Last news in Fakti

19 Октомври, 2023 17:20 8 194 93

Над половината от собствениците на ел. коли избират ДВГ за следващ автомобил

  • ford-
  • mustang-
  • mach-e-
  • електромобили

Данните са интересни

Над половината от собствениците на ел. коли избират ДВГ за следващ автомобил - 1

Интересно проучване установи, че собствениците на електромобили не са толкова привързани към тях, колкото се смята. Всъщност, с изключение на собствениците на Tesla, почти половината от домакинствата, притежаващи електромобили, ще закупят следващ автомобил с двигател вътрешно горене.

Проучването на S&P Global Mobility разкрива, че около 52,1% от домакинствата с електромобили биха си закупили кола с ДВГ според резултатите до юли месец тази година. Макар че някои могат да сметнат това за отрезвяваща новина, проучването отбелязва, че данните му не означават, че приблизително половината от електромобилите ще бъдат заменени от автомобил с вътрешно горене. Напротив, следващата покупка на дадено домакинство може да бъде замяна на друго превозно средство, което то вече притежава.

Проучването установи, че 63,2 % от притежателите на електромобили Nissan ще закупят друг електромобил като следващ автомобил. По този начин японският автомобилен производител изпреварва само Chevrolet, който отбелязва процент на лоялност от 60,6%. При разглеждането на отделните модели S&P Global Mobility установи, че 37,3% от домакинствата на Ford Mustang Mach-E са закупили електромобил като следващ автомобил, докато 45,8% са избрали нещо с бензинов двигател, като много от тях са били други модели пикапи и SUV на Ford с ДВГ и хибридни задвижвания.

Например 56,6% от купувачите на електромобили Mercedes-Benz ще купят друг електромобил като следващ автомобил, което е значително увеличение спрямо 24,3% през второто тримесечие на 2020 г. Процентът на лоялност при Jaguar също е скочил от 25% на 56,5%, докато при Audi е нараснал от 25,5% на 50,1%, при Porsche - от 23,3% на 36,8%, а при пазарния лидер Tesla - от 51,8% на 76,7%. Интересно е, че лоялността към електромобилите сред собствениците на BMW е спаднала от 46,6% на 45,9%.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 26 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    80 7 Отговор
    Тесларчовците са фанатици, там никой не може да помогне. Останалите просто са научили един урок по скъпия начин, вместо да чуят какво им се говори. ЕЛ заедно с цеялата "Зелена" сделка е измамата на века!!!

    Коментиран от #2, #9, #25

  • 2 12345

    62 7 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    Прав сте. Нищо против електричките, но не разбирам как доста хора предпочитат да прекарват живота си на зарядни станции и да се притесняват непрекъснато колко е температурата навън и дали няма да им се наложи да останат насред магистралата.

    Коментиран от #5

  • 3 Шегобиец

    49 3 Отговор
    Е, то веднъж човек като се опари...
  • 4 ТИР

    43 1 Отговор
    Може и да е 2000 година,обаче е шестак бензин, с един ремък и верига,,,,
  • 5 В България е зле

    11 28 Отговор

    До коментар #2 от "12345":

    В България няма много добре развита инфраструктура, но трябва да си с отрицателен коефициент на интелигентност, за да закъсаш по магистралите дори ако караш с 300 км в час при минус 50 градуса целзий, при положение че през 20-30 км имаш бърза зарядна станция.

    Електромобилите имат стотици недостатъци. Не знам защо ти избра най-лесно разрешимият проблем?

    Коментиран от #13

  • 6 Ха ха ха

    33 3 Отговор
    Защо така бре ха ха ха няма нищо по вълнуващи още ДВГ .Никога не бих си купил Ел. Боклук
  • 7 Другата половина

    15 4 Отговор
    "Всъщност, с изключение на собствениците на Tesla, почти половината от домакинствата, притежаващи електромобили, ще закупят следващ автомобил с двигател вътрешно горене." ... а другата половина ще закупят Тесла, защото са отчели като грешка, че не са направили този избор още първия път.

