ФАКТИ.БГ
  • дизелово гориво-
  • дизелов двигател-
  • дизелов автомобил

Седем причини да не купувате кола с дизелов двигател. И само един аргумент „ЗА“

Публикувана: 22 Септември, 2021 12:00
205 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 73460
Седем причини да не купувате кола с дизелов двигател. И само един аргумент „ЗА“ - 1
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.8 от 321 гласа.

Ценителите на дизеловите двигатели веднага ще изкарат аргументи за предимствата на техните автомобили, като най-важният от тях е ниския разход на гориво. Защо обаче, с всички предимства на дизеловия двигател, все повече купувачи избират автомобили с бензинови двигатели? Отговорът е прост: дизеловите двигатели имат недостатъци, които отричат ​​почти всичките им предимства. Ето и някои от тях.

1. Дизелите са капризни към качеството на горивото

Бензинът по всяко време е бензин. Но дизеловото гориво е ясно разделено на зимно и лятно. Когато застудее лятното дизелово гориво се превръща във вещество, наподобяващо консистенция на заквасена сметана. И горивния филтър се запушва. А това се случва често в началото на зимата, когато много бензиностанции, под прикритието на зимно дизелово гориво, все още продават на клиентите лятно. Като цяло дизеловите агрегати са изключително чувствителни към качеството на горивото. И место зареждането с лошо дизелово гориво води до скъпи ремонти.

2. Автомобилите и поддръжката са по-скъпи

В автокъщите дизеловата версия на даден автомобил почти винаги е по -скъпа от подобна бензинова. Разликата може да варира, но в болшинството случаи дизелът е по-скъп. И въпреки факта, че дизеловият автомобил е по -икономичен от бензиновия, такава разлика се изплаща доста дълго време - понякога, ако се пътува малко, дори не с първия собственик. Освен това поддръжката обикновено трябва да се извършва по-често (около веднъж на всеки 10 000 км) и струва почти два пъти по-скъпа.

3. Икономията от гориво често не покрива разходите

Погледнете цените на повечето бензиностанции - дизеловото гориво от висок клас е значително по-скъпо от A-95, а за дизелите именно то е препоръчително, докато бензиновите алтернативи могат без проблем да наливат от най-масовия бензин. Освен това цената на стандартното дизелово гориво отдавна е еднаква с цената на A-95.

Няма да е възможно да се спестят пари при зареждане с гориво: предишното ценово предимство на дизеловия двигател потъна в забрава. И ако вземем предвид, че дизеловият двигател е 25-30 % по -икономичен от бензиновия автомобил, не е трудно да се изчисли ползата от нафтата. И да се прецени кога тези спестявания ще покрият поне разликата в цените между дизелов и бензинов автомобил.

4. Първоначално в салона е по-студено

Дизеловият двигател има висока ефективност. По време на изгарянето на горивото в цилиндрите се отделя малко топлинна енергия, така че двигателят не се загрява добре. Той се нагрява до оптималната температура само на пътя, когато натоварването е по-голямо. Следователно в кабината през зимата става топло малко по-бавно, отколкото при автомобилите с бензинови двигатели.

5. Не се допускат навсякъде

"Зелените" обявиха дизеловите двигатели за един от основните врагове на цивилизацията. Следователно в някои градове на Европа вече са се появили зони, където дизелите просто са забранени. Любителите на автопътуванията трябва да имат това предвид. Между другото, тази тенденция, рано или късно ще се появи и у нас.

6. Двигателят е шумен

Причината за шума е високото налягане в цилиндрите. Освен това дизелът все още мирише и "дрънка", докато загрява - съседите безпогрешно ще ви разпознаят по звука и миризмата.

7. Скъпи ремонти и резервни части

Повредите при дизела излизат по-скъпо. Повреда на горивната помпа на масов дизелов автомобил например излиза около 60% по-съпо от сходна повреда на аналогична бензинова кола. В допълнение трябва да кажем, че сложността на дизайна на дизеловите мотори изисква висока квалификация от механика, а услугите на такива специалисти обикновено не са евтини.

Акумулаторната акумулаторна батерия на дизелов двигател винаги е по-голяма от тази на бензиновия. Високото съотношение на компресия изисква увеличени усилия за завъртане на коляновия вал - следователно дизеловият двигател се нуждае от батерия с повишен ток - тоест и акумулаторът е по-скъп.

Кой има нужда от дизел?

Ясно е, че основното предимство на дизела е икономията на гориво. Трябва обаче да си направите една елементарна сметка. Ако средният ви годишен пробег с автомобил е в рамките на 10 000 километра, то тогава нямате никаква изгода да карате дизелова кола. Ако "навъртате" над 20 и повече хиляди километра годишно, то чак тогава можете да се замислите за дизелов вариант.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.8 от 321 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Девиз
1 Отговор
Плюят ли нещо - грабвай, хвалят ли нещо бягай!

Коментиран от #63


Оценка:
-141 +741

🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️
2 Отговор
Тия май не са чували за 1.9 TDI......
Или за дизела на W 124, или за японските дизели ...

Коментиран от #22, #83, #153


Оценка:
-130 +596

миролюб бенатов
3 Отговор
Ама нафта винаги изпада от някъде.

Оценка:
-67 +370

4
Този коментар е премахнат от модератор.
Мислещ
5 Отговор
Не съм фен на дизела, но има някои грешки - двигателят е по-шумен само на място и при ниска скорост, но поради по-ниските обороти, всъщност е по-безшумен при ускорение и по-високи скорости.

Предимството, което сте посочили, от друга страна, е доста съмнително, но пък сте пропуснали основното предимство - добър вървеж при натоварване, баири и в града, преди да си качил обороти.

Оценка:
-49 +469

Зависи много
6 Отговор
Кой каква кола търси, от каква има нужда, за какви цели ши я използва, голям пробег ли ще навърти. И бензина, и дизела и електрическите имат своите предимства и недостатъци

Коментиран от #8


Оценка:
-7 +385

TDiPD
7 Отговор
Който не е карал пътя Русе-Бяла, той не си е взел TDi...

Коментиран от #38, #198


Оценка:
-98 +103

Прав си
8 Отговор

До коментар #6 от "Зависи много":


По принцип е доказано, че извънградско дизела е по добър. Бензина и на ток са по скоро градски и около града. Най хубавата кола е новата кола!

Коментиран от #13, #15, #35, #39, #41, #104


Оценка:
-31 +329

Анонимен
9 Отговор
Повечето аргументи са неверни

Оценка:
-77 +284

Иван Грозни
10 Отговор
Дизел само за огромни машини и кораби. Леки автомобили - електричество и бензин.

Коментиран от #116


Оценка:
-305 +166

11
Този коментар е премахнат от модератор.
111111
12 Отговор
Не е много сигурно, че модерните бензинови двигатели са по ефтини за обслужване.

Оценка:
-56 +370

////
13 Отговор

До коментар #8 от "Прав си":


И аз мисля така. Ако се кара основно градско бензин, хибрид или електричка. За извън градско дизел или бензин, но също турбиниран.

Коментиран от #34


Оценка:
-23 +123

jap
14 Отговор
Aко питате играчите с чипирани Е60 чиито сажди цапат асфалта ще ви кажат-от дизело по убаво нема.

Оценка:
-36 +190

Display
15 Отговор

До коментар #8 от "Прав си":


Неееее, най хубавата е служебната......

Оценка:
-9 +199

ФЕН
16 Отговор
И като сложиш ГАЗ ....дизела улита в небитието по икономия...просто ФАКТ ! Затаите си въпроси защо такситата НЕ са на дизел ....нали статията от 20000км/г. е изгодно ...ама друг път ,ерата на дизела замина!

Коментиран от #186, #202


Оценка:
-174 +210

Баят Селю
17 Отговор
Дизел до живот, най вече щото си краднем гориво.

