Last news in Fakti

22 Септември, 2021 12:00 84 228 211

Седем причини да не купувате кола с дизелов двигател. И само един аргумент „ЗА“

  • дизелово гориво-
  • дизелов двигател-
  • дизелов автомобил
Седем причини да не купувате кола с дизелов двигател. И само един аргумент „ЗА“ - 1
Снимка: Shutterstock

Ценителите на дизеловите двигатели веднага ще изкарат аргументи за предимствата на техните автомобили, като най-важният от тях е ниския разход на гориво. Защо обаче, с всички предимства на дизеловия двигател, все повече купувачи избират автомобили с бензинови двигатели? Отговорът е прост: дизеловите двигатели имат недостатъци, които отричат ​​почти всичките им предимства. Ето и някои от тях.

1. Дизелите са капризни към качеството на горивото

Бензинът по всяко време е бензин. Но дизеловото гориво е ясно разделено на зимно и лятно. Когато застудее лятното дизелово гориво се превръща във вещество, наподобяващо консистенция на заквасена сметана. И горивния филтър се запушва. А това се случва често в началото на зимата, когато много бензиностанции, под прикритието на зимно дизелово гориво, все още продават на клиентите лятно. Като цяло дизеловите агрегати са изключително чувствителни към качеството на горивото. И место зареждането с лошо дизелово гориво води до скъпи ремонти.

2. Автомобилите и поддръжката са по-скъпи

В автокъщите дизеловата версия на даден автомобил почти винаги е по -скъпа от подобна бензинова. Разликата може да варира, но в болшинството случаи дизелът е по-скъп. И въпреки факта, че дизеловият автомобил е по -икономичен от бензиновия, такава разлика се изплаща доста дълго време - понякога, ако се пътува малко, дори не с първия собственик. Освен това поддръжката обикновено трябва да се извършва по-често (около веднъж на всеки 10 000 км) и струва почти два пъти по-скъпа.

3. Икономията от гориво често не покрива разходите

Погледнете цените на повечето бензиностанции - дизеловото гориво от висок клас е значително по-скъпо от A-95, а за дизелите именно то е препоръчително, докато бензиновите алтернативи могат без проблем да наливат от най-масовия бензин. Освен това цената на стандартното дизелово гориво отдавна е еднаква с цената на A-95.

Няма да е възможно да се спестят пари при зареждане с гориво: предишното ценово предимство на дизеловия двигател потъна в забрава. И ако вземем предвид, че дизеловият двигател е 25-30 % по -икономичен от бензиновия автомобил, не е трудно да се изчисли ползата от нафтата. И да се прецени кога тези спестявания ще покрият поне разликата в цените между дизелов и бензинов автомобил.

4. Първоначално в салона е по-студено

Дизеловият двигател има висока ефективност. По време на изгарянето на горивото в цилиндрите се отделя малко топлинна енергия, така че двигателят не се загрява добре. Той се нагрява до оптималната температура само на пътя, когато натоварването е по-голямо. Следователно в кабината през зимата става топло малко по-бавно, отколкото при автомобилите с бензинови двигатели.

5. Не се допускат навсякъде

"Зелените" обявиха дизеловите двигатели за един от основните врагове на цивилизацията. Следователно в някои градове на Европа вече са се появили зони, където дизелите просто са забранени. Любителите на автопътуванията трябва да имат това предвид. Между другото, тази тенденция, рано или късно ще се появи и у нас.

6. Двигателят е шумен

Причината за шума е високото налягане в цилиндрите. Освен това дизелът все още мирише и "дрънка", докато загрява - съседите безпогрешно ще ви разпознаят по звука и миризмата.

7. Скъпи ремонти и резервни части

Повредите при дизела излизат по-скъпо. Повреда на горивната помпа на масов дизелов автомобил например излиза около 60% по-съпо от сходна повреда на аналогична бензинова кола. В допълнение трябва да кажем, че сложността на дизайна на дизеловите мотори изисква висока квалификация от механика, а услугите на такива специалисти обикновено не са евтини.

Акумулаторната акумулаторна батерия на дизелов двигател винаги е по-голяма от тази на бензиновия. Високото съотношение на компресия изисква увеличени усилия за завъртане на коляновия вал - следователно дизеловият двигател се нуждае от батерия с повишен ток - тоест и акумулаторът е по-скъп.

Кой има нужда от дизел?

Ясно е, че основното предимство на дизела е икономията на гориво. Трябва обаче да си направите една елементарна сметка. Ако средният ви годишен пробег с автомобил е в рамките на 10 000 километра, то тогава нямате никаква изгода да карате дизелова кола. Ако "навъртате" над 20 и повече хиляди километра годишно, то чак тогава можете да се замислите за дизелов вариант.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 325 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Девиз

    752 144 Отговор
    Плюят ли нещо - грабвай, хвалят ли нещо бягай!

    Коментиран от #63

  • 2 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    607 132 Отговор
    Тия май не са чували за 1.9 TDI......
    Или за дизела на W 124, или за японските дизели ...

    Коментиран от #22, #83, #153

  • 3 миролюб бенатов

    375 69 Отговор
    Ама нафта винаги изпада от някъде.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Мислещ

    476 51 Отговор
    Не съм фен на дизела, но има някои грешки - двигателят е по-шумен само на място и при ниска скорост, но поради по-ниските обороти, всъщност е по-безшумен при ускорение и по-високи скорости.

    Предимството, което сте посочили, от друга страна, е доста съмнително, но пък сте пропуснали основното предимство - добър вървеж при натоварване, баири и в града, преди да си качил обороти.
  • 6 Зависи много

    394 7 Отговор
    Кой каква кола търси, от каква има нужда, за какви цели ши я използва, голям пробег ли ще навърти. И бензина, и дизела и електрическите имат своите предимства и недостатъци

    Коментиран от #8

  • 7 TDiPD

    108 101 Отговор
    Който не е карал пътя Русе-Бяла, той не си е взел TDi...

    Коментиран от #38, #198

  • 8 Прав си

    337 31 Отговор

    До коментар #6 от "Зависи много":

    По принцип е доказано, че извънградско дизела е по добър. Бензина и на ток са по скоро градски и около града. Най хубавата кола е новата кола!

    Коментиран от #13, #15, #35, #39, #41, #104

  • 9 Анонимен

    289 78 Отговор
    Повечето аргументи са неверни
  • 10 Иван Грозни

    172 311 Отговор
    Дизел само за огромни машини и кораби. Леки автомобили - електричество и бензин.

    Коментиран от #116

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 111111

    378 57 Отговор
    Не е много сигурно, че модерните бензинови двигатели са по ефтини за обслужване.
  • 13 ////

    127 23 Отговор

    До коментар #8 от "Прав си":

    И аз мисля така. Ако се кара основно градско бензин, хибрид или електричка. За извън градско дизел или бензин, но също турбиниран.

    Коментиран от #34

  • 14 jap

    197 36 Отговор
    Aко питате играчите с чипирани Е60 чиито сажди цапат асфалта ще ви кажат-от дизело по убаво нема.
  • 15 Display

    204 9 Отговор

    До коментар #8 от "Прав си":

    Неееее, най хубавата е служебната......
  • 16 ФЕН

    218 180 Отговор
    И като сложиш ГАЗ ....дизела улита в небитието по икономия...просто ФАКТ ! Затаите си въпроси защо такситата НЕ са на дизел ....нали статията от 20000км/г. е изгодно ...ама друг път ,ерата на дизела замина!