    Коментиран от #8

  • 8 Пилотът Гошу

    19 3 Отговор

    До коментар #7 от "Другата половина":

    Аз пък харесвам как собствениците на Тесла щели да купят друг електромотобил от Тесла, все едно имат други опции с ДВГ 😂😂😂😂😂
  • 9 Пилотът Гошу

    32 3 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    Тесла е мода като айфон. Не всички, но много от собствениците им ги избират все едно си купуват телефон. Автомобилът и отношението към него, особено сред новите поколения, са много различни.
  • 10 ДрайвингПлежър

    51 4 Отговор
    Колега, няма такова нещо като стара кола - има само неподдържани коли!

    А към коментара на 12345
    По принцип не съм твърдо против ЕЛ, който иска да си купи и да се пари. Против съм да им плащам част от масрафа и съм против, че ми забраняват на мен да карам това, което смятам за по-добро или което ми доставя повече удоволствие - тия брутални политически налагани ограничения са си форма на фашиъм!

    Коментиран от #12, #64

  • 11 абе

    24 2 Отговор
    хубавото ни е че винаги се сещаме ама после по добро от бензинов атмосверен двигател няма като компромис голям дизел 4-5 литров ако е джип или пикап и си знам че всичко икономично после ми е излизало скъпо
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Тoзи cпoр мнoгo

    21 4 Отговор
    приличa нa: рaдиoлaмпи cрeщу трaнзиcтoри, cтрeли cрeщу куршуми, плaтнoхoди cрeщу пaрaхoди, caби cрeщу пушки, каляски срещу автомобили, парна машина срещу ДВГ и сега електромотор срещу ДВГ. Никoя oт избрoeнитe "нaзaдничeви" тeхнoлoгии нe e изчeзнaлa нaпълнo и cи имaт cвoи ниши зa изпoлзвaнe и рaзвитиe.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 ДВГ нямa дa изчeзнe

    24 4 Отговор
    cкoрo и нaпълнo. Прeди врeмe cъщoтo бeшe c рaдиoлaмпитe и трaнзиcтoритe. Лaмпитe ocтaнaхa в микрoвълнoвитe пeчки, кaчecтвeнитe НЧ уcилвaтeли, ултрaвиcoкитe чecтoти - лaмпa c бягaщa(oбрaтнa) вълнa, клиcтрoни, мaгнeтрoни. Прeди 10-нa гoдини пътувaх зa Aтинa и в прoдължeниe нa 10км cтрoяхa път. Нa вceки 10м имaшe бaгeр, фaдрoмa, caмocвaл, булдoзeр, вaляк, acфaлтoплaгaщa мaшинa. Нe ги виждaм нa тoк вcичкитe тия, eдин AEЦ им трябвa зa зaрeждaнe. A aкo трябвa дa рaбoтят нa cмeни 24ч кoгa и кaк щe зaрeждaт тoк? Да не забравяме и военните механизирани войски.

    Коментиран от #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Мислите ли,

    31 1 Отговор
    че държавата ще се лиши от акциза на петролните горива по 1лв.на литър? При 4млн тона консумация това са над 4млрд. лв. Просто електромобилите у нас са малко, но като станат 10-20% и консумацията на петрол видимо намалее ще се вземат мерки. Ще се опитам да позная: Електромер във всеки електромобил и хибрид, пломбиран естествено като тези от енергото. Ако щеш зареждай от солара "без пари" електромера се върти и ще трябва да се плаща акциз. Разбира се всичко ще е осеяно с добри намерения - екологичност, зелена сделка и др. подобни. Сегашните електромери са безконтактни и полицията ще има данни дали си платил само като минеш покрай тях.

    Коментиран от #21

  • 20 ДрайвингПлежър

    16 5 Отговор

    До коментар #16 от "ДВГ нямa дa изчeзнe":

    Шефа на JSB Лорд непомня кой си точно това казваше - за строителната техника каквато предлагаме ние е нелогично и невъзможно да се електрифицира - ако едно частно превозно средство е натоварено средно 1 час дневно - работната техника средно прави 8 часа, а има и такива, които карат на 3 смени - тя е създадена да работи и ако не го прави носи загуби. Да не говорим, че един 30+ тонен багер не може да го закараш до близката зарядна.