Оценка:
-75 +113

Вито Андолини
18 Отговор
Автора се опитва да счупи тъпометъра. Не съм предполагал, че 20-30 лева разлика в цената на акумулатора може да откаже някой от покупката на автомобил. Имам и бензин и дизел. Бензина е с ГИ, което го прави много по-икономичен от дизела. Недостатъците на дизела е скъпата поддръжка. Дюзи, съединител, ГНП... Високо тегло на двигателя. Това са недостатъци. Иначе тягата при ниски обороти е предимство. Цената на дизелите отдавна е много под тази на бензиновите (втора ръка), защото запада започна да изхвърля нафтовите кадилници и предлагането им на вторичния пазар е в излишък. Аз не бих повторил покупката на дизел отново. Нека има повече за безмозъчните скъсаняци и мангасарите.

Оценка:
-160 +187

Ввв
19 Отговор
Дизелът е перфектен,просто не търпи компромис с качество на горивото и обслужване!!!

Оценка:
-43 +200

Баровец
20 Отговор
Махнал съм всекакви катализатори, филтри, сега пуши и смърди, ама мадамите се заглеждат и скачат вътре.

Коментиран от #24


Оценка:
-128 +41

21
Този коментар е премахнат от модератор.
PlimP
22 Отговор

До коментар #2 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":


така е, но знаеш за кои дизелаци пишат :), новите са с далеч по-голямо КПД от старите, но и са далеч по-големи боклуци, баща ми още има едно 405 1.9тд, всички съвременни талиги с мощност около 90кс. ги правя за смях, частите са на смешни цени(дори оригиналните), няма чупене, все пак не е нормано да мъкнеш на кайш към моргата W210 без кормилна рейка

Коментиран от #29


Оценка:
-16 +63

23
Този коментар е премахнат от модератор.
24
Този коментар е премахнат от модератор.
25
Този коментар е премахнат от модератор.
26
Този коментар е премахнат от модератор.
DrivingPleasure
27 Отговор
Куп глупости... всъщност основния недостатък на дизела е, че не обича кратките студени стартове заради ДПФа. Поддръжката му не е много по-различна от бензин.

Оценка:
-30 +176

Бмв фен
28 Отговор
3 литров майлд хибрид 2021 година - 4.2л/100км. Мощност 296 коня сумарно. Чао!

Коментиран от #197


Оценка:
-95 +30

Уауу
29 Отговор

До коментар #22 от "PlimP":


Моля да се изказват хора, коитонуправляват модерни и нови автомобили, а не таратайки тип щайга с крачно управление от Флинстоун. Кой кого гони и тн не е вече модерно. Дебил! Гони се с кой си искаш, но винаги ще си бвден скапанякк!

Коментиран от #185


Оценка:
-71 +37

Димов
30 Отговор
Ако ще гледаме икономия, екология и достъпна технология, защо не караме на етанол, като цяла Бразилия?

Коментиран от #105


Оценка:
-12 +66

Диза пауааа
31 Отговор
Повечето от причините отдавна не са верни. Да не говорим, че някои дори ги повтарят по няколко пъти.
И в крайна сметка - ако караш повече, пак дизелът е добър избор. А бензин на газ - още по-добър. Та ... пишем колкото да не заспим. Няма лошо, но не е вярно просто.

Оценка:
-16 +98

Случаен
32 Отговор
Първоначално искам да отбележа, че не съм фен на дизелите, но повечето минуси са глупости. 1. Старите дизели и на преработено олио работят, а със стар или разреден бензин колите няма да коментирам, как работят и палят.2 Спорно, колко са по-скъпи, при положение, че основното оскъпяване е турбото и периферията му, повечето нови бензини също са с турбо и бензиновите агрегати имат по-кратък живот, а 2ра ръка са по-евтини от еквивалентен бензин 4. Пълна глупост. 6. Дизел на 140км/ч. 3000 оборота е по-тих от 4600 на бензин. 7. Си е доста спорен въпрос.

Коментиран от #56


Оценка:
-18 +132

33
Този коментар е премахнат от модератор.
Хаха
34 Отговор

До коментар #13 от "////":


Кога па прокарахте всички електрички, че и мнения изказвате. Факт е, че с българската нафта даже и новите дизели стават дъргели, ако има от къде да сипвате немски горива, тогава дизел....хората се отървават от дизелите по западния свят.

Оценка:
-18 +57

Некой си
35 Отговор

До коментар #8 от "Прав си":


Не си съвсем прав. Най хубавия автомобил е служебния!!!!!

Оценка:
-10 +27

Йонко Евреина
36 Отговор
От 45 г карам коли. От 1976г до 2000г две лади петици, от 2000г до 2004г Кадет на газ и от 2004г до 2009г Форд Орион 1,8 дизел и от 2009г досега две ПЕЖО308 от нови дизел. Много съм доволен от дизела. Прегледът горе забравя най-важното: дизеловият мотор като запали, няма гаснене.

Оценка:
-27 +102

Калоян
37 Отговор
Много добре написана статия но много ги боли дизелджиите

Оценка:
-105 +61

Борис Бойков :)
38 Отговор

До коментар #7 от "TDiPD":


Зимата ли :))) :)))

Оценка:
-13 +21

Борис Бойков :)
39 Отговор

До коментар #8 от "Прав си":


Най-хубавата кола е....... Продадена, ;) след това, служебната :))) :)))

Оценка:
-9 +32

Удавената Риба
40 Отговор
За да се ориентираме , трябва да знаем какво кара БАТ БОЙКО ! Той е нашата пътеводна звезда и пример за подражание !

Оценка:
-23 +48

Ефъл
41 Отговор

До коментар #8 от "Прав си":


Най-хубавата кола е служебната, новата е на второ място!

Оценка:
-8 +40

ВАЖНОТО Е ДА ПУШИ И ДИМИ
42 Отговор
ДВИГАТЕЛИ ЗА ТАНКОВЕ, КОМБАЙНИ И РИБАРСКИ ГЕМИИ.
:)))
НЕ СЪМ ВИДЯЛ, АМЕРИКАНСКИ, РУСКИ ИЛИ КИТАЙСКИ ПРЕЗИДЕНТ В...... ДИЗЕЛАК

Оценка:
-56 +44

Гост
43 Отговор
Всички пишат за бензин с газ. Я ми кажете на коя нова кола може да се сложи газова уредба? Престанете да пишете за старите Ви курници.

Коментиран от #57, #98, #149


Оценка:
-44 +97

Риналдю
44 Отговор
Дизелът има и други предимства-висок въртящ момент от ниски обороти,което го прави подходящ за градско каране.Освен това е по-подходящ за офроуд и за теглене на ремаркета и каравани.Но на мен лично не ми харесва звука,дори и на най-рафинираните дизели.

Коментиран от #58


Оценка:
-11 +58

някой си
45 Отговор
Не е посочено първото ! Преобладаващата част от притежателите на ТЕЗИ АВТОМОБИЛИ СИ НЯМАТ ПОНЯТИЕ ОТ ТЯХ. САМО ЗНАЯТ ЧЕ СА МАЛКО ПО-ИКОНОМИЧНИ !

Оценка:
-28 +51

Иванов
46 Отговор
Тази статия ако беше публикувана преди 10-15 год. щеше да изглежда малко по-реалистична.Ама новите бензинови мотори са наблъскани с всевъзможни "еко" глупости като при дизела. През 2021 нито една от 7те точки не е вярна.

Оценка:
-14 +92

Гочо
47 Отговор
Имал съм бензинова,но вече 20 год.карам дизел,и не мисля да го сменям...

Оценка:
-28 +88

joro
48 Отговор
За информация на тъпаците няма професионална машина с друг освен дизелов двигател.Кораби,кранове ,багери,. камиони ,автобуси и тн. Изводите са ваши.

Коментиран от #137, #172


Оценка:
-26 +104

only disel
49 Отговор
Бях чувал за платени статии ,но не бях чел . Такива глупости ли се пишат ?

