Германският автомобилен клуб ADAC публикува нов рейтинг за надеждност на автомобилите. Традиционно той включва автомобили, които са се нуждаели най-малко от техническа помощ на пътя.
Рейтингът ADAC се базира на доклади от "спасителите по пътищата" на Германския автомобилен клуб. След всяка намеса в определен автомобил, служителите на клуба записват подробности за повреди в база данни - общо през 2020 г. са направени 3,4 милиона такива записи.
След това анализаторите сравняват броя на проблемите за всеки модел с броя на автомобилите от съответната марка и модел, които са регистрирани в Германия. Така се получава коефициент, чийто основен показател е броят на повредите на 100 000 превозни средства. Колкото по-ниско е съотношението, толкова по-добре.
Струва си да се отбележи, че по-рано имаше подобен рейтинг ADAC, само че той съдържаше автомобили не до 12, а до 10 години. Показваме ви трите най-надеждни и трите най-ненадеждни коли в съответната категория. Започваме с най-малките.
Най-надеждни и най-ненадеждни автомобили - ADAC 2021
A-сегмент
Toyota Aygo - коефициент 4.4. Най-честата причина за проблеми: съединител.
Hyundai i10 - коефициент 6.2. Най-честата причина за проблеми: акумулатор.
Renault Twingo - Коефициент 16.8. Най-честата причина за проблеми: спирачки, имобилайзер.
Seat Mii - Коефициент 21.6. Най-честата причина за проблеми: спирачки.
Fiat 500 - Коефициент 23.9. Най-честата причина за проблеми: охладителна система, бобина.
Fiat Panda - Коефициент 28.5. Най-честата причина за проблеми: алтернатор.
В сегмент
Fiat Punto - Коефициент 8.8. Най-честата причина за проблеми: електрическа система, изпускателна система, съединител.
Audi A1 - Коефициент 9.1. Най-честата причина за проблеми: запалване, инжектори за гориво.
MINI - Коефициент 9.7. Най-честата причина за проблеми: съединител.
Renault Clio - Коефициент 23.5. Най-честата причина за проблеми: акумулатор, стартер, електронен имобилайзер.
Peugeot 208 - Коефициент 26.5 Най-честата причина за проблеми: бобина, акумулатор.
Peugeot 207 - Коефициент 29.2. Най-честата причина за проблеми: сервоуправление, електрически прибиращ се покрив, ангренажен ремък.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мислещ
Коментиран от #10, #26
10:37 06.06.2021
2 jар
10:41 06.06.2021
3 vikilexus
Коментиран от #5, #6, #13
10:42 06.06.2021
4 7878
Коментиран от #15
10:43 06.06.2021
5 Грешиш
До коментар #3 от "vikilexus":
Това е само един от проблемите които са безброй.10:44 06.06.2021
6 Гълъбо
До коментар #3 от "vikilexus":
Кои двигатели бяха с ремък, смазван от маслото? Гениална идея...Коментиран от #8
10:46 06.06.2021
7 MGewehr
10:48 06.06.2021
8 Фордовите
До коментар #6 от "Гълъбо":
З цилиндрови са с тази "гениална" система и при една закъсняла смяна на маслото или наливане на неподходящо такова ремъка започва да се разпада(буквално)и както Филип-бричката казва:мотора отива в кофата.Коментиран от #18
10:55 06.06.2021
9 Тесла
10:57 06.06.2021
10 Случаен
До коментар #1 от "мислещ":
Немските кошници с проблемни двигатели са останали в 2008 г. Сега е 2021 г.Коментиран от #11
10:59 06.06.2021
11 Немските
До коментар #10 от "Случаен":
кошници са с двигатели съставени от китайски компоненти гарантиращи "качеството" им.11:03 06.06.2021
12 TSLA
Коментиран от #16, #17
11:06 06.06.2021
13 рено ентусиаст
До коментар #3 от "vikilexus":
То щото ангренажният ремък се прави от Пежо11:07 06.06.2021
14 Тойота Айго мнение
Коментиран от #21
11:09 06.06.2021
15 NikNay
До коментар #4 от "7878":
Чети бе човек , класацията започва с тойота..