    Та JSB вече имат работеш двигател с вътрешно горене използващ водород и Лорда казва - същите параметри като на дизелов мотор. Казва ние имаме изключително богат опит и натрупани знания за двигателостроенето и създаването на подобен мотор е изключително лесно и изисква минимални ресурси.

    Електричарството е просто мания - електричарите са пълни фанатици като радикалните ислямисти... и всъщност те не са толкова за електрификацията и ниските емисии ТЕ СА ЗА ТЕСЛА. рядко ще видиш заклет електричар, който да признава, че друг освен Илон прави електрички, даже ще го оплючт повече отколкот лаят по дг такъв и ще обяснят колко е неук и как само Тесла може да прави ел ;) Силно увредени мозъци!

    Коментиран от #22, #30, #37, #58

  • 21 ДрайвингПлежър

    25 2 Отговор

    До коментар #19 от "Мислите ли,":

    Колега, англичаните вече го изчислиха - до 25та година ще губят по 10 милиарда от данъци и акцизи за горива, до 2023 тази цифра ще стане 30 милиарда загуби за бюджета и предупредиха, че тия налози ще се прехвърлят върху ЕЛ.
    А като сложиш и факта, че всъщност много малък процент от хората имат собствен гараж и достъп до собствена зарядна станция и че цените на енергията ще са скъпи точно вечер, когато фотоволтаика не бачка - електричарчетата тепърва ще се сблъскват с "кефа" да зареждаш по лев и горник киловата.
    Сиренцето е без пари само в капана и капана скоро ще щракне.

    Коментиран от #27

  • 22 Да, но водорода

    13 2 Отговор

    До коментар #20 от "ДрайвингПлежър":

    си има трески за дялане. Трудно съхранение при 700 атм налягане и специални резервоари защото малката му молекула преминава през много от металите. Скъп е все още, особено "зеления". С въздуха образува силно експлозивни смеси. Най-лошото е високата температура на изгаряне и получаването на азотни окиси които са по-вредни от въглеродните защото е много калоричен ( три пъти повече от бензина).
  • 23 да ви питам

    15 2 Отговор
    Представяте ли си ако всички от един средностатистически блок в София се приберат и всеки си включи да зарежда на паркинга пред блока? Аз до сега такова животно не видох.

    Коментиран от #24

  • 24 Много добре

    19 2 Отговор

    До коментар #23 от "да ви питам":

    си представям без да живея в София. На 7 етаж съм в 6 входов блок с 144 апартамента и 300 коли около него. И Кирхов да повикате не може се справи с електричните вериги обгърнали блока като стари пайжини. Не говоря за шегаджии и завистници които ще дърпат и режат кабели, отгледали сме си цял етнос с такава тясна специализация.

    Коментиран от #26

  • 25 Гошо

    11 2 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    И тази измама е заради войните с държави които притежават петрол !!!

    Коментиран от #66

  • 26 Представи си бабо Пено

    6 22 Отговор

    До коментар #24 от "Много добре":

    Че всичките 300 автомобила се наредите пред кварталната бензиностанция да заредите едновременно. Колко време ще отнеме зареждането на последния на опашката? Вашият квартал само един блок ли има представи си сега че, три блока едновременно се наредят на същата бензиностанция?

    При електромобилите зареждането на първия и на последния ще отнеме едно и също време - 10 секунди.
    Секунди да включат зарядното вечерта и още пет секунди да го изключат на сутринта и да тръгнат с пълна батерия.

    Коментиран от #28

  • 27 Правиш ли разлика

    2 11 Отговор

    До коментар #21 от "ДрайвингПлежър":

    "Колега, англичаните вече го изчислиха - до 25та година ще губят по 10 милиарда от данъци и акцизи за горива, до 2023 тази цифра ще стане 30 милиарда загуби за бюджета "


    Ти правиш ли разлика между пропуснати ползи и загуби? Това за което говориш са пропуснати ползи, но не са загуби, точно както не е загуба да дадеш 1000 лв на жена си. За тебе е загуба за нея печалба, но за семейството сте на нула.

