След като през изминалата седмица ви информирахме за решението на Audi да спре разработката на нови двигатели с вътрешно горене, ето че подобна новина не се забави и от страна на Volkswagen. Компанията ще използва наличните мотори, като ще ги направи още по-екологични, за да покриват Евро 7 стандартите.
В плановете си за електрификация, германската компания спомена, че ще запази модели, които ще се задвижват от бензинови и дизелови двигатели, като това ще са Golf, Passat, Tiguan и T-Roc. Следващите генерации на изброените ще разполагат с хибридно задвижване, което да покрива строгите норми, които поставят от Европейския съюз, но няма да преминат изцяло на ток.
От друга страна, шефът на Volkswagen, заяви че всички печалби от тези модели ще бъдат инвестирани в развиване на технологиите при електрическите автомобили. Целта която германците искат да постигнат до 2030 година е над 70% продажби за електрически автомобили в Европа и 50% от общите продажби в останалите континенти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тарикату
17:53 22.03.2021
2 1,9 tdi PD
18:30 22.03.2021
3 ИЯО
Започва ново производство само с открито горене- тип кюмбе,клада,горелка и т. н.
Коментиран от #7
19:00 22.03.2021
4 Петър
Коментиран от #26
19:18 22.03.2021
5 Петър
Коментиран от #6
19:20 22.03.2021
6 пенсионер
До коментар #5 от "Петър":
дреме им на сайдера ! като елинженер твърдя , че досега няма измислено по-мръсно нещо от електромобила. в метана и водорода е бъдещето.Коментиран от #21
19:25 22.03.2021
7 Turbo
До коментар #3 от "ИЯО":
Тесла също са с външно горене хахахахаха като се запалят батериите хахахахахаКоментиран от #9, #10
19:26 22.03.2021
8 пенчо
19:47 22.03.2021
9 гост
До коментар #7 от "Turbo":
Още тази година след няколко месеца излиза първата серийна електричка със четири мотора директно в колелата и то пикап , Lordstown се казва и ще покаже вече пълно скъсване със всичко произлязло от пушилника !! Със едни дребни 600 коня за начало и БЕЗ НИЩО от любимите ви "трансмисии" , дори полуоски , за диференциали и други глупости да не говорим !! Та така , имате още 3-4 месеца да се обяснявате , после йок , хахаха !!Коментиран от #11, #12, #14
20:09 22.03.2021
10 гост
До коментар #7 от "Turbo":
И понеже се сещам какви глупости ще плещите , първо ако искаш изгледай изпитанията в сайта как работи НАПЪЛНО ПОТОПЕНИ във вода или замръзнали с два пръста лед върху тях или насред пепеляка , преди да се излагате !!20:15 22.03.2021
11 Turbo
До коментар #9 от "гост":
Още чакаме Сайбъртръка и камиона Семи,които се отлагат няколко години вече.Дали ще дочакаме и пикапа, Дизела сигурно ще се зарадва.Коментиран от #13
20:26 22.03.2021
12 ДВГ
До коментар #9 от "гост":
Реклами от Теслъ ТВ20:36 22.03.2021
13 гост
До коментар #11 от "Turbo":
Еми така е , търсените модели ги чакат с години и не се отказват , за разлика от пушилниците , дето е пълно в магазините и се молят някой да ги купи на половин цена , ама ядец , хахах !! Те Тесла още не могат да насмогнат на търсенето на тия , дето ги пуснаха преди 3-4 години , а са вдигнали производството десеторно оттогава , ти "бързаш" за нови , хахах !! Споко и Сайбъртрък ще го видиш тая година , в момента монтират пресата в Тексас за шасито , пак единствена в света и уникална и такава ще е доста бая време , ама карай сега да не те огорчавам прекалено , хахах !! Ама после какво ще правим , като други пикапи вече никой няма да ще и да погледне , то не че и сега кажи речи милион вече са записани за начало !!Коментиран от #15
20:40 22.03.2021
14 Дизела
До коментар #9 от "гост":
Аааа не,не.Това нещо Lordstown много грозно бе и много скъпо 52 х.$ .Ще си карам Кадито на дизел или метан за 40х.лв.20:48 22.03.2021
15 Turbo
До коментар #13 от "гост":
Точно грозника Сайбъртръка да е търсен ,силно се съмнявам.То е като грозната жена,никой не я иска.Коментиран от #16
