Last news in Fakti

3 Май, 2018 10:13 56 483 49

ADAC: Най-добрите всесезонни гуми

  • всесезонни гуми-
  • тест-
  • adac
ADAC: Най-добрите всесезонни гуми - 1
Снимка: Shutterstock

Търсенето на т.нар. всесезонни гуми се засилва все повече и производителите на гуми започват да обръщат доста по-сериозно внимание на този тип гуми. С най-голяма популярност всесезонните гуми се ползват сред собствениците на компактни автомобили с по-малка мощност. Именно поради тази причина немците от ADAC решават да изпробват качествата на всесезонни гуми с размери 175/65 R14, които са произведени през 2018 година.

Германският автомобилен клуб ADAC прави тест на девет модела всесезонни гуми. Немците сравниха гумите Continental AllSeasonContact, Firestone Multiseason, Goodyear Vector 4Seasons gen-2, Hankook Kinergy 4S H740, Maxxis Allseason AP2, Michelin CrossClimate, Nexen N'Blue 4Season, Nokian Weatherproof и Vredestein Quatrac 5. За съжаление нито един от деветте модела не получава оценка "отлични". С най-слабо износване са определени гумите Nokian Weatherproof.

Четири от представените всесезонни гуми са удостоени с оценка "удовлетворителни", а останалите са охарактеризирани, като "посредствени". За най-голямо общо учудване първата позиция се печели от всесезонните гуми с марка Nexen. Continental, Goodyear и Nokian са другите три марки, спечелили оценката "удовлетворително", а Firestone, Maxxis, Vredestein, Hankook и Michelin са определени като "посредствени". Крайното подреждане на всесезонните гуми от теста на ADAC изглежда така:

"удовлетворителни"
1. Nexen N'Blue 4Season
2. Continental AllSeasonContact
3. Goodyear Vector 4Seasons gen-2
4. Nokian Weatherproof

"посредствени"
5. Firestone Multiseason
5. Maxxis Allseason AP2
5. Vredestein Quatrac 5
8. Hankook Kinergy 4S H740
8. Michelin CrossClimate


Поставете оценка:
Оценка 3 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 JEEP

    52 58 Отговор
    Няма гума дето на +40 и на -30 да е с едни и същи качества!
    Винаги съм бил с 2комплекта - зимен и летен на всички коли.
    На джипа заради по-особената експлоатация съм с all terain GoodYear WRANGLER с кевларени нишки и какво ли не. Държат се почти идеално на всякакви условия, но когато се утъпкат и замръзнат коловозите по "почистените" ни улици, спирането е с една идея по-зле от това на зимна гума.

    Коментиран от #3, #12

  • 2 FBI

    16 30 Отговор
    едни "Federal" зимни, доизносваш и пак сменяш, за какво са тия глупости
  • 3 Ситроенчев

    60 8 Отговор

    До коментар #1 от "JEEP":

    Колега качествата на гумата са едни от малкото фактори от които зависи твоята проходимост зимата.Когато никой не е изчистил снега и той е над 30см с най хубавите зимни гуми коата ти ще легне на снега и си дотам...Трета зима карам всесезонни Nexen никакви проблеми не съм имал може би защото карам ситроен Ц5 и където снега е по висок за нормална кола просто го вдигам най горно положение и минавам, а както е в Бургас дето никой не чисти уличките и с джип да си зимата трудно ще минеш,но пък голям сняг я има я не....

    Коментиран от #4, #38

  • 4 JEEP

    19 11 Отговор

    До коментар #3 от "Ситроенчев":

    Точно така е. В дълбок сняг зимната гума не работи, офроудската пък не е съвсем ок на утъпкано. Моите се водят 50/50 офроуд/нормална настилка. Всесезонната гума си остава обаче компромис. В Бургас и Южните райони на БГ вероятно е ОК, но не е панацея. Поне за София не става, пробвал съм преди години на един пасат и повече няма да повторя.
  • 5 ГГГГГ

    48 15 Отговор
    Най-скъпата на последно място. Честито на зомбираните, който казват- "Скъпото е добро".