    Коментиран от #186, #202

  • 17 Баят Селю

    115 76 Отговор
    Дизел до живот, най вече щото си краднем гориво.
  • 18 Вито Андолини

    193 165 Отговор
    Автора се опитва да счупи тъпометъра. Не съм предполагал, че 20-30 лева разлика в цената на акумулатора може да откаже някой от покупката на автомобил. Имам и бензин и дизел. Бензина е с ГИ, което го прави много по-икономичен от дизела. Недостатъците на дизела е скъпата поддръжка. Дюзи, съединител, ГНП... Високо тегло на двигателя. Това са недостатъци. Иначе тягата при ниски обороти е предимство. Цената на дизелите отдавна е много под тази на бензиновите (втора ръка), защото запада започна да изхвърля нафтовите кадилници и предлагането им на вторичния пазар е в излишък. Аз не бих повторил покупката на дизел отново. Нека има повече за безмозъчните скъсаняци и мангасарите.
  • 19 Ввв

    205 47 Отговор
    Дизелът е перфектен,просто не търпи компромис с качество на горивото и обслужване!!!
  • 20 Баровец

    45 133 Отговор
    Махнал съм всекакви катализатори, филтри, сега пуши и смърди, ама мадамите се заглеждат и скачат вътре.

    Коментиран от #24

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 PlimP

    63 17 Отговор

    До коментар #2 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    така е, но знаеш за кои дизелаци пишат :), новите са с далеч по-голямо КПД от старите, но и са далеч по-големи боклуци, баща ми още има едно 405 1.9тд, всички съвременни талиги с мощност около 90кс. ги правя за смях, частите са на смешни цени(дори оригиналните), няма чупене, все пак не е нормано да мъкнеш на кайш към моргата W210 без кормилна рейка

    Коментиран от #29

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 DrivingPleasure

    182 31 Отговор
    Куп глупости... всъщност основния недостатък на дизела е, че не обича кратките студени стартове заради ДПФа. Поддръжката му не е много по-различна от бензин.
  • 28 Бмв фен

    34 102 Отговор
    3 литров майлд хибрид 2021 година - 4.2л/100км. Мощност 296 коня сумарно. Чао!

    Коментиран от #197

  • 29 Уауу

    38 73 Отговор

    До коментар #22 от "PlimP":

    Моля да се изказват хора, коитонуправляват модерни и нови автомобили, а не таратайки тип щайга с крачно управление от Флинстоун. Кой кого гони и тн не е вече модерно. Дебил! Гони се с кой си искаш, но винаги ще си бвден скапанякк!

    Коментиран от #185

  • 30 Димов

    69 12 Отговор
    Ако ще гледаме икономия, екология и достъпна технология, защо не караме на етанол, като цяла Бразилия?

    Коментиран от #105

  • 31 Диза пауааа

    100 16 Отговор
    Повечето от причините отдавна не са верни. Да не говорим, че някои дори ги повтарят по няколко пъти.
    И в крайна сметка - ако караш повече, пак дизелът е добър избор. А бензин на газ - още по-добър. Та ... пишем колкото да не заспим. Няма лошо, но не е вярно просто.
  • 32 Случаен

    134 20 Отговор
    Първоначално искам да отбележа, че не съм фен на дизелите, но повечето минуси са глупости. 1. Старите дизели и на преработено олио работят, а със стар или разреден бензин колите няма да коментирам, как работят и палят.2 Спорно, колко са по-скъпи, при положение, че основното оскъпяване е турбото и периферията му, повечето нови бензини също са с турбо и бензиновите агрегати имат по-кратък живот, а 2ра ръка са по-евтини от еквивалентен бензин 4. Пълна глупост. 6. Дизел на 140км/ч. 3000 оборота е по-тих от 4600 на бензин. 7. Си е доста спорен въпрос.

    Коментиран от #56

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Хаха

    60 18 Отговор

    До коментар #13 от "////":

    Кога па прокарахте всички електрички, че и мнения изказвате. Факт е, че с българската нафта даже и новите дизели стават дъргели, ако има от къде да сипвате немски горива, тогава дизел....хората се отървават от дизелите по западния свят.
  • 35 Некой си

    28 10 Отговор

    До коментар #8 от "Прав си":

    Не си съвсем прав. Най хубавия автомобил е служебния!!!!!
  • 36 Йонко Евреина

    106 28 Отговор
    От 45 г карам коли. От 1976г до 2000г две лади петици, от 2000г до 2004г Кадет на газ и от 2004г до 2009г Форд Орион 1,8 дизел и от 2009г досега две ПЕЖО308 от нови дизел. Много съм доволен от дизела. Прегледът горе забравя най-важното: дизеловият мотор като запали, няма гаснене.
  • 37 Калоян

    64 109 Отговор
    Много добре написана статия но много ги боли дизелджиите
  • 38 Борис Бойков :)

    21 14 Отговор

    До коментар #7 от "TDiPD":

    Зимата ли :))) :)))
  • 39 Борис Бойков :)

    34 9 Отговор

    До коментар #8 от "Прав си":

    Най-хубавата кола е....... Продадена, ;) след това, служебната :))) :)))
  • 40 Удавената Риба

    50 23 Отговор
    За да се ориентираме , трябва да знаем какво кара БАТ БОЙКО ! Той е нашата пътеводна звезда и пример за подражание !
  • 41 Ефъл

    40 8 Отговор

    До коментар #8 от "Прав си":

    Най-хубавата кола е служебната, новата е на второ място!
  • 42 ВАЖНОТО Е ДА ПУШИ И ДИМИ

    48 57 Отговор
    ДВИГАТЕЛИ ЗА ТАНКОВЕ, КОМБАЙНИ И РИБАРСКИ ГЕМИИ.
    :)))
    НЕ СЪМ ВИДЯЛ, АМЕРИКАНСКИ, РУСКИ ИЛИ КИТАЙСКИ ПРЕЗИДЕНТ В...... ДИЗЕЛАК
  • 43 Гост

    100 48 Отговор
    Всички пишат за бензин с газ. Я ми кажете на коя нова кола може да се сложи газова уредба? Престанете да пишете за старите Ви курници.

    Коментиран от #57, #98, #149

  • 44 Риналдю

    59 12 Отговор
    Дизелът има и други предимства-висок въртящ момент от ниски обороти,което го прави подходящ за градско каране.Освен това е по-подходящ за офроуд и за теглене на ремаркета и каравани.Но на мен лично не ми харесва звука,дори и на най-рафинираните дизели.

    Коментиран от #58

  • 45 някой си

    54 28 Отговор
    Не е посочено първото ! Преобладаващата част от притежателите на ТЕЗИ АВТОМОБИЛИ СИ НЯМАТ ПОНЯТИЕ ОТ ТЯХ. САМО ЗНАЯТ ЧЕ СА МАЛКО ПО-ИКОНОМИЧНИ !
  • 46 Иванов

    95 16 Отговор
    Тази статия ако беше публикувана преди 10-15 год. щеше да изглежда малко по-реалистична.Ама новите бензинови мотори са наблъскани с всевъзможни "еко" глупости като при дизела. През 2021 нито една от 7те точки не е вярна.
  • 47 Гочо

    92 29 Отговор
    Имал съм бензинова,но вече 20 год.карам дизел,и не мисля да го сменям...
  • 48 joro

    108 28 Отговор
    За информация на тъпаците няма професионална машина с друг освен дизелов двигател.Кораби,кранове ,багери,. камиони ,автобуси и тн. Изводите са ваши.

    Коментиран от #137, #172

  • 49 only disel

    86 19 Отговор
    Бях чувал за платени статии ,но не бях чел . Такива глупости ли се пишат ?
  • 50 Гената

    84 36 Отговор
    Не е зле тези които плюят по дизела първо да се ограмотят. В този ред на мисли и така наречените зелени да се замислят дали миришещият горивото дизелов двигател цапа повече, или бензиновата масларка..
  • 51 ааа

    93 3 Отговор
    Кой контролира качеството на горивото в България? По точно защо не се контролира?
  • 52 Иванов

    40 116 Отговор
    Отдавна не съм чел нещо по-свястно!Всичко е 100% истина.

