6 Юни, 2021 13:05 17 821 34

ADAC: Най-надеждните и най-ненадеждните 12 годишни коли (ЧАСТ III - автомобили от среден клас)

  • adac
ADAC: Най-надеждните и най-ненадеждните 12 годишни коли (ЧАСТ III - автомобили от среден клас) - 1

Германският автомобилен клуб ADAC публикува нов рейтинг за надеждност на автомобилите. Традиционно той включва автомобили, които са се нуждаели най-малко от техническа помощ на пътя.

Рейтингът ADAC се базира на доклади от "спасителите по пътищата" на Германския автомобилен клуб. След всяка намеса в определен автомобил, служителите на клуба записват подробности за повреди в база данни - общо през 2020 г. са направени 3,4 милиона такива записи. След това анализаторите сравняват броя на проблемите за всеки модел с броя на автомобилите от съответната марка и модел, които са регистрирани в Германия. Така се получава коефициент, чийто основен показател е броят на повредите на 100 000 превозни средства. Колкото по-ниско е съотношението, толкова по-добре.

Струва си да се отбележи, че по-рано имаше подобен рейтинг ADAC, само че той съдържаше автомобили не до 12, а до 10 години. Показваме ви трите най-надеждни и трите най-ненадеждни коли в съответната категория. Завършваме с автомобилите от среден клас.

Най-надеждни и най-ненадеждни автомобили - ADAC 2021

Автомобили от среден клас

BMW X3 - Коефициент 5.3. Най-честата причина за проблеми: стартер, турбокомпресор.
Audi A4 - Коефициент 8.4.
Audi A5 - Коефициент 9.8. Най-честата причина за проблеми: задвижваща верига, изпускателна система (същите като при A4).

Ford Mondeo - Коефициент 23. Най-честата причина за проблеми: акумулатор, горивна помпа.
Opel Insignia - Коефициент 28.1. Най-честата причина за проблеми: акумулатор, климатик.
Volkswagen Sharan - Коефициент 32.8. Най-честата причина за проблеми: акумулатор, генерация.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 22 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 NikNay

    38 10 Отговор
    В първа част някой рева че нямало немски коли в класациятя - е сега да се наслаждава ....

    Коментиран от #2

  • 2 един от стадото

    26 5 Отговор

    До коментар #1 от "NikNay":

    ако питаш индийците Тата е първа
  • 3 пилот на Ферари

    55 7 Отговор
    Аз ли съм пропуснал БМВ Х5 и Фолксваген паса дето няма нещо което да не се чупи .

    Коментиран от #5

  • 4 Идиие

    47 8 Отговор
    Adac лъжат като всички немци
  • 5 АУТО МАНЯКА

    14 14 Отговор

    До коментар #3 от "пилот на Ферари":

    Според класацията Х3 е83 е на челно място по надежност ,което е вярно - за разлика от Х5 точно тази Х3 е много по надеждна и здрава !
  • 6 Haха

    27 19 Отговор
    X3 e мечтара на бг комплесара-задължително с екстрата да не пише модела отзад на колата, че току виж някой се излъже, че това е х5. Уникално бъгав автомобил, което ако е струвало 100к преди 6 години, сега не може да му се вземе и 25. Пълно е в бг с такива, че нали ...не са за всеки хахаххха

    Коментиран от #7, #10

  • 7 емигрант

    57 11 Отговор

    До коментар #6 от "Haха":

    Много ясно че мечтата на Ганъо е 15-годишна джипка за 9хил. лева. Да гледа отвисоко простолюдието и да избива комплекси. В нормалните страни на хората не им пука, защото колата е просто средство за придвижване.

    Коментиран от #12

  • 8 Японеца

    26 26 Отговор
    Немските коли са еднодневки!