Оценка:
-17 +86

Гената
50 Отговор
Не е зле тези които плюят по дизела първо да се ограмотят. В този ред на мисли и така наречените зелени да се замислят дали миришещият горивото дизелов двигател цапа повече, или бензиновата масларка..

Оценка:
-33 +82

ааа
51 Отговор
Кой контролира качеството на горивото в България? По точно защо не се контролира?

Оценка:
-3 +90

Иванов
52 Отговор
Отдавна не съм чел нещо по-свястно!Всичко е 100% истина.

Коментиран от #70


Оценка:
-113 +40

ааа
53 Отговор
Дизеловия двигател е бавноходен, с високо КПД, надежден поради качеството на изработка оттам и по икономичен. ЕС и УС сменят технологията дизел с бензин, хибирид и т.н. с цел да се генерира повече приходи от двигателите с малък обем или с цел смяна на автомобила и покриване на уж новите еко стандарти. С една дума политика и пари.

Оценка:
-10 +118

ббб
54 Отговор
Статията е ЖИВА ПРОПАГАНДА.

Оценка:
-19 +75

TSLA®
55 Отговор
Твърдите частици от дизела са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта. Следва посещение при онколог, пулмолог, кардиолог и пр.
Народа обаче невеж, цепи стотинката и се намята на бракуваните печки от Запад, които се изпразват с автовози насам. По данни от КАТ над 1.7 млн. регистрирани дизелови громолници. Серни, азотни окиси, сажди... оно е СМРАД, момчее!

Коментиран от #59, #122


Оценка:
-69 +80

бай онзи
56 Отговор

До коментар #32 от "Случаен":


байно май не си карал голям бензин :) 2.8 V6 бенз на 140/3000 оборота в купето се чува едно голямо НИЩО :) Както и при други скорости за разлика от тракалниците

Коментиран от #117, #127, #135


Оценка:
-30 +61

Психо от Курило
57 Отговор

До коментар #43 от "Гост":


Ами VW grup имат 1,6 110к.с на газ и е директно впръскване. Слагат го на доста коли. Киа имат доста модели чисто нови само на газ. Опел имат, Рено слагат в Дачия, това са все чисто нови автомобили на LPG, не на метан, а сигурно пропускам някои. Ако сложим и тези с фабричен метан ще станат доста.

Коментиран от #159


Оценка:
-13 +47

Психо от Курило
58 Отговор

До коментар #44 от "Риналдю":


За градско въртящ момент са какво ти е? Отделно карането студен на кратки разстояния убива филтъра за твърди частици.

Оценка:
-11 +35

Психо от Курило
59 Отговор

До коментар #55 от "TSLA®":


Прав си , ама гледат в "туба" Има ли саждииии и се филмират здраво. 1,9 надут над 200 коня си е класика сред малограмотните.

Коментиран от #65


Оценка:
-15 +38

Тираджия
60 Отговор
Дори и на ток не е толкова ефтино когато караш тир

Оценка:
-5 +33

Жоро Гинков
61 Отговор
Има няколко истини. Който кара нова кола, на стара не се е върнал. Който кара дизел, на бензин не се е върнал. Който кара автоматик, на ръчка не се е върнал. Всичко друго ми напомня за киселото грозде.

Коментиран от #79


Оценка:
-35 +115

Даймлер
62 Отговор
Поддържан дизел може да изкара 1 млн км, а бензиновия ще умре след 300к. Говоря за бутала, сегменти, валове. Ако мислите, че дизела е шумен,качете се в едно Ауди А6 или А8 TDI, или в една S класа diesel да видим шумни ли са. И как така всички камиони са дизел, след като е толкова зле дизела????

Коментиран от #120, #170


Оценка:
-28 +79

дааа
63 Отговор

До коментар #1 от "Девиз":


2030 г. наближава, тогава ще има същите минуси и за бензина спрямо електричките. Простолюдието трябва да се обработва постепенно!

Оценка:
-7 +82

се тая
64 Отговор
тия аргументи май ги е писал некой дето е карал москвич

Коментиран от #123


Оценка:
-19 +35

TVU
65 Отговор

До коментар #59 от "Психо от Курило":


Мирише малко на мухъл от "коментарите" ти. Но няма нищо, ти явно си се харесваш и така...

Коментиран от #85


Оценка:
-10 +14

Бай Иван
66 Отговор
А ако на бенца му туриш газ...дизела отива много назад като "икономия".

Коментиран от #95


Оценка:
-16 +25

Б. М.
67 Отговор
Аз на кого да вярвам? На себе си, или на статията? Карам Пежо Партнер, купена нова 2018. Дизел 1,6 120 коня. Сега е на 60 хиляди. Среден разход 5,2 литра. И ОБСЛУЖВАНЕ НА 25 000 КИЛОМЕТРА!!!!! На прегледа август, всички показатели за вредни емисии СА 0,0 . Е?

Оценка:
-23 +58

Бай Генчо
68 Отговор
А бе ора бендзинджии,вие да не карате ЗиЛ джоган де лапа 60/100 км бензин,че толкова сте намерили кусура на Ото Дизел....
Ай да палим и да заминавам..

Коментиран от #152


Оценка:
-12 +30

Коко
69 Отговор
Който е писал статията е техн.неграмотен !!!
Явно не познава дизела от последните 10г.
Основната причина да плюят дизела идва от петролопроизводителите. Намаля потреблението на бензин и са на загуба от него. Връщат го за преработка постоянно.. Хибрида бил икономичен ама друг път.

Оценка:
-20 +48

Един
70 Отговор

До коментар #52 от "Иванов":


Амиот15годиникарамдизели,спестилсъмза600000 поне28000лв,азаремонтииобслужванеобщооколо10000лв

Оценка:
-17 +14

Бумеранг
71 Отговор
Едно тъпо уточнение!!!
Бензина след месец престой в резервоара става на странна течност, която разяжда всичко живо. Има и момент, в който дори бензиновата помпа залепва! Две години го ядох заради тъпата газ, докато разбера, че на всеки 20 дни трябва свеж бензин! Накрая махнах колата и на следващата не сложих газ! После цената стана 2.60 и полудях! Сложих газ и след 3 години всичко се скапа! Продадох я! Купих си френски дизел и му скъсах шортите! Продадох го на 300к без да мръдне! Сега съм с чисто ново Пежо дизел и ще видим за напред! Безаварийно на всички!

Коментиран от #88, #107, #115


Оценка:
-16 +85

1122
72 Отговор
От 2,3,4,7 и последното умозаключение са пълни глупости,а 5 това не зависи от автомобила,а от властите,а 1 понякога да вярно е!За 4,ти като влезеш в бензинова кола ,да не би да ти е топло когато колата е стояла цяла нощ на студа,и ако няма печка която да си пуснал през прозореца и да ти стопли купето.....то и при дизела може така да е по топло.Тази статия е само чесане на езика за някоя пара по вече към заплатата.

Оценка:
-13 +39

Българин
73 Отговор
Една стара мъдрост гласи : " От дизел бегачка а от бензин косачка . " :)))))

Коментиран от #78, #90


Оценка:
-31 +35

А бе експерте,
74 Отговор
да беше чел още малко и щеше да стигнеш до извода, че дизеловият двигател има по дълъг живот и по малко дефекти дава !

Коментиран от #84


Оценка:
-12 +57

Дизеловия
75 Отговор
двигател е моликану джукел!

Оценка:
-5 +5

До 36
76 Отговор
Демек до сега, не си се качвал на кола

Оценка:
-5 +5

Рейсър
77 Отговор
ДИЗЕЛ БЕГАЧКА НЕМА!!!!!!!!!!!!!!

Коментиран от #205


Оценка:
-34 +20

Киро от Расово
78 Отговор

До коментар #73 от "Българин":


Ама язе трактор на бензин още не съм видел.

Оценка:
-3 +39

Притежател
79 Отговор

До коментар #61 от "Жоро Гинков":


Така е, ама си разменил местата на дизела с бензина.

Оценка:
-10 +11

Дори
80 Отговор
и Вин Дизел не кара дизел!

Коментиран от #94


Оценка:
-14 +31

седеф
81 Отговор
електриките не могат да стигнат икономията на дизела,,,не вървят бензините и електричките и се чудят как да надъхат хората----крият водородните разработки защото са най ефективни ............

Коментиран от #138, #141


Оценка:
-4 +32

ПКП
82 Отговор
ДИЗЕЛА Е БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ЗА КРАДЦИТЕ !

Оценка:
-1 +21

Разбирач
83 Отговор

До коментар #2 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":


Японските дизели савърхът,за разлика от германските таралясници!! Ясно??

Оценка:
-21 +23

Дедо Киро
84 Отговор

До коментар #74 от "А бе експерте,":


Карам " Нисан-Алмера"- Тино" вече 21 години!! НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ с двигателя! На 390 000 км съм! Схващате ли бе тикви??

Оценка:
-17 +25

Психо от Курило
85 Отговор

До коментар #65 от "TVU":


То няма лошо, но ако стане нашата малка родина законова държава, демек да се спрат рушветите, това което уж всички искаме и за което уж се борим, още на същия ден твоя дизелов таралясник с брезнишки или монтански тунинг , отива в Надин.

Оценка:
-20 +20

Адддддддддд
86 Отговор
Аз карам дизел 1.9 TDİ 101кс. Неми трябва чип неми трябва нищо разход на гориво извън населено място е 5.0 л. А в населено място е 8.5 л. С години я карам пассат вариант B 5.5 2005 г. Година един път я съм имал някакъв малък ремонт я не. Обслужването си правя най редовно проблеми несъм имал до сега. Вярно е че някои части са малко по скъпички но и зависи от колата каква кола караш. И много заваси от магарето зад волана как кара

Оценка:
-5 +39

ттт
87 Отговор
Т. 2, т. 3 и т. 7 не са ли едно и също? Относно затоплянето - аз съм с климатроник, докато я изкарам от гаража, започва да духа топло. Добре поддържан дизел вече не е по-шумен от бензин. Съгласен съм - неподдържан дизел пуши колкото ТЕЦ. Такива коли трябва да се спират, а не заради тях да се обвиняват всички дизелови.

Оценка:
-9 +40

Бакшишо
88 Отговор

До коментар #71 от "Бумеранг":


Тия ги разправяй на децата в градинката. Карам коли само на газ, имам 2 милиона минати, ти ще ми пишеш за скапан мотор от газта, ГЛУ ПОС ТИ!!!Карай си колата , но не си измисляй, може някой вър то глав да ти повЕрва.

Коментиран от #148


Оценка:
-19 +35

Един
89 Отговор
Кой казва че бензина няма тяга на ниски обороти. Този който не е карал голям бензинов атмосферен мотор.Това е. Да пробвате и да пишете.

Коментиран от #92


Оценка:
-14 +32

ГРАД КОЗЛОДУЙ
90 Отговор

До коментар #73 от "Българин":


Дизел бегачка нема!!!!!

Коментиран от #108


Оценка:
-30 +13

Любител на дизела
91 Отговор
Карах и на бензин, и на газ. Сега съм на дизел и никой не може да ме върне обратно. Карам с най ефтината нафта..... НО.... винаги слагам добавка....ВИНАГИ. И така вече 6 години спокойствие... 100 000 км. Двигател 2.0 CRDI 140 к.с. на 250 000 км.

Оценка:
-10 +30

Дсса
92 Отговор

До коментар #89 от "Един":


Кола произвеждан в момента модел с такъв двигател знаеш ли?

Оценка:
-4 +6

ттт
93 Отговор
В БГ автопарка е предимно втора ръка. Нека не сравняваме тукашните коли. Продавсните от автооказиони бензинови коли са обикновено на по 250000 км, дизеловите на по 750000 км. Да ги сравним със 750000 километрова бензинова! А това, че хората в БГ са принудени да купуват таралясници, не е вина на дизела.

Оценка:
-5 +28

Вин Дизел
94 Отговор

До коментар #80 от "Дори":


Дизел само дънки

Оценка:
-22 +19

Дсса
95 Отговор

До коментар #66 от "Бай Иван":


Кусури на газа: губиш място в багажника. Не те пускат в подземни паркинги. Или предлагаш да лъжем? Често зареждаш. Тръгни примерно за Прага, на газ ще загубиш поне два часа от спиране за зареждане. Разходът на газ също както на бензин в задръствания става драматичен. А в Европа са често явление. Ако

Коментиран от #110, #114


Оценка:
-6 +27

Бай Х.й
96 Отговор
Дизел комън рейл турбо Рено/Нисан е най-добрият и нищо от написаното не е вярно !!!
Статията със сигурност се отнася за съветските дизели Краз и Маз от 20 век !

Оценка:
-18 +32

Олио
97 Отговор
Дъртите дизеляци чаткат и на олио.

Вярно, като караш зад такъв направо ти се прияжда цаца с картофки. Ама ако по някаква причина ни резнат вноса на горива, бензинките стават паметници.

Оценка:
-10 +21

Бръм
98 Отговор

До коментар #43 от "Гост":


Дачия Дъстър! Бензин-газ отдааавна задмина дизела по икономичност! Ама дали ще си го признаете е друга тема. У нас се карат повечко дизели в момента а/ защото са по-евтини за покупка....б/ покупка на истински джип...... в/ товарен превоз....... с/няма друга основателна причина

Оценка:
-14 +14

Анонимен
99 Отговор
Статията е ясно че писана за преди около 20г. Новите бензинови са също капризни и достатъчно на брой филтри. По скъпата поддръжка на дизела е спорна. Моя дпф се чисти дори и на място, дори при изключено запалване, модела е 20та година. Съответно няма значение градското в случая. Относно газта, не е опция, когато си ползваш багажника постоянно

Оценка:
-9 +26

Германеца
100 Отговор
Аз карам над 90 % от пробега си на магистрала на 6 та скорост 100-140 км/ч . Искам някой да ме убеди че ми трябва бензин. Градското ми е да си напазарувам веднъж в седмицата с кола (останалото пеш или с колело).
Кола се взима не каквато ти харесва, ами каквато ти трябва. Ако ти трябва Миниван бензинов за града, няма да си вземеш рено клио дизел щото ти харесва примерно.

Оценка:
-4 +38

Батко
101 Отговор
Нов дизел - да . Вземеш ли го " нов внос " , след извесно време ти изтръпват и ноктите на краката от плащане :). Няма значение фирмата , модела и буквите след кубатурата.

Коментиран от #179


Оценка:
-7 +21

Мдаа
102 Отговор
Безобразни глупости.

Оценка:
-5 +15

Коментар
103 Отговор
Чета за плюсовете на дизела в коментарите и почвам да се навивам за такава кола. И сега се сещам, че зад доста от тях пускам умишлено по-голяма дистанция, иначе е смрад страшна. Като нафтовите печки едно време. Много топли и е евтино, ама смърди яко.

Оценка:
-21 +18

Реалист
104 Отговор

До коментар #8 от "Прав си":


Бъркаш служебната !!!

Оценка:
-5 +4

12123
105 Отговор

До коментар #30 от "Димов":


Етанола ние си го пием

Оценка:
-0 +21

106
Този коментар е премахнат от модератор.
Иван
107 Отговор

До коментар #71 от "Бумеранг":


Изглежда и сам не си вярваш на глупостите които си написал!

Оценка:
-3 +5

Четете
108 Отговор

До коментар #90 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":


Я проверете с какви двигатели са колите, които печелят сериите Льо Ман.

Оценка:
-7 +11

ТТТ
109 Отговор
Язе като по-прост пък си зех от магазина едно ново сувче , че даже и с поръчка с много екстри и а познайте - с гоуем дизелак под капака. Оди кат змей. Возим си семейството с него основно междуградско. Имам си и една малка бензинова да си се возя из града. Отдавна ми е писнало от акъли за дизелови печки, лакоми бензинки и самоходни миксери. ВСЕИ ДА КАРА КАКВОТО МУ Е КЕФ. Каквото му е по джоба и много важно е да може да си я поддържа правилно и без икономия. Другото е суета и/или гъзария с вакуум между ушите.

Оценка:
-5 +41

ГРАД КОЗЛОДУЙ
110 Отговор

До коментар #95 от "Дсса":


Моята бутилка е на мястото на резервната гума и без това много от новите нямат резервна гума. Това с мястото отпада. Бутилката ми е 60л зареждам и 52 + резервоар 45л при здраво натискане минавам общо към 1000км. В Сърбия има газ, в Австрия има газ , в Германия има газ, за Италия и Холандия си знаеш има газ. А това за разхода на газ и на бензин в задръствания показва , че НИКОГА не си карал кола на газ.

Коментиран от #113, #136, #180, #190


Оценка:
-17 +20

в ямата сме
111 Отговор
Общи приказки. Пореден неспецииалист си чеше езика!
За 43 години с 18 коли съм минал около 1,3 млн.км. На газ съм зареждал за 0,19 лв на литър, на дизел съм стигал до 1.5 евро на литър. Няма,и няма да има универсално решение. В момента в който мръднат акцизи и разни такси /като ежегодните 300 лв на бай Тошо за газова уредба /всичко се променя.

Оценка:
-1 +20

ПЛАТЕЖОСПОСОБЕН
112 Отговор
Дизел кара този, който може да си го позволи. А аз съм на дизел. НОВ.

Оценка:
-8 +19

Фжфжфж
113 Отговор

До коментар #110 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":


Ти май нямаш представа за размера на 60 литрова торообразна бутилка. Там където казваш, ще я сложиш само на автомобил с 24 цолови гуми.

Коментиран от #150, #173


Оценка:
-11 +16

Йо Несбьо
114 Отговор

До коментар #95 от "Дсса":


Имах БМВ е46 течна фаза и го карах в Чехия и Германия. Отлично направено, перфектна работа на газовата уредба. Можеш да се информираш предварително по Интернет откъде да заредиш газ и така да си планираш маршрута. Би могъл да шофираш и десетина километра на бензин примерно. Няма да ти одере кожата. Аз обаче предпочитам колата само като служебна - на името на фирмата и употреба възможно най-рационално - планирани покупки, маршрути, зареждания. За останалото има градски транспорт, самолети, влакове и автобуси. Вярно е, че е по-приятно да се натоварите в едно Ауди кю7 и да дадете 800 лв за гориво, вместо да хванете самолета с билети на промоция за общо 200 лв, кефът няма цена. Но и парите са си ваши!

Оценка:
-8 +13

проста
115 Отговор

До коментар #71 от "Бумеранг":


Ф 1 да карат дизел

Оценка:
-6 +12

Гошо
116 Отговор

До коментар #10 от "Иван Грозни":


Нещо за електрическите много да се съмнявам Тепърва ще има подобрения в цените на зареждането и акцизите и един господ знае какви еко такси ще бутнат на акумулаторите

Оценка:
-2 +13

Американска Тойота Камри
117 Отговор

До коментар #56 от "бай онзи":


Моят двигател 2.4 бензин автоматик 5 скорости на 140 км. 5 скорост е 2600 оборота. Имам и видео.

Оценка:
-7 +9

118
Този коментар е премахнат от модератор.
Грух
119 Отговор
Ами за дизела какво.. Само дето руските танкове през войната бяха дизелови, а немските бензинови. Толкоз за дизела.

Оценка:
-4 +10

Ицо
120 Отговор

До коментар #62 от "Даймлер":


Аз не съм много компетентен по темата, но все пак ще си позволя кратък коментар. Камионите са дизелови заради високия въртящ момент. Чувал съм, че в САЩ камионите са бензинови, но там със сигурност кубатурата е по-голяма. Но пък у нас има вече доста камиони и автобуси, които се движат с метан. Така че не си прав, че всички камиони се движат с дизел.

Оценка:
-4 +14

Порно
121 Отговор
Единственото вярно е , че зимата трудно загрява , но с климатик на макс нещата се оправят. Вярно е и че на доста места ги забраняват , но това се дължи на гретенясалити идиоти. У нас едва ли някой ще се осмели в близките 20 години.

Оценка:
-3 +17

Hans
122 Отговор

До коментар #55 от "TSLA®":


От друга страна от бензиновите маслояди излизат цветенца и балеринки от комино.....

Оценка:
-4 +19

Бай Стою касапина
123 Отговор

До коментар #64 от "се тая":


Карал съм Алеко с дизелов двигател "Перкинс" модел 4108.Правих си го по трудово обучение. Бях го обезшумил така,че мъркаше като коте.

Оценка:
-5 +7

НАБЛЮДАТЕЛ
124 Отговор
Ами защо не кажете, че дизел гориво навсякъде можеш да купиш на чернои не се възпламенява,... това малко ли е

Оценка:
-3 +14

Лошият
125 Отговор
Ако зависеше от мен веднага ще ги спра тия отровни смъдоляци!
И 5мин. да издържа ако пред мен кара дизел!
По добре си купите нещо на кюмюр.

Оценка:
-21 +13

Мдаа
126 Отговор
Кой бизнес деяни на бензин ,газ или,ток? Освен бакшишите
В града не се задължително да се кара кола....

Оценка:
-3 +7

бузю
127 Отговор

До коментар #56 от "бай онзи":


бай онзи , трака ти в главата - 1,6 тди , 140км/ч на 2200об/мнн. нито трака , нито се чува , за разлика от старото ми Опелче - 140 с 4000об/мин , двигателя наистина се чува , даже много добре се чува :)

Оценка:
-4 +11

128
Този коментар е премахнат от модератор.
Тираджия
129 Отговор
Карам основно България-Германия и обратно. Всеки курс, на връщане зареждам в Австрия по 400л колкото да се прибера. От тях 100 директно заминават у дома за 2 те коли дизел на семейството. По два пъти в месеца от 2006та до днес. Много евтино ми излиза на мен на дизел

Коментиран от #131


Оценка:
-6 +23

ганю
130 Отговор
ако си старшина ГСМ-чик в някое поделение със сигурност караш дизел

Оценка:
-6 +7

ДАПаджия
131 Отговор

До коментар #129 от "Тираджия":


Това дето пишеш е било ...еейййедно време ...Стига фантазира ...Днес ,не 100 литра , ами и 100 млл не можеш да смъкнеш ,без "шефа" ти да не те прехване...

Оценка:
-5 +13

132
Този коментар е премахнат от модератор.
КРОКОДИЛА
133 Отговор
ГОЛЕМА ЛЪЖА ...............НЯМА ВРЪЗКА - АЗ КАРАМ ДИЗЕЛ ОТ 30 ГОДИНИ .................................

Оценка:
-7 +11

134
Този коментар е премахнат от модератор.
Анонимен
135 Отговор

До коментар #56 от "бай онзи":


Бай онзи, а какво ще кажеш за 140 км/ч и 2200 оборота? Какво се чува? Шума от гумите и вятъра в огледалата и толкова. На всичкото отгоре и разхода по минимум два пъти надолу от този 6так

Оценка:
-1 +13

Анонимен
136 Отговор

До коментар #110 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":


Мда, веднага ти поверявах как си вкарал 60литрова бутилка на мястото на резервната гума, където едва влиза 40литрова. За камион ли става въпрос?

Оценка:
-5 +10

А самолетите?
137 Отговор

До коментар #48 от "joro":


И самолетите и совалките ли са на дизел ?

Оценка:
-6 +8

Не баш
138 Отговор

До коментар #81 от "седеф":


По-скоро най-взривоопасни са водородните "разработки". Кислород + водород = лоша работа

Оценка:
-1 +7

Ка1
139 Отговор
За мен класическата кола със задно на бензин си е номер едно и няма какво да ме откаже от това

Оценка:
-2 +16

оня с коня
140 Отговор
Споровете кой Автомобил е за предпочитане са излишни,защото Хората имат различни нужди и предпочитания,както и РАЗЛИЧНИ ПАРИ.А простата логика подсказва че ако ако някакъв вид Коли не се търсят,то нямаше и да се произвеждат.Колкото до глупавите доводи в Статията срещу Дизела,то определено Авторът е пропуснал да прибави и тия че Дизела РЪЖДЯСВА по бързо от Бензинките,освен че привлича повече Свекавици в дъждовно време!

Оценка:
-2 +14

Вярно
141 Отговор

До коментар #81 от "седеф":


Моя пасат харчи 1 на 100 нафта и то ако карам над 200.

Оценка:
-5 +3

Шаран БГ
142 Отговор
Още преди 40-50 години бяха правени детайлни разчети и сметки от специалисти ЗА и ПРОТИВ единия и другия вид тенекии -бензинови и нафтови , демек -дизелови.
Тогава още бе доказано, че едното и другото след 5-6 години , при едни и същи километри пробег , идват на кантар в парично изражение.
Съвремените технологии толкова много напреднаха, че много от горе написаното звучи весело.
Всеки си има предпочитания по разни причини и необходимости. Аз, ако напиша, защо съм "глътнал бензина"....хората ще се смеят и с ду...тата си! Ама всеки си е башка луд !!
И щом хората ги купуват и карат, ще се произвеждат и едните и другите. До известна степен съм скептик за "електричките" и разни пробан-бутанови и метанови изпълнения....Но всичко с времето си ....

Оценка:
-4 +8

уфффф
143 Отговор
Евала-карайте си бензиновите резачки и си трайте ! Аз ще си карам дизела и това е !

Оценка:
-6 +10

144
Този коментар е премахнат от модератор.
Отговор
145 Отговор
Тоя защо не си запази мнението за себе си , а досущ като ваксърите излязъл да плямпа неща на които надали някои ще му повярват защото мнозина като мен например са карали коли както на бензин така и на дизел , и сами могат да си направят изводите кое е за и кое против. А относно икономичния двигател ,безспорно дизела печели ,някой да е чувал за бензинов Тир или бензинов локомотив .

Оценка:
-7 +9

Спиро
146 Отговор
И каква да си вземем, о, посветений??

Оценка:
-4 +0

Спиро
147 Отговор
Имах голф 5 1.9 TDI, който продадох на 460 000км.
За целия пробег до момента, само веднуж направих профилактика на турбото. Не ремонт.
Айде Радо, сполай ти за мнението

Оценка:
-6 +4

Шофер
148 Отговор

До коментар #88 от "Бакшишо":


Що не кажеш колко гърнета са ти изгоряли от газта ? Колко менбрани на газовата си сменил, колко ремонти и т.н? Като сложиш и двойно по-голям рзход при газта и сметката ти вече неизиза. Карал съм всичко от дизела по кораво няма.

Коментиран от #178


Оценка:
-10 +12

Практик
149 Отговор

До коментар #43 от "Гост":


Не си в час човек, много производители имат заводско изпълнение на новите си бензинови модели работещи на газ и метан.

Оценка:
-3 +7

Практик
150 Отговор

До коментар #113 от "Фжфжфж":


Ами то Субаруто Форестър БиФуел е със 16 цолова гума , ама тороидалното бутилка е 60 литра и е на мястото на резервната гума, че и има място покрай нея още.

Оценка:
-2 +6

Пълни ГЛУПОСТИ
151 Отговор
Не съм в БЪЛГАРИЯ .И в момента в гаража имаме 3 машини-1 дизел на 12 г. купена чисто нова и 2 бензинови също чисто нови.Преди това имахме 2 дизелови също чисто нови купени.Никаква разлика в обслужването на консумативите. Дори при бензина са повече защото сменяш и запалителни свещи периодично.Иначе си е масло,филтър,горивният според пробега.На дизела ми мотора е с верига до живот.А ремък за аксесоарите е на 120000 км. Тогава къде вижда тоя големия разход.Аз не съм го почувствал. Другите консумативи като спирачки,гуми,чистачки,амортисьори....едни и същи.Малка разлика единствено в акумулатора но тя е нищожна.

Оценка:
-4 +14

1492
152 Отговор

До коментар #68 от "Бай Генчо":


Кой е Ото Дизел ?

Коментиран от #163


Оценка:
-1 +2

Гост
153 Отговор

До коментар #2 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":


Къде ги виждате тия 124-ки дизели по българските пътища? Ако има някоя в движение е съдран и уморен пушещ дарак, а ако е в добро състояние е колекционерска кола. 1.9 ТДИ са 20 и кусур годишни ВАГ кошници също съдрани от каране. Статията говори за съвременни коли след 2010 и повечето неща са си верни.

Оценка:
-7 +9

154
Този коментар е премахнат от модератор.
БАРС
155 Отговор
Нищо вярно няма в тая статия.Само да го светна тоя писател Разликата в изхарчиният бензин и дизел е някъде 4 литра на сто.Дизел на сто харчи примерно среден клас някъде 5 литра а бензина 9 литра на сто.и така на 1000 км тое разлика 40 л.повече бензин.На 100000 км пробек то сие направо 4000 л по цената на бензина то са си чисто икономисани пари в полза на дизела мога направо нов двигател дизелоа да си купя или пък друга кола.Колкото да духа студено не е вярно даже по бързо почва да духа от бензиновата.

Коментиран от #160


Оценка:
-8 +10

zazaza
156 Отговор
Пълна манипулация, като за ковида. Не сте ли чували за най-добрия дизел - френския: по-икономичен, по-динамичен и по-окологичен с 20% от бензина!?! И обслужване на 30000 км!

Оценка:
-5 +8

Ал Тъпоне
157 Отговор
И още един ако е служебна какво ти пука?

Оценка:
-1 +2

Некромонгър
158 Отговор
Ейй умна статия,само където не е вярна! За екологията първо: Горим боклука на европа,и др.всякъкви боклуци а дизелите им били виновни айде спрете се вече де! Съвремените дизели,изправни с работещи системи и катализатори не са никакъв проблем! Защо не кажете нещо за пластмасата, за изсичането на горите а само дъвчите дизелите!!! И нещо друго за да има равноправие,ако се спират дизеловите автомобили то е редно да спрат тировете,земеделската техника,корабите и самолетите защото керосинът също е вид дизел!!!

Оценка:
-7 +6

гостът
159 Отговор

До коментар #57 от "Психо от Курило":


Добре му разясняваш,но той явно има в предвид допълнително поставяне на газова уредба,а не заводски поставена.

Коментиран от #177


Оценка:
-1 +3

Влад
160 Отговор

До коментар #155 от "БАРС":


Колега пропуснал си и една дребна,но значителна подробност. При определени условия дизеловият двигател може да се предвижи от точка А до точка Б,дори без охлаждаща течност,бензиновият-НЕ! Между другото пишман авторът е пропуснал да добави,че един уж недостатък при дизелите е,че не е много желателно да висят в градско задръстване продължително време,защото се задръства много лесно DPF филтъра и се затъпква. Ето това може да се приеме за недостатък при дизелите,което според мен не голям проблем.

Оценка:
-2 +2

Знайко
161 Отговор
Пропуснали сте още много предимства на дизеловите автомобили.

1. Дококото знам, все още няма 3-цилиндрови дизели. А на пазара и на нови и на стари автомобили има много 3 цилиндрови бензинови "боклуци".

2. Няма 1 000 куб. дизел. Дизеловите двигатели започват от 1600 куб., 4 цилиндъра. Няма дизел, който да си купил 4-цилиндрова кола и да караш двуцилиндров "вибратор" например Фолксваген изключват 2 от цилиндрите.

3. При същата кубатура дизела има по-висок въртящ момент започващ при по ниски оборото, от бензиновият.

4. Когато си купуваш дизела чисто нов от магазина с гаранция. Няма проблеми. Ремонтите нямат значение, повредите са гаранционни. Проблема със скъпия ремонт, е когато си го купуваш 10-20 годишен дизел втора употреба.

Коментиран от #201


Оценка:
-7 +3

1234
162 Отговор
Сравнявате несравними неща ! Първо дизела е винаги с турбо и трябва да се сравнява с бензин турбо , ако искаме да сме коректни . Тогава твърдението за тяга в ниските става безпочвено . Второ -конските сили, знаете и няма да обяснявам . Трето Формула едно е бензинова !!!

Коментиран от #169


Оценка:
-5 +4

Знайко
163 Отговор

До коментар #152 от "1492":


"Кой е Ото Дизел?"

Вероятно се е объркал, искла е да напише Рудолф Дизел.

Николаус Ото е изобретателя на бензиновият четиритактов двигател.

Оценка:
-1 +6

Стара чанта
164 Отговор
Renault Espace 3.0 - при преминаване в Сърбия сипан дизел - едва ме закара до Германия ! Наложи се смяна на помпата ! И познайте колко € е само тази дизелова помпа ? А и за работата около смяната...? Със смяната и, смяна на маркучи ... - 2480 € ! Преди 10- тина години е случаят .

Оценка:
-1 +5

МаМуНяК
165 Отговор
Хаха дизел или нов или никога..Особено с нашата нафта ,твърдо не. Икономията излиза скъпо, а вече има такива бенз, агрегати че горят по малко . За здравината няма какво да се коментира . Бензина е бензин...А там са дюзи , дпф филтри ,някое уморено турбо , подгряващи свещи датчици и като се има в предвид 500 000км+плюс
НОф внос издухани печки трябва да си луд да си вземеш дизелова бангия :) колкото и да ги чипирсте ,режите дпфи и работи мъртвеца си е мъртвец , с турбинката охлювова къщичка :D

Оценка:
-5 +6

Бръм
166 Отговор
Стигна се до някакво единомислие - нов или добре поддържан дизел е конкурентен на бензин-газ, може би. Но тъй като изхождаме от нашият реал, можете ли да отречете дизеловата мъгла, на която ставаме свидетели ежедневно? Не е и случайна забраната за дизелови автомобили в някои европейски градове. Ама българина, ако има нещо което може да жертва с лека ръка, то това е здравето. Важен е плюсака и кефа на диота.

Коментиран от #171


Оценка:
-2 +8

167
Този коментар е премахнат от модератор.
хаха
168 Отговор
В Испания като отидеш да купуваш кола, в салона ти казват: ако правиш над 25 х.км годишно - взимаш дизел, иначе бензин. Тук Ганьо смята некви ремонти, дюзи, помпи, въртящ момент и какво ли не - Ганьо е професор. Ганьо купува коли с изчерпан ресурс, които не може да обслужва дори като хората, ..ама пуст имидж )))

Оценка:
-2 +9

Знайко
169 Отговор

До коментар #162 от "1234":


Първо дори и при сравнение на еднаква кубатура еднакъв брой цилиндри. На два турбо двигателя бензинов и дизелов. Дизеловият е с по-висок въртящ момент при по-ниски обороти.

Второ, Формула 1 е бензинова да, но при 24 часовите състезания за издръжливаст. Например на Льо Ман има ДИЗЛЕМОВИ СЪСТЕЗАТЕЛНИ автомобили, от 2006 до 2011 година ДИЗЕЛИТЕ побеждават всички бензинови автомобили на трасето. 5 години поред, не е случайно това. След това започват да се състезават с хибридни автомобили. Във формула 1 се ползват бензинови двигатели поради 2 причини. 1. По-ниско тегло на бензиновите двигатели, но в ежедневието по-важен е разхода и не толкова това, че един дизел е 50-100 кг. по-тежък. 2. Бензиновият турбо двигател на формулата може да развие 14-15 хиляди обороти дори повече. Докато дизеловите двигатели границата на максималните им обороти е около 5000. По-високите обороти осигуряват по-висока мощност, съответно по-висока максимална скорост. Това е предимство на бензина Но високите обороти си имат недостатък и той е, че високооборотните 15 000 оборота бензинови двигатели след 1000-2000 км. се бракуват. Докато нискооборотният дизелов сстезатеен двигател може да издържи 100-1000 пъти повече. В ежедневието не си сменяш двигателя на колата всяка седмица нали. Искаш да го караш 5-10 години 100 -200 хил км. без ремонт нали така.

Оценка:
-3 +7

Поназнайващ
170 Отговор

До коментар #62 от "Даймлер":


Аз съм карал и 3-те масови - бензин, газ, дизел.
Карал съм и ръчка и автоматик.
Сега карам 3-ти поред дизел и отново се върнах на ръчни... За предимствата на автоматик - хвали го на жени.

Оценка:
-4 +9

МЪГЛА
171 Отговор

До коментар #166 от "Бръм":


Мъглата не е от дизелите, а от маслото на бензиновите. На тях се долива масло в двигателя. Дизелите масло не пипат. На всяка бензинка ѝ дават разход масло на 1000 км. от завода производител. А като минат 100 000 км?

Коментиран от #175, #176, #195


Оценка:
-10 +4

Moro
172 Отговор

До коментар #48 от "joro":


Извода е, че дизела е за тежкотоварни автомобили, не за леки коли.

Оценка:
-4 +5

Психo от Курило
173 Отговор

До коментар #113 от "Фжфжфж":


Още един не карал кола на газ. Тороидална бутилка 650/220 влиза на мястото на 16 цолова гума и зависи от марката, но са около и над 60л.

Оценка:
-0 +4

7ПРИЧИНИ
174 Отговор
Не съм съгласен с доводите.
Истинските 7 причини трябва да са:
1.Най-големия замърсител сред МПС
2.Най-скъпо гориво В БГ (без ясна причина)
3.КАЧЕСТВОТО НА ГОРИВОТО В БГ е ЗЛЕ
4.Малки, но чести проблеми заради НЕКАЧЕСТВЕНО ГОРИВО В БГ
5.Продават се предимно дизели за изхвърляне от европа
6.Не може да се сложи газ с цел икономия И ПО-МАЛКО ЗАМЪРСЯВАНЕ
7. Трудно палене зимата, поради НЕКАЧЕСТВЕНИ ГОРИВА

Сега ми кажете ФАКТИ, наистина ли смятате, че вашите доводи са обективни?
Дизел винаги ще се кара, защото се купуват по-евтино, по-хубави автомобили и има момент на икономия. Подръжката също е лесна, а шума е незначителен фактор.
Освен това, всички товарни автомобили са дизелови, те обаче харчат 20+ на сто и се явяват най-големите замърсители.
Като се налагат ЕКО мерки, нека са за всички.

Оценка:
-5 +2

Бръм
175 Отговор

До коментар #171 от "МЪГЛА":


Пълни глупости! Събуди се! Вземи излез на улицата и подишай малко, а ако понаблюдаваш за 2 минути трафика, ще видиш точно Дизел-мъглата! Много харесвам бързи дизелаци при рязко тръгване на светофар, едвам им се четат номерата, а за ускорението будят насмешка.

Оценка:
-3 +9

Психo от Курило
176 Отговор

До коментар #171 от "МЪГЛА":


Глупости , и дизелите горят масло, колкото и бензиновите + доста разбирачи дизелджии слагат в нафтата двутактово масло. Та, хич не пиши щуротии.

