G777

    15 3 Отговор

    До коментар #8 от "do ауди":

    KVI SA TEQ SRAVNENIA V USKORENIATA,TUKA DA NE GOVORIM ZA SPORNI KOLI,GOVORIM ZA PO-NADEJDEN I PRAKTICHEN SUV,NE DJIP A SUV!!!ZA Q7 E IZLISHNO DA SE GOVORI,TOI E ZA XORA KOITO NZ KAKVO ISKAT.A CHE NOVOTO AUDI E PO-DOBRO OT 7-TA NZ KOI SHE TI POVQRVA,AUDI NE SI SMENQT KUPETATA NA ''NOVITE'' MODELI,VS E EDIN FACELIFT PRI TQX.SAMO EDIN CHOVEK KOITO SI NQMA PREDSTAVA OT KOLI MOJE DA STAVNI AUDI S BUMERA!!!
  • 18 G klasa

    9 40 Отговор
    И двата са много грозни, най-добре е АУДИ Q7 !
  • 19 Petrov

    8 6 Отговор
    ne moje da si krivim dushata che ml-a e po hubav ot x5cata, no pri novite neshtata ne stoqt taka :)
  • 20 VOLVO

    9 16 Отговор
    НЯМА БАЗА ЗА СРАВНЕНИЕ С ШВЕДСКОТО ВОЛВО ХС90, ДЪЛГО ВРЕМЕ Е НЕОБХОДИМО ЗА ДА ГО ДОСТИГНАТ СЛЕД 10 ГОДИШНОТО МУ ПРЕДСТАВЯНЕ
  • 21 NO NAME

    27 3 Отговор
    Чета ви писанията и немея! На джиповете според мен най- важна е ПРОХОДИМОСТТА!!!! Всичко друго е компромис! Ако ти трябва кола за скорост и ускорение- купи си КОЛА!!! Няма универсална машина, точно за това имам много ПРОХОДИМ джип за зимата и off road, и кола за града! Не се заблуждавайте от коли, коити са нито рак, нито риба,т.е. бездарно "универсални"!
  • 22 До коментар [#15]

    5 13 Отговор
    Аве ей я не ми говори така говоря за кола 1700 кг 306 кс 3000 v6 дизел евро 5 кво му е невазможното ве.Като не си се качвал на такава кола не ми говори !!! умръзна ми от такива тъпи разбирачи дето се изказват неподготвени!!!
  • 23 До коментар [#15]

    15 6 Отговор
    В бмв пишат,че гори 7,5 литра на 100 градско при мен гори около 9 ,10 литра зависи от много работи,но не гори по 7 на 100 !!!! Определено не е възможно !!!
  • 24 no name

    20 3 Отговор
    За съжаление си прав!! За всички нови коли производителите дават нереални стойности за разход на гориво, и се оправдават с условията на теста- само при +25градуса, само по затворен трек, равна писта без завои, равномерна скорост, не се отчита разхода при старт и подгряване, и т.н.....! Така всяка кола ще смъкне 1-2 литра разход! а навремето поне бяха честни- 13- 15 литра и край!
  • 25 bioaleksandar

    9 23 Отговор
    Mercedes=confort
    BMW=dynamic
    Audi=dynamic+confort=nothing !!!
    Mercedes e za penzioneri, BMW za Normalni hora !!!
  • 26 Георги

    35 6 Отговор
    За мен и ML-a и Х5 са коли с които да покажещ, че имаш много пари.. Нито са по-удобни от леките коли, нито са по проходими от джиповете. Истинските джипове са Pajero и Land Cruiser. Ако искате 4x4 си вземете BMW XDrive на лека кола или Е класа 4Matic. Хем гори по-малко, хем вози по-хубаво, хем е по-стабилна. Това X5 гори колкото 2 коли, гумите му са колкото на 2 коли а неможе да си правиш кефа като с лека кола.
    Аз имам Pajero 2003год. имам и лека кола. Където ми трябва джип си ходя с джипа, зимата навсякъде с него. Но през останалото време съм си с колата.
    Тия големите SUV-ове са само да демонстрираш много пари.
  • 27 МЛ

