Last news in Fakti

6 Юни, 2021 10:30 12 784 30

ADAC: Най-надеждните и най-ненадеждните 12 годишни коли (ЧАСТ I - малки автомобили)

  • adac
ADAC: Най-надеждните и най-ненадеждните 12 годишни коли (ЧАСТ I - малки автомобили) - 1

Германският автомобилен клуб ADAC публикува нов рейтинг за надеждност на автомобилите. Традиционно той включва автомобили, които са се нуждаели най-малко от техническа помощ на пътя.

Рейтингът ADAC се базира на доклади от "спасителите по пътищата" на Германския автомобилен клуб. След всяка намеса в определен автомобил, служителите на клуба записват подробности за повреди в база данни - общо през 2020 г. са направени 3,4 милиона такива записи.

След това анализаторите сравняват броя на проблемите за всеки модел с броя на автомобилите от съответната марка и модел, които са регистрирани в Германия. Така се получава коефициент, чийто основен показател е броят на повредите на 100 000 превозни средства. Колкото по-ниско е съотношението, толкова по-добре.

Струва си да се отбележи, че по-рано имаше подобен рейтинг ADAC, само че той съдържаше автомобили не до 12, а до 10 години. Показваме ви трите най-надеждни и трите най-ненадеждни коли в съответната категория. Започваме с най-малките.

Най-надеждни и най-ненадеждни автомобили - ADAC 2021


A-сегмент

Toyota Aygo - коефициент 4.4. Най-честата причина за проблеми: съединител.
Hyundai i10 - коефициент 6.2. Най-честата причина за проблеми: акумулатор.
Renault Twingo - Коефициент 16.8. Най-честата причина за проблеми: спирачки, имобилайзер.

Seat Mii - Коефициент 21.6. Най-честата причина за проблеми: спирачки.
Fiat 500 - Коефициент 23.9. Най-честата причина за проблеми: охладителна система, бобина.
Fiat Panda - Коефициент 28.5. Най-честата причина за проблеми: алтернатор.


В сегмент

Fiat Punto - Коефициент 8.8. Най-честата причина за проблеми: електрическа система, изпускателна система, съединител.
Audi A1 - Коефициент 9.1. Най-честата причина за проблеми: запалване, инжектори за гориво.
MINI - Коефициент 9.7. Най-честата причина за проблеми: съединител.

Renault Clio - Коефициент 23.5. Най-честата причина за проблеми: акумулатор, стартер, електронен имобилайзер.
Peugeot 208 - Коефициент 26.5 Най-честата причина за проблеми: бобина, акумулатор.
Peugeot 207 - Коефициент 29.2. Най-честата причина за проблеми: сервоуправление, електрически прибиращ се покрив, ангренажен ремък.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мислещ

    64 9 Отговор
    Нещо аз ли не съм разбрал, или според класацията по-бял кахър е да сменяш съединител, отколкото акумулатор? Освен това къде са германските кошници с проблемните двигатели?

    Коментиран от #10, #26

  • 2 jар

    27 4 Отговор
    Немските класации не могат да се считат за най достоверни защото там се карат предимно техни марки а останалите имат много по малък пазарен дял.В американските класации винаги челните позиции са за азиатски производители въпреки,че и много от немските имат заводи там.
  • 3 vikilexus

    14 5 Отговор
    Пежо 307 има много голям проблем с твърде често късане на ангренажен ремък!

    Коментиран от #5, #6, #13

  • 4 7878

    8 4 Отговор
    Къде е Тойота,Фолкс,Дачия,Ситроен?

    Коментиран от #15

  • 5 Грешиш

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "vikilexus":

    Това е само един от проблемите които са безброй.
  • 6 Гълъбо

    17 2 Отговор

    До коментар #3 от "vikilexus":

    Кои двигатели бяха с ремък, смазван от маслото? Гениална идея...

    Коментиран от #8

  • 7 MGewehr

    5 12 Отговор
    Тази класация е статистически вярна но неотчита че германските автомобили в Германия са най много, най карани и естествено при подобна експлотация показват и повече проблеми!
  • 8 Фордовите

    24 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гълъбо":

    З цилиндрови са с тази "гениална" система и при една закъсняла смяна на маслото или наливане на неподходящо такова ремъка започва да се разпада(буквално)и както Филип-бричката казва:мотора отива в кофата.

    Коментиран от #18

  • 9 Тесла

    11 0 Отговор
    Е в класацията за бай ненадеждните коли.
  • 10 Случаен

    6 15 Отговор

    До коментар #1 от "мислещ":

    Немските кошници с проблемни двигатели са останали в 2008 г. Сега е 2021 г.

    Коментиран от #11

  • 11 Немските

    17 4 Отговор

    До коментар #10 от "Случаен":

    кошници са с двигатели съставени от китайски компоненти гарантиращи "качеството" им.
  • 12 TSLA

    5 17 Отговор
    Дали да си закупя най новата Тесла и да я зареждам от солара на вилата или да се набутам с двг от и да плащам ремъци ролки обтегачи акумулатори филтри съединители и тн.

