През последните няколко години, SUV сегмента се утвърди като най-популярен на пазара и в момента почти няма производител, който да не предлага поне един „джип“ в своята гама. Логично или пък не за някои, марките, които в началото на този век свързвахме единствено със спортни купета, сега също произвеждат кросоувъри, но с малко по-интересни характеристики. Това са брандове като Porsche, Lamborghini и Aston Martin, които заслужено се позиционират в списъка за Топ 5 на най-бързите SUV-та на планетата.
Въпреки, че споменахме тези марки, които използват големи бензинови мотори, то в списъка ще намерим и електрически автомобил и именно такъв се нарежда на пета позиция. Става въпрос за Tesla Model Y Performance, която може да се похвали с ускорение от 0 до 100км/ч в рамките на 3.7 секунди. Това е постигнато с два електромотора със системна мощност от около 450 конски сили.
Четвъртото място е отредено за Lamborghini с единствения за момента представител от този сегмент на марката – Urus. Кросоувърът, който се задвижва от 4.0-литров бензинов двигател разполага с 650 конски сили и ускорява от 0 до 100км/ч за 3.6 секунди.
Третата позиция се заема от още един представител на VW Group, но този път от марката Porsche. Последната версия на Cayenne – Turbo GT е задвижвана от същия 4.0-литров бензинов осмак като при Urus, но с мощност от 631 конски сили. Въпреки по-малката мощност, Cayenne Turbo GT може да се похвали със спринт от 0 до 100км/ч за 3.3 секунди.
Британците от Aston Martin също имат представител, който заема втората позиция. Новият DBX707 също разчита на 4.0-литров осмак с бензинова тяга и подобно на Porsche, ускорението от 0 до 100км/ч отнема 3.3 секунди.
Първото място се държи от Tesla Model X Plaid, която може да се похвали с мощност от 1020 конски сили. Благодарение на три електрически мотора и задвижване на четирите колела, колата на Мъск може да ускори до 100км/ч за само 2.6 секунди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мерцедесаджия
Коментиран от #2, #5
11:23 03.05.2022
2 Хахахаха
До коментар #1 от "мерцедесаджия":
Мдааа. Тесла мачка!11:25 03.05.2022
3 Трън
Коментиран от #7
11:52 03.05.2022
4 CX7
11:52 03.05.2022
5 Гост
До коментар #1 от "мерцедесаджия":
Астъна е с АМГ двигател М177 и с 9G-tronic.11:54 03.05.2022
6 Немците са толкова смотан, че
12:24 03.05.2022
7 Ами свиквай
До коментар #3 от "Трън":
Когато се говори за мощност и ускорение, вече винаги ще става въпрос за електрически автомобили, независимо дали са Тесла или не, защото това е най-лесния и бюджетен начин за много коне, а батериите правят бебешките си крачки и ще стават все по-мощни и по-мощни, като теглото им ще намалява.Скоро мощността на автомобилите няма да се мери в киловати, а в мегавати. 1000 коня ще са базовите модели.
12:35 03.05.2022
8 onq s konq
Коментиран от #10, #11
13:16 03.05.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Е колко да е недоразумение
До коментар #8 от "onq s konq":
Принципно си прав ако говориш за бензинов автомобил, защото за да се компенсира по-високото тегло и автомобилът да не е тромав, му трябват много коне които пият много бензин. Дори на на книга да харчат малко, в реалния живот 20 на сто е добър разход за такъв автомобил.Но като говорим за първия SUV в класацията, харчи по-малко от базовият модел на Volkswagen polo или Рено clio, въпреки че е повече от 1000 коня и тежи два тона и половина.
Освен това в завой ще е по-стабилен от тях, въпреки по-голямата височина, защото центърът на тежестта му е ниско и е невъзможно да се преобърне. При опитите да го преобърнат странично в краш-тестовете, бяха счупили стенда но въпреки това не успяха.
13:29 03.05.2022
11 Разликата
До коментар #8 от "onq s konq":
Е то разликата между електрически SUV и останалите14:33 03.05.2022
12 Проба отново
19:21 03.05.2022