    За да пропусне 30 милиарда акциз от горива - пропуснати ползи, трябва да бъдат продадени горива за 80 милиарда на населението, което означава че държавата е изгубила 50 милиарда, за да завърти едни 30 милиарда акциз.

    Ако си произведе собствен ток за транспортни нужди, ще има 30 милиарда пропуснати ползи от акциз, но в икономиката ще са останали онези 50 милиарда които иначе щяха да идат при арабите или в Русия.

    За 50 милиарда могат да изградят 50 гигавата вятърни или слънчеви централи всяка година и все повече да намаляват зависимостите си от изкопаеми горива.

    Коментиран от #31

  • 28 ДрайвингПлежър

    17 4 Отговор

    До коментар #26 от "Представи си бабо Пено":

    Тесларчо нещо се опитваш да шикалкавиш - средно 5 мин отнема зареждането на пълен резервоар, ако бензиностанцията има само 2 колонки - те са обикновено двойни означава, че едновремено ще зареждат 4 автомобила - с други думи 75 автомобила - Ще се "извъртят" за около 6 часа

    Не е малко ама същите тези 300 ако са електромобили означава, да имаш около блока 300 зарядни станции!!! за да направят това, което казваш с 10те секунди. Успех!

    А не забравяй, че ДВГ шофьорите зареждат веднъж седмично - вие сте тез, дето опъвате кабелите на всяко спиране щото иначе може да няма сок в батерията да добутате до следващото. И не забравяй, че ако включиш 300 електрички да ги зареждаш не само целия блок, ми целия квартал ще е на тъмно :D

    Коментиран от #33

  • 29 Гост

    14 1 Отговор
    Който купи,не повтаря.Само големите "умници" правят една и съща грешка два пъти.
  • 30 А шефа на toyota

    2 11 Отговор

    До коментар #20 от "ДрайвингПлежър":

    Каза че вече разработват серийното производство на твърдотелни батерии за 1500 км пробег с 10 минутно зареждане, които са леки колкото пълен резервоар с гориво.

    Израелската компания store dot разработва батерии с 550 гр на киловатчас. Тоест 1 000 kW часа ще тежат 550 кг. Ще е достатъчно да захранва както електрически камиони за 1000 км, така и багери и трактори. Водородът ще остане за кораби и самолети.

    Коментиран от #32

  • 31 ДрайвингПлежър

    13 1 Отговор

    До коментар #27 от "Правиш ли разлика":

    Ти имаш ли идея как въобще работи държавата?!
    От продажбата на всеки литър гориво почти 40% отиват в ХАЗНАТА това е едно от основните пера на бюджета! Ако не продават говиа не говорим за пропуснати ползи - говорим за ЗАГУБИ ЗА БЮДЖЕТА! Тоест държавата няма да може да си покрива разходите за социални, здравни и административни и други услуги щото тия пари няма да са влезли в бюджета!
    Не държавата плаща цената на горивата, нито пък тя произвежда тока, че да смяташ пропунати ползи и други щуротии - държавата просто прибира едни пари от продажбата на горива... и като ги няма няма да ги похарчи и жена ти няма да иде на гинеколог след като е била с комшията, а дъщеря ти вместо в училище ще е на улицата!!! Или ще трябва да ти прехвърлят тези налози върху тока!!!!
  • 32 ДрайвингПлежър

    11 1 Отговор

    До коментар #30 от "А шефа на toyota":

    Сакън, не знаеш ли, че за електофанатиците на Теслон Тойота е забранена дума, ми те хората ще вземат да си купуват Тойоти значи, Тесла ш фалира и електрификацията ще пропадне :D Не! Не! Не може! Веднага ще ти обяснят, че тойота е изостанала и трябва да се купува само Тесла :)

    Коментиран от #34

  • 33 Хайде полека

    5 11 Отговор

    До коментар #28 от "ДрайвингПлежър":

    Вечерно време като си пуснат бойлерите да не гаснат лампите?