    Коментиран от #9

  • 9 чакарака

    45 1 Отговор

    До коментар #8 от "Японеца":

    Немците са пионери в автомобилостроенето, но разчитат на отминала слава. Не че не могат да правят надеждни коли и днес, просто не е на сметка - лъскави и трошливи, ако някой милионер си я купи нова и кара 2-3г. докато му омръзне, не е проблем, но великия българин разчита да я вземе на 15г. и да не му прави проблеми.

    Коментиран от #14

  • 10 Ганьо простия

    38 25 Отговор

    До коментар #6 от "Haха":

    А Хонда Сивик е мечтата на скъсаняците от блока,да напъват двигателя от косачка и да гледат лошо
  • 11 Ами

    55 3 Отговор
    Нека Форд не са читави...предпочитам акумулатор да сменя(ако това е повреда де) отколкото верига на ауди...

    Коментиран от #15

  • 12 Кофти

    12 2 Отговор

    До коментар #7 от "емигрант":

    Така е, лошото е обаче че всички тези вече са купени и сега гледаме тези от 15+ години
  • 13 шофера

    31 24 Отговор
    Ганьо както винаги иска нещо за без пари.Нещо евтино ,но да върви много.Еми ,няма такова животно ! За всичко трябва да си платиш ,разбра ли Ганьо ???
    Разбирачите с прокъсаните джобове ,дето нямат пари и правят ремонти с части от моргите ,дават мнение за БМВ !!!ХАХАХА
    Х3 и Х5 са уникални коли,но трябва да имаш пари ,за да ги поддържаш. С части от моргите НЕ СТАВА ! Не ги карали в ЕС ! Ам елате и вижте,излезте от село и се разходете по белия Свят.
    Тези модели са едни от най-караните в Германия,Италия ,Франция и Швейцария ! Карат си ги хората,сигурно защото се чупят ,а те са мазохисти !
    Ганьо си взел кола на 500 000км прави си ремонтите с части от моргата и вика,много се чупи.Ами ще се чупи,я !

    Коментиран от #18, #19, #20, #25

  • 14 Шофьор

    15 5 Отговор

    До коментар #9 от "чакарака":

    Те отчитат броя повреди за всяка марка и модел - но общия брой BMW X3 в Германия със сигурност е много по-малък от Opel Insignia например или Volkswagen Sharan.

    Пък и едно е да имаш проблем с акумулатора и съвсем друго е проблеми със стартер, задвижваща верига или турбокомпресор.
  • 15 Jacques Yves Moineau

    10 1 Отговор

    До коментар #11 от "Ами":

    Така е. И аз нещо не я разбрах тази класация. Човек ще каже че е правена от авто сервизи.

    Коментиран от #30

  • 16 Бесен Язовец

    16 14 Отговор
    Най-надеждната кола на всички времена е москвич 408, и това е неоспорим факт!
  • 17 пенсионер

    5 11 Отговор
    аз пък си ги купувам новички и ги продавам , когато са на 12 години. да са живи и здрави балъците !
  • 18 Японеца

    18 3 Отговор

    До коментар #13 от "шофера":

    Х5 на приятел, всяка година по два пъти в бокса за по 3000лв! И то при познати! Лъскави и трошливи!

    Коментиран от #23

  • 19 Друг шофер

    8 3 Отговор

    До коментар #13 от "шофера":

    Явно си много богат, за да си купиш бенве!
  • 20 ментета

    13 4 Отговор

    До коментар #13 от "шофера":

    Те па новите части едни здрави...ум да ти зайде! У нас освен ментета друго нема!
  • 21 ПЕНДО

    17 2 Отговор
    ОХ УСПОКОИХ СЕ МОЯТА ЛАДА КАЛИНА Я НЯМА В КЛАСАЦИЯТА
  • 22 Не повтарям

    13 8 Отговор
    На немците им е пределно ясно как се правят коли. Просто си трябва джоб за да се кефите и да карате. Много по- красиви са от всички останали с много повече екстри. Не ми разправяйте как не искате екстри. Колегата по- горе ви е описал за Ганьо и моргите, а аз да допълня, че много често стария собственик е този Ганьо и я купуваш и ти се реве. Не е гаранция, че като излееш много пари ще е читава, но щом си преценил, че ще караш премиум автомобил, ще плащаш, а като не можеш да си го позволиш не плюй, а карай Хонда и Тойота.
  • 23 jsb