20:53 22.03.2021
16 гост
До коментар #15 от "Turbo":
Еми съмнявай си се , то това ще ти остане , хахах !! Аз ти говоря за потвърдени поръчки със депозит , при това само в Щатите , щото засега само там се предлага , смятай за света , като почнат , хаха !! И ако искаш се пробвай да откупиш реда от някой от тях , особено от първите 100 000 , ама си приготви пари колкото за още един Сайбъртрък , хаха !!Коментиран от #17, #68, #69
20:59 22.03.2021
17 Turbo
До коментар #16 от "гост":
Мъск на ушенцето ли ти го прошепна колко са поръчките?Тази грозотия и да ми я подари Афрото пак няма да я взема,ти ми говориш да давам пари за откупуване на ред!21:07 22.03.2021
18 Госあ
Коментиран от #19, #20, #22, #24, #25
21:15 22.03.2021
19 Дизела
До коментар #18 от "Госあ":
Водород и метан са бъдещето.Коментиран от #23
21:36 22.03.2021
20 TSLA
До коментар #18 от "Госあ":
"Водород" тоест електромобили, задвижвани от ток, получен във водородни клетки чрез електролиза, нали? И кой ще я чака тая електролиза като има Hypercharger? :D И на колко нула места в БГ има водород станции? Като контакти има всяка къща01:34 23.03.2021
21 Пенсионер инженер Радев?
До коментар #6 от "пенсионер":
Аман от инженери тук? Не разбрахте ли, че от преди 50 години, когато сте добили последните си знания, света се измени драстично и сега има нови цели? Ще ми обясниш ли, ако транспорта е 100% електрически, токът се произвежда от 100% ВЕИ, какво ще е замърсяването при производство и движението на електромобилите?Коментиран от #70
07:00 23.03.2021
22 Ако знаеш колко си прав
До коментар #18 от "Госあ":
Наистина водорода е бъдещето, далечното бъдеще. След 20-30 години... поне. Въпросът е, какво ще произвежда Toyota дотогава за да оцелее, при положение, че дори в Япония от 2035 година няма да се продават автомобили с ДВГ... засега. Очаква се този срок да бъде изтеглен за 2030.Коментиран от #27, #28, #29
07:05 23.03.2021
23 Ти въобще не позна
До коментар #19 от "Дизела":
Метанът нито е бил миналото, както дизела и бензина, нито е настоящето, нито пък ще има някакво бъдеще. Винаги е бил ниша при това много, много тясна. Дори електромобилите са по-разпространени от години насам, а дори към момента и те са с мизерен пазарен дял, въпреки че той расте всяка година с двуцифрени проценти.Коментиран от #34
07:09 23.03.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 торашко
До коментар #4 от "Петър":
Каквото каже майката ,това ще правят щерките.08:39 23.03.2021
27 Факт!
До коментар #22 от "Ако знаеш колко си прав":
Глупости.Водород чрез електролиза бил бъдещето пълен смях.Бъдещето е на малките атомни реакториКоментиран от #30
08:53 23.03.2021
28 Turbo
До коментар #22 от "Ако знаеш колко си прав":
Забрана за производството на двг НЯМА.Въпроса ще се разглежда в края на 2021 г.09:35 23.03.2021
29 ДВГ
До коментар #22 от "Ако знаеш колко си прав":
Правиш ли разлика тухльо между спиране на разработката на двг и спиране на производството на двг?Който успее на покрие евро 7 с двг или хибрид ще продължи да произвежда двг и след 2035г.Коментиран от #31, #37
09:41 23.03.2021
30 И ти си прав
До коментар #27 от "Факт!":
Така е малките атомни реактори също са бъдещето. Пак далечното бъдеще след 20-30 години, точно както водорода. Точно както преди 50 години се говореше че след 20 години са бъдещето и двете технологии, така и след 30 години ще се говори, че след още 20 години водорода и малките атомни реактори са бъдещето. Винаги са били бъдещето и винаги така и ще си остане. Никога няма да са настояще.А за леките автомобили, още отсега се знае, че водородът дори и бъдеще няма, защото вече всичките му предимства са иззети от батериите и няма какво да предложи в повече. Остават му само недостатъците, които хич не са малко и не могат да бъдат решени в близко бъдеще.