    Коментиран от #70

  • 53 ааа

    121 10 Отговор
    Дизеловия двигател е бавноходен, с високо КПД, надежден поради качеството на изработка оттам и по икономичен. ЕС и УС сменят технологията дизел с бензин, хибирид и т.н. с цел да се генерира повече приходи от двигателите с малък обем или с цел смяна на автомобила и покриване на уж новите еко стандарти. С една дума политика и пари.
  • 54 ббб

    77 20 Отговор
    Статията е ЖИВА ПРОПАГАНДА.
  • 55 TSLA®

    83 70 Отговор
    Твърдите частици от дизела са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта. Следва посещение при онколог, пулмолог, кардиолог и пр.
    Народа обаче невеж, цепи стотинката и се намята на бракуваните печки от Запад, които се изпразват с автовози насам. По данни от КАТ над 1.7 млн. регистрирани дизелови громолници. Серни, азотни окиси, сажди... оно е СМРАД, момчее!

    Коментиран от #59, #122

  • 56 бай онзи

    64 32 Отговор

    До коментар #32 от "Случаен":

    байно май не си карал голям бензин :) 2.8 V6 бенз на 140/3000 оборота в купето се чува едно голямо НИЩО :) Както и при други скорости за разлика от тракалниците

    Коментиран от #117, #127, #135

  • 57 Психо от Курило

    50 14 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Ами VW grup имат 1,6 110к.с на газ и е директно впръскване. Слагат го на доста коли. Киа имат доста модели чисто нови само на газ. Опел имат, Рено слагат в Дачия, това са все чисто нови автомобили на LPG, не на метан, а сигурно пропускам някои. Ако сложим и тези с фабричен метан ще станат доста.

    Коментиран от #159

  • 58 Психо от Курило

    39 11 Отговор

    До коментар #44 от "Риналдю":

    За градско въртящ момент са какво ти е? Отделно карането студен на кратки разстояния убива филтъра за твърди частици.
  • 59 Психо от Курило

    42 15 Отговор

    До коментар #55 от "TSLA®":

    Прав си , ама гледат в "туба" Има ли саждииии и се филмират здраво. 1,9 надут над 200 коня си е класика сред малограмотните.

    Коментиран от #65

  • 60 Тираджия

    34 5 Отговор
    Дори и на ток не е толкова ефтино когато караш тир
  • 61 Жоро Гинков

    120 36 Отговор
    Има няколко истини. Който кара нова кола, на стара не се е върнал. Който кара дизел, на бензин не се е върнал. Който кара автоматик, на ръчка не се е върнал. Всичко друго ми напомня за киселото грозде.

    Коментиран от #79

  • 62 Даймлер

    82 29 Отговор
    Поддържан дизел може да изкара 1 млн км, а бензиновия ще умре след 300к. Говоря за бутала, сегменти, валове. Ако мислите, че дизела е шумен,качете се в едно Ауди А6 или А8 TDI, или в една S класа diesel да видим шумни ли са. И как така всички камиони са дизел, след като е толкова зле дизела????

    Коментиран от #120, #170

  • 63 дааа

    83 9 Отговор

    До коментар #1 от "Девиз":

    2030 г. наближава, тогава ще има същите минуси и за бензина спрямо електричките. Простолюдието трябва да се обработва постепенно!
  • 64 се тая

    37 19 Отговор
    тия аргументи май ги е писал некой дето е карал москвич

    Коментиран от #123

  • 65 TVU

    15 10 Отговор

    До коментар #59 от "Психо от Курило":

    Мирише малко на мухъл от "коментарите" ти. Но няма нищо, ти явно си се харесваш и така...

    Коментиран от #85

  • 66 Бай Иван

    28 16 Отговор
    А ако на бенца му туриш газ...дизела отива много назад като "икономия".

    Коментиран от #95

  • 67 Б. М.

    60 24 Отговор
    Аз на кого да вярвам? На себе си, или на статията? Карам Пежо Партнер, купена нова 2018. Дизел 1,6 120 коня. Сега е на 60 хиляди. Среден разход 5,2 литра. И ОБСЛУЖВАНЕ НА 25 000 КИЛОМЕТРА!!!!! На прегледа август, всички показатели за вредни емисии СА 0,0 . Е?
  • 68 Бай Генчо

    30 13 Отговор
    А бе ора бендзинджии,вие да не карате ЗиЛ джоган де лапа 60/100 км бензин,че толкова сте намерили кусура на Ото Дизел....
    Ай да палим и да заминавам..

    Коментиран от #152

  • 69 Коко

    50 21 Отговор
    Който е писал статията е техн.неграмотен !!!
    Явно не познава дизела от последните 10г.
    Основната причина да плюят дизела идва от петролопроизводителите. Намаля потреблението на бензин и са на загуба от него. Връщат го за преработка постоянно.. Хибрида бил икономичен ама друг път.
  • 70 Един

    15 18 Отговор

    До коментар #52 от "Иванов":

    Амиот15годиникарамдизели,спестилсъмза600000 поне28000лв,азаремонтииобслужванеобщооколо10000лв
  • 71 Бумеранг

    88 17 Отговор
    Едно тъпо уточнение!!!
    Бензина след месец престой в резервоара става на странна течност, която разяжда всичко живо. Има и момент, в който дори бензиновата помпа залепва! Две години го ядох заради тъпата газ, докато разбера, че на всеки 20 дни трябва свеж бензин! Накрая махнах колата и на следващата не сложих газ! После цената стана 2.60 и полудях! Сложих газ и след 3 години всичко се скапа! Продадох я! Купих си френски дизел и му скъсах шортите! Продадох го на 300к без да мръдне! Сега съм с чисто ново Пежо дизел и ще видим за напред! Безаварийно на всички!

    Коментиран от #88, #107, #115

  • 72 1122

    40 14 Отговор
    От 2,3,4,7 и последното умозаключение са пълни глупости,а 5 това не зависи от автомобила,а от властите,а 1 понякога да вярно е!За 4,ти като влезеш в бензинова кола ,да не би да ти е топло когато колата е стояла цяла нощ на студа,и ако няма печка която да си пуснал през прозореца и да ти стопли купето.....то и при дизела може така да е по топло.Тази статия е само чесане на езика за някоя пара по вече към заплатата.
  • 73 Българин

    37 33 Отговор
    Една стара мъдрост гласи : " От дизел бегачка а от бензин косачка . " :)))))

    Коментиран от #78, #90

  • 74 А бе експерте,

    60 13 Отговор
    да беше чел още малко и щеше да стигнеш до извода, че дизеловият двигател има по дълъг живот и по малко дефекти дава !

    Коментиран от #84

  • 75 Дизеловия

    6 5 Отговор
    двигател е моликану джукел!
  • 76 До 36

    6 5 Отговор
    Демек до сега, не си се качвал на кола
  • 77 Рейсър

    22 36 Отговор
    ДИЗЕЛ БЕГАЧКА НЕМА!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #205

  • 78 Киро от Расово

    41 4 Отговор

    До коментар #73 от "Българин":

    Ама язе трактор на бензин още не съм видел.
  • 79 Притежател

    11 12 Отговор

    До коментар #61 от "Жоро Гинков":

    Така е, ама си разменил местата на дизела с бензина.
  • 80 Дори

    32 15 Отговор
    и Вин Дизел не кара дизел!

    Коментиран от #94

  • 81 седеф

    33 5 Отговор
    електриките не могат да стигнат икономията на дизела,,,не вървят бензините и електричките и се чудят как да надъхат хората----крият водородните разработки защото са най ефективни ............

