Германският автомобилен клуб ADAC публикува нов рейтинг за надеждност на автомобилите. Традиционно той включва автомобили, които са се нуждаели най-малко от техническа помощ на пътя.
Рейтингът ADAC се базира на доклади от "спасителите по пътищата" на Германския автомобилен клуб. След всяка намеса в определен автомобил, служителите на клуба записват подробности за повреди в база данни - общо през 2020 г. са направени 3,4 милиона такива записи. След това анализаторите сравняват броя на проблемите за всеки модел с броя на автомобилите от съответната марка и модел, които са регистрирани в Германия. Така се получава коефициент, чийто основен показател е броят на повредите на 100 000 превозни средства. Колкото по-ниско е съотношението, толкова по-добре.
Струва си да се отбележи, че по-рано имаше подобен рейтинг ADAC, само че той съдържаше автомобили не до 12, а до 10 години. Показваме ви трите най-надеждни и трите най-ненадеждни коли в съответната категория. Завършваме с автомобилите от среден клас.
Най-надеждни и най-ненадеждни автомобили - ADAC 2021
Автомобили от среден клас
BMW X3 - Коефициент 5.3. Най-честата причина за проблеми: стартер, турбокомпресор.
Audi A4 - Коефициент 8.4.
Audi A5 - Коефициент 9.8. Най-честата причина за проблеми: задвижваща верига, изпускателна система (същите като при A4).
Ford Mondeo - Коефициент 23. Най-честата причина за проблеми: акумулатор, горивна помпа.
Opel Insignia - Коефициент 28.1. Най-честата причина за проблеми: акумулатор, климатик.
Volkswagen Sharan - Коефициент 32.8. Най-честата причина за проблеми: акумулатор, генерация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 NikNay
Коментиран от #2
13:14 06.06.2021
2 един от стадото
До коментар #1 от "NikNay":
ако питаш индийците Тата е първа13:16 06.06.2021
3 пилот на Ферари
Коментиран от #5
13:21 06.06.2021
4 Идиие
13:25 06.06.2021
5 АУТО МАНЯКА
До коментар #3 от "пилот на Ферари":
Според класацията Х3 е83 е на челно място по надежност ,което е вярно - за разлика от Х5 точно тази Х3 е много по надеждна и здрава !13:29 06.06.2021
6 Haха
Коментиран от #7, #10
13:37 06.06.2021
7 емигрант
До коментар #6 от "Haха":
Много ясно че мечтата на Ганъо е 15-годишна джипка за 9хил. лева. Да гледа отвисоко простолюдието и да избива комплекси. В нормалните страни на хората не им пука, защото колата е просто средство за придвижване.Коментиран от #12
13:42 06.06.2021
8 Японеца
Коментиран от #9
13:43 06.06.2021
9 чакарака
До коментар #8 от "Японеца":
Немците са пионери в автомобилостроенето, но разчитат на отминала слава. Не че не могат да правят надеждни коли и днес, просто не е на сметка - лъскави и трошливи, ако някой милионер си я купи нова и кара 2-3г. докато му омръзне, не е проблем, но великия българин разчита да я вземе на 15г. и да не му прави проблеми.Коментиран от #14
13:46 06.06.2021
10 Ганьо простия
До коментар #6 от "Haха":
А Хонда Сивик е мечтата на скъсаняците от блока,да напъват двигателя от косачка и да гледат лошо14:04 06.06.2021
11 Ами
Коментиран от #15
14:13 06.06.2021
12 Кофти
До коментар #7 от "емигрант":
Така е, лошото е обаче че всички тези вече са купени и сега гледаме тези от 15+ години14:14 06.06.2021
13 шофера
Разбирачите с прокъсаните джобове ,дето нямат пари и правят ремонти с части от моргите ,дават мнение за БМВ !!!ХАХАХА
Х3 и Х5 са уникални коли,но трябва да имаш пари ,за да ги поддържаш. С части от моргите НЕ СТАВА ! Не ги карали в ЕС ! Ам елате и вижте,излезте от село и се разходете по белия Свят.