    Коментиран от #16, #17

  • 13 рено ентусиаст

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "vikilexus":

    То щото ангренажният ремък се прави от Пежо
  • 14 Тойота Айго мнение

    15 10 Отговор
    Toyota Aygo - Една от най-здравите коли. Мое мнение. Няколко чисто нови съм имал и сега имам. Мега бърза и мега здрава .. кола мечта.

    Коментиран от #21

  • 15 NikNay

    2 4 Отговор

    До коментар #4 от "7878":

    Чети бе човек , класацията започва с тойота

    ..
  • 16 Ще купуваш

    13 2 Отговор

    До коментар #12 от "TSLA":

    скъпи батерии, като станат за смяна.Цената на тока върви нагоре, предстои и акциз.Може да си разнасяш и фотоволтаичните панели в багажника.

    Коментиран от #19

  • 17 Turbo

    21 0 Отговор

    До коментар #12 от "TSLA":

    Задели първо 100 хилки за Тесла,после мисли къде ще зареждаш.Дотогава мечтите са безплатни хахахахаха
  • 18 ecoshit

    9 0 Отговор

    До коментар #8 от "Фордовите":

    1.0 ecoboost е така, в сервизите искат около 800лв. само за труда, защото се разглобява двигателя, и ако не слагаш предписаното от Форд масло, никой не ти дава гаранция колко ще изкара...
  • 19 TSLA

    3 14 Отговор

    До коментар #16 от "Ще купуваш":

    Цената на батериите само ще пада и материалите за напарава на батерии са възобновяемк за разлика от нефта който е продукт на разлагания на органична материя през различните епохи и чието количество намалява непрекъснато което прави изпомпването му по трудно и от там по скъпо тоест цената на нефта само ще расте от там и на горивата.
    Та какво ще стане когато спрат ДВГ в Париж Лондон Мадрид и Берлин никой няма да произвежда двг щото ще станат непродаваеми
    За Бг на никой не му пука тука пазара е почти само на втора ръка коли

    Коментиран от #22, #23, #28

  • 20 Знайко

    9 3 Отговор
    Sеаt Mii - Кoeфициeнт 21.6. Нaй-чecтaтa причинa зa прoблeми: cпирaчки.
    Fiаt 500 - Кoeфициeнт 23.9. Нaй-чecтaтa причинa зa прoблeми: oхлaдитeлнa cиcтeмa, бoбинa.
    Fiаt Pаndа - Кoeфициeнт 28.5. Нaй-чecтaтa причинa зa прoблeми: aлтeрнaтoр.


    Никога повече няма да си купя ФИАТ. Големи боклуци са. А цените във фирмения им сервиз са все едно kарам BMW. Лошото е, че това оказва влияние и върху цените на китайските части. Pродавачите знаят какви са цените на оригиналните части във FIAT. И надуват цените на китайските части.
  • 21 Hellish

    13 3 Отговор

    До коментар #14 от "Тойота Айго мнение":

    И Yaris първа генерация. Няма такова здраво животно. Приятелката ми е с такава което автоматично осначава, че основно аз я карам. Сравнявам я с BMW и Мерцедес които аз притежавам. Желязна количка удивен съм. Абсолютно никакув проблем с нищо не е напраеила 2000-та година е 21 годишен дарак, така ли едно дефектче не даде за две години.
    Това ми е допирът до Японското автомобилостроене, не знам другите марки и модели как са, но четейки твоето мнение съм склонен да се съглася
  • 22 Ще купуваш

    10 1 Отговор

    До коментар #19 от "TSLA":

    скъпи батерии.На обещания на Мъск не вярвам. Всички започват с ще ще.
  • 23 Ще купуваш

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "TSLA":

    Миналата година цената на нефта беше отрицателна,а цената на горивата рекордно ниска.

    Коментиран от #24

  • 24 TSLA

    2 7 Отговор

    До коментар #23 от "Ще купуваш":

    Миналата година си е заминалата година
    Ще забранят двг щото цапа и то точно в градовете а падне ли там после елесно

    Коментиран от #25

  • 25 Ще купуваш

    10 2 Отговор

    До коментар #24 от "TSLA":

    Забрана за двг няма.Само при норвежките джендъри след 2025 г.
  • 26 Случаен

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "мислещ":

    Не си разбрал, това са най-честите. Може да се налага нов двигател от време на време, но понеже по-често са за акумулатор/алтернатор са написали това.
  • 27 пенсионер

    2 3 Отговор
    аз пък си ги купувам новички и ги продавам , когато са на 12 години. да са живи и здрави балъците !
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 TSLA

    0 11 Отговор
    Ми купи си Рено Зои бе има и ФВ вече ай бегай бе тпк.