11:10 06.06.2021
16 Ще купуваш
До коментар #12 от "TSLA":
скъпи батерии, като станат за смяна.Цената на тока върви нагоре, предстои и акциз.Може да си разнасяш и фотоволтаичните панели в багажника.Коментиран от #19
11:11 06.06.2021
17 Turbo
До коментар #12 от "TSLA":
Задели първо 100 хилки за Тесла,после мисли къде ще зареждаш.Дотогава мечтите са безплатни хахахахаха11:17 06.06.2021
18 ecoshit
До коментар #8 от "Фордовите":
1.0 ecoboost е така, в сервизите искат около 800лв. само за труда, защото се разглобява двигателя, и ако не слагаш предписаното от Форд масло, никой не ти дава гаранция колко ще изкара...11:23 06.06.2021
19 TSLA
До коментар #16 от "Ще купуваш":
Цената на батериите само ще пада и материалите за напарава на батерии са възобновяемк за разлика от нефта който е продукт на разлагания на органична материя през различните епохи и чието количество намалява непрекъснато което прави изпомпването му по трудно и от там по скъпо тоест цената на нефта само ще расте от там и на горивата.Та какво ще стане когато спрат ДВГ в Париж Лондон Мадрид и Берлин никой няма да произвежда двг щото ще станат непродаваеми
За Бг на никой не му пука тука пазара е почти само на втора ръка коли
Коментиран от #22, #23, #28
11:25 06.06.2021
20 Знайко
Fiаt 500 - Кoeфициeнт 23.9. Нaй-чecтaтa причинa зa прoблeми: oхлaдитeлнa cиcтeмa, бoбинa.
Fiаt Pаndа - Кoeфициeнт 28.5. Нaй-чecтaтa причинa зa прoблeми: aлтeрнaтoр.
Никога повече няма да си купя ФИАТ. Големи боклуци са. А цените във фирмения им сервиз са все едно kарам BMW. Лошото е, че това оказва влияние и върху цените на китайските части. Pродавачите знаят какви са цените на оригиналните части във FIAT. И надуват цените на китайските части.
11:50 06.06.2021
21 Hellish
До коментар #14 от "Тойота Айго мнение":
И Yaris първа генерация. Няма такова здраво животно. Приятелката ми е с такава което автоматично осначава, че основно аз я карам. Сравнявам я с BMW и Мерцедес които аз притежавам. Желязна количка удивен съм. Абсолютно никакув проблем с нищо не е напраеила 2000-та година е 21 годишен дарак, така ли едно дефектче не даде за две години.Това ми е допирът до Японското автомобилостроене, не знам другите марки и модели как са, но четейки твоето мнение съм склонен да се съглася
11:58 06.06.2021
22 Ще купуваш
До коментар #19 от "TSLA":
скъпи батерии.На обещания на Мъск не вярвам. Всички започват с ще ще.12:28 06.06.2021
23 Ще купуваш
До коментар #19 от "TSLA":
Миналата година цената на нефта беше отрицателна,а цената на горивата рекордно ниска.Коментиран от #24
12:31 06.06.2021
24 TSLA
До коментар #23 от "Ще купуваш":
Миналата година си е заминалата годинаЩе забранят двг щото цапа и то точно в градовете а падне ли там после елесно
Коментиран от #25
12:42 06.06.2021
25 Ще купуваш
До коментар #24 от "TSLA":
Забрана за двг няма.Само при норвежките джендъри след 2025 г.13:31 06.06.2021
26 Случаен
До коментар #1 от "мислещ":
Не си разбрал, това са най-честите. Може да се налага нов двигател от време на време, но понеже по-често са за акумулатор/алтернатор са написали това.14:05 06.06.2021
27 пенсионер
17:14 06.06.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 TSLA
21:11 06.06.2021