09:48 23.03.2021
31 Абе шемет
До коментар #29 от "ДВГ":
Какво евро 7 в Япония?Коментиран от #32
09:50 23.03.2021
32 Двг
До коментар #31 от "Абе шемет":
Тойота да не произвежда само за Япония,тухльо?За Африка,Азия,Северна и Южна Америка не може ли да изнася.Евро7 ще важи за Европа.Коментиран от #35
09:58 23.03.2021
33 Един
10:03 23.03.2021
34 Дизела
До коментар #23 от "Ти въобще не позна":
Всички таксита в България са на метан или пропан-бутан.Как не видях поне една Тесла такси.Виждам само няколко хибридни Тойоти таксита.Камиони на метан има колкото щеш.Газопроводи продължават да се строят, защото метана има бъдеще.Германия пренебрегва забраните на САЩ и северен поток 2 продължава да се строи.Кой едеот ще си влага парите в тръби,ако няма пазар на метана.Понеже тесльо така бил казал,за да му се вържат опорките.Коментиран от #36
10:21 23.03.2021
35 Именно де
До коментар #32 от "Двг":
"Въпросът е, какво ще произвежда Toyota дотогава за да оцелее, при положение, че дори в Япония от 2035 година НЯМА ДА СЕ ПРОДАВАТ автомобили с ДВГ... засега. Очаква се този срок да бъде изтеглен за 2030."Аз ти говоря за забрана за продажба в Япония, а ти ми говориш, че ако покрива евро 7, ще може да се продава там!
Най-големия азиатски пазар - Китай и той готви забрани. В някои щати вече обявиха крайна дата 2030 година, например Вашингтон, а Калифорния и други щати засега бяха 2035 година, но вероятно ще се присъединят към Вашингтон. Е успех с продажбите на Toyota, ако не може да продава на трите най-големи пазара на автомобили. Да видим до 2030 година дали може да продаде поне толкова водородни автомобили, колкото Тесла продават само за едно тримесечие. Засега продажби почти няма. Електромобил с марка Toyota също няма.
10:25 23.03.2021
36 Хайде пак
До коментар #34 от "Дизела":
Започна да броиш автомобилите в махалата и да правиш статистика за световен мащаб. Осъзнай се малко. Колко е пазарния дял на метановите автомобили в световен мащаб за 2020 година? Без да проверявам съм сигурен, че е по-малко от на чистите електромобили. България е едно от малкото изключения, където може да вземеш един 20-годишен кошник и да му закачиш "метанова уредба". В белия свят, метановите автомобили така си излизат от завода, като някои от тях дори не разполагат с бензинов резервоар.Коментиран от #38
10:30 23.03.2021
37 Ей тухльо
До коментар #29 от "ДВГ":
Производителите на ДВГ, ще спрат да правят ДВГ, тогава когато хората спрат да ги купуват! А това ще стане, по-скоро от колкото си мислиш! Така, че дали ще правят или не, няма значение, защото няма да се търси толкова! Или поне, не от белите държави!Коментиран от #40
10:44 23.03.2021
38 Дизела
До коментар #36 от "Хайде пак":
По данни за 2017 г в света има над 24 милиона автомобила на метан и над 26 милиона на пропан бутан и продължават да се увеличат..Електромобилите по данни за 2020 г. са 7,9 милиона заедно с хибридните.Тесла са около 1 милион.Сам си смятай дяловете.Коментиран от #39
10:56 23.03.2021
39 Хайде пак
До коментар #38 от "Дизела":
Айде да не сравняваме круши с портокали?Правиш ли разлика между пазарен дял и процент от автомобилите, които се движат по света?
Точно затова не можете да схванете, че дори от утре да не се продаде нито един автомобил с ДВГ, поне 20-30 години те ще продължат да се движат.
Така и няма да се разберем докато ти ми говориш за миналото, а аз ти говоря за бъдещето. Какво ги интересува от Toyota, че през 2030 година 95% от автомобилите които се движат по света са с чисто ДВГ и дори не са хибриди, ако след 2025 година 50% от пазарния дял на най-големите автомобилни пазари е на чисти електромобили, а те не могат да произведат повече от 500 хиляди бройки от тях, защото по сегашният им план ще са осигурили батерии само за толкова през 2025 година.
Какво ми говориш, че бъдещето е на метана, като с всяка година продажбите на метанови автомобили падат. Какво броиш натрупаните за последните 100 години и ги сравняваш с електромобилите, които само преди три години нямаха 1 милион в световен мащаб?