    22 3 Отговор
    Девет години карах прослувутия МЛ. Купих го чисто нов и за тези девет години му навъртях почти 400 хил. км. Още на 220хил. се наложи да сменям типтроника, беше минала гаранцията и ме накараха да платя 4000 евро за нова. След това проблем с едната дюза, както колега по горе е споменал, с разликата че на мен само за една на 5 цилиндър ми взеха 1600лв. Скъпото обслужване си е нормално за този клас автомобили, но смятам, че и при БМВто би трябвало да е такова. Нямам личен опит от Х5, но от проятел който я има не получих добри отзиви. Главното между двата автомобила е голямата разлика на гориво, докато МЛа гори 9-10 литра на сто(2.7ЦДИ) то БМВ(4.4 2002г) гори 17-18 литра. Тез измислици че горят под 8-9 литра да ги пеят на селяците. Даже и новия Мл дет го карам гори 12-14(320ЦДИ 2009г. модела).
  • 28 mm

    31 6 Отговор
    Здравейте Колеги,
    Статията изглежда интригуваща. Нямам практически опит с нито една от споменатите машини, но мисля, че и двете са достатъчно добри. Все пак са произведени от едни от най-добрите производители в света. Мога да споделя мнение за БМВ Х1 , от което до момента съм много доволен засега нямам никакви ядове. За 5 месеца изминах около 10 000 км и нямам никакви забележки. За хората с пари опции достатъчно, което и да се купи БМВ или Мерцедес изборът все е добър. Относно фанатика на АУДИ, когато тези двете возила са били произведени ВАГ правеха концепта на голф 4 така, че моля селски коментари за каруцата Q7 в статия за Ауди, а не в статия за истински немски коли.
    Лека и безаварийна.

    Коментиран от #30

  • 29 awa

    13 4 Отговор
    Sravnenieto s Q7 e malko neumestno,za6toto to e mnogo po nova razrabotka,mnogo po skupo za momenta i prosto e suvsem drug klas avtomobil, pri tova e i v suvsem drug cenovi klas.Drug e vuprosa 4e Audi v poslednite godini dosta naprednaha,no o6te po drug e vuprosa 4e o6te ne mogat da se sravnqvat s velikite MERCEDES I BMW.Dori tova sravnenie mejdu ML i X5 e malko neumestno,pri poso4enite modeli ima ima 1 dosta golqma razlika v cenata, suotvetno i v na4ina po koito izglejdat,ne govorim za ka4estvo za6toto i dvete sa ednakvo ka4estveni.ML struva na polovinata na X5,govorim za poso4enite modeli ,i to za cena vtora ruka,normalno e modela spo visoka takava da predlaga pove4e, i obratno.Sravnenieto mejdu lek avtomobil i suv su6to mi se vijda neumestno.Idvete si imat svoite silni strani v zavisimost ot usloviqta v koito se izpolzvat,lekite avtomobili imat po dobra voziq,po niski eksploatacionni razhodi,po niska cena i t.n.,no puk razpolagat s po maluk obem,po malka prohodimost i t.n.Spored men lekite avtomobili sa po ograni4eni ot SUV,za6toto SUV moje6 da kara6 i na magisralata,a lekiqt avtomobil ne moje6 da kara6 v gorata,suotvetno SUV e po prigoden za razli4nite putni usloviq i e s 1 ideq po prakti4en.Jiveem v erata na universalnite ne6ta,za tova SUV e mnogo populqrna koncepciq za avtomobil,prosto ne mojem da imame i podurjame istinska djipka za gorata,golqm i udoben sedan za put,malka i purgava koli4ka za grada,pikap za selo i t.n.,za tova spored men SUV e universal koito pokriva vsi4ki tezi kriterii,i to4no poradi tazi pri4ina ot nqkolko godini vsi4ki proizvoditeli dorazvivat koncepciqta i investirat stra6no mnogo pari v suzdavaneto na 6iroka gama ot SUV modeli.Ve4e mai nqma marka da ne predlaga SUV,a pove4eto imat v gamata si po nqkolko takiva. Izvinete me za latinicata i dano da se pou4at nqkoi hora da ne sravnqvat nesravnimi ne6ta,veseli praznici na vsi4ki.
  • 30 vesel