    15 9 Отговор

    До коментар #18 от "Японеца":

    Ти нямаш Х5 ,а твой приятел?!?!?!?Нали се сещат,че 3000 лв за твоя приятел са като 30 лв за теб и твоята кола струваща 2000лв?Защо не оставите хората с BMW да се наслаждават на шофирането и да не се тревожите за разходите им???
  • 24 гост

    13 4 Отговор
    гроздето било кисело..... казала лисицата
  • 25 майстора

    21 9 Отговор

    До коментар #13 от "шофера":

    Прав си. Уникални са защото само БМВ може да те остави по средата на пътя и да се прибираш с пътна помощ.
  • 26 яки са

    10 7 Отговор
    Само тийнеджърите и в махалите се радват на бмв
  • 27 Факти

    13 3 Отговор
    До автора.

    Между другото в куиза от днес имате грешка. Писали сте че първи ABS е въвела Мерцедес. което не е вярно !!!

    Първи е Форд с модела Zodiac. Съвременния АБС е разработка на Фиат.

    А Мерцедес го въвеждат чак 1978. Което е доста по-късно след, Крайслер, Дженерал Мотърс, Нисан и други марки.

    Коментиран от #28, #32

  • 28 Справка

    3 4 Отговор

    До коментар #27 от "Факти":

    Габриел Воазин изобретява първите антиблокиращи спирачки през 1929 г. за самолети, които имали проблеми със спирането, тъй като е почти невъзможно да се спре прага на самолета. През 1936 г. идеята е патентована от германската компания Bosch.

    Коментиран от #29

  • 29 Геле

    6 0 Отговор

    До коментар #28 от "Справка":

    В куиза не се пита кога е изобретен.

    Пита се коя автомобилна марка първа е въвела ABS
  • 30 Николай

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Jacques Yves Moineau":

    Ами той Радо Славчев със копи пейст и гугъл преводач така е написал, че нищо да не се разбира, проблем с акумулатора не е проблем, сменяш и караш. Имам приятел който си взема вече трето Мондео от Мото Пфое 3-4 годишно върнато от лизинг кара си го още 4-5 години без никакъв проблем и така.
  • 31 123

    7 0 Отговор
    Опел инсигния най-чести проблеми акумулатор и климатик? Вие на какво сте? Най-честият проблем е двигателят!
  • 32 Бай Шиле

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Факти":

    И за дисковите спирачки има грешен отговор.Първите дискови спирачки се слагат на Ягуар на състезание на писта в Англия.Може да имат предвид за серийно производство,но така или иначе Ягуар са първите.
  • 33 шофер

    7 4 Отговор
    Патена статийка от Клоуна собственик на Тесла. Есяко едно Х3 и А4 ще надживее всяка една ТЕСЛА с десетилетия. Дори непроизведените Тесли ще са сдухани преди 12 годишния А4 и Х3 които ще движат и ще разчистват снега пред тия лагерници с батерийки. Да си кара електрокарите и котлоните на голф игрището а не да се занимава с германските коли.
  • 34 До #6

    2 2 Отговор
    Първа генераци Х3 Е83 по кищо не прилича на Х5, може би се бъркаш с втората Х3 F25, която е уникален автомобил, просторна е колкото първата генерация X5 и е супее надеждна, особено трилитровите мотори, по всичко превъзхождат конкурентите в класа Q5 и GLC, въпреки, че GLC излиза доста по-късно. По разход по бързина по брой скрости по екстри, ефишънт динамикс има хедъп дисплей, актив дампинг каквото се сетиш по добро е от конкурентите мерцедес и ауди. За съжаление японците нямат конкурент в тоя клас и црв и рав4 са слабички, нямат шестаци.