Коментиран от #41
11:28 23.03.2021
40 ДВГ
До коментар #37 от "Ей тухльо":
Точно в Африка, Азия и Южна Америка ще спрат да ги купуват хахахахахаха и като духне вятъра от към Африка или Азия и пак ще ти докара мръсен въздух хахахахахахаКоментиран от #43
12:16 23.03.2021
41 Дизела
До коментар #39 от "Хайде пак":
Прочети статията "Бум на продажби на автомобили със заводски метанови уредби заради новите еко норми" и не говори глупости.Пак се изказваш неподготвен.Във Фолксваген броят на предлаганите Кади на метан са повече от дизелите.12:24 23.03.2021
42 Колко да съм неподготвен
Третия попаднал ми резултат от търсене в google от 2018-та. Каква е промяната оттогава?
CNG car sales set to rise on tougher emissions rules
Миналата година продажбите на автомобили с СПГ в Европа са спаднали с 15 процента до 49 243, докато доставките на автомобили, задвижвани с втечнен нефтен газ, са нараснали с 32 процента до 153 863. Италия остава най-големият пазар както за СПГ, така и за пропан-бутан: продажбите на СПГ там възлизат на 32 743 през 2017 г., докато регистрациите на пропан-бутан достигат 129 042. Други страни от ЕС наваксват, като продажбите на СПГ извън Италия са скочили със 155 процента през първото тримесечие.
Въпреки скорошното възстановяване, нишата за СПГ остава малка, като възлиза на по-малко от 0,5 процента от европейските продажби. През първото тримесечие моделите на СПГ бяха изпреварени дори от включени хибриди и изцяло електрически автомобили, чиито пазарни дялове бяха съответно 0,78% и 0,89%. CNG също все още изостава от автомобили, задвижвани с втечнен нефтен газ, чиито продажби са намалели с 1,5% до 41 826 бройки за 1% дял.
Коментиран от #52
12:34 23.03.2021
43 Хихи
До коментар #40 от "ДВГ":
Сега като направят 3 лева литъра и ще започнете да смятате на ново! Зоито ще ви излиза без пари!12:50 23.03.2021
44 pbdan
Коментиран от #45
12:59 23.03.2021
45 То и сега има
До коментар #44 от "pbdan":
Парни локомотиви. След 30 години и с ДВГ ще е така. Ще ги карат богатите за кеф. Друг няма да може да си позволи.13:06 23.03.2021
46 Тежките машини
Коментиран от #47, #48, #71
13:13 23.03.2021
47 pbdan
До коментар #46 от "Тежките машини":
Така е. А когато има война, тези системи ще бъдат разположени предварително и смяната на батериите на танковете, БМП, БТР и др. ще става по взаимно споразумение. За магистралите говори с БМБ и се уточнете колко ще струва 1км. построена по начина който си описал. Има и други стари технологии които са останали.Хладното оръжие, лъкът и стрелата още се ползват от спецчастите. Имало е много ентусиасти, които са отписвали животинската тяга с появата на влака, колите с ДВГ, но не е изчезнала. И още нещо. Петролните магнати не са отвърнали на удара. Ще смъкнат драстично цените на петрола, достатъчно е 3-4 пъти.Коментиран от #49
14:28 23.03.2021
48 Дизела
До коментар #46 от "Тежките машини":
Само преброй колко пъти споменаваш вероятно и може.Фантазии на теслар.Коментиран от #50
14:28 23.03.2021
49 Петролът отвръща на удара
До коментар #47 от "pbdan":
Те са най-големите инвеститори във възобновяема енергия, батерии и електромобили. Не ги мисли тях.Само искам да те питам, ако един електромобил струва по-евтино от автомобил с ДВГ, знаеш че батерията му ще изкара милион километра, а цената му за зареждане е няколко пъти по-ниска от бензина, такъв автомобил ще караш, ако на всяко второ паркомястомясто има зарядна станция?
Това звучи горе-долу, като преди 20 години да кажеш на някого , че след 20 години всеки ще има смартфон в джоба си, който е непрекъснато свързан с интернет и прави по-хубави снимки от най-добрия цифров фотоапарат по онова време, а снимките и видеоклиповете можеш да държиш безплатно в облака. Нали се сещаш как щеше да реагира този, на който му го кажеш? Сега също има стационарни телефони, нали?