    300 автомобила включени зареждат с 3 kW мощност нямат и един мегават мощност. За 10 часа ще заредят по 30kWh, които ще им стигнат за четири дни шофиране. Тоест тези 300 станции само при нощно зареждане ще могат да обслужват 1200 автомобила. А ако се ползват пълноценно, по повече от 2500 автомобила, като всеки от шофьорите ще губи по 10 секунди за зареждане.

    Представи си същото и на работното място.

    Коментиран от #49

  • 34 Какво значение има марката

    4 5 Отговор

    До коментар #32 от "ДрайвингПлежър":

    Ако Илон Мъск прецени има право да закупи каквото си пожелае на стойност 20% от пазарната капитализация, без да пита никого от борда.

    Тоест може да закупи който и да е производител на батерии, А защо не и цяла автомобилна компания
  • 35 Чудно как...

    7 9 Отговор
    Е сглобена тази статистика... Аз пък твърдя, че половината от собствениците на дизилови коли после си купуват парни котли, а тези с мобилни телефони си вземат апарати с шайби... Шараниииии....балканскииии !!!
  • 36 Факт

    2 2 Отговор
    Форд мустанг Е се оказа не успешен модел
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Монтажник

    6 10 Отговор
    Ооо даа, виждаме ги по монтажите в Драгалевци, Бояна, Маунтин вю, Делта хил и Maxi Green City - взима се една електричка уж за ежедневна или нещо за жената - i3, 500e, Mini Cooper E, след което мъжа се качва уж до магазина или за цигари, после почва да го кефи как оди и как се возиш без пари и се почва битка кой да я вземе. Тръгват да я карат и до Банско, Сапарева Баня, Старосел (2 лв/100 или безплатния ток дето беше до скоро на Кауфланд много ги гъделичка богатите), след което мъжа си взима iX, i-Pace, e-Tron, EQC, Model Y и ни викат да закачаме 3-фазните станции вече - един вид частна бензиностанция си имаш у гаража.
    Отиваме и ги гледаме X6-ци, Range Rover-и, Кайени как събират прах и никой не ги изкарва - 500-1000 кинта на месец за гориво и викат
    Абе мислех, че върви, ама като се качих обратно от електричката, едно ми едно мудно такова...
    Каква станция че ни сложите? 22 kW нали? Кабел 5х6 има, партида има, давай батко да действаме, че си обрало лайката хахах!
  • 39 ДрайвингПлежър

    11 3 Отговор

    До коментар #37 от "бай Даньо":

    1во Шефа на Ауди не е циркаджия като Мъск и никой не припада от култ към него
    2ро Аз не съм казал на нито един електричар да не си купува - напротив редовно ги призовавам да си взимат щото щели да карат без пари и без проблеми. Аме нека таз па плач да не ми казва на мен как ми е добре и аз какво да карам и да го забранява!
    Дребни, ама съществени разлики има, а?

    Коментиран от #41, #54

  • 40 ТУЗАРА 🥃

    2 7 Отговор
    TESLA било най-доброто? Е вие открихте Америка!

    Коментиран от #42, #43

  • 41 Мхм

    6 2 Отговор

    До коментар #39 от "ДрайвингПлежър":

    Ешектриките на Ауди са непродаваеми посредствени характеристики за маса пари е никой нема да им ги даде освен немските министерства и ръководствата на сименс и бош
  • 42 Факт

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "ТУЗАРА 🥃":

    Идва Рам и баклюка теслЪ пада по склонЪ
  • 43 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "ТУЗАРА 🥃":

    Радваш се на картинки?Кога ще си купиш Тесла?
  • 44 ТУЗАРА 🥃

    2 12 Отговор
    В рамките на седмица:
    - Model Y задмина Corolla по продажби и стана най-продаваната кола в света
    - лична покана от Ердоган, Нетаняху и Инвестиционен фонд на Саудитска Арабия Мъск да строи заводи там
    - 5-милионната Тесла слезе от конвейера
    - монтиран 50 000-ен суперчарджър
    - съобщение на Boss-а към всички стачкуващи в американските заводи: заповядайте в Тесла! Работа имаме за за целия китайски народ!