    4 5 Отговор

    До коментар #28 от "mm":

    За 5 месеца 10 000 км?! Карам Ауди Q5 от 2 години и съм навъртял 20 000км... а ти на твойто си му...... xaxa

    Коментиран от #31

  • 31 mm

    13 5 Отговор

    До коментар #30 от "vesel":

    Ами като е стояло по сервизите как да минеш повече. Всеки кара различно спрямо нуждите си. В развитите европейскъ държави, повечето собственици на автомобили изминават средно 30-40 000 годишно, ама какво да обяснявам на кратуна като тебе. Можеш да ми сметнеш пробега ако искаш (2 ходения София-Варна, България - Австрия, а дневният ми пробег в София е около 40 километра). Сигурен съм, че и в България има хора които изминават подобни а и по-сериозни километри с колите си за година. Факта, че караш Алуди говори сам по себе си за ограничения ти умствен багаж. Очаквам включвания с подобни тъпи въпроси като на гражданинът Весел :)

    Коментиран от #45, #47

  • 32 veso

    4 4 Отговор
    i dvata djipa sa mn zle,sled modifikacite ve4e se promenqt ne6tata X5 sled 2004 e s svetlini godini pred ml a
  • 33 Old man

    16 4 Отговор
    Привет на всички!
    Мисля, че трябва да спазваме добрия тон и да уважаваме мнението на всеки. "По вкус и по цвет тавариш нет" -:)-:). И двата автомобила не са джипове. "Jeep" е запазена марка. И двете коли са "паркетни джипове", но конюктурата на пазара определя производството.
    Здраве и успех!
    Весели празници!
  • 34 mercedes

    5 7 Отговор
    djipove sa 1 G-klasa 2 Reng-difendar 3toiota 100/4,2.4wrangler 5 yazka.6hamar1. vsi4ko drugo e goliam avtomobil.... audi ti si mai hofior ili oxrana na niakoi za da xvalih taka auditata ili imah audi100 edinstvennoto istensko audi. [nali znaeh lafa za audito]
  • 35 gfh

    3 6 Отговор
    nza4i za mne e bmw x5
  • 36 САШО

    11 4 Отговор
    Здравейте , по принцип не взимам участие в подобни спорове но в случая няма как , Искам да кажа на всички които взимат отношение в подобни дебати ,че не е лошо лично да изпробват автомобилите за да си кажат мнението , Аз съм карал почти всички изброени марки и Ви казвам , че ако човек иска да има здрава ,бърза ,икономична и евтина за поддръжка кола трябва да си купи БМВ. Колегата по-горе е напълно прав ,че Х5 - 2000 г. е два пъти по скъп от МЛ - 2000 г. но това само доказва че Х 5 е два пъти по-добър автомобил ,защото в ново състояние цени са почти еднакви, Също така трябва да знаете ,че няма друг джип освен Х5 3.0Д , който можете да го карате с 220 км.ч. и да харчи 10л. на 100 км. нафта , в града наистина има розход 13 на 100 но само в София ,в провинцията дава по-нисък разход , в гората също можеш да го караш но не си заслужава да го драскаш ,не е вярно че не проходим ,трябват му само зимни гуми и минава отвсякъде ,имал съм всички модели на Х5 , сега карам Х6 и Ви казвам ,че са по-добри.
  • 37 G