Коментиран от #51
14:35 23.03.2021
50 Гледам да е познато
До коментар #48 от "Дизела":
За да можеш да го разбереш. Ако започна да ти обяснявам за зареждане за 15 минути, което е още по-вероятно, ще мигаш на парцали. От години има кариерни самосвали на батерии, при това с два-три пъти по-малък капацитет от тази на камиона на Тесла, която е около един мегаватчас и може да се зарежда до 80% за 20 минути, а четирите двигателчета от Тесла модел 3 на камиона, осигуряват повече мощност дори от най-мощните багери и самосвали които правят магистралите. Просто не разбираш числата и понятията които описват, като енергия, мощност и въртящ момент, за да ти обясня предимствата на електричеството при строителната техника, например при работа с хидравлика.14:42 23.03.2021
51 pbdan
До коментар #49 от "Петролът отвръща на удара":
Аз не съм краен драги и думичка не съм казал против електрическите леки коли. Голям кеф е да ги караш, возих се в такава, но не мога да си я позволя. Имам записани мои постове как за в бъдеще виждам нещата, но съм реалист. Ше пусна някои.14:45 23.03.2021
52 Дизела
До коментар #42 от "Колко да съм неподготвен":
Много си неподготвен.Пазарният дял на автомобилите с газови уредби в Европа е 36 %.Проверявам и непрекъснато те хващам да лъжеш.Коментиран от #55, #57
14:46 23.03.2021
53 pbdan
Коментиран от #72, #75
14:47 23.03.2021
54 pbdan
Коментиран от #60
14:48 23.03.2021
55 Това къде го прочете
До коментар #52 от "Дизела":
В някоя своя мисъл? Дай нещо черно на бяло? Аз ти дадох! Около 1 процент през 2017 година, като оттогава падат. Три процента може да са само в мечтите ти, а ти пак ми говориш за грешка от хиляди проценти! Не си добре с числата!14:50 23.03.2021
56 pbdan
14:55 23.03.2021
57 Почти излезе прав за 36% в ЕС - 35,3% са
До коментар #52 от "Дизела":
През четвъртото тримесечие на 2020 регистрациите на автомобили с електрическо зареждане (ECV) в ЕС скочиха от 130 992 броя през 2019 г. до почти половин милион (+ 262,8%), като за първи път надминаха хибридните електрически автомобили по обем продажби. Това силно нарастване на търсенето на електрически превозни средства с акумулаторни батерии (BEV) и хибриди за включване (PHEV) - с увеличение на регистрациите съответно с 216,9% и 331,0% - беше до голяма степен обусловено от държавни стимули за автомобили с ниски и нулеви емисии. Всъщност някои от най-големите печалби се наблюдават в страни с най-щедри стимули. В Германия например регистрациите на BEV са се увеличили с над 500% през последното тримесечие на 2020 г.Хибридните електрически превозни средства (HEV) отбелязаха също толкова впечатляващо увеличение през четвъртото тримесечие, като продажбите се удвоиха (+ 104,7%) от 212 612 броя през 2019 г. до 435 260 миналата година, което представлява 15,1% от автомобилния пазар в ЕС. За първи път в ЕС от януари до декември 2020 г. бяха продадени повече от един милион бройки както хибридни електрически (1,182,792), така и електрически зареждащи се (1,045,831) леки автомобили.
Регистрациите на автомобили, работещи на алтернативни горива - етанол (E85), течен нефтен газ (LPG) и природен газ (NGV) - са се увеличили с 19,6% до 69 877 единици в ЕС през четвъртото тримесечие. Това беше главно резултат от забележимо увеличение на продажбите на автомобили, работ
15:11 23.03.2021
58 Почти излезе прав за 36% в ЕС - 35,3% са
Коментиран от #59, #61
15:12 23.03.2021
59 Дизела
До коментар #58 от "Почти излезе прав за 36% в ЕС - 35,3% са":
Монитор 8.11.2019 г. 19% спад на продажбите на дизелови автомобили.30% пазарен дял на дизели
36% пазарен дял на автомобили с газови уредби.
