Търсенето на т.нар. всесезонни гуми се засилва все повече и производителите на гуми започват да обръщат доста по-сериозно внимание на този тип гуми. С най-голяма популярност всесезонните гуми се ползват сред собствениците на компактни автомобили с по-малка мощност. Именно поради тази причина немците от ADAC решават да изпробват качествата на всесезонни гуми с размери 175/65 R14, които са произведени през 2018 година.
Германският автомобилен клуб ADAC прави тест на девет модела всесезонни гуми. Немците сравниха гумите Continental AllSeasonContact, Firestone Multiseason, Goodyear Vector 4Seasons gen-2, Hankook Kinergy 4S H740, Maxxis Allseason AP2, Michelin CrossClimate, Nexen N'Blue 4Season, Nokian Weatherproof и Vredestein Quatrac 5. За съжаление нито един от деветте модела не получава оценка "отлични". С най-слабо износване са определени гумите Nokian Weatherproof.
Четири от представените всесезонни гуми са удостоени с оценка "удовлетворителни", а останалите са охарактеризирани, като "посредствени". За най-голямо общо учудване първата позиция се печели от всесезонните гуми с марка Nexen. Continental, Goodyear и Nokian са другите три марки, спечелили оценката "удовлетворително", а Firestone, Maxxis, Vredestein, Hankook и Michelin са определени като "посредствени". Крайното подреждане на всесезонните гуми от теста на ADAC изглежда така:
"удовлетворителни"
1. Nexen N'Blue 4Season
2. Continental AllSeasonContact
3. Goodyear Vector 4Seasons gen-2
4. Nokian Weatherproof
"посредствени"
5. Firestone Multiseason
5. Maxxis Allseason AP2
5. Vredestein Quatrac 5
8. Hankook Kinergy 4S H740
8. Michelin CrossClimate
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 JEEP
Винаги съм бил с 2комплекта - зимен и летен на всички коли.
На джипа заради по-особената експлоатация съм с all terain GoodYear WRANGLER с кевларени нишки и какво ли не. Държат се почти идеално на всякакви условия, но когато се утъпкат и замръзнат коловозите по "почистените" ни улици, спирането е с една идея по-зле от това на зимна гума.
Коментиран от #3, #12
10:32 03.05.2018
2 FBI
10:54 03.05.2018
3 Ситроенчев
До коментар #1 от "JEEP":
Колега качествата на гумата са едни от малкото фактори от които зависи твоята проходимост зимата.Когато никой не е изчистил снега и той е над 30см с най хубавите зимни гуми коата ти ще легне на снега и си дотам...Трета зима карам всесезонни Nexen никакви проблеми не съм имал може би защото карам ситроен Ц5 и където снега е по висок за нормална кола просто го вдигам най горно положение и минавам, а както е в Бургас дето никой не чисти уличките и с джип да си зимата трудно ще минеш,но пък голям сняг я има я не....Коментиран от #4, #38
10:55 03.05.2018
4 JEEP
До коментар #3 от "Ситроенчев":
Точно така е. В дълбок сняг зимната гума не работи, офроудската пък не е съвсем ок на утъпкано. Моите се водят 50/50 офроуд/нормална настилка. Всесезонната гума си остава обаче компромис. В Бургас и Южните райони на БГ вероятно е ОК, но не е панацея. Поне за София не става, пробвал съм преди години на един пасат и повече няма да повторя.11:29 03.05.2018
5 ГГГГГ
Коментиран от #18
11:45 03.05.2018
6 qwerty
12:05 03.05.2018
7 Jack Bauer
12:09 03.05.2018
8 Driving pleasure
Иначе зимната гума в БГ има смисъл само ако пътуваш много и пак зависи от района в който си. Тя има предимства само и единствено на сняг, а ние изглежда ще имаме все по-малко от него.
А е много по-тъпо (в смисъл на безопасност, а и от финансова гледна точка) да въртиш зимните гуми лятото щото нито спира като хората, нито вози като хората нито изхвърля вода като хората да не говорим колко бързо се износва. Следващият ми комплект гуми определено ще е всесезонни и спирам да се занимавам със смени и нерви по опашки
Коментиран от #48
12:30 03.05.2018
9 ДЕЯН
Коментиран от #36
12:34 03.05.2018
10 Грую
12:50 03.05.2018
11 Моите са 12 -ки
15:09 03.05.2018
12 JEEP
До коментар #1 от "JEEP":
Ха ха ха.Като си гледам минусите, явно тук има бая фенове на всесезонките.
Всъщност всеки е прав за себе си. Стига да не се забие в мен с такива галоши.
15:10 03.05.2018
13 Реалист
За страни с различен климат е задължително да се сменят... Другото е неоправдан компромис със себе си. И с тези срещу теб. И зимната гума не е само за сняг, както масово се заблуждават хората. Падне ли под -7°, лятната гума става пластмаса. Лятото на +30°, зимната става на палачинка... Смятайте вървене и спиране, и пак си направете сметката! Живота и здравето на семейството ми не струва 400-500 лв. за 4-5 години... Ама знам ли кой "спестовник" кара срещу мен?!
Коментиран от #24
15:24 03.05.2018
14 Пиар
15:46 03.05.2018
15 Никола
15:59 03.05.2018
16 Торонто
Коментиран от #34
16:09 03.05.2018
17 Driving pleasure
16:29 03.05.2018
18 Random
До коментар #5 от "ГГГГГ":
Карай си Tigar-ите и мълчи.Коментиран от #35
16:33 03.05.2018
19 Гост
16:50 03.05.2018
20 Vanko
17:34 03.05.2018
21 Гост
Какво има да философстваме повече?