    Мъск така им пръсна втyлките, че още не могат да си намерят ушите по главите 😁

    Коментиран от #45, #50, #51

  • 45 Смех

    7 1 Отговор

    До коментар #44 от "ТУЗАРА 🥃":

    Да продажбите на Мъск са милион и малкомпо малко от на Рено Дачия смятай каквко е пръснал не говорим за Тойотя изобщо
  • 46 ТУЗАРА 🥃

    3 4 Отговор
    Тва е положението...

  • 47 оня с коня

    9 2 Отговор
    При Електричката след 10г. сменяш батерия,демек "хвърляш Двигател" като при ДВГ.Да,ама Цената на Батериата е колкото цената на Половината Ел.Кола и докато при ДВГ колата може да е на 20г но на малко километри и да върви почти като нова,то при Електричките караш - не караш,Батерията сдава багажа след посочения срок.
  • 48 Леля Гошо

    4 1 Отговор
    Купих си хибрид. Избрах най-добрата и луксозна марка в жанра. Тежи почти 2,5 тона, разход на гориво 7,5 както градско, така и извънградско. Не е плъг-ин, така че не се занимавам с кабели и жици. На ток може да мине 4 км. Не звучи като много, но върви на ток в трафик тръгни-спри и оттам идва икономиста. Иначе 12-14 л/100 km. Не съжалявам. Едва ли бих я сменил за чиста електричка.
  • 49 кви 300 бе колега?

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "Хайде полека":

    София има милион и двеста хиляди автомобила.

    Коментиран от #52

  • 50 ДрайвингПлежър

    7 4 Отговор

    До коментар #44 от "ТУЗАРА 🥃":

    Колега пропусна (предполагам от прекален ентусиазъм)
    - Продажбите на модел 3 не покриват целите
    - Печалбата спада и не отговаря на очакванията на инвеститорите
    - Дела на Тесла на електрическия пазар пада

    Горката тойота с нейните 10 милиона продадени коли и горния фолксфаген, който продава една и съща техника под 10 бранда и печели като луд как никой не ги кани, плачат :D
  • 51 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #44 от "ТУЗАРА 🥃":

    Работа в Тесла има,но няма пари.
  • 52 Каква София?

    3 2 Отговор

    До коментар #49 от "кви 300 бе колега?":

    Сметката беше за един единствен жилищен блок с 300 автомобила, които трябва да заредят по 8kWh дневно. По лев печалба на автомобил са 300лв на ден . Над 200 000лв печалба.

    За София 1,2 милиона по левче на ден са 438 милиона годишно. Дали няма да има кой да пожелае да ги вземе? И това е само за десетина стотинки печалба за киловатчас.

    Коментиран от #56

  • 53 ГОСПОДАРЯТ НА 🌎

    3 6 Отговор
    - Г-н, Мъск, какво ще отговорите на критиците, които казват, че не можете да го направите?
    - Вече го направихме 😎

  • 54 бай Даньо

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "ДрайвингПлежър":

    Ако затова се бориш със с теб. Само че не виждам някой да ни слага вила на врата да купуваме Тесли. Виж икономическата принуда е ясна в Америка модела 3 е по евтин от средната цена на продаваните коли тоест е от по евтините коли е и вече определено става за купуване и после караш на 3 пъти по евтино на км и с по малко поддръжка ... друго има ли !? А забравих конски сили колкото искаш и повече даже ...
  • 55 Реално

    1 1 Отговор
    Че е най-здравия къртач, това ние много добре го знаеме

  • 56 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "Каква София?":

    Продължаваш да не правиш разлика между оборот и печалба.Също като всички твои въображаеми бизнеси.