Тези модели са едни от най-караните в Германия,Италия ,Франция и Швейцария ! Карат си ги хората,сигурно защото се чупят ,а те са мазохисти !
Ганьо си взел кола на 500 000км прави си ремонтите с части от моргата и вика,много се чупи.Ами ще се чупи,я !
Коментиран от #18, #19, #20, #25
14:18 06.06.2021
14 Шофьор
До коментар #9 от "чакарака":
Те отчитат броя повреди за всяка марка и модел - но общия брой BMW X3 в Германия със сигурност е много по-малък от Opel Insignia например или Volkswagen Sharan.Пък и едно е да имаш проблем с акумулатора и съвсем друго е проблеми със стартер, задвижваща верига или турбокомпресор.
14:24 06.06.2021
15 Jacques Yves Moineau
До коментар #11 от "Ами":
Така е. И аз нещо не я разбрах тази класация. Човек ще каже че е правена от авто сервизи.Коментиран от #30
15:11 06.06.2021
16 Бесен Язовец
15:16 06.06.2021
17 пенсионер
17:03 06.06.2021
18 Японеца
До коментар #13 от "шофера":
Х5 на приятел, всяка година по два пъти в бокса за по 3000лв! И то при познати! Лъскави и трошливи!Коментиран от #23
19:07 06.06.2021
19 Друг шофер
До коментар #13 от "шофера":
Явно си много богат, за да си купиш бенве!19:09 06.06.2021
20 ментета
До коментар #13 от "шофера":
Те па новите части едни здрави...ум да ти зайде! У нас освен ментета друго нема!19:49 06.06.2021
21 ПЕНДО
20:06 06.06.2021
22 Не повтарям
20:07 06.06.2021
23 jsb
До коментар #18 от "Японеца":
Ти нямаш Х5 ,а твой приятел?!?!?!?Нали се сещат,че 3000 лв за твоя приятел са като 30 лв за теб и твоята кола струваща 2000лв?Защо не оставите хората с BMW да се наслаждават на шофирането и да не се тревожите за разходите им???21:36 06.06.2021
24 гост
21:40 06.06.2021
25 майстора
До коментар #13 от "шофера":
Прав си. Уникални са защото само БМВ може да те остави по средата на пътя и да се прибираш с пътна помощ.21:48 06.06.2021
26 яки са
21:50 06.06.2021
27 Факти
Между другото в куиза от днес имате грешка. Писали сте че първи ABS е въвела Мерцедес. което не е вярно !!!
Първи е Форд с модела Zodiac. Съвременния АБС е разработка на Фиат.
А Мерцедес го въвеждат чак 1978. Което е доста по-късно след, Крайслер, Дженерал Мотърс, Нисан и други марки.
Коментиран от #28, #32
22:36 06.06.2021
28 Справка
До коментар #27 от "Факти":
Габриел Воазин изобретява първите антиблокиращи спирачки през 1929 г. за самолети, които имали проблеми със спирането, тъй като е почти невъзможно да се спре прага на самолета. През 1936 г. идеята е патентована от германската компания Bosch.Коментиран от #29
23:13 06.06.2021
29 Геле
До коментар #28 от "Справка":
В куиза не се пита кога е изобретен.Пита се коя автомобилна марка първа е въвела ABS
23:26 06.06.2021
30 Николай
До коментар #15 от "Jacques Yves Moineau":
Ами той Радо Славчев със копи пейст и гугъл преводач така е написал, че нищо да не се разбира, проблем с акумулатора не е проблем, сменяш и караш. Имам приятел който си взема вече трето Мондео от Мото Пфое 3-4 годишно върнато от лизинг кара си го още 4-5 години без никакъв проблем и така.06:44 07.06.2021
31 123
10:08 07.06.2021
32 Бай Шиле
До коментар #27 от "Факти":
И за дисковите спирачки има грешен отговор.Първите дискови спирачки се слагат на Ягуар на състезание на писта в Англия.Може да имат предвид за серийно производство,но така или иначе Ягуар са първите.13:34 07.06.2021
33 шофер
14:11 07.06.2021
34 До #6
16:26 07.06.2021