    Коментиран от #138, #141

  • 82 ПКП

    21 1 Отговор
    ДИЗЕЛА Е БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ЗА КРАДЦИТЕ !
  • 83 Разбирач

    24 22 Отговор

    До коментар #2 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Японските дизели савърхът,за разлика от германските таралясници!! Ясно??
  • 84 Дедо Киро

    27 19 Отговор

    До коментар #74 от "А бе експерте,":

    Карам " Нисан-Алмера"- Тино" вече 21 години!! НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ с двигателя! На 390 000 км съм! Схващате ли бе тикви??
  • 85 Психо от Курило

    20 21 Отговор

    До коментар #65 от "TVU":

    То няма лошо, но ако стане нашата малка родина законова държава, демек да се спрат рушветите, това което уж всички искаме и за което уж се борим, още на същия ден твоя дизелов таралясник с брезнишки или монтански тунинг , отива в Надин.
  • 86 Адддддддддд

    40 5 Отговор
    Аз карам дизел 1.9 TDİ 101кс. Неми трябва чип неми трябва нищо разход на гориво извън населено място е 5.0 л. А в населено място е 8.5 л. С години я карам пассат вариант B 5.5 2005 г. Година един път я съм имал някакъв малък ремонт я не. Обслужването си правя най редовно проблеми несъм имал до сега. Вярно е че някои части са малко по скъпички но и зависи от колата каква кола караш. И много заваси от магарето зад волана как кара
  • 87 ттт

    41 10 Отговор
    Т. 2, т. 3 и т. 7 не са ли едно и също? Относно затоплянето - аз съм с климатроник, докато я изкарам от гаража, започва да духа топло. Добре поддържан дизел вече не е по-шумен от бензин. Съгласен съм - неподдържан дизел пуши колкото ТЕЦ. Такива коли трябва да се спират, а не заради тях да се обвиняват всички дизелови.
  • 88 Бакшишо

    37 20 Отговор

    До коментар #71 от "Бумеранг":

    Тия ги разправяй на децата в градинката. Карам коли само на газ, имам 2 милиона минати, ти ще ми пишеш за скапан мотор от газта, ГЛУ ПОС ТИ!!!Карай си колата , но не си измисляй, може някой вър то глав да ти повЕрва.

    Коментиран от #148

  • 89 Един

    35 16 Отговор
    Кой казва че бензина няма тяга на ниски обороти. Този който не е карал голям бензинов атмосферен мотор.Това е. Да пробвате и да пишете.

    Коментиран от #92

  • 90 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    15 31 Отговор

    До коментар #73 от "Българин":

    Дизел бегачка нема!!!!!

    Коментиран от #108

  • 91 Любител на дизела

    33 11 Отговор
    Карах и на бензин, и на газ. Сега съм на дизел и никой не може да ме върне обратно. Карам с най ефтината нафта..... НО.... винаги слагам добавка....ВИНАГИ. И така вече 6 години спокойствие... 100 000 км. Двигател 2.0 CRDI 140 к.с. на 250 000 км.
  • 92 Дсса

    7 4 Отговор

    До коментар #89 от "Един":

    Кола произвеждан в момента модел с такъв двигател знаеш ли?
  • 93 ттт

    29 5 Отговор
    В БГ автопарка е предимно втора ръка. Нека не сравняваме тукашните коли. Продавсните от автооказиони бензинови коли са обикновено на по 250000 км, дизеловите на по 750000 км. Да ги сравним със 750000 километрова бензинова! А това, че хората в БГ са принудени да купуват таралясници, не е вина на дизела.
  • 94 Вин Дизел

    22 22 Отговор

    До коментар #80 от "Дори":

    Дизел само дънки
  • 95 Дсса

    28 8 Отговор

    До коментар #66 от "Бай Иван":

    Кусури на газа: губиш място в багажника. Не те пускат в подземни паркинги. Или предлагаш да лъжем? Често зареждаш. Тръгни примерно за Прага, на газ ще загубиш поне два часа от спиране за зареждане. Разходът на газ също както на бензин в задръствания става драматичен. А в Европа са често явление. Ако

    Коментиран от #110, #114

  • 96 Бай Х.й

    33 19 Отговор
    Дизел комън рейл турбо Рено/Нисан е най-добрият и нищо от написаното не е вярно !!!
    Статията със сигурност се отнася за съветските дизели Краз и Маз от 20 век !
  • 97 Олио

    22 11 Отговор
    Дъртите дизеляци чаткат и на олио.

    Вярно, като караш зад такъв направо ти се прияжда цаца с картофки. Ама ако по някаква причина ни резнат вноса на горива, бензинките стават паметници.
  • 98 Бръм

    16 15 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Дачия Дъстър! Бензин-газ отдааавна задмина дизела по икономичност! Ама дали ще си го признаете е друга тема. У нас се карат повечко дизели в момента а/ защото са по-евтини за покупка....б/ покупка на истински джип...... в/ товарен превоз....... с/няма друга основателна причина
  • 99 Анонимен

    27 9 Отговор
    Статията е ясно че писана за преди около 20г. Новите бензинови са също капризни и достатъчно на брой филтри. По скъпата поддръжка на дизела е спорна. Моя дпф се чисти дори и на място, дори при изключено запалване, модела е 20та година. Съответно няма значение градското в случая. Относно газта, не е опция, когато си ползваш багажника постоянно
  • 100 Германеца

    39 5 Отговор
    Аз карам над 90 % от пробега си на магистрала на 6 та скорост 100-140 км/ч . Искам някой да ме убеди че ми трябва бензин. Градското ми е да си напазарувам веднъж в седмицата с кола (останалото пеш или с колело).
    Кола се взима не каквато ти харесва, ами каквато ти трябва. Ако ти трябва Миниван бензинов за града, няма да си вземеш рено клио дизел щото ти харесва примерно.
  • 101 Батко

    22 8 Отговор
    Нов дизел - да . Вземеш ли го " нов внос " , след извесно време ти изтръпват и ноктите на краката от плащане :). Няма значение фирмата , модела и буквите след кубатурата.

    Коментиран от #179

  • 102 Мдаа

    15 6 Отговор
    Безобразни глупости.
  • 103 Коментар

    19 22 Отговор
    Чета за плюсовете на дизела в коментарите и почвам да се навивам за такава кола. И сега се сещам, че зад доста от тях пускам умишлено по-голяма дистанция, иначе е смрад страшна. Като нафтовите печки едно време. Много топли и е евтино, ама смърди яко.
  • 104 Реалист

    4 5 Отговор

    До коментар #8 от "Прав си":

    Бъркаш служебната !!!
  • 105 12123

    24 0 Отговор

    До коментар #30 от "Димов":

    Етанола ние си го пием
  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Иван

    5 3 Отговор

    До коментар #71 от "Бумеранг":

    Изглежда и сам не си вярваш на глупостите които си написал!
  • 108 Четете

    11 8 Отговор

    До коментар #90 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Я проверете с какви двигатели са колите, които печелят сериите Льо Ман.
  • 109 ТТТ

    44 6 Отговор
    Язе като по-прост пък си зех от магазина едно ново сувче , че даже и с поръчка с много екстри и а познайте - с гоуем дизелак под капака. Оди кат змей. Возим си семейството с него основно междуградско. Имам си и една малка бензинова да си се возя из града. Отдавна ми е писнало от акъли за дизелови печки, лакоми бензинки и самоходни миксери. ВСЕИ ДА КАРА КАКВОТО МУ Е КЕФ. Каквото му е по джоба и много важно е да може да си я поддържа правилно и без икономия. Другото е суета и/или гъзария с вакуум между ушите.
  • 110 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    21 17 Отговор

    До коментар #95 от "Дсса":

    Моята бутилка е на мястото на резервната гума и без това много от новите нямат резервна гума. Това с мястото отпада. Бутилката ми е 60л зареждам и 52 + резервоар 45л при здраво натискане минавам общо към 1000км. В Сърбия има газ, в Австрия има газ , в Германия има газ, за Италия и Холандия си знаеш има газ. А това за разхода на газ и на бензин в задръствания показва , че НИКОГА не си карал кола на газ.

    Коментиран от #113, #136, #180, #190

  • 111 в ямата сме

    20 2 Отговор
    Общи приказки. Пореден неспецииалист си чеше езика!
    За 43 години с 18 коли съм минал около 1,3 млн.км. На газ съм зареждал за 0,19 лв на литър, на дизел съм стигал до 1.5 евро на литър. Няма,и няма да има универсално решение. В момента в който мръднат акцизи и разни такси /като ежегодните 300 лв на бай Тошо за газова уредба /всичко се променя.
  • 112 ПЛАТЕЖОСПОСОБЕН

    21 9 Отговор
    Дизел кара този, който може да си го позволи. А аз съм на дизел. НОВ.
  • 113 Фжфжфж

    16 11 Отговор

    До коментар #110 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Ти май нямаш представа за размера на 60 литрова торообразна бутилка. Там където казваш, ще я сложиш само на автомобил с 24 цолови гуми.