    Коментиран от #18

  • 6 qwerty

    10 8 Отговор
    Hankook DynaPro ATM ги търкалям 2 зими и съм много доволен, спират добре с изключение на чист лед, за него само гуми с шипове. Отделно си ги търкаляш 3-4 годни и хвърляш.
  • 7 Jack Bauer

    7 11 Отговор
    Хвърлил съм око на Viking FourTech All Season, може ли някой да сподели мнение за тях (размера е 205/60/16).
  • 8 Driving pleasure

    42 9 Отговор
    Искрено съм изненадан - Michelin CrossClimate последни?!! Всички публикации за този модел го сочат като много добър.
    Иначе зимната гума в БГ има смисъл само ако пътуваш много и пак зависи от района в който си. Тя има предимства само и единствено на сняг, а ние изглежда ще имаме все по-малко от него.
    А е много по-тъпо (в смисъл на безопасност, а и от финансова гледна точка) да въртиш зимните гуми лятото щото нито спира като хората, нито вози като хората нито изхвърля вода като хората да не говорим колко бързо се износва. Следващият ми комплект гуми определено ще е всесезонни и спирам да се занимавам със смени и нерви по опашки

    Коментиран от #48

  • 9 ДЕЯН

    27 48 Отговор
    Абе кой кара 14ки бе. Къв е тоя безсмислен тест

    Коментиран от #36

  • 10 Грую

    19 15 Отговор
    Дебица навигатор - достатъчно задоволителни!
  • 11 Моите са 12 -ки

    17 3 Отговор
    Моите са 12- ки
  • 12 JEEP

    27 28 Отговор

    До коментар #1 от "JEEP":

    Ха ха ха.

    Като си гледам минусите, явно тук има бая фенове на всесезонките.
    Всъщност всеки е прав за себе си. Стига да не се забие в мен с такива галоши.
  • 13 Реалист

    46 44 Отговор
    Всесезонна гума няма! Има зимни и летни.
    За страни с различен климат е задължително да се сменят... Другото е неоправдан компромис със себе си. И с тези срещу теб. И зимната гума не е само за сняг, както масово се заблуждават хората. Падне ли под -7°, лятната гума става пластмаса. Лятото на +30°, зимната става на палачинка... Смятайте вървене и спиране, и пак си направете сметката! Живота и здравето на семейството ми не струва 400-500 лв. за 4-5 години... Ама знам ли кой "спестовник" кара срещу мен?!

    Коментиран от #24

  • 14 Пиар

    39 20 Отговор
    Смешници - избутали "Мишлен" накрая, а отпред турили техния "Континентал". Айде молим по-полека с лъжите и рекламата...
  • 15 Никола

    64 6 Отговор
    Едно време всички гуми бяха всесезонни , а през зимата едни вериги в багажника ! За по-голямата част от България решението е всесезонни гуми , за планинските райони и за автомобили , които пътуват много из цялата страна целогодишно, от зимните гуми има полза . И не съм съгласен с твърдението на гумаджиите , че няма такова животно всесезонна гума , защото имам отлични впечатления от едни всесезонки КУМХО !
  • 16 Торонто

    36 24 Отговор
    В Канада си караме всесезонни, ама истински, не като ментетата по българските гумаджийници, и си свиркаме.

    Коментиран от #34

  • 17 Driving pleasure

    32 11 Отговор
    По добре да сменяш на 2-3 години всесезонна отколкото да "бичиш" 6-7 години с всеки комплект сезонни докато станат на цървул, а да не говорим колко народ кара само със зимни, които лятото са два пъти по-опасни отколкото летните са през зимата...
  • 18 Random

    10 8 Отговор

    До коментар #5 от "ГГГГГ":

    Карай си Tigar-ите и мълчи.

    Коментиран от #35

  • 19 Гост

    6 4 Отговор
    Интересно , че nokian е даден като най- слабо износващият се от задоволителните. На някакъв друг тест им даваха износване до 4 мм за 25000, представям си при другите за какво става дума. Това са си зимни гуми, които имат подобрени х-ки на сухо и мокро. Nokian всесезонен беше излязъл пръв при тестовете на зимни гуми, зона за друг размер.
  • 20 Vanko

    12 57 Отговор
    Всесезонна гума няма
  • 21 Гост

    28 34 Отговор
    Те хората са написали, че всесезонните гуми са компромис и се представят по-зле от летни лятото и по-зле от зимни зимата.
    Какво има да философстваме повече?
    Особено пък за мощна кола с над 250 к.с. или такава, която ускорява за под 7 секунди до 100 км/ч, всесезонните гуми са пълно самоубийство.
    И тези, които говорят глупости, че нямало сняг у нас, явно не са карали из София. Първия сняг падна края на октомври, а последния сняг беше края на март - почти 50 см. Да, не е с постоянен сняг 5 месеца, но пък за такива райони с толкова тежка зима, хората карат със съвсем друг клас зимни гуми.
    И стига с това, че навремето е нямало зимни гуми. Защо не карате Москвичи тогава? Хем искаме технологичния прогрес и нови и мощни коли, хем се правим на цигани да обясняваме на инженерите, че нямало нужда от зимни гуми. Типична бай ганьовщина!
  • 22 Гост