    21 2 Отговор
    Сравнението не е лошо за двата джипа не съм изобщо привърженик на БМВ но определено има по хубав интериор. Е все пак са дали и снимки на по новото БМВ с навигация... Истината е че за високо проходими джипове си остават японските.. Аз съм фен на немското но тия дребни песчета с дръпнати очички правят по здрави и проходими джипове.
  • 38 dankata

    3 6 Отговор
    Как бмв х5 не бил проходим бе http://www.mobile.bg/21291241556689717 вижте колко е висок от това повече какво ???
  • 39 VIKS

    10 10 Отговор
    МИЦУБИШИ ПАДЖЕРО Е най добрият джип. Не напразно е побеждавал Рали Дакар 15 пъти!
  • 40 Lada niva

    13 4 Отговор
    Lada niva motor qk s turbo - 82 k.s. spoiler , antikrilo,lepenka na shnizer
    Rezultata e mnogo kal po staklata , uskorenie 0-100 za 16.8 sec. archi kam 20 na sto -eftinu mi se struua.
    Podrajkata az hodq v obelq ima edin otoriziran serviz - pri bai gena-za 100 lv. na godina ti prai nivata begachka + smqna na maslo = kasa gumi
  • 41 lada niva

    3 6 Отговор
    eDIN PAT V NADEJDA NA VTORIQ SVETOVAR DO MEN ZASTANA EDIN GAZAR S Q7, AMA TOI OT DE DA ZNAE 4E SI SLOJIX GAZOVA UREDBA I GAZ I NAPRAVO HUBAVO 4E TOI BE6E ZA NALQVO
  • 42 NO NAME

    10 3 Отговор
    Лада с нитро?? Дай снимки! Като тръгваш рязко връщаш ли се после да си прибереш вратата на багажника?? :-)
  • 43 Драго

    4 9 Отговор
    ПИчове всички пишите за джипове но си дайте сметка че само един е JEEP Друго всичко е сувчета и есювита Качете се на истината
  • 44 NO NAME

    9 6 Отговор
    А относно онези юнаци, които казват, че карат проходими джипове, ама не искат да ги драскат по горите, има една приказка за лисицата и гроздето, което било на високо и затова било кисело... :-)
  • 45 --

    5 2 Отговор

    До коментар #31 от "mm":

    ti samo na snimki q karash taq kola :)
  • 46 MERCEDES GP

    6 2 Отговор
    http://www.automedia.bg/news/article_11057.html

    Това е за верните превърженици на AUDI, голям смях :)
    a Q7 е още по зле.
  • 47 rs6

    4 4 Отговор

    До коментар #31 от "mm":

    абе беден бакшиш кой на тебе ще ти я даде тая кола бе охлюв смачкан?!

    Коментиран от #53

  • 48 VanKoTo

    1 5 Отговор

    До коментар #16 от "G777":

    naistina ot onaq deto te vodi v jaltata bolnica :D :D :D
  • 49 Kris

    9 13 Отговор
    xaxaxa на тези повдигнати комбита Джипове ли им викате :D :D :D
    Mercedes G class това е джип
  • 50 aza

    9 4 Отговор
    Bih kazal che ako sravnim novite modeli na Bmw X5 i Mercedes ML/ Amg Mercedesa go prevazhojda po vsichko :)
  • 51 gosho

    0 7 Отговор
    tova e kato da sravniavash zeleno l**no s kafiavo l**no.
  • 52 G_classe

    1 7 Отговор
    ima 2 modela koli. Mercedes i wsichki ostanali. Mercedes G class za momenta e nai dobriq djip. kola na 30 godini ne pada pod 10bona. po temata neznam zashto no predpochitam bmw x5 , neshto sam gi namrazil teq kenefi "ML". Tova si e kato kola prosto malko povdignata =)
  • 53 mm

    8 5 Отговор

    До коментар #47 от "rs6":

    Палячо, понеже я карам на снимки, искаш ли да си чукнеме една среща някъде ... пък може и да ти дам да се снимаш с нея. Нека да видим ти с какво ще дойдеш с РС 6 или Лада 1500S. То бива, бива смешници като теб ама прекалявате. Половината от тези, които пишат тук се неграмотни, сънуват някакви коли, които са им казали, че са хубави и пускат тъповати коментари, включително и ти. Идеята на коментарите е всеки да споделя мнение и личен опит, а не да бълва простотии.