    Коментиран от #150, #173

  • 114 Йо Несбьо

    15 8 Отговор

    До коментар #95 от "Дсса":

    Имах БМВ е46 течна фаза и го карах в Чехия и Германия. Отлично направено, перфектна работа на газовата уредба. Можеш да се информираш предварително по Интернет откъде да заредиш газ и така да си планираш маршрута. Би могъл да шофираш и десетина километра на бензин примерно. Няма да ти одере кожата. Аз обаче предпочитам колата само като служебна - на името на фирмата и употреба възможно най-рационално - планирани покупки, маршрути, зареждания. За останалото има градски транспорт, самолети, влакове и автобуси. Вярно е, че е по-приятно да се натоварите в едно Ауди кю7 и да дадете 800 лв за гориво, вместо да хванете самолета с билети на промоция за общо 200 лв, кефът няма цена. Но и парите са си ваши!
  • 115 проста

    13 6 Отговор

    До коментар #71 от "Бумеранг":

    Ф 1 да карат дизел
  • 116 Гошо

    14 2 Отговор

    До коментар #10 от "Иван Грозни":

    Нещо за електрическите много да се съмнявам Тепърва ще има подобрения в цените на зареждането и акцизите и един господ знае какви еко такси ще бутнат на акумулаторите
  • 117 Американска Тойота Камри

    10 7 Отговор

    До коментар #56 от "бай онзи":

    Моят двигател 2.4 бензин автоматик 5 скорости на 140 км. 5 скорост е 2600 оборота. Имам и видео.
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Грух

    10 5 Отговор
    Ами за дизела какво.. Само дето руските танкове през войната бяха дизелови, а немските бензинови. Толкоз за дизела.
  • 120 Ицо

    15 5 Отговор

    До коментар #62 от "Даймлер":

    Аз не съм много компетентен по темата, но все пак ще си позволя кратък коментар. Камионите са дизелови заради високия въртящ момент. Чувал съм, че в САЩ камионите са бензинови, но там със сигурност кубатурата е по-голяма. Но пък у нас има вече доста камиони и автобуси, които се движат с метан. Така че не си прав, че всички камиони се движат с дизел.
  • 121 Порно

    17 4 Отговор
    Единственото вярно е , че зимата трудно загрява , но с климатик на макс нещата се оправят. Вярно е и че на доста места ги забраняват , но това се дължи на гретенясалити идиоти. У нас едва ли някой ще се осмели в близките 20 години.
  • 122 Hans

    21 6 Отговор

    До коментар #55 от "TSLA®":

    От друга страна от бензиновите маслояди излизат цветенца и балеринки от комино.....
  • 123 Бай Стою касапина

    8 5 Отговор

    До коментар #64 от "се тая":

    Карал съм Алеко с дизелов двигател "Перкинс" модел 4108.Правих си го по трудово обучение. Бях го обезшумил така,че мъркаше като коте.
  • 124 НАБЛЮДАТЕЛ

    14 3 Отговор
    Ами защо не кажете, че дизел гориво навсякъде можеш да купиш на чернои не се възпламенява,... това малко ли е
  • 125 Лошият

    15 22 Отговор
    Ако зависеше от мен веднага ще ги спра тия отровни смъдоляци!
    И 5мин. да издържа ако пред мен кара дизел!
    По добре си купите нещо на кюмюр.
  • 126 Мдаа

    7 3 Отговор
    Кой бизнес деяни на бензин ,газ или,ток? Освен бакшишите
    В града не се задължително да се кара кола....
  • 127 бузю

    12 5 Отговор

    До коментар #56 от "бай онзи":

    бай онзи , трака ти в главата - 1,6 тди , 140км/ч на 2200об/мнн. нито трака , нито се чува , за разлика от старото ми Опелче - 140 с 4000об/мин , двигателя наистина се чува , даже много добре се чува :)
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Тираджия

    24 7 Отговор
    Карам основно България-Германия и обратно. Всеки курс, на връщане зареждам в Австрия по 400л колкото да се прибера. От тях 100 директно заминават у дома за 2 те коли дизел на семейството. По два пъти в месеца от 2006та до днес. Много евтино ми излиза на мен на дизел

    Коментиран от #131

  • 130 ганю

    8 6 Отговор
    ако си старшина ГСМ-чик в някое поделение със сигурност караш дизел
  • 131 ДАПаджия

    14 5 Отговор

    До коментар #129 от "Тираджия":

    Това дето пишеш е било ...еейййедно време ...Стига фантазира ...Днес ,не 100 литра , ами и 100 млл не можеш да смъкнеш ,без "шефа" ти да не те прехване...
  • 132 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 133 КРОКОДИЛА

    12 7 Отговор
    ГОЛЕМА ЛЪЖА ...............НЯМА ВРЪЗКА - АЗ КАРАМ ДИЗЕЛ ОТ 30 ГОДИНИ .................................
  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Анонимен

    13 2 Отговор

    До коментар #56 от "бай онзи":

    Бай онзи, а какво ще кажеш за 140 км/ч и 2200 оборота? Какво се чува? Шума от гумите и вятъра в огледалата и толкова. На всичкото отгоре и разхода по минимум два пъти надолу от този 6так
  • 136 Анонимен

    10 6 Отговор

    До коментар #110 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Мда, веднага ти поверявах как си вкарал 60литрова бутилка на мястото на резервната гума, където едва влиза 40литрова. За камион ли става въпрос?
  • 137 А самолетите?

    9 6 Отговор

    До коментар #48 от "joro":

    И самолетите и совалките ли са на дизел ?
  • 138 Не баш

    8 1 Отговор

    До коментар #81 от "седеф":

    По-скоро най-взривоопасни са водородните "разработки". Кислород + водород = лоша работа
  • 139 Ка1

    17 3 Отговор
    За мен класическата кола със задно на бензин си е номер едно и няма какво да ме откаже от това
  • 140 оня с коня

    14 2 Отговор
    Споровете кой Автомобил е за предпочитане са излишни,защото Хората имат различни нужди и предпочитания,както и РАЗЛИЧНИ ПАРИ.А простата логика подсказва че ако ако някакъв вид Коли не се търсят,то нямаше и да се произвеждат.Колкото до глупавите доводи в Статията срещу Дизела,то определено Авторът е пропуснал да прибави и тия че Дизела РЪЖДЯСВА по бързо от Бензинките,освен че привлича повече Свекавици в дъждовно време!
  • 141 Вярно

    3 5 Отговор

    До коментар #81 от "седеф":

    Моя пасат харчи 1 на 100 нафта и то ако карам над 200.
  • 142 Шаран БГ

    8 4 Отговор
    Още преди 40-50 години бяха правени детайлни разчети и сметки от специалисти ЗА и ПРОТИВ единия и другия вид тенекии -бензинови и нафтови , демек -дизелови.
    Тогава още бе доказано, че едното и другото след 5-6 години , при едни и същи километри пробег , идват на кантар в парично изражение.
    Съвремените технологии толкова много напреднаха, че много от горе написаното звучи весело.
    Всеки си има предпочитания по разни причини и необходимости. Аз, ако напиша, защо съм "глътнал бензина"....хората ще се смеят и с ду...тата си! Ама всеки си е башка луд !!
    И щом хората ги купуват и карат, ще се произвеждат и едните и другите. До известна степен съм скептик за "електричките" и разни пробан-бутанови и метанови изпълнения....Но всичко с времето си ....
  • 143 уфффф

    12 7 Отговор
    Евала-карайте си бензиновите резачки и си трайте ! Аз ще си карам дизела и това е !
  • 144 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 145 Отговор

    10 8 Отговор
    Тоя защо не си запази мнението за себе си , а досущ като ваксърите излязъл да плямпа неща на които надали някои ще му повярват защото мнозина като мен например са карали коли както на бензин така и на дизел , и сами могат да си направят изводите кое е за и кое против. А относно икономичния двигател ,безспорно дизела печели ,някой да е чувал за бензинов Тир или бензинов локомотив .
  • 146 Спиро

    0 4 Отговор
    И каква да си вземем, о, посветений??
  • 147 Спиро

    5 7 Отговор
    Имах голф 5 1.9 TDI, който продадох на 460 000км.
    За целия пробег до момента, само веднуж направих профилактика на турбото. Не ремонт.
    Айде Радо, сполай ти за мнението
  • 148 Шофер

    14 11 Отговор

    До коментар #88 от "Бакшишо":

    Що не кажеш колко гърнета са ти изгоряли от газта ? Колко менбрани на газовата си сменил, колко ремонти и т.н? Като сложиш и двойно по-голям рзход при газта и сметката ти вече неизиза. Карал съм всичко от дизела по кораво няма.