    Коментиран от #59

  • 57 какво да кажа освен

    0 0 Отговор
    на някои от глупавите хора им идва акъла
  • 58 пише се

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "ДрайвингПлежър":

    JCB ама сега толкова си можеш нищо лично…
  • 59 Какви обороти и какви печалби

    1 6 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    Печалбата от литър гориво е някакви стотинки по веригата. Около лев е себестойността на нефта, които трябва да преведем директно на Русия. 72 стотинки е акциз, 60 стотинки ДДС.

    Тоест за 1000 литра гориво на автомобил, превеждаш от банковата си сметка 1000 лв на Русия всяка година. Останалите европейски страни превеждат на арабите по 500 евро.

    3 милиона автомобила превеждаме всяка година над 3 милиарда за доставка на нефт само за леките автомобили. На държавата превеждаме 2 милиарда акциз. Това печеливша сделка ли ти изглежда?

    Ако тези 3 милиарда годишно ги преведем на Китай, ще инсталираме с тях по 5GW фотоволтаици на година, които да произвеждат по 7TWh енергия годишно. Енергия достатъчна за зареждане на три милиона електромобила . Кое е по-добрата сделка?

    България потребява по 30 TWh годишно. Тоест само с парите, които изнасяме за горива за 5 години, може да се осигури нетното производство на цялата държава само от слънце и вятър, А за още две-три години да се осигурят и батерии.

    Коментиран от #60, #69

  • 60 Чичо Скрудж

    6 1 Отговор

    До коментар #59 от "Какви обороти и какви печалби":

    Може,ама не може.Фотоволтаиците работят през лятото по обяд.Перките когато духа вятър.През останалото време ко правим?

    Коментиран от #62

  • 61 Чичо Скрудж

    5 2 Отговор
    Батериите са консуматив с кратък живот.
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Чичак

    0 4 Отговор
    В момента лято ли е или е обяд? Ето какво произвеждат фотоволтаиците точно в тази секунда. След няколко секунди ще е нещо различно но ако искаш пак ще ти го пусна всеки път когато питаш.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Чичак

    0 4 Отговор
    В момента лято ли е или е обяд? Ето какво произвеждат фотоволтаиците точно в тази секунда. След няколко секунди ще е нещо различно но ако искаш пак ще ти го пусна всеки път когато питаш.


    ВяЕЦ 6,73% 321.58
    ФЕЦ 32,53% 1554.59
    Био ЕЦ 0,56% 26.64
    Товар на РБ 4098.03


    През лятото произвеждат два пъти повече.

    Коментиран от #72

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 12345

    5 1 Отговор

    До коментар #59 от "Какви обороти и какви печалби":

    За 5 Гигавата фотоволтаици ви трябват минимум 10 милиона панела и пак минимум 30 кв.км площ да ги сложите, отделно ниско КПД, около 20-22%, работи само денем и при слънце, 20 години и се сменя всичко, нерециклируеми са, там където са сложени после трева не никне.

    С оглед на по-горното айде да се върнем от мечтите в реалностите.

    Вие ако искате си слагайте слънчеви панели у вас, така става, за базова мощност не стават.

    Коментиран от #74

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 12345

    2 1 Отговор

    До коментар #65 от "Чичак":

    Да, в момента точно такива са данните и са видни на сайта на ЕСО.

    А я напиши цената на киловатчас произведен от АЕЦ и ФЕЦ? Знаеш ли я?

    Коментиран от #75

  • 73 тъй шъй

    8 0 Отговор
    Тук се изписаха маса коментари, баласт. Вие електричарски любители, давате ли си сметка ако това заглавие е вярно, какъв шамар е това на безсмислените ви твърдения и брътвежи години наред в този и съседни форуми.

    Коментиран от #77

  • 74 Реалността

    2 4 Отговор

    До коментар #69 от "12345":

    Сложил съм си у нас фотоволтаици и знам за какво говоря.