    41 5 Отговор
    Къде отлетели пък ти, 250 коня 7 секс. Видя ли за какъв размер гуми става дума, моята е с такива, 78 коня, за секундите не знам ама са над 10. При снежни условия или пък на мокро с какви то ще гуми да си ако караш кола 250 к с на макс си е най ганьовщина. Най -важното е да се съобразяваш с възможностите на колата а не какви са ти гумите. И най-вече всесезонените гуми са за коли които се карат малко километри и в града, предполага се разумно и ниска скорост. Пример жената кара по 8000 на годината и по ограниченията, стриктно.

    Коментиран от #23

  • 23 Гост

    8 15 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Нали това казвам - хората са написали, че всесезонните гуми са за маломощни коли.
    И точно в София си трябват зимни гуми, за да спира колата както трябва, а на магистралата ако трябва да спреш внезапно, то си почти пътник.
    Има много клипове на сравнения в нета и зимната гума спира почти с двойно по-малък спирачен път на сняг и лед, отколкото всесезонната.
  • 24 Митко

    41 4 Отговор

    До коментар #13 от "Реалист":

    На времето нямаше зимни и летни гуми,не и в България.Хората караха с акъл и катастрофите и смъртните случаи бяха в пъти по малко.То навремето да си купиш гуми си беше късмет.
  • 25 сссссссс

    15 29 Отговор
    Все едно и лятото и зимата човек да носи едно яке което през лятото му е като климатик и му е добре А зимата на -20 градуса да му е топло и да е защитен .Същото е и за гумите на +30 и -20 няма как да работи добре това трябва да е някаква извън земна технология или от филмите на Джеймс бонд .с
  • 26 232323232

    7 19 Отговор
    Друг е въпроса че някой шофьори карат с всегодишни гуми докато не се изтърка да стане като на формула 1 не се сменя даже и тогава се кара нали имат каучук , и после защо ставали катастрофите .Идеалния вариант е 4 летни и 4 зимни от добри марки който няма възможност колата на трупчета или без кола , живота на човек е по важен от задника на някой защото му се яде кебапче А НЕ СПЕСТИ ЗА ГУМИ. Нали сутрин пали колата все още за що да се грижи за нея .
  • 27 вес

    9 10 Отговор
    Браво, много полезна статия за собствениците на форд фиеста, само където те си купуват най-евтиното и друго не ги интересува
  • 28 Тск

    18 7 Отговор
    И аз си карам все сезонни Hifly. Bече втора календарна година. Перфектни са. Нямам оплаквания. 195 65 15. На суха,мокра и заснежена настилка. Приятно сам изненадан. Препоръчвам ги на всеки.
  • 29 неМатаковаживотно

    6 42 Отговор
    Само един стиснат и глупав "човек" може да кара целогодишно с едни гуми. .... За съжаление живота на някой свършва на пътя от подобни тънки сметки...
  • 30 комбат

    25 4 Отговор
    При сегашните зими през които сняг има не повече от две седмици и температурите под нулата падат за около 20 -30 дни всесезонните гуми са много добро решение и за по мощните коли и джипове ,друг е въпроса за тези които живеят в планинските райони или често ходят към тях ,за тях зимните са задължителни.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Кума Лиса

    27 2 Отговор
    Гинем по пътищата от простотия, самоувереност и некадърността на шофьорите, които се предоверяват на гумите повече от колкото на действителните им възможности!
  • 33 Да да

    16 2 Отговор
    За колите с разминати движещи колела и двигател зимата и зимни гуми не им помагат! Също и на тези със свръхтегло ! За нормалните автомобили и нормални шофьори,всесезонна гума върши работа! Зимата не ходя за гъби с колата,нито на рали!
  • 34 ббб

    10 8 Отговор

    До коментар #16 от "Торонто":

    В Канада даже карате без гуми....
  • 35 ГГГГГ

    9 3 Отговор

    До коментар #18 от "Random":

    С какви гуми ще карам си е моя работа, но това че ти си тъпанар си е твои проблем!
  • 36 Цветан

    12 5 Отговор

    До коментар #9 от "ДЕЯН":

    Извинявай, но искам да те попитам, ти в България ли живееш. Ако си тука излез на улицата и се огледай какъв е автопарка ни. Не всички карат 17ки и нагоре. Много от колите които се движат са даже с 13ки , така че коментара ти е супер глупав.
  • 37 Дядо Ставри