    Коментиран от #178

  • 149 Практик

    8 3 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Не си в час човек, много производители имат заводско изпълнение на новите си бензинови модели работещи на газ и метан.
  • 150 Практик

    7 2 Отговор

    До коментар #113 от "Фжфжфж":

    Ами то Субаруто Форестър БиФуел е със 16 цолова гума , ама тороидалното бутилка е 60 литра и е на мястото на резервната гума, че и има място покрай нея още.
  • 151 Пълни ГЛУПОСТИ

    15 4 Отговор
    Не съм в БЪЛГАРИЯ .И в момента в гаража имаме 3 машини-1 дизел на 12 г. купена чисто нова и 2 бензинови също чисто нови.Преди това имахме 2 дизелови също чисто нови купени.Никаква разлика в обслужването на консумативите. Дори при бензина са повече защото сменяш и запалителни свещи периодично.Иначе си е масло,филтър,горивният според пробега.На дизела ми мотора е с верига до живот.А ремък за аксесоарите е на 120000 км. Тогава къде вижда тоя големия разход.Аз не съм го почувствал. Другите консумативи като спирачки,гуми,чистачки,амортисьори....едни и същи.Малка разлика единствено в акумулатора но тя е нищожна.
  • 152 1492

    3 1 Отговор

    До коментар #68 от "Бай Генчо":

    Кой е Ото Дизел ?

    Коментиран от #163

  • 153 Гост

    9 8 Отговор

    До коментар #2 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Къде ги виждате тия 124-ки дизели по българските пътища? Ако има някоя в движение е съдран и уморен пушещ дарак, а ако е в добро състояние е колекционерска кола. 1.9 ТДИ са 20 и кусур годишни ВАГ кошници също съдрани от каране. Статията говори за съвременни коли след 2010 и повечето неща са си верни.
  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 БАРС

    11 9 Отговор
    Нищо вярно няма в тая статия.Само да го светна тоя писател Разликата в изхарчиният бензин и дизел е някъде 4 литра на сто.Дизел на сто харчи примерно среден клас някъде 5 литра а бензина 9 литра на сто.и така на 1000 км тое разлика 40 л.повече бензин.На 100000 км пробек то сие направо 4000 л по цената на бензина то са си чисто икономисани пари в полза на дизела мога направо нов двигател дизелоа да си купя или пък друга кола.Колкото да духа студено не е вярно даже по бързо почва да духа от бензиновата.

    Коментиран от #160, #206

  • 156 zazaza

    9 7 Отговор
    Пълна манипулация, като за ковида. Не сте ли чували за най-добрия дизел - френския: по-икономичен, по-динамичен и по-окологичен с 20% от бензина!?! И обслужване на 30000 км!
  • 157 Ал Тъпоне

    2 1 Отговор
    И още един ако е служебна какво ти пука?
  • 158 Некромонгър

    7 8 Отговор
    Ейй умна статия,само където не е вярна! За екологията първо: Горим боклука на европа,и др.всякъкви боклуци а дизелите им били виновни айде спрете се вече де! Съвремените дизели,изправни с работещи системи и катализатори не са никакъв проблем! Защо не кажете нещо за пластмасата, за изсичането на горите а само дъвчите дизелите!!! И нещо друго за да има равноправие,ако се спират дизеловите автомобили то е редно да спрат тировете,земеделската техника,корабите и самолетите защото керосинът също е вид дизел!!!
  • 159 гостът

    4 1 Отговор

    До коментар #57 от "Психо от Курило":

    Добре му разясняваш,но той явно има в предвид допълнително поставяне на газова уредба,а не заводски поставена.

    Коментиран от #177

  • 160 Влад

    3 4 Отговор

    До коментар #155 от "БАРС":

    Колега пропуснал си и една дребна,но значителна подробност. При определени условия дизеловият двигател може да се предвижи от точка А до точка Б,дори без охлаждаща течност,бензиновият-НЕ! Между другото пишман авторът е пропуснал да добави,че един уж недостатък при дизелите е,че не е много желателно да висят в градско задръстване продължително време,защото се задръства много лесно DPF филтъра и се затъпква. Ето това може да се приеме за недостатък при дизелите,което според мен не голям проблем.
  • 161 Знайко

    4 9 Отговор
    Пропуснали сте още много предимства на дизеловите автомобили.

    1. Дококото знам, все още няма 3-цилиндрови дизели. А на пазара и на нови и на стари автомобили има много 3 цилиндрови бензинови "боклуци".

    2. Няма 1 000 куб. дизел. Дизеловите двигатели започват от 1600 куб., 4 цилиндъра. Няма дизел, който да си купил 4-цилиндрова кола и да караш двуцилиндров "вибратор" например Фолксваген изключват 2 от цилиндрите.

    3. При същата кубатура дизела има по-висок въртящ момент започващ при по ниски оборото, от бензиновият.

    4. Когато си купуваш дизела чисто нов от магазина с гаранция. Няма проблеми. Ремонтите нямат значение, повредите са гаранционни. Проблема със скъпия ремонт, е когато си го купуваш 10-20 годишен дизел втора употреба.

    Коментиран от #201

  • 162 1234

    5 5 Отговор
    Сравнявате несравними неща ! Първо дизела е винаги с турбо и трябва да се сравнява с бензин турбо , ако искаме да сме коректни . Тогава твърдението за тяга в ниските става безпочвено . Второ -конските сили, знаете и няма да обяснявам . Трето Формула едно е бензинова !!!

    Коментиран от #169

  • 163 Знайко

    7 1 Отговор

    До коментар #152 от "1492":

    "Кой е Ото Дизел?"

    Вероятно се е объркал, искла е да напише Рудолф Дизел.

    Николаус Ото е изобретателя на бензиновият четиритактов двигател.
  • 164 Стара чанта

    5 1 Отговор
    Renault Espace 3.0 - при преминаване в Сърбия сипан дизел - едва ме закара до Германия ! Наложи се смяна на помпата ! И познайте колко € е само тази дизелова помпа ? А и за работата около смяната...? Със смяната и, смяна на маркучи ... - 2480 € ! Преди 10- тина години е случаят .
  • 165 МаМуНяК

    7 6 Отговор
    Хаха дизел или нов или никога..Особено с нашата нафта ,твърдо не. Икономията излиза скъпо, а вече има такива бенз, агрегати че горят по малко . За здравината няма какво да се коментира . Бензина е бензин...А там са дюзи , дпф филтри ,някое уморено турбо , подгряващи свещи датчици и като се има в предвид 500 000км+плюс
    НОф внос издухани печки трябва да си луд да си вземеш дизелова бангия :) колкото и да ги чипирсте ,режите дпфи и работи мъртвеца си е мъртвец , с турбинката охлювова къщичка :D
  • 166 Бръм

    10 2 Отговор
    Стигна се до някакво единомислие - нов или добре поддържан дизел е конкурентен на бензин-газ, може би. Но тъй като изхождаме от нашият реал, можете ли да отречете дизеловата мъгла, на която ставаме свидетели ежедневно? Не е и случайна забраната за дизелови автомобили в някои европейски градове. Ама българина, ако има нещо което може да жертва с лека ръка, то това е здравето. Важен е плюсака и кефа на диота.