    30 квадратни километра са нищожна площ от площта на България. Както казах с 5 пъти по 30 квадратни километра ще се произведе нетното количество енергия която България потребява на година, но както правилно отбелязахте не може да се разчита само на слънчева енергия. Затова добавих и вятър и батерии. На практика така или иначе половината от енергията се произвежда от АЕЦ Козлодуй, така че ще са необходими само два пъти по 30 квадратни километра. Само за сравнение София има площ 500 квадратни километра.

    Пак за сравнение, прочетете какво са Агроволтаици. Не само че трева не никне, но добивът на реколта се увеличава от декар когато растат под фотоволтаиците, а нуждата от напояване намалява и се пести така ценната вода.

    Коментиран от #76

  • 75 Аз я знам

    2 4 Отговор

    До коментар #72 от "12345":

    А ти знаеш ли цената? Остави цената защото тя е спекулативна и зависи от пазара. Да говорим за себестойност?

    Колко е себестойността на произведен киловатчас от атомна централа? Моята фотоволтаична централа струва 3 000 лв за 3 000 вата. За 25 години ще произведе 90 000kWh. Тоест себестойността на киловатчас е 3,3 стотинки.

    Само разходите всяка година за заплати и гориво на АЕЦ Козлодуй са на повече от 5 стотинки за киловатчас, без да броим изплащането на инвестицията за строежа.

    Фотоволтаична централа се изгражда и заработва пари за месеци след като си броил парите за нея.

    Колко киловата часа са произвели гьоловете от петте милиона инвестиции в АЕЦ Белене

    Коментиран от #79

  • 76 12345

    3 2 Отговор

    До коментар #74 от "Реалността":

    Истината е, че трябва микс и държвата да се разкара от енергетиката.

    За мен лично офшорките вятърни централи, имаме море, са по ефективно решение от фотоволтаиците, но ако за бизнеса е изгодно и може да се конкурира, нека си слагат ФЕЦ, в момента се субсидират, енергията на АЕЦ е 3 пъти по-евтина. Разбира се по-горното може да се промени с времето, но надали ще могат да бият АЕЦ като цена, а дори и да могат, нощем са безполезни.

    Истинате е АЕЦ за базова мощност, офшорни вятърни централи плюс ФЕЦ през деня и евентуално батерии ако излиза сметката, пак казвам, нека бизнеса си прецени, подобно на това както вие сте си преценил да си сложите панели у вас.

    Коментиран от #78, #81

  • 77 А вярно ли е?

    3 1 Отговор

    До коментар #73 от "тъй шъй":

    "Вие електричарски любители, давате ли си сметка ако това заглавие е вярно, какъв шамар е това на безсмислените ви твърдения и брътвежи години наред в този и съседни форуми."

    Като гледаш продажбите на електромобили в световен мащаб, дали заглавието е вярно?

    Защото любителите електричари които вече са си купили електромобил или два, разправят все една и съща история. Купуват ги като втори автомобил в семейството за градско, а после забравят с месеци че притежават втори автомобил с ДВГ и по някое време решават да го покарат, но са толкова разочаровани от него, че го продават!

    Беше то едно време с притеснението за пробега и липсата на зарядни станции. Скоро ще станат повече от бензиностанциите, но за сметка на това на по кратки разстояния една от друга.
  • 78 Може ли разяснение

    2 1 Отговор

    До коментар #76 от "12345":

    "енергията на АЕЦ е 3 пъти по-евтина. "

    След като сметнах че себестойността на енергията от фотоволтаици е 3,3 стотинки за киловатчас, бихте ли ми обяснили как енергията от атомна централа би била три пъти по-евтина, тоест една стотинка за киловатчас? Едната стотинка не може да плати само лихвите за година на кредита за строене на централата. Твърденията ви са абсолютно безпочвени.

    Коментиран от #80, #82

  • 79 12345

    1 1 Отговор

    До коментар #75 от "Аз я знам":

    В момента АЕЦ произвежда на 69.77 лв./МВтч с всичко включено, включително заплати.

    А относно ФЕЦ до 30KW цената е 168,24 лв./МВтч и е фиксирана.

    Както и да след 10 години всичко ще е на свободен пазар и нещата ще се изяснят, тоест кой е конкурентен и кