Ценителите на дизеловите двигатели веднага ще изкарат аргументи за предимствата на техните автомобили, като най-важният от тях е ниския разход на гориво. Защо обаче, с всички предимства на дизеловия двигател, все повече купувачи избират автомобили с бензинови двигатели? Отговорът е прост: дизеловите двигатели имат недостатъци, които отричат почти всичките им предимства. Ето и някои от тях.
1. Дизелите са капризни към качеството на горивото
Бензинът по всяко време е бензин. Но дизеловото гориво е ясно разделено на зимно и лятно. Когато застудее лятното дизелово гориво се превръща във вещество, наподобяващо консистенция на заквасена сметана. И горивния филтър се запушва. А това се случва често в началото на зимата, когато много бензиностанции, под прикритието на зимно дизелово гориво, все още продават на клиентите лятно. Като цяло дизеловите агрегати са изключително чувствителни към качеството на горивото. И место зареждането с лошо дизелово гориво води до скъпи ремонти.
2. Автомобилите и поддръжката са по-скъпи
В автокъщите дизеловата версия на даден автомобил почти винаги е по -скъпа от подобна бензинова. Разликата може да варира, но в болшинството случаи дизелът е по-скъп. И въпреки факта, че дизеловият автомобил е по -икономичен от бензиновия, такава разлика се изплаща доста дълго време - понякога, ако се пътува малко, дори не с първия собственик. Освен това поддръжката обикновено трябва да се извършва по-често (около веднъж на всеки 10 000 км) и струва почти два пъти по-скъпа.
3. Икономията от гориво често не покрива разходите
Погледнете цените на повечето бензиностанции - дизеловото гориво от висок клас е значително по-скъпо от A-95, а за дизелите именно то е препоръчително, докато бензиновите алтернативи могат без проблем да наливат от най-масовия бензин. Освен това цената на стандартното дизелово гориво отдавна е еднаква с цената на A-95.
Няма да е възможно да се спестят пари при зареждане с гориво: предишното ценово предимство на дизеловия двигател потъна в забрава. И ако вземем предвид, че дизеловият двигател е 25-30 % по -икономичен от бензиновия автомобил, не е трудно да се изчисли ползата от нафтата. И да се прецени кога тези спестявания ще покрият поне разликата в цените между дизелов и бензинов автомобил.
4. Първоначално в салона е по-студено
Дизеловият двигател има висока ефективност. По време на изгарянето на горивото в цилиндрите се отделя малко топлинна енергия, така че двигателят не се загрява добре. Той се нагрява до оптималната температура само на пътя, когато натоварването е по-голямо. Следователно в кабината през зимата става топло малко по-бавно, отколкото при автомобилите с бензинови двигатели.
5. Не се допускат навсякъде
"Зелените" обявиха дизеловите двигатели за един от основните врагове на цивилизацията. Следователно в някои градове на Европа вече са се появили зони, където дизелите просто са забранени. Любителите на автопътуванията трябва да имат това предвид. Между другото, тази тенденция, рано или късно ще се появи и у нас.
6. Двигателят е шумен
Причината за шума е високото налягане в цилиндрите. Освен това дизелът все още мирише и "дрънка", докато загрява - съседите безпогрешно ще ви разпознаят по звука и миризмата.
7. Скъпи ремонти и резервни части
Повредите при дизела излизат по-скъпо. Повреда на горивната помпа на масов дизелов автомобил например излиза около 60% по-съпо от сходна повреда на аналогична бензинова кола. В допълнение трябва да кажем, че сложността на дизайна на дизеловите мотори изисква висока квалификация от механика, а услугите на такива специалисти обикновено не са евтини.
Акумулаторната акумулаторна батерия на дизелов двигател винаги е по-голяма от тази на бензиновия. Високото съотношение на компресия изисква увеличени усилия за завъртане на коляновия вал - следователно дизеловият двигател се нуждае от батерия с повишен ток - тоест и акумулаторът е по-скъп.
Кой има нужда от дизел?
Ясно е, че основното предимство на дизела е икономията на гориво. Трябва обаче да си направите една елементарна сметка. Ако средният ви годишен пробег с автомобил е в рамките на 10 000 километра, то тогава нямате никаква изгода да карате дизелова кола. Ако "навъртате" над 20 и повече хиляди километра годишно, то чак тогава можете да се замислите за дизелов вариант.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Девиз
Коментиран от #63
12:01 22.09.2021
2 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
Или за дизела на W 124, или за японските дизели ...
Коментиран от #22, #83, #153
12:04 22.09.2021
3 миролюб бенатов
12:04 22.09.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Мислещ
Предимството, което сте посочили, от друга страна, е доста съмнително, но пък сте пропуснали основното предимство - добър вървеж при натоварване, баири и в града, преди да си качил обороти.
12:06 22.09.2021
6 Зависи много
Коментиран от #8
12:06 22.09.2021
7 TDiPD
Коментиран от #38, #198
12:06 22.09.2021
8 Прав си
До коментар #6 от "Зависи много":
По принцип е доказано, че извънградско дизела е по добър. Бензина и на ток са по скоро градски и около града. Най хубавата кола е новата кола!Коментиран от #13, #15, #35, #39, #41, #104
12:08 22.09.2021
9 Анонимен
12:09 22.09.2021
10 Иван Грозни
Коментиран от #116
12:10 22.09.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 111111
12:13 22.09.2021
13 ////
До коментар #8 от "Прав си":
И аз мисля така. Ако се кара основно градско бензин, хибрид или електричка. За извън градско дизел или бензин, но също турбиниран.Коментиран от #34
12:15 22.09.2021
14 jap
12:16 22.09.2021
15 Display
До коментар #8 от "Прав си":
Неееее, най хубавата е служебната......12:16 22.09.2021
16 ФЕН
Коментиран от #186, #202
12:19 22.09.2021
17 Баят Селю
12:28 22.09.2021
18 Вито Андолини
12:30 22.09.2021
19 Ввв
12:32 22.09.2021
20 Баровец
Коментиран от #24
12:32 22.09.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 PlimP
До коментар #2 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
така е, но знаеш за кои дизелаци пишат :), новите са с далеч по-голямо КПД от старите, но и са далеч по-големи боклуци, баща ми още има едно 405 1.9тд, всички съвременни талиги с мощност около 90кс. ги правя за смях, частите са на смешни цени(дори оригиналните), няма чупене, все пак не е нормано да мъкнеш на кайш към моргата W210 без кормилна рейкаКоментиран от #29
12:42 22.09.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 DrivingPleasure
13:11 22.09.2021
28 Бмв фен
Коментиран от #197
13:19 22.09.2021
29 Уауу
До коментар #22 от "PlimP":
Моля да се изказват хора, коитонуправляват модерни и нови автомобили, а не таратайки тип щайга с крачно управление от Флинстоун. Кой кого гони и тн не е вече модерно. Дебил! Гони се с кой си искаш, но винаги ще си бвден скапанякк!Коментиран от #185
13:21 22.09.2021
30 Димов
Коментиран от #105
13:30 22.09.2021
31 Диза пауааа
И в крайна сметка - ако караш повече, пак дизелът е добър избор. А бензин на газ - още по-добър. Та ... пишем колкото да не заспим. Няма лошо, но не е вярно просто.
13:38 22.09.2021
32 Случаен
Коментиран от #56
13:40 22.09.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Хаха
До коментар #13 от "////":
Кога па прокарахте всички електрички, че и мнения изказвате. Факт е, че с българската нафта даже и новите дизели стават дъргели, ако има от къде да сипвате немски горива, тогава дизел....хората се отървават от дизелите по западния свят.13:54 22.09.2021
35 Некой си
До коментар #8 от "Прав си":
Не си съвсем прав. Най хубавия автомобил е служебния!!!!!14:00 22.09.2021
36 Йонко Евреина
14:00 22.09.2021
37 Калоян
14:01 22.09.2021
38 Борис Бойков :)
До коментар #7 от "TDiPD":
Зимата ли :))) :)))14:01 22.09.2021
39 Борис Бойков :)
До коментар #8 от "Прав си":
Най-хубавата кола е....... Продадена, ;) след това, служебната :))) :)))14:04 22.09.2021
40 Удавената Риба
14:07 22.09.2021
41 Ефъл
До коментар #8 от "Прав си":
Най-хубавата кола е служебната, новата е на второ място!14:14 22.09.2021
42 ВАЖНОТО Е ДА ПУШИ И ДИМИ
:)))
НЕ СЪМ ВИДЯЛ, АМЕРИКАНСКИ, РУСКИ ИЛИ КИТАЙСКИ ПРЕЗИДЕНТ В...... ДИЗЕЛАК
14:14 22.09.2021
43 Гост
Коментиран от #57, #98, #149
14:18 22.09.2021
44 Риналдю
Коментиран от #58
14:19 22.09.2021
45 някой си
14:31 22.09.2021
46 Иванов
14:32 22.09.2021
47 Гочо
14:36 22.09.2021
48 joro
Коментиран от #137, #172
14:40 22.09.2021
49 only disel
14:44 22.09.2021
50 Гената
14:45 22.09.2021
51 ааа
14:47 22.09.2021
52 Иванов
Коментиран от #70
14:52 22.09.2021
53 ааа
14:54 22.09.2021
54 ббб
14:55 22.09.2021
55 TSLA®
Народа обаче невеж, цепи стотинката и се намята на бракуваните печки от Запад, които се изпразват с автовози насам. По данни от КАТ над 1.7 млн. регистрирани дизелови громолници. Серни, азотни окиси, сажди... оно е СМРАД, момчее!
Коментиран от #59, #122
14:58 22.09.2021
56 бай онзи
До коментар #32 от "Случаен":
байно май не си карал голям бензин :) 2.8 V6 бенз на 140/3000 оборота в купето се чува едно голямо НИЩО :) Както и при други скорости за разлика от тракалницитеКоментиран от #117, #127, #135
14:58 22.09.2021
57 Психо от Курило
До коментар #43 от "Гост":
Ами VW grup имат 1,6 110к.с на газ и е директно впръскване. Слагат го на доста коли. Киа имат доста модели чисто нови само на газ. Опел имат, Рено слагат в Дачия, това са все чисто нови автомобили на LPG, не на метан, а сигурно пропускам някои. Ако сложим и тези с фабричен метан ще станат доста.Коментиран от #159
15:01 22.09.2021
58 Психо от Курило
До коментар #44 от "Риналдю":
За градско въртящ момент са какво ти е? Отделно карането студен на кратки разстояния убива филтъра за твърди частици.15:04 22.09.2021
59 Психо от Курило
До коментар #55 от "TSLA®":
Прав си , ама гледат в "туба" Има ли саждииии и се филмират здраво. 1,9 надут над 200 коня си е класика сред малограмотните.Коментиран от #65
15:07 22.09.2021
60 Тираджия
15:18 22.09.2021
61 Жоро Гинков
Коментиран от #79
15:26 22.09.2021
62 Даймлер
Коментиран от #120, #170
15:33 22.09.2021
63 дааа
До коментар #1 от "Девиз":
2030 г. наближава, тогава ще има същите минуси и за бензина спрямо електричките. Простолюдието трябва да се обработва постепенно!15:36 22.09.2021
64 се тая
Коментиран от #123
15:48 22.09.2021
65 TVU
До коментар #59 от "Психо от Курило":
Мирише малко на мухъл от "коментарите" ти. Но няма нищо, ти явно си се харесваш и така...Коментиран от #85
15:53 22.09.2021
66 Бай Иван
Коментиран от #95
15:55 22.09.2021
67 Б. М.
15:59 22.09.2021
68 Бай Генчо
Ай да палим и да заминавам..
Коментиран от #152
16:21 22.09.2021
69 Коко
Явно не познава дизела от последните 10г.
Основната причина да плюят дизела идва от петролопроизводителите. Намаля потреблението на бензин и са на загуба от него. Връщат го за преработка постоянно.. Хибрида бил икономичен ама друг път.
16:28 22.09.2021
70 Един
До коментар #52 от "Иванов":
Амиот15годиникарамдизели,спестилсъмза600000 поне28000лв,азаремонтииобслужванеобщооколо10000лв16:29 22.09.2021
71 Бумеранг
Бензина след месец престой в резервоара става на странна течност, която разяжда всичко живо. Има и момент, в който дори бензиновата помпа залепва! Две години го ядох заради тъпата газ, докато разбера, че на всеки 20 дни трябва свеж бензин! Накрая махнах колата и на следващата не сложих газ! После цената стана 2.60 и полудях! Сложих газ и след 3 години всичко се скапа! Продадох я! Купих си френски дизел и му скъсах шортите! Продадох го на 300к без да мръдне! Сега съм с чисто ново Пежо дизел и ще видим за напред! Безаварийно на всички!
Коментиран от #88, #107, #115
16:30 22.09.2021
72 1122
16:32 22.09.2021
73 Българин
Коментиран от #78, #90
16:39 22.09.2021
74 А бе експерте,
Коментиран от #84
16:46 22.09.2021
75 Дизеловия
16:48 22.09.2021
76 До 36
16:54 22.09.2021
77 Рейсър
Коментиран от #205
16:56 22.09.2021
78 Киро от Расово
До коментар #73 от "Българин":
Ама язе трактор на бензин още не съм видел.16:57 22.09.2021
79 Притежател
До коментар #61 от "Жоро Гинков":
Така е, ама си разменил местата на дизела с бензина.17:00 22.09.2021
80 Дори
Коментиран от #94
17:03 22.09.2021
81 седеф
Коментиран от #138, #141
17:06 22.09.2021
82 ПКП
17:16 22.09.2021
83 Разбирач
До коментар #2 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Японските дизели савърхът,за разлика от германските таралясници!! Ясно??17:16 22.09.2021
84 Дедо Киро
До коментар #74 от "А бе експерте,":
Карам " Нисан-Алмера"- Тино" вече 21 години!! НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ с двигателя! На 390 000 км съм! Схващате ли бе тикви??17:22 22.09.2021
85 Психо от Курило
До коментар #65 от "TVU":
То няма лошо, но ако стане нашата малка родина законова държава, демек да се спрат рушветите, това което уж всички искаме и за което уж се борим, още на същия ден твоя дизелов таралясник с брезнишки или монтански тунинг , отива в Надин.17:26 22.09.2021
86 Адддддддддд
17:26 22.09.2021
87 ттт
17:30 22.09.2021
88 Бакшишо
До коментар #71 от "Бумеранг":
Тия ги разправяй на децата в градинката. Карам коли само на газ, имам 2 милиона минати, ти ще ми пишеш за скапан мотор от газта, ГЛУ ПОС ТИ!!!Карай си колата , но не си измисляй, може някой вър то глав да ти повЕрва.Коментиран от #148
17:32 22.09.2021
89 Един
Коментиран от #92
17:32 22.09.2021
90 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #73 от "Българин":
Дизел бегачка нема!!!!!Коментиран от #108
17:33 22.09.2021
91 Любител на дизела
17:35 22.09.2021
92 Дсса
До коментар #89 от "Един":
Кола произвеждан в момента модел с такъв двигател знаеш ли?17:35 22.09.2021
93 ттт
17:40 22.09.2021
94 Вин Дизел
До коментар #80 от "Дори":
Дизел само дънки17:47 22.09.2021
95 Дсса
До коментар #66 от "Бай Иван":
Кусури на газа: губиш място в багажника. Не те пускат в подземни паркинги. Или предлагаш да лъжем? Често зареждаш. Тръгни примерно за Прага, на газ ще загубиш поне два часа от спиране за зареждане. Разходът на газ също както на бензин в задръствания става драматичен. А в Европа са често явление. АкоКоментиран от #110, #114
17:59 22.09.2021
96 Бай Х.й
Статията със сигурност се отнася за съветските дизели Краз и Маз от 20 век !
18:00 22.09.2021
97 Олио
Вярно, като караш зад такъв направо ти се прияжда цаца с картофки. Ама ако по някаква причина ни резнат вноса на горива, бензинките стават паметници.
18:02 22.09.2021
98 Бръм
До коментар #43 от "Гост":
Дачия Дъстър! Бензин-газ отдааавна задмина дизела по икономичност! Ама дали ще си го признаете е друга тема. У нас се карат повечко дизели в момента а/ защото са по-евтини за покупка....б/ покупка на истински джип...... в/ товарен превоз....... с/няма друга основателна причина18:09 22.09.2021
99 Анонимен
18:14 22.09.2021
100 Германеца
Кола се взима не каквато ти харесва, ами каквато ти трябва. Ако ти трябва Миниван бензинов за града, няма да си вземеш рено клио дизел щото ти харесва примерно.
18:15 22.09.2021
101 Батко
Коментиран от #179
18:21 22.09.2021
102 Мдаа
18:25 22.09.2021
103 Коментар
18:26 22.09.2021
104 Реалист
До коментар #8 от "Прав си":
Бъркаш служебната !!!18:34 22.09.2021
105 12123
До коментар #30 от "Димов":
Етанола ние си го пием18:44 22.09.2021
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Иван
До коментар #71 от "Бумеранг":
Изглежда и сам не си вярваш на глупостите които си написал!18:55 22.09.2021
108 Четете
До коментар #90 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Я проверете с какви двигатели са колите, които печелят сериите Льо Ман.18:56 22.09.2021
109 ТТТ
19:00 22.09.2021
110 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #95 от "Дсса":
Моята бутилка е на мястото на резервната гума и без това много от новите нямат резервна гума. Това с мястото отпада. Бутилката ми е 60л зареждам и 52 + резервоар 45л при здраво натискане минавам общо към 1000км. В Сърбия има газ, в Австрия има газ , в Германия има газ, за Италия и Холандия си знаеш има газ. А това за разхода на газ и на бензин в задръствания показва , че НИКОГА не си карал кола на газ.Коментиран от #113, #136, #180, #190
19:16 22.09.2021
111 в ямата сме
За 43 години с 18 коли съм минал около 1,3 млн.км. На газ съм зареждал за 0,19 лв на литър, на дизел съм стигал до 1.5 евро на литър. Няма,и няма да има универсално решение. В момента в който мръднат акцизи и разни такси /като ежегодните 300 лв на бай Тошо за газова уредба /всичко се променя.
19:24 22.09.2021
112 ПЛАТЕЖОСПОСОБЕН
19:59 22.09.2021
113 Фжфжфж
До коментар #110 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Ти май нямаш представа за размера на 60 литрова торообразна бутилка. Там където казваш, ще я сложиш само на автомобил с 24 цолови гуми.Коментиран от #150, #173
20:06 22.09.2021
114 Йо Несбьо
До коментар #95 от "Дсса":
Имах БМВ е46 течна фаза и го карах в Чехия и Германия. Отлично направено, перфектна работа на газовата уредба. Можеш да се информираш предварително по Интернет откъде да заредиш газ и така да си планираш маршрута. Би могъл да шофираш и десетина километра на бензин примерно. Няма да ти одере кожата. Аз обаче предпочитам колата само като служебна - на името на фирмата и употреба възможно най-рационално - планирани покупки, маршрути, зареждания. За останалото има градски транспорт, самолети, влакове и автобуси. Вярно е, че е по-приятно да се натоварите в едно Ауди кю7 и да дадете 800 лв за гориво, вместо да хванете самолета с билети на промоция за общо 200 лв, кефът няма цена. Но и парите са си ваши!20:19 22.09.2021
115 проста
До коментар #71 от "Бумеранг":
Ф 1 да карат дизел20:26 22.09.2021
116 Гошо
До коментар #10 от "Иван Грозни":
Нещо за електрическите много да се съмнявам Тепърва ще има подобрения в цените на зареждането и акцизите и един господ знае какви еко такси ще бутнат на акумулаторите20:41 22.09.2021
117 Американска Тойота Камри
До коментар #56 от "бай онзи":
Моят двигател 2.4 бензин автоматик 5 скорости на 140 км. 5 скорост е 2600 оборота. Имам и видео.20:47 22.09.2021
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Грух
20:48 22.09.2021
120 Ицо
До коментар #62 от "Даймлер":
Аз не съм много компетентен по темата, но все пак ще си позволя кратък коментар. Камионите са дизелови заради високия въртящ момент. Чувал съм, че в САЩ камионите са бензинови, но там със сигурност кубатурата е по-голяма. Но пък у нас има вече доста камиони и автобуси, които се движат с метан. Така че не си прав, че всички камиони се движат с дизел.21:07 22.09.2021
121 Порно
21:23 22.09.2021
122 Hans
До коментар #55 от "TSLA®":
От друга страна от бензиновите маслояди излизат цветенца и балеринки от комино.....21:26 22.09.2021
123 Бай Стою касапина
До коментар #64 от "се тая":
Карал съм Алеко с дизелов двигател "Перкинс" модел 4108.Правих си го по трудово обучение. Бях го обезшумил така,че мъркаше като коте.21:35 22.09.2021
124 НАБЛЮДАТЕЛ
21:44 22.09.2021
125 Лошият
И 5мин. да издържа ако пред мен кара дизел!
По добре си купите нещо на кюмюр.
21:51 22.09.2021
126 Мдаа
В града не се задължително да се кара кола....
22:01 22.09.2021
127 бузю
До коментар #56 от "бай онзи":
бай онзи , трака ти в главата - 1,6 тди , 140км/ч на 2200об/мнн. нито трака , нито се чува , за разлика от старото ми Опелче - 140 с 4000об/мин , двигателя наистина се чува , даже много добре се чува :)22:14 22.09.2021
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Тираджия
Коментиран от #131
22:18 22.09.2021
130 ганю
22:20 22.09.2021
131 ДАПаджия
До коментар #129 от "Тираджия":
Това дето пишеш е било ...еейййедно време ...Стига фантазира ...Днес ,не 100 литра , ами и 100 млл не можеш да смъкнеш ,без "шефа" ти да не те прехване...22:33 22.09.2021
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 КРОКОДИЛА
22:37 22.09.2021
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Анонимен
До коментар #56 от "бай онзи":
Бай онзи, а какво ще кажеш за 140 км/ч и 2200 оборота? Какво се чува? Шума от гумите и вятъра в огледалата и толкова. На всичкото отгоре и разхода по минимум два пъти надолу от този 6так22:57 22.09.2021
136 Анонимен
До коментар #110 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Мда, веднага ти поверявах как си вкарал 60литрова бутилка на мястото на резервната гума, където едва влиза 40литрова. За камион ли става въпрос?23:01 22.09.2021
137 А самолетите?
До коментар #48 от "joro":
И самолетите и совалките ли са на дизел ?23:12 22.09.2021
138 Не баш
До коментар #81 от "седеф":
По-скоро най-взривоопасни са водородните "разработки". Кислород + водород = лоша работа00:31 23.09.2021
139 Ка1
01:37 23.09.2021
140 оня с коня
03:09 23.09.2021
141 Вярно
До коментар #81 от "седеф":
Моя пасат харчи 1 на 100 нафта и то ако карам над 200.05:02 23.09.2021
142 Шаран БГ
Тогава още бе доказано, че едното и другото след 5-6 години , при едни и същи километри пробег , идват на кантар в парично изражение.
Съвремените технологии толкова много напреднаха, че много от горе написаното звучи весело.
Всеки си има предпочитания по разни причини и необходимости. Аз, ако напиша, защо съм "глътнал бензина"....хората ще се смеят и с ду...тата си! Ама всеки си е башка луд !!
И щом хората ги купуват и карат, ще се произвеждат и едните и другите. До известна степен съм скептик за "електричките" и разни пробан-бутанови и метанови изпълнения....Но всичко с времето си ....
05:28 23.09.2021
143 уфффф
05:43 23.09.2021
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 Отговор
07:43 23.09.2021
146 Спиро
07:53 23.09.2021
147 Спиро
За целия пробег до момента, само веднуж направих профилактика на турбото. Не ремонт.
Айде Радо, сполай ти за мнението
07:57 23.09.2021
148 Шофер
До коментар #88 от "Бакшишо":
Що не кажеш колко гърнета са ти изгоряли от газта ? Колко менбрани на газовата си сменил, колко ремонти и т.н? Като сложиш и двойно по-голям рзход при газта и сметката ти вече неизиза. Карал съм всичко от дизела по кораво няма.Коментиран от #178
08:00 23.09.2021
149 Практик
До коментар #43 от "Гост":
Не си в час човек, много производители имат заводско изпълнение на новите си бензинови модели работещи на газ и метан.08:16 23.09.2021
150 Практик
До коментар #113 от "Фжфжфж":
Ами то Субаруто Форестър БиФуел е със 16 цолова гума , ама тороидалното бутилка е 60 литра и е на мястото на резервната гума, че и има място покрай нея още.08:23 23.09.2021
151 Пълни ГЛУПОСТИ
08:40 23.09.2021
152 1492
До коментар #68 от "Бай Генчо":
Кой е Ото Дизел ?Коментиран от #163
08:58 23.09.2021
153 Гост
До коментар #2 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Къде ги виждате тия 124-ки дизели по българските пътища? Ако има някоя в движение е съдран и уморен пушещ дарак, а ако е в добро състояние е колекционерска кола. 1.9 ТДИ са 20 и кусур годишни ВАГ кошници също съдрани от каране. Статията говори за съвременни коли след 2010 и повечето неща са си верни.09:11 23.09.2021
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 БАРС
Коментиран от #160, #206
09:35 23.09.2021
156 zazaza
09:54 23.09.2021
157 Ал Тъпоне
09:59 23.09.2021
158 Некромонгър
09:59 23.09.2021
159 гостът
До коментар #57 от "Психо от Курило":
Добре му разясняваш,но той явно има в предвид допълнително поставяне на газова уредба,а не заводски поставена.Коментиран от #177
10:16 23.09.2021
160 Влад
До коментар #155 от "БАРС":
Колега пропуснал си и една дребна,но значителна подробност. При определени условия дизеловият двигател може да се предвижи от точка А до точка Б,дори без охлаждаща течност,бензиновият-НЕ! Между другото пишман авторът е пропуснал да добави,че един уж недостатък при дизелите е,че не е много желателно да висят в градско задръстване продължително време,защото се задръства много лесно DPF филтъра и се затъпква. Ето това може да се приеме за недостатък при дизелите,което според мен не голям проблем.10:22 23.09.2021
161 Знайко
1. Дококото знам, все още няма 3-цилиндрови дизели. А на пазара и на нови и на стари автомобили има много 3 цилиндрови бензинови "боклуци".
2. Няма 1 000 куб. дизел. Дизеловите двигатели започват от 1600 куб., 4 цилиндъра. Няма дизел, който да си купил 4-цилиндрова кола и да караш двуцилиндров "вибратор" например Фолксваген изключват 2 от цилиндрите.
3. При същата кубатура дизела има по-висок въртящ момент започващ при по ниски оборото, от бензиновият.
4. Когато си купуваш дизела чисто нов от магазина с гаранция. Няма проблеми. Ремонтите нямат значение, повредите са гаранционни. Проблема със скъпия ремонт, е когато си го купуваш 10-20 годишен дизел втора употреба.
Коментиран от #201
10:30 23.09.2021
162 1234
Коментиран от #169
10:33 23.09.2021
163 Знайко
До коментар #152 от "1492":
"Кой е Ото Дизел?"Вероятно се е объркал, искла е да напише Рудолф Дизел.
Николаус Ото е изобретателя на бензиновият четиритактов двигател.
10:38 23.09.2021
164 Стара чанта
10:38 23.09.2021
165 МаМуНяК
НОф внос издухани печки трябва да си луд да си вземеш дизелова бангия :) колкото и да ги чипирсте ,режите дпфи и работи мъртвеца си е мъртвец , с турбинката охлювова къщичка :D
10:39 23.09.2021
166 Бръм
Коментиран от #171
10:45 23.09.2021
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 хаха
10:57 23.09.2021
169 Знайко
До коментар #162 от "1234":
Първо дори и при сравнение на еднаква кубатура еднакъв брой цилиндри. На два турбо двигателя бензинов и дизелов. Дизеловият е с по-висок въртящ момент при по-ниски обороти.Второ, Формула 1 е бензинова да, но при 24 часовите състезания за издръжливаст. Например на Льо Ман има ДИЗЛЕМОВИ СЪСТЕЗАТЕЛНИ автомобили, от 2006 до 2011 година ДИЗЕЛИТЕ побеждават всички бензинови автомобили на трасето. 5 години поред, не е случайно това. След това започват да се състезават с хибридни автомобили. Във формула 1 се ползват бензинови двигатели поради 2 причини. 1. По-ниско тегло на бензиновите двигатели, но в ежедневието по-важен е разхода и не толкова това, че един дизел е 50-100 кг. по-тежък. 2. Бензиновият турбо двигател на формулата може да развие 14-15 хиляди обороти дори повече. Докато дизеловите двигатели границата на максималните им обороти е около 5000. По-високите обороти осигуряват по-висока мощност, съответно по-висока максимална скорост. Това е предимство на бензина Но високите обороти си имат недостатък и той е, че високооборотните 15 000 оборота бензинови двигатели след 1000-2000 км. се бракуват. Докато нискооборотният дизелов сстезатеен двигател може да издържи 100-1000 пъти повече. В ежедневието не си сменяш двигателя на колата всяка седмица нали. Искаш да го караш 5-10 години 100 -200 хил км. без ремонт нали така.
11:00 23.09.2021
170 Поназнайващ
До коментар #62 от "Даймлер":
Аз съм карал и 3-те масови - бензин, газ, дизел.Карал съм и ръчка и автоматик.
Сега карам 3-ти поред дизел и отново се върнах на ръчни... За предимствата на автоматик - хвали го на жени.
11:00 23.09.2021
171 МЪГЛА
До коментар #166 от "Бръм":
Мъглата не е от дизелите, а от маслото на бензиновите. На тях се долива масло в двигателя. Дизелите масло не пипат. На всяка бензинка ѝ дават разход масло на 1000 км. от завода производител. А като минат 100 000 км?Коментиран от #175, #176, #195
11:30 23.09.2021
172 Moro
До коментар #48 от "joro":
Извода е, че дизела е за тежкотоварни автомобили, не за леки коли.11:30 23.09.2021
173 Психo от Курило
До коментар #113 от "Фжфжфж":
Още един не карал кола на газ. Тороидална бутилка 650/220 влиза на мястото на 16 цолова гума и зависи от марката, но са около и над 60л.11:47 23.09.2021
174 7ПРИЧИНИ
Истинските 7 причини трябва да са:
1.Най-големия замърсител сред МПС
2.Най-скъпо гориво В БГ (без ясна причина)
3.КАЧЕСТВОТО НА ГОРИВОТО В БГ е ЗЛЕ
4.Малки, но чести проблеми заради НЕКАЧЕСТВЕНО ГОРИВО В БГ
5.Продават се предимно дизели за изхвърляне от европа
6.Не може да се сложи газ с цел икономия И ПО-МАЛКО ЗАМЪРСЯВАНЕ
7. Трудно палене зимата, поради НЕКАЧЕСТВЕНИ ГОРИВА
Сега ми кажете ФАКТИ, наистина ли смятате, че вашите доводи са обективни?
Дизел винаги ще се кара, защото се купуват по-евтино, по-хубави автомобили и има момент на икономия. Подръжката също е лесна, а шума е незначителен фактор.
Освен това, всички товарни автомобили са дизелови, те обаче харчат 20+ на сто и се явяват най-големите замърсители.
Като се налагат ЕКО мерки, нека са за всички.
11:55 23.09.2021
175 Бръм
До коментар #171 от "МЪГЛА":
Пълни глупости! Събуди се! Вземи излез на улицата и подишай малко, а ако понаблюдаваш за 2 минути трафика, ще видиш точно Дизел-мъглата! Много харесвам бързи дизелаци при рязко тръгване на светофар, едвам им се четат номерата, а за ускорението будят насмешка.12:01 23.09.2021
176 Психo от Курило
До коментар #171 от "МЪГЛА":
Глупости , и дизелите горят масло, колкото и бензиновите + доста разбирачи дизелджии слагат в нафтата двутактово масло. Та, хич не пиши щуротии.12:51 23.09.2021
177 Психo от Курило
До коментар #159 от "гостът":
Че моята е поставяна допълнително, тороидални бутилки се продават за почти всички размери резервни гуми.12:53 23.09.2021
178 Бакшишо
До коментар #148 от "Шофер":
Сегашната кола е с оригинални гърнета, на 460 000км, купувана нова. На около 120 000 горе долу сменям изпарителя (български на БСМ цена около 50лв с отстъпка) рейката ми е Баракуда и е на 460 000. Разход на бензин 10-12 градско, разход на газ 10-12 градско. Карай коравия дизел и като сменяш съединител или демпферна шайба си спомни, че на Бакшишо съединителя е 300 лв с монтаж, а демпферни шайби нямам.Коментиран от #189
13:01 23.09.2021
179 Пфффф
До коментар #101 от "Батко":
Ми то същото правило важи и за бензин,ако вземеш "нов внос"!13:37 23.09.2021
180 Този коментар е премахнат от модератор.
181 Ай стига ве
14:08 23.09.2021
182 Един
Коментиран от #184
16:01 23.09.2021
183 Милко Панов
16:04 23.09.2021
184 Бакшишо
До коментар #182 от "Един":
Всяка жълта кол в София . Мерси за честитото.16:15 23.09.2021
185 Дънов
До коментар #29 от "Уауу":
Защо Мерцедес и Тойота продължават да произвеждат дизелови автомобили от най-ново поколение,които са не само мощни ,но от най-висока еко категория!?17:57 23.09.2021
186 ванко
До коментар #16 от "ФЕН":
Ха,че те такситата може и на газ да са ама тарифите им са все едно са на керосин....18:54 23.09.2021
187 Христов
19:26 23.09.2021
188 Дизелджия
19:58 23.09.2021
189 Лемеж
До коментар #178 от "Бакшишо":
А карай си дръгливата дачия и не ми обяснявай кое колко струва гащник.аз не искам да се возя в боклуци и не държа цял живот да живея като скот щото да ми е тънкян20:28 23.09.2021
190 Валери Божинов
До коментар #110 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Ти нали беше болен бе?каква газ каква Сърбия20:40 23.09.2021
191 Peugeot HDI
21:07 23.09.2021
192 Говедо
21:28 23.09.2021
193 Бъркате
22:25 23.09.2021
194 1.9 тди
Коментиран от #196
22:30 23.09.2021
195 В грешка си
До коментар #171 от "МЪГЛА":
Точно дизелите горят масло на определени километри и на дълъг път. От опит го казвам! А ти не драскай повече празни приказки,без да знаеш и без да си информиран,че ще ти се смеят и подиграват!22:39 23.09.2021
196 Влад
До коментар #194 от "1.9 тди":
Абсолютно съм съгласен с теб колега! Защото също карам 1.9 тди на Фолксваген!22:41 23.09.2021
197 трън
До коментар #28 от "Бмв фен":
Lexus RX450h извън града не мога да го сваля под 11-12л. Не Ви знам как карате, посоченият от мен разход за скорост 120-130км в час.Коментиран от #211
00:44 24.09.2021
198 Турбо Бензин
До коментар #7 от "TDiPD":
Ти се майтапиш пич. Карам го всяка седмица Русе Бяла. TDI тата даже с малолитражката дето е директна инжекция ги късам. Покарайте малко нови коли и после се изказвайте. Имал съм и нови дизели...не се разбират добре с българска нафта12:41 24.09.2021
199 Иван Стоянов
Коментиран от #207, #209
07:07 25.09.2021
200 Коко Н
На аутобана си опасен,ако караш бавно.
Не вярвам да има по-добър вариант,но ги спират от производство.Автомобилът ми е на 169000 км.,с атмосферен двигател,ще го използвам ,колкото се може повече,въпреки че е ограничен от живота на бутилките.
08:31 25.09.2021
201 Георги
До коментар #161 от "Знайко":
Здравей, има 3 цилиндрови дизели. Фолксваген през далечната 2005 продаваха 1.4 ТДИ и го монтираха в Поло (дори и Фокс), както и при съответните малки градски коли при дъщерните си марки. По същество този двигател си е 1.9 ТДИ , но с 1 цилиндър по- малко съчетан с балансиращ вал за по - малко вибрации.08:57 25.09.2021
202 Този коментар е премахнат от модератор.
203 Сашо Нафтов Дизелов
17:00 25.09.2021
204 Цвета Караянчева (ПКП)
15:10 26.09.2021
205 някой
До коментар #77 от "Рейсър":
Ауди печелят Лю Ман няколко пъти с дизелов агрегат ...03:25 28.09.2021
206 Варна
До коментар #155 от "БАРС":
Всичко е вярно, но при нас не е спазено условието за чистота на горивото. Най-важният фактор за съвременните високооборотни дизели ! И след време почваш - дюзи, турбина, помпа (особено тия ГНП с Евро 5 - от кофти горивото всички става на стружки вътре и познай какво следва ?) Карал съм няколко години бензинов и дизелов редови шестаци - е с вибрациите на дизела, колкото и да е балансиран, така и не можах да свикна. Икономията ми е на второ място, а на първо - удоволствие от шофирането. А и като караш до 10к годишно - няма смисъл да купуваш чисто нов дизел.17:42 08.04.2022
207 Варна
До коментар #199 от "Иван Стоянов":
Елементарно - не трябва да отговарят на Евро 4, 5, 6. Дизелът е много хубав двигател, но съвременните еко норми и електроника му разказаха играта. Отделно в България чистотата на горивото е под изискуемите норми.19:00 08.04.2022
208 Моряка
ва.Защото японците са постигнали невероятно ниска степен на сгъстяване-14:1.Трето- екологичност- при тази степен на сгъстяване мотора е с Евро 6,и забележете,без катализатор.За цената на частите не знам,защото на 61000 км не съм сменял нищо,дори една лампичка не е изгоряла.Автоматика,6 степенен ,специално разработен за новите Мазди,няма аналог,работи плавно,като безстепенен,не се чувства превключването.
Коментиран от #210
22:55 24.10.2022
209 Моряка
До коментар #199 от "Иван Стоянов":
За корабните,ще ни кажа-защото са нискооборотни,което значи значително по малко триене, а значи и износване.Но затова са много едрогабаритни и тежки,но на кораба от това не му пука.Освен това ниските обороти на корабния дизел-80-100,150 оборота/мин.,му осигуряват много по пълно и качественно изгаряне ,а оттам и висок КПД и икономичност.23:08 24.10.2022
210 Моряка,продължение.
До коментар #208 от "Моряка":
Освен това,ниските обороти на дизела-1800÷2000,два три пъти по ниски от бензиновия(4÷6000),осигуряват много по малко триене,а от там и толкова пъти по малко износване.23:15 24.10.2022
211 Моряка
До коментар #197 от "трън":
Не си му писал конските сили,за да сравняваме.Вероятно е много мощен.За удоволствието се заплаща.Перпетуум мобиле не може дъ се създаде,съгласно законите на термодинамиката.23:30 24.10.2022