Намеренията на Volkswagen да се утвърди като лидер в производството на електромобили са сериозни или поне така изглежда след последното интервю на шефът на продажбите на Volkswagen пред Reuters. В него той заяви ясните планове да германската компания да задмине Tesla като най-големия производител на електромобили в света през следващите години.
Това ще бъде постигнато с производството на 800 хиляди автомобила на ток само тази година. През 2023 година тази цифра трябва да се увеличи с 500 хиляди и да достигне 1.3 милиона електромобила. Това е част от стратегията на Volkswagen през 2030 година, производството на автомобили, задвижвани от електричество да достигне 50% от всички произведени коли.
Припомняме, че през 2021 година от Tesla произведоха 930 422 коли и успяха да доставят 936 172 автомобила, а само през първите три месеца на тази година, хората на Мъск се похвалиха с 305 хиляди произведени и над 310 хиляди доставени коли. Според прогнозите на Мъск, в края на 2022 година, Tesla ще ще може да се похвали с 1.5 милиона произведени коли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дфен
14:59 13.05.2022
2 АнтиГост
15:03 13.05.2022
3 Някой
Доста неизвестни.
Не коментирам след 10-на години кой, как, на каква цена ще рециклира батериите на тези електрички. Щото още не дошло време за това, та затова не се говори по въпроса...
Коментиран от #5
16:17 13.05.2022
4 12345
18:08 13.05.2022
5 ТОКОМОБИЛ
До коментар #3 от "Някой":
Фауве не произвежда батерии. Второ в тях няма литий, а литиеви фосфати, оксиди и карбонати. Изобщо ако има.Новите 4680 клетки на Тесла са с никелов катод като алпаката в кухнята. Батериите на Модел 3 тип 2170 са железофосфатни. Желязо, като греблото на двора. GM Ultium акумулаторите са от алуминий - като стълбата на кабелджията.
Рециклирането, вашата най-любима дъвка (и пълно мълчание за хвърлените по сметищата масла, ремъци и филтри), в момента се случва в първия европейски гигазавод за батерии - Northvolt Revolt Ett - в Шелефтео (Skellefteå), Швеция, захранван от 100% чиста енергия и с годишен капацитет 60 гигаватчаса. 95% от всяка рециклирана клетка се превръща в суровина за нова.
Вторият завод - Northvolt Volvo - с годишен капацитет 50 гигаватчаса, предстои да започне производство в Гьотеборг (Gothenburg), Западна Швеция, през 2025 г.
Третият завод за производство и рециклиране на литиево-йонни батерии - Northvolt Drei - с годишен капацитет 60 гигаватчаса, предстои да заработи в края на 2025 г. в Хайде (Heide), Северна Германия.
Производствените мощности ще осигуряват батерии за общо 2.5 млн. електромобила годишно.
Планът на Northvolt е до 2030 г. да осигурява 50% от суровините, необходими за нови батерии, чрез рециклиране
Да поговорим сега за рециклирането на старите чаркалаци и филтри в последните 100г. - къде, как, от кого? Или сме еколози само за пред хората
04:16 14.05.2022
6 Това от къде го измислихте
16:10 14.05.2022