    31 2 Отговор
    Защо само при колите има зимни и летни гуми при камионите и автобусите какъв ли каучук използва?
  • 38 Гост

    15 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ситроенчев":

    Ей този легендарен сняг в Бургас като падне не знам как се оправяте, чувал съм даже че и през лятото на туристите им е трудно да отидат до плажа от този сняг! Ама ти добре че си със Ситроен,че да можеш да го вдигнеш!
  • 39 GTE

    24 5 Отговор
    Тези гуми са иделани за хора, които не карат екстремно, не карат коли над 150 коня, разумни уравновесени и не карат в екстремни условия. В България температурите под минус 10 се случват, но не се задържат за много, а и температури над 36 градуса, също са само в определени дни и часове. По-добре цяла година с нови всесезонни отколкото с летни, за хората с по-ограничен бюджет.
  • 40 Regular guy

    37 2 Отговор
    Каквито и гуми да сложите, акъл няма ли... Винаги съм карал със всесезонни "нови" до макс 5 години експлоатация, нито едно ПТП нямам, да чукна на дърво ! Ама трябва да се внимава и да се мисли, не трябва да се разчита на външни фактори, а само на устройството между волана и седалката !
  • 41 Разумен

    20 3 Отговор
    Правилно! Сиво вещество е важно да има под обръснатите скалпове на избиващите комплекси задкормилни устройства по пътищата - то ще ги спаси, не гумите.
  • 42 куку руку ку

    4 0 Отговор
    И малко за цените по ред на класацията:
    1 - 120 лв.
    2 - 200 лв
    3 - 200 лв
    4 - 178 лв
    посредствените гуми
    5 - n.а.
    5 - 112 лв
    5 - 190 лв
    8 - n.a.
    8 - 210 лв
    Това е за гуми с размер 215/65 r16.
    Изводите... всеки сам за себе си.
  • 43 Гого

    2 11 Отговор
    Все едно някой да е обличал ЛЕТЕН БАЛТОН
  • 44 Ancient evil

    3 1 Отговор
    Аз търкалям АТВ...и зиме и лете... Дотук за гумите.
  • 45 Набкюдател

    43 1 Отговор
    Чета почти всички коментари за гумите и ме изненадва липсата на излагане на тезата, която...
    Наивно е да се твърди, че като си със зимни гуми, ти си пълен ОК през зимата. Не, не си!
    През зимата се кара съобразно обстановката, а не съобразно цената гумите. Любителите на карането на ръба на възможностите на гумите и автомобила не са меродавни, защото границите са измемчиви и в повечето случаи сочат безотговорност.
    Всесезонните гуми не са за да се сравняват с другите за спиране, мажене в завоите, лъм и стабилност. Те са създадени с една цел, да придвижат автомобила от т.А до т.Б, при това без да се даморазрушават или износват прекомерно от горещина или студ.
    Тези гуми са направени за хора, които не желаят да сменят гуми два пъти годишно.
    Практически, при зимно проходим път, най-много зависи с каква скорост караш и каква дистанция спазваш. Пълно малоумие е да се твърди, че като си с най-добрата гума от някаква класация, значи си със сигурно придвижване.
    Както всички сме свидетели, проблемите по пътя идват от идиоти шофьори, а не от разлики в тех. характеристики на гумите.
  • 46 Пари или живот

    6 18 Отговор
    Колеги,има една проста сметка.погледнато чисто икономичеси:
    -един комплект летни+един комплект зимни = над двойно повече изминати километри отколкото с един комплект всесезонни.За да изминеш същите километри трябва да купиш два комплекта всесезонни,къде му е кирията?Един метър по-рано да спре или да захапе зимната гума срещу всесезонната,същото и за лятната,може да е разликата между неприятности,или недай си Боже по-голям съкатлък!Не се правят компромиси с това което те държи на пътя,нека да има повече сигурност,че с тия нашите пътища,изненади колкото искаш!
  • 47 Едип

    27 1 Отговор
    Аз минавам около 4 хил км на година. Карам я предимно градско, от Благоевград съм . Снега не се задържа повече от 2 дни при нас, и то ако има.Защо да купувам 2 чифта гуми? Мисля , че всесезонните ще са идеални за мен.
  • 48 Сск

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Не мисля че е възможен коректен тест на всесезонни гуми,в смисъл винаги характеристиките на едната ще са по- близко до тези на зимните гуми например,па макар и с малко.Най-вероятно при леки промени на условията при които се прави теста,класацията ще изглежда по друг начин.
  • 49 хахаха

    2 2 Отговор
    айдеее и тук само философи