    Коментиран от #54

  • 54 koko

    2 5 Отговор

    До коментар #53 от "mm":

    toq bedniq se obidi i produljava da luje :D kupi si bilet i trai be PK :D

    Коментиран от #60

  • 55 с777

    3 8 Отговор
    До коментар 27 от МЛ:Глупак нещастен и как караш МЛ модел 2009 320цди-като избиваш комплекси и лъжеш имай поне елементарни познания.За неосведомените през моделната 2009 има 300цди и 350цди...Аман от избиващи всякакви комплекси по форумите глупондери...
  • 56 Иван

    8 3 Отговор

    До коментар #14 от "АУДИ":

    Затова "ВЕЛИКОТО АУДИ Q7" е със страшно малко продажби за разлика от БМВ и Мерцедес не само в България но и изобщо в Европа!Понеже е най-най-най ... по несполучлив SUV не съм виждал освен някой кореец ..
  • 57 ML

    9 2 Отговор
    Вижте пичове,ако карате Мерцедес,забравете БАЛКАН СТАР щото там са откровенно некадърни кожодери!!!!!! В нормален сервиз потдръжката на МК ми струва по евтино от на 190ката!!!!!!!!!!
    И един въпрос за Ауди,абе ти кой клас си?????????????????????? и бащати знае ли че не си си легнал??!!
  • 58 тойота

    0 6 Отговор
    не мога да разбера ,кола която караш 140км.ч и тръгваш да изпреварваш и изключва от скорост ,тези приказки съм ги слушал от притежатели Х5 МЛ,кажете нещо този проблем съществува ли още
  • 59 Fen na mercedes

    1 4 Отговор
    Да ви кажа голям ама голям фен съм на Мерцедес, но обаче с това сравнение съм към Беемвето. Мл-класата като цяло както прочетах по-горе е за пенсионери които имат пари, говоря за този модел, а за новия нямам чактолкова лоши симпатия но каквото да си говорим Мерцедес Мл-клас , Беемве хикс5 и Аудито немогат да се сравняват с Мерцедес Г-клас този авотомобил се произвежда вече 31години нищо нему променят освен един интериор е знам харчи много но сепак ето това е джип иначе щеше ли да е на пазара 31 годни и ако някой може да оспори това дето написах окей с удоволстивие щего прочета
  • 60 mm

    2 7 Отговор

    До коментар #54 от "koko":

    Беден е баща ти бе клошар. Мога да те купувам и подарявам през целия ти живот. Няма как да се засегна от тъп селски бек като тебе. Карай си таралясника, ако въобще имаш такъв и си мълчи. Както вече споменах форумите са за споделяне на опит и мнение, а не за безсмислени драсканици на някакви недорасли тинейджъри. Това, че завиждате на хора с възможности е нормално, защото такива като теб и другите господа, които пишат подобни глупости наистина само ще сънуват такива коли и дано НИКОГА нямате възможност да си ги позволите. Гроздето е много кисело когато е недостижимо нали?
  • 61 SVP

    3 5 Отговор
    eee teq se izlojiha qvno toq koito go e pisal e fen na BMW slojili sa snimki na novata X5-ca imam predvid ne tezi ot 2005 nagore a ot po-starite no s golqm display na bordoviq kompiutar i s nov volan a na Mercedesa sa slojili snimka na vazmojno nai-skapaniq model ima modeli s bordovi kompiutar i s multifunkcionalen volan...
  • 62 До коментар [#61] от SVP

    3 3 Отговор
    Снимките на БМВ са от 2001 г,а не от 2005,защото тогава излиза новоя модел !!!
  • 63 az