    Коментиран от #171

  • 167 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 168 хаха

    11 2 Отговор
    В Испания като отидеш да купуваш кола, в салона ти казват: ако правиш над 25 х.км годишно - взимаш дизел, иначе бензин. Тук Ганьо смята некви ремонти, дюзи, помпи, въртящ момент и какво ли не - Ганьо е професор. Ганьо купува коли с изчерпан ресурс, които не може да обслужва дори като хората, ..ама пуст имидж )))
  • 169 Знайко

    7 4 Отговор

    До коментар #162 от "1234":

    Първо дори и при сравнение на еднаква кубатура еднакъв брой цилиндри. На два турбо двигателя бензинов и дизелов. Дизеловият е с по-висок въртящ момент при по-ниски обороти.

    Второ, Формула 1 е бензинова да, но при 24 часовите състезания за издръжливаст. Например на Льо Ман има ДИЗЛЕМОВИ СЪСТЕЗАТЕЛНИ автомобили, от 2006 до 2011 година ДИЗЕЛИТЕ побеждават всички бензинови автомобили на трасето. 5 години поред, не е случайно това. След това започват да се състезават с хибридни автомобили. Във формула 1 се ползват бензинови двигатели поради 2 причини. 1. По-ниско тегло на бензиновите двигатели, но в ежедневието по-важен е разхода и не толкова това, че един дизел е 50-100 кг. по-тежък. 2. Бензиновият турбо двигател на формулата може да развие 14-15 хиляди обороти дори повече. Докато дизеловите двигатели границата на максималните им обороти е около 5000. По-високите обороти осигуряват по-висока мощност, съответно по-висока максимална скорост. Това е предимство на бензина Но високите обороти си имат недостатък и той е, че високооборотните 15 000 оборота бензинови двигатели след 1000-2000 км. се бракуват. Докато нискооборотният дизелов сстезатеен двигател може да издържи 100-1000 пъти повече. В ежедневието не си сменяш двигателя на колата всяка седмица нали. Искаш да го караш 5-10 години 100 -200 хил км. без ремонт нали така.
  • 170 Поназнайващ

    10 4 Отговор

    До коментар #62 от "Даймлер":

    Аз съм карал и 3-те масови - бензин, газ, дизел.
    Карал съм и ръчка и автоматик.
    Сега карам 3-ти поред дизел и отново се върнах на ръчни... За предимствата на автоматик - хвали го на жени.
  • 171 МЪГЛА

    5 11 Отговор

    До коментар #166 от "Бръм":

    Мъглата не е от дизелите, а от маслото на бензиновите. На тях се долива масло в двигателя. Дизелите масло не пипат. На всяка бензинка ѝ дават разход масло на 1000 км. от завода производител. А като минат 100 000 км?

    Коментиран от #175, #176, #195

  • 172 Moro

    7 5 Отговор

    До коментар #48 от "joro":

    Извода е, че дизела е за тежкотоварни автомобили, не за леки коли.
  • 173 Психo от Курило

    5 0 Отговор

    До коментар #113 от "Фжфжфж":

    Още един не карал кола на газ. Тороидална бутилка 650/220 влиза на мястото на 16 цолова гума и зависи от марката, но са около и над 60л.
  • 174 7ПРИЧИНИ

    3 5 Отговор
    Не съм съгласен с доводите.
    Истинските 7 причини трябва да са:
    1.Най-големия замърсител сред МПС
    2.Най-скъпо гориво В БГ (без ясна причина)
    3.КАЧЕСТВОТО НА ГОРИВОТО В БГ е ЗЛЕ
    4.Малки, но чести проблеми заради НЕКАЧЕСТВЕНО ГОРИВО В БГ
    5.Продават се предимно дизели за изхвърляне от европа
    6.Не може да се сложи газ с цел икономия И ПО-МАЛКО ЗАМЪРСЯВАНЕ
    7. Трудно палене зимата, поради НЕКАЧЕСТВЕНИ ГОРИВА

    Сега ми кажете ФАКТИ, наистина ли смятате, че вашите доводи са обективни?
    Дизел винаги ще се кара, защото се купуват по-евтино, по-хубави автомобили и има момент на икономия. Подръжката също е лесна, а шума е незначителен фактор.
    Освен това, всички товарни автомобили са дизелови, те обаче харчат 20+ на сто и се явяват най-големите замърсители.
    Като се налагат ЕКО мерки, нека са за всички.
  • 175 Бръм

    10 4 Отговор

    До коментар #171 от "МЪГЛА":

    Пълни глупости! Събуди се! Вземи излез на улицата и подишай малко, а ако понаблюдаваш за 2 минути трафика, ще видиш точно Дизел-мъглата! Много харесвам бързи дизелаци при рязко тръгване на светофар, едвам им се четат номерата, а за ускорението будят насмешка.
  • 176 Психo от Курило

    8 3 Отговор

    До коментар #171 от "МЪГЛА":

    Глупости , и дизелите горят масло, колкото и бензиновите + доста разбирачи дизелджии слагат в нафтата двутактово масло. Та, хич не пиши щуротии.
  • 177 Психo от Курило

    4 1 Отговор

    До коментар #159 от "гостът":

    Че моята е поставяна допълнително, тороидални бутилки се продават за почти всички размери резервни гуми.
  • 178 Бакшишо

    8 3 Отговор

    До коментар #148 от "Шофер":

    Сегашната кола е с оригинални гърнета, на 460 000км, купувана нова. На около 120 000 горе долу сменям изпарителя (български на БСМ цена около 50лв с отстъпка) рейката ми е Баракуда и е на 460 000. Разход на бензин 10-12 градско, разход на газ 10-12 градско. Карай коравия дизел и като сменяш съединител или демпферна шайба си спомни, че на Бакшишо съединителя е 300 лв с монтаж, а демпферни шайби нямам.

    Коментиран от #189

  • 179 Пфффф

    2 3 Отговор

    До коментар #101 от "Батко":

    Ми то същото правило важи и за бензин,ако вземеш "нов внос"!
  • 180 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 181 Ай стига ве

    4 3 Отговор
    Карам W211 /V6/224 /7G tronic за разбиращите е ясно за какво иде реч, закупих го чисто нов, сега съм на 340 000км до тук само масла и филтри, този дето е написал тази статия, е чувал за дизел само на пейката пред блока
  • 182 Един

    4 11 Отговор
    друг факт: нормално дизела работи около 2000 об/мин , а бензина около 3500! Което автоматично значи , че дизела има поне 1,5 - 1,7 пъти по-дълъг ресурс по пробег! (Колко често сте виждали бензинка на над 300хиляди км. ?) Честито на бензинаджиите!

    Коментиран от #184

  • 183 Милко Панов

    8 2 Отговор
    Коментара ми е за тези,които карат разбити мотори по на 20 и повече години. Хубавото на бензиновия двигател , че при проблем по пътя можеш да се прибереш и без 1-2 цилиндъра. Дизела мре на место.
  • 184 Бакшишо

    4 1 Отговор

    До коментар #182 от "Един":

    Всяка жълта кол в София . Мерси за честитото.
  • 185 Дънов

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Уауу":

    Защо Мерцедес и Тойота продължават да произвеждат дизелови автомобили от най-ново поколение,които са не само мощни ,но от най-висока еко категория!?
  • 186 ванко

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "ФЕН":

    Ха,че те такситата може и на газ да са ама тарифите им са все едно са на керосин....
  • 187 Христов

    3 3 Отговор
    От къде ги намирате тия "специалисти"? За България ли са тия изводи? За мен е по-изгодно да карам дизел. Живея в Германия. Пътувам много. Дизеловото гориво е по-евтино тук. Но данъците на дизела са по-високи. Ако караш повече от 20000 на година е е изгодно да си на дизел. А всички тези глупости за бавно загряване, шумен двигател и скъпи части се отнасят за таралясниците които се движат из България. Карам Ауди А6. Гледам да не става по-старо от три години. Качеството е перфектно. Купувам само консумативи.
  • 188 Дизелджия