Оценка:
-2 +7

Психo от Курило
177 Отговор

До коментар #159 от "гостът":


Че моята е поставяна допълнително, тороидални бутилки се продават за почти всички размери резервни гуми.

Оценка:
-0 +4

Бакшишо
178 Отговор

До коментар #148 от "Шофер":


Сегашната кола е с оригинални гърнета, на 460 000км, купувана нова. На около 120 000 горе долу сменям изпарителя (български на БСМ цена около 50лв с отстъпка) рейката ми е Баракуда и е на 460 000. Разход на бензин 10-12 градско, разход на газ 10-12 градско. Карай коравия дизел и като сменяш съединител или демпферна шайба си спомни, че на Бакшишо съединителя е 300 лв с монтаж, а демпферни шайби нямам.

Коментиран от #189


Оценка:
-2 +8

Пфффф
179 Отговор

До коментар #101 от "Батко":


Ми то същото правило важи и за бензин,ако вземеш "нов внос"!

Оценка:
-2 +1

180
Този коментар е премахнат от модератор.
Ай стига ве
181 Отговор
Карам W211 /V6/224 /7G tronic за разбиращите е ясно за какво иде реч, закупих го чисто нов, сега съм на 340 000км до тук само масла и филтри, този дето е написал тази статия, е чувал за дизел само на пейката пред блока

Оценка:
-2 +3

Един
182 Отговор
друг факт: нормално дизела работи около 2000 об/мин , а бензина около 3500! Което автоматично значи , че дизела има поне 1,5 - 1,7 пъти по-дълъг ресурс по пробег! (Колко често сте виждали бензинка на над 300хиляди км. ?) Честито на бензинаджиите!

Коментиран от #184


Оценка:
-10 +2

Милко Панов
183 Отговор
Коментара ми е за тези,които карат разбити мотори по на 20 и повече години. Хубавото на бензиновия двигател , че при проблем по пътя можеш да се прибереш и без 1-2 цилиндъра. Дизела мре на место.

Оценка:
-0 +7

Бакшишо
184 Отговор

До коментар #182 от "Един":


Всяка жълта кол в София . Мерси за честитото.

Оценка:
-0 +4

Дънов
185 Отговор

До коментар #29 от "Уауу":


Защо Мерцедес и Тойота продължават да произвеждат дизелови автомобили от най-ново поколение,които са не само мощни ,но от най-висока еко категория!?

Оценка:
-1 +2

ванко
186 Отговор

До коментар #16 от "ФЕН":


Ха,че те такситата може и на газ да са ама тарифите им са все едно са на керосин....

Оценка:
-0 +2

Христов
187 Отговор
От къде ги намирате тия "специалисти"? За България ли са тия изводи? За мен е по-изгодно да карам дизел. Живея в Германия. Пътувам много. Дизеловото гориво е по-евтино тук. Но данъците на дизела са по-високи. Ако караш повече от 20000 на година е е изгодно да си на дизел. А всички тези глупости за бавно загряване, шумен двигател и скъпи части се отнасят за таралясниците които се движат из България. Карам Ауди А6. Гледам да не става по-старо от три години. Качеството е перфектно. Купувам само консумативи.

Оценка:
-2 +2

Дизелджия
188 Отговор
Огромни разходи имам да. Масло филтри и ангренаж.

Оценка:
-3 +0

Лемеж
189 Отговор

До коментар #178 от "Бакшишо":


А карай си дръгливата дачия и не ми обяснявай кое колко струва гащник.аз не искам да се возя в боклуци и не държа цял живот да живея като скот щото да ми е тънкян

Оценка:
-6 +1

Валери Божинов
190 Отговор

До коментар #110 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":


Ти нали беше болен бе?каква газ каква Сърбия

Оценка:
-1 +2

Peugeot HDI
191 Отговор
Карам 6 години 2.0 ХДИ. Като изключим идиотското окачване гори 4,5-5/100 извънградско и поддръжката си е съвсем нормална. Два пъти ми изтичал антифриза и е прегрявала. Ако беше станало на бензиновата еднолитрова сапунерка на Форд щяхме да търсим парчета от колектора в турбината. Толкова за новите бензинови малолитражки.

Оценка:
-4 +0

Говедо
192 Отговор
Карам карбуратор на бензин и ми дреме на кра

Оценка:
-2 +1

Бъркате
193 Отговор
Къде го видяхте този евтин двихател за обслужване

Оценка:
-0 +3

1.9 тди
194 Отговор
Аз карам Дизел и въобще не загрява бавно обаче го обслужвам редовно даже и клапаните му сменях скоро ей така за спорта. На прегледа даде 0,16 замърсяване което било 4 категория обаче понеже бил на 20 години взех 1 нищо че са му малко емисийъе абе Българска работа

Коментиран от #196


Оценка:
-5 +1

В грешка си
195 Отговор

До коментар #171 от "МЪГЛА":


Точно дизелите горят масло на определени километри и на дълъг път. От опит го казвам! А ти не драскай повече празни приказки,без да знаеш и без да си информиран,че ще ти се смеят и подиграват!

Оценка:
-1 +4

Влад
196 Отговор

До коментар #194 от "1.9 тди":


Абсолютно съм съгласен с теб колега! Защото също карам 1.9 тди на Фолксваген!

Оценка:
-2 +1

трън
197 Отговор

До коментар #28 от "Бмв фен":


Lexus RX450h извън града не мога да го сваля под 11-12л. Не Ви знам как карате, посоченият от мен разход за скорост 120-130км в час.

Оценка:
-1 +3

Турбо Бензин
198 Отговор

До коментар #7 от "TDiPD":


Ти се майтапиш пич. Карам го всяка седмица Русе Бяла. TDI тата даже с малолитражката дето е директна инжекция ги късам. Покарайте малко нови коли и после се изказвайте. Имал съм и нови дизели...не се разбират добре с българска нафта

Оценка:
-2 +7

Иван Стоянов
199 Отговор
Само, остана да обясниш, защо след-като са толкоз проблемни тези дизелови двигатели, защо всички машини с много мото-часове са с дизелови двигатели (кораби, камиони, земеделски машини )?!?

Оценка:
-2 +2

Коко Н
200 Отговор
Управлявам фабричен "метан",зареждам "био" ,за да съм екологичен колкото електрическа.Не ме интересува колко харчи,но е между 5-7 кг. на 100км.Малко ми са 140 к.с.,за да поддържам 200,но и 180 ми стигат.
На аутобана си опасен,ако караш бавно.
Не вярвам да има по-добър вариант,но ги спират от производство.Автомобилът ми е на 169000 км.,с атмосферен двигател,ще го използвам ,колкото се може повече,въпреки че е ограничен от живота на бутилките.

Оценка:
-0 +2

Георги
201 Отговор

До коментар #161 от "Знайко":


Здравей, има 3 цилиндрови дизели. Фолксваген през далечната 2005 продаваха 1.4 ТДИ и го монтираха в Поло (дори и Фокс), както и при съответните малки градски коли при дъщерните си марки. По същество този двигател си е 1.9 ТДИ , но с 1 цилиндър по- малко съчетан с балансиращ вал за по - малко вибрации.

Оценка:
-1 +3

202
Този коментар е премахнат от модератор.
Сашо Нафтов Дизелов
203 Отговор
Спрях да чета след дизела мирише и дрънка..... Карам инсигния и нито мирише нито дрънка,тази статия сигурно я е писал някой хондаджия

Оценка:
-3 +0

Цвета Караянчева (ПКП)
204 Отговор
Дизел, бензин, газ мас.... оди пеш бе, аааа

Оценка:
-0 +0

някой
205 Отговор

До коментар #77 от "Рейсър":


Ауди печелят Лю Ман няколко пъти с дизелов агрегат ...

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов обяснява възможността нови депутати да напуснат парламентарната група.
Чух, че следващият напуснал ще е висок, умен, красив..., но освен мен за друг не се сещам?!"

Още бисери
ТОП 5