15:53 23.03.2021
60 Дизела
До коментар #54 от "pbdan":
Ако караш автомобила си на моя режим и се прибираш с празен резервоар(батерия във вашия случай) след навъртяни 500-600 км на ден,какъв ток ще продаваш?Аз по скоро ще искам да си заредя батерията нощес,за да мога да съм в готовност да пътувам сутринта.Коментиран от #62, #63, #77
16:03 23.03.2021
61 Дизела
До коментар #58 от "Почти излезе прав за 36% в ЕС - 35,3% са":
Дядо ти Дизел не лъже.Интересувам се от Кади заводско изпълнение на метан,за да сменя дизела с по- екологично двг.16:06 23.03.2021
62 pbdan
До коментар #60 от "Дизела":
Ами аз какво говоря, че ДВГ няма да изчезне напълно. Дадох пример с военната техника, строителните и селскостопански машини, а за теб просто забравих. За в бъдеще може да забранят дизела, но има бензин, втечнен или сгъстен метан, пропан-бутан. А защо да нямаш и една градска кола на ток както съм описал в САЩ? Да напазаруваш, до вилата без да сваляш стоката?Коментиран от #65
16:33 23.03.2021
63 pbdan
До коментар #60 от "Дизела":
В случай, че се връщаш с празна батерия просто няма да те точат(там имат и върхова тарифа), а след 22ч ще те заредят до 100%. Целта е да се оползотвори тока, ако днес си ходил само на работа и се връщаш 90% зареден. Всичко става по предварителна програма.16:44 23.03.2021
64 Дядо Дизел лъже и си вярва сам
Къде ще набуташ още 36%? Не ви ли омръзна да изкарвате всичко на 100%, въпреки че противоречи на здравия разум?
Ето ти графиката от оригиналната статия, да видим поне от нея можеш ли да прочетеш какъв е делът на всички видове APV
Който е писал статията дори google преводач не е ползвал, ето ти грозен машинен превод, който е по-точен от статията в монитор:
"
Други превозни средства с алтернативно задвижване (APV) - които включват тези, работещи на етанол (E85), течен нефтен газ (LPG) и природен газ (NGV) - също отбелязват силни резултати, регистрациите са се увеличили с 36,0%."
Хайде да видим можеш ли да прочетеш колко са от графиката и да сметнеш колко са били преди да се вдигнат с 36%?
ПП като се опитам да кача картинката, изчезва бутона за публикуване
Fuel types of new cars: petrol +6.1%, diesel -14.1%, electric +51.8% in third quarter of 2019
Заглавието на оригиналната статия. Графиката е в PDF към нея APV с жълто 1,9%. Хибриди 6,3% и сметката До 100% излиза
Коментиран от #66, #76
20:09 23.03.2021
65 Дизела
До коментар #62 от "pbdan":
Две коли да държа ,са два бирника.Само разходи трупаш.Стоката се разтоварва в склада,сгънатите седалки се разпъват и пикапа става семейна кола.Ако съм с електричка може би само ще зареждам.Но с малкият си пробег с едно зареждане ,електричка не ми върши работа.20:15 23.03.2021
66 Дизела
До коментар #64 от "Дядо Дизел лъже и си вярва сам":
Колите на метан и пропан бутан са бензинови,тухльо.Не вдяваш ли?От 59,5% бензинови коли ,36% са на метан и пропан бутан останалите 23,8% са си само на бензин.Ти ги изкара над 100%?ДаКоментиран от #74
20:24 23.03.2021
67 Знайко
20:41 23.03.2021
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Гост
До коментар #16 от "гост":
А твоят сайбър кога ще ти го докарат? Към 2150 ли?20:43 23.03.2021
70 Гост
До коментар #21 от "Пенсионер инженер Радев?":
Ако ама не е . Ако нямаше и комунисти нещата щяха да са други, ама има.20:45 23.03.2021
71 Гост
До коментар #46 от "Тежките машини":
Супер, значи не ми трябва само валяк, а ще ми трябва и товарач за батериите му. Много евтино ще ни излезе строителството на пътища. Така винетката ще стане колкото цената на електромобила.20:51 23.03.2021
72 Гост
До коментар #53 от "pbdan":
3000 квтч но от елмотора на колелата. От централата ще ти трябват поне 4000 квтч да заредиш батерията. Пак ли да ти обяснявам, защо зареждането и двукратното конвертиране губят едни 30% от тока?Коментиран от #78
20:55 23.03.2021
73 Дрън-дрън та пляс
Написали си ти го кратко точно и ясно APV 1,9%. Ако е както ти казваш, пак не ти излизат 1,9% до 100%. Колкото и да извърташ, четеш, но не разбираш прочетеното и си живееш в собствена реалност.