    1 3 Отговор
    Огромни разходи имам да. Масло филтри и ангренаж.
  • 189 Лемеж

    2 7 Отговор

    До коментар #178 от "Бакшишо":

    А карай си дръгливата дачия и не ми обяснявай кое колко струва гащник.аз не искам да се возя в боклуци и не държа цял живот да живея като скот щото да ми е тънкян
  • 190 Валери Божинов

    3 1 Отговор

    До коментар #110 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Ти нали беше болен бе?каква газ каква Сърбия
  • 191 Peugeot HDI

    0 6 Отговор
    Карам 6 години 2.0 ХДИ. Като изключим идиотското окачване гори 4,5-5/100 извънградско и поддръжката си е съвсем нормална. Два пъти ми изтичал антифриза и е прегрявала. Ако беше станало на бензиновата еднолитрова сапунерка на Форд щяхме да търсим парчета от колектора в турбината. Толкова за новите бензинови малолитражки.
  • 192 Говедо

    2 2 Отговор
    Карам карбуратор на бензин и ми дреме на кра
  • 193 Бъркате

    3 0 Отговор
    Къде го видяхте този евтин двихател за обслужване
  • 194 1.9 тди

    2 6 Отговор
    Аз карам Дизел и въобще не загрява бавно обаче го обслужвам редовно даже и клапаните му сменях скоро ей така за спорта. На прегледа даде 0,16 замърсяване което било 4 категория обаче понеже бил на 20 години взех 1 нищо че са му малко емисийъе абе Българска работа

    Коментиран от #196

  • 195 В грешка си

    5 3 Отговор

    До коментар #171 от "МЪГЛА":

    Точно дизелите горят масло на определени километри и на дълъг път. От опит го казвам! А ти не драскай повече празни приказки,без да знаеш и без да си информиран,че ще ти се смеят и подиграват!
  • 196 Влад

    2 2 Отговор

    До коментар #194 от "1.9 тди":

    Абсолютно съм съгласен с теб колега! Защото също карам 1.9 тди на Фолксваген!
  • 197 трън

    5 1 Отговор

    До коментар #28 от "Бмв фен":

    Lexus RX450h извън града не мога да го сваля под 11-12л. Не Ви знам как карате, посоченият от мен разход за скорост 120-130км в час.

    Коментиран от #211

  • 198 Турбо Бензин

    8 3 Отговор

    До коментар #7 от "TDiPD":

    Ти се майтапиш пич. Карам го всяка седмица Русе Бяла. TDI тата даже с малолитражката дето е директна инжекция ги късам. Покарайте малко нови коли и после се изказвайте. Имал съм и нови дизели...не се разбират добре с българска нафта
  • 199 Иван Стоянов

    3 3 Отговор
    Само, остана да обясниш, защо след-като са толкоз проблемни тези дизелови двигатели, защо всички машини с много мото-часове са с дизелови двигатели (кораби, камиони, земеделски машини )?!?

    Коментиран от #207, #209

  • 200 Коко Н

    4 0 Отговор
    Управлявам фабричен "метан",зареждам "био" ,за да съм екологичен колкото електрическа.Не ме интересува колко харчи,но е между 5-7 кг. на 100км.Малко ми са 140 к.с.,за да поддържам 200,но и 180 ми стигат.
    На аутобана си опасен,ако караш бавно.
    Не вярвам да има по-добър вариант,но ги спират от производство.Автомобилът ми е на 169000 км.,с атмосферен двигател,ще го използвам ,колкото се може повече,въпреки че е ограничен от живота на бутилките.
  • 201 Георги

    4 1 Отговор

    До коментар #161 от "Знайко":

    Здравей, има 3 цилиндрови дизели. Фолксваген през далечната 2005 продаваха 1.4 ТДИ и го монтираха в Поло (дори и Фокс), както и при съответните малки градски коли при дъщерните си марки. По същество този двигател си е 1.9 ТДИ , но с 1 цилиндър по- малко съчетан с балансиращ вал за по - малко вибрации.
  • 202 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 203 Сашо Нафтов Дизелов

    1 4 Отговор
    Спрях да чета след дизела мирише и дрънка..... Карам инсигния и нито мирише нито дрънка,тази статия сигурно я е писал някой хондаджия
  • 204 Цвета Караянчева (ПКП)

    1 0 Отговор
    Дизел, бензин, газ мас.... оди пеш бе, аааа
  • 205 някой

    1 2 Отговор

    До коментар #77 от "Рейсър":

    Ауди печелят Лю Ман няколко пъти с дизелов агрегат ...
  • 206 Варна

    1 0 Отговор

    До коментар #155 от "БАРС":

    Всичко е вярно, но при нас не е спазено условието за чистота на горивото. Най-важният фактор за съвременните високооборотни дизели ! И след време почваш - дюзи, турбина, помпа (особено тия ГНП с Евро 5 - от кофти горивото всички става на стружки вътре и познай какво следва ?) Карал съм няколко години бензинов и дизелов редови шестаци - е с вибрациите на дизела, колкото и да е балансиран, така и не можах да свикна. Икономията ми е на второ място, а на първо - удоволствие от шофирането. А и като караш до 10к годишно - няма смисъл да купуваш чисто нов дизел.
  • 207 Варна

    2 0 Отговор

    До коментар #199 от "Иван Стоянов":

    Елементарно - не трябва да отговарят на Евро 4, 5, 6. Дизелът е много хубав двигател, но съвременните еко норми и електроника му разказаха играта. Отделно в България чистотата на горивото е под изискуемите норми.
  • 208 Моряка

    0 0 Отговор
    Автора на статията не познава задълбочено темата Автомобилните диз.двигатели претърпаха огромно развитие.Но едно по едно.Най голямото предимство е не икономичвостта,а големия въртящ момент- с около70% по голям при една и съща мощност.Изключително важно при изпреварване,особено при по стръмен път.Един безинов автомобил от примерно от 150 к.с .с турбонадув,осигурява въртящ моментоколо 220-230 н.м.,докато дизеловия,пак с турбина- около 320,а с би -турбинно пълнене-350 н.м.Мазда СХ-5,която карам,175 кс,- огромен за класа си въртящ момент от 420 нм.,би-турбинно пълнене,естествено.Удоволствие е да изпреварваш ТИР,особено по стръмен път.Докато натиснеш педала и го отпускаш.По принцип мотора по равно или по баири му е все едно.Второ- шума и вибрациите.Не се различава от бензиновия,просто не се чу
    ва.Защото японците са постигнали невероятно ниска степен на сгъстяване-14:1.Трето- екологичност- при тази степен на сгъстяване мотора е с Евро 6,и забележете,без катализатор.За цената на частите не знам,защото на 61000 км не съм сменял нищо,дори една лампичка не е изгоряла.Автоматика,6 степенен ,специално разработен за новите Мазди,няма аналог,работи плавно,като безстепенен,не се чувства превключването.

    Коментиран от #210

  • 209 Моряка

    0 0 Отговор

    До коментар #199 от "Иван Стоянов":

    За корабните,ще ни кажа-защото са нискооборотни,което значи значително по малко триене, а значи и износване.Но затова са много едрогабаритни и тежки,но на кораба от това не му пука.Освен това ниските обороти на корабния дизел-80-100,150 оборота/мин.,му осигуряват много по пълно и качественно изгаряне ,а оттам и висок КПД и икономичност.
  • 210 Моряка,продължение.

    0 0 Отговор

    До коментар #208 от "Моряка":

    Освен това,ниските обороти на дизела-1800÷2000,два три пъти по ниски от бензиновия(4÷6000),осигуряват много по малко триене,а от там и толкова пъти по малко износване.
  • 211 Моряка

    0 0 Отговор

    До коментар #197 от "трън":

    Не си му писал конските сили,за да сравняваме.Вероятно е много мощен.За удоволствието се заплаща.Перпетуум мобиле не може дъ се създаде,съгласно законите на термодинамиката.