Особено пък за мощна кола с над 250 к.с. или такава, която ускорява за под 7 секунди до 100 км/ч, всесезонните гуми са пълно самоубийство.
И тези, които говорят глупости, че нямало сняг у нас, явно не са карали из София. Първия сняг падна края на октомври, а последния сняг беше края на март - почти 50 см. Да, не е с постоянен сняг 5 месеца, но пък за такива райони с толкова тежка зима, хората карат със съвсем друг клас зимни гуми.
И стига с това, че навремето е нямало зимни гуми. Защо не карате Москвичи тогава? Хем искаме технологичния прогрес и нови и мощни коли, хем се правим на цигани да обясняваме на инженерите, че нямало нужда от зимни гуми. Типична бай ганьовщина!
17:49 03.05.2018
22 Гост
Коментиран от #23
19:02 03.05.2018
23 Гост
До коментар #22 от "Гост":
Нали това казвам - хората са написали, че всесезонните гуми са за маломощни коли.И точно в София си трябват зимни гуми, за да спира колата както трябва, а на магистралата ако трябва да спреш внезапно, то си почти пътник.
Има много клипове на сравнения в нета и зимната гума спира почти с двойно по-малък спирачен път на сняг и лед, отколкото всесезонната.
19:14 03.05.2018
24 Митко
До коментар #13 от "Реалист":
На времето нямаше зимни и летни гуми,не и в България.Хората караха с акъл и катастрофите и смъртните случаи бяха в пъти по малко.То навремето да си купиш гуми си беше късмет.20:06 03.05.2018
25 сссссссс
21:18 03.05.2018
26 232323232
21:22 03.05.2018
27 вес
21:34 03.05.2018
28 Тск
22:28 03.05.2018
29 неМатаковаживотно
22:50 03.05.2018
30 комбат
23:43 03.05.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Кума Лиса
03:51 04.05.2018
33 Да да
07:21 04.05.2018
34 ббб
До коментар #16 от "Торонто":
В Канада даже карате без гуми....07:36 04.05.2018
35 ГГГГГ
До коментар #18 от "Random":
С какви гуми ще карам си е моя работа, но това че ти си тъпанар си е твои проблем!07:48 04.05.2018
36 Цветан
До коментар #9 от "ДЕЯН":
Извинявай, но искам да те попитам, ти в България ли живееш. Ако си тука излез на улицата и се огледай какъв е автопарка ни. Не всички карат 17ки и нагоре. Много от колите които се движат са даже с 13ки , така че коментара ти е супер глупав.08:00 04.05.2018
37 Дядо Ставри
08:20 04.05.2018
38 Гост
До коментар #3 от "Ситроенчев":
Ей този легендарен сняг в Бургас като падне не знам как се оправяте, чувал съм даже че и през лятото на туристите им е трудно да отидат до плажа от този сняг! Ама ти добре че си със Ситроен,че да можеш да го вдигнеш!08:25 04.05.2018
39 GTE
09:38 04.05.2018
40 Regular guy
11:19 04.05.2018
41 Разумен
11:36 04.05.2018
42 куку руку ку
1 - 120 лв.
2 - 200 лв
3 - 200 лв
4 - 178 лв
посредствените гуми
5 - n.а.
5 - 112 лв
5 - 190 лв
8 - n.a.
8 - 210 лв
Това е за гуми с размер 215/65 r16.
Изводите... всеки сам за себе си.
13:43 04.05.2018
43 Гого
13:54 04.05.2018
44 Ancient evil
18:26 04.05.2018
45 Набкюдател
Наивно е да се твърди, че като си със зимни гуми, ти си пълен ОК през зимата. Не, не си!
През зимата се кара съобразно обстановката, а не съобразно цената гумите. Любителите на карането на ръба на възможностите на гумите и автомобила не са меродавни, защото границите са измемчиви и в повечето случаи сочат безотговорност.
Всесезонните гуми не са за да се сравняват с другите за спиране, мажене в завоите, лъм и стабилност. Те са създадени с една цел, да придвижат автомобила от т.А до т.Б, при това без да се даморазрушават или износват прекомерно от горещина или студ.
Тези гуми са направени за хора, които не желаят да сменят гуми два пъти годишно.
Практически, при зимно проходим път, най-много зависи с каква скорост караш и каква дистанция спазваш. Пълно малоумие е да се твърди, че като си с най-добрата гума от някаква класация, значи си със сигурно придвижване.
Както всички сме свидетели, проблемите по пътя идват от идиоти шофьори, а не от разлики в тех. характеристики на гумите.
20:45 07.05.2018
46 Пари или живот
-един комплект летни+един комплект зимни = над двойно повече изминати километри отколкото с един комплект всесезонни.За да изминеш същите километри трябва да купиш два комплекта всесезонни,къде му е кирията?Един метър по-рано да спре или да захапе зимната гума срещу всесезонната,същото и за лятната,може да е разликата между неприятности,или недай си Боже по-голям съкатлък!Не се правят компромиси с това което те държи на пътя,нека да има повече сигурност,че с тия нашите пътища,изненади колкото искаш!
02:47 08.05.2018
47 Едип
05:13 14.04.2019
48 Сск
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Не мисля че е възможен коректен тест на всесезонни гуми,в смисъл винаги характеристиките на едната ще са по- близко до тези на зимните гуми например,па макар и с малко.Най-вероятно при леки промени на условията при които се прави теста,класацията ще изглежда по друг начин.09:02 13.01.2020
49 хахаха
21:23 30.03.2020