20:55 23.03.2021
74 Предишния коментар беше
До коментар #66 от "Дизела":
До тебе. Да се чете преписана.20:57 23.03.2021
75 Гост
До коментар #53 от "pbdan":
Извинявай колега не беше за теб коментара ми.20:57 23.03.2021
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Гост
До коментар #60 от "Дизела":
Той не си търси кола за каране, а за търгуване с ток. Нощем няма да я кара, за да се зарежда, а денем пак няма да я кара, за да отдава. Защо му е кола за тази работа, а не си вземе една станция за ток, не го разбирам. Сигурно е от критичното му мислене хахахахахаха.Коментиран от #79, #83
21:04 23.03.2021
78 Дрън-дрън
До коментар #72 от "Гост":
Колко мислиш, че е ефективността на батерията Tesla powerwall? Ако днес заредиш 10 киловатчаса от фотоволтаиците или мрежата, колко от тях можеш да ползваш обратно?Коментиран от #87
21:08 23.03.2021
79 За търгуване
До коментар #77 от "Гост":
Си има батерии Tesla powerwall. Те си стоят у вас и си търгуват, като на всичко отгоре имаш резервна енергия при всяка буря, заради която могат да ти спрат тока за часове или дни.Коментиран от #84
21:10 23.03.2021
80 Поне мисля
До коментар #76 от "Гост":
За разлика от вас, дето тази дейност не ви се отдава. Никога не може да докарате до 100%. Винаги или отгоре за перпетуум мобиле, или нещо не ви достига, като на Дизела. Ти можеш ли да намериш друга статия с 36% дял на газовите уредби?Коментиран от #85
21:13 23.03.2021
81 7832
21:28 23.03.2021
82 Мълчанието на агнетата
Търсенето на микробуси, работещи на алтернативни горива 2, е намаляло с 29,5% до 19 346 единици през 2020 г., тъй като двата основни пазара на тези превозни средства отчитат рязък спад: Италия (-28,7%) и Испания (-53,2%). Следователно пазарният дял на фургоните, задвижвани от природен газ и пропан-бутан в целия ЕС, се е ПОНИЖИЛ от 1,6% през 2019 г. на 1,3% през 2020 г.
10:11 24.03.2021
83 pbdan
До коментар #77 от "Гост":
Не случайно давам пример със САЩ. Тамошното енерго е преценило, че вместо да купува 100 МВтч буферна батерия за 10млн. долара раздава тия пари по 10 000$ на 1000 собственици на елкола както съм описал в 54. С тия 5кВтп панели, източване в часпик и зареждане нощем и двете страни са в симбиоза, както и върви изплащането на безлихвения 10к заем. Тия 30х1000=30 000кв.м. площ (за фотоволтаиците) в един голям град също щяха да струват доста пари. Числата които споменавам са кръгли, а не реални за по-лесно смятане.10:53 24.03.2021
84 Гост
До коментар #79 от "За търгуване":
Пауъруал за 200 000 лева да ползвам ток няколко дни ?!?! За тази работа има генератори за 1000 лева.Коментиран от #88
12:28 24.03.2021
85 Гост
До коментар #80 от "Поне мисля":
Какви глупости ми говориш?12:29 24.03.2021
86 Никак
14:06 24.03.2021
87 Мълчанието на агнетата. Пак питам
До коментар #78 от "Дрън-дрън":
Колко мислиш, че е ефективността на батерията Tesla powerwall? Ако днес заредиш 10 киловатчаса от фотоволтаиците или мрежата, колко от тях можеш да ползваш обратно?14:09 24.03.2021
88 Дрън-дрън
До коментар #84 от "Гост":
За 200 хиляди лв ще си купиш 20 броя powerwoll . За какво са ти толкова? Ще зареждаш пет броя електромобили, който да изминават общо 1500 км на ден? Тоест средно по 300 км?За един автомобил ти е достатъчен един powerwall, който може да ти осигурява 80 километра дневен пробег. Това са ти поне 25 хиляди километра годишно за което ти ще платиш 2500 лв при разход от 5 на сто или 5000 лв при разход 10 на сто което е по-вероятно за градско шофиране. Тоест от 2 до 4 години, този powerwall ще се е изплатил само от горивото, без да смятаме връщането на енергия, а гаранцията му е 10 години с опция за 20 години срещу доплащане.
Сложи и още 5000 лева за фотоволтаици и кабели на покрива, които ще ти осигуряват и безплатен ток плюс зареждането на батерията. На практика само през няколко дни от годината ще зареждаш от мрежата. И при по-дълги пътувания също. Колко пъти ти се случва да минаваш по повече от 560 км на седмица?
16:07 24.03.2021