    4 2 Отговор
    само да ви кажа вземете една от двете коли и няма да съжалявате аудито е пален кощ
  • 64 Радослав

    3 3 Отговор
    Аз карам Санта Фе и сам много доволен!!! возил сам се на МЛ и наистина има много косури по интериора.лично мое мнение е че МЛ изобщо не може да се мери с Х5,просто разликата в годините и парите си казва думата!!!
  • 65 Bat`tisho

    0 3 Отговор
    здравейте пичове доста почетох и аз ще изкажа малко мнение значи ако става вапрос за пресечен терен мл-а няма равен бмв-то не толкова комфорт мл-а лично за мен като градска кола бмв-то като подръжка бмв мл-а много скъпи части... За разход няма смисал да говорим защото ако имаш такава кола не те интересува разхода :) все пак това си е мое лично мнение
  • 66 Bat`tisho

    2 3 Отговор
    здравейте пичове доста почетох и аз ще изкажа малко мнение значи ако става вапрос за пресечен терен мл-а няма равен бмв-то не толкова комфорт мл-а лично за мен като градска кола бмв-то като подръжка бмв мл-а много скъпи части... За разход няма смисал да говорим защото ако имаш такава кола не те интересува разхода :) все пак това си е мое лично мнение
  • 67 nvn

    1 4 Отговор
    x5 ne e takava ot vtre i dvigatela
  • 68 МЛ

    5 1 Отговор
    Виж кво отворко, поразрови де малко и ще разбереш .че 320 цди има и 2009г. Аз не напразно съм го избрал този двигател, защото е най-издръливия дизелов двигател от новото поколение. За разлика от теб селянчо, аз не споделям опит от разни списания дет четеш, а споделям информация от личен опит. Незнам защо тези коментари които са изписани по горе са винаги така настроени, с отицателно становище, че някож лъже че има такава кола и се изхвърля. Аз лично съжелявам че се включих в тези коментари(пост27). Явно много се завижда на хората притегатели на такива коли. Аз споделям опит за да си направи преценка друг колега който има желание да си купи такава. А колегата дет така скромно ме е обидил в поста си, и с такава сигурност твърди че такъв модел няма, само да изяви желание, мога да си направя труда да се разходя до него и да му покажа и обясня някои работи...
  • 69 benzinsider

    7 2 Отговор
    ML!!!!
  • 70 bobi

    1 3 Отговор
    ако трябва да си говорим за издражливост на първо място според мен е Toyota Land cruiser 2006 г. моито е такова :Д много вари ей :Д:Д :Д
  • 71 Tctctc

    11 1 Отговор
    99 procenta ot vas ne mogat da si kupqt zimni gumi i ne smenqt konsumativi s godini,a trugnali da govorqtza koli koito gi ima samo na dekstopa im...idioti
  • 72 bmw fen

    2 0 Отговор
    i 2marki sa veliki az li4no predpo4itam bmw.a do kolegata s q5 priatel az za po malko ot 4 mes imam navarteni to4no 11 000km,s edno otivane i vra6tane v bg ostanaloto v italia i to to4no s bmw x5.kolata e za da se kara ne da stoi park. pozdravi na bvsi4ki
  • 73 Бмв-радоста на майстора

    2 0 Отговор
    БМВ се чупи за страх. Мерцедес няма такива слаби страни. Казвам го от личен опит. Между другото за х5 хвърлих 10 бона из Софистите сервизи и то за по малко от 2 години.
  • 74 Стефан

    1 0 Отговор
    Мл е добре.
  • 75 Мерцедес МЛ

    0 0 Отговор
    МЛ 350 бензин 2004 год карам го три години, само газ 96 Хил километра съм минал ,здрава машина и всички необходими екстри има !
  • 76 Ха ха

    1 0 Отговор
    Мерцедес мл w164 много здрав. Бмв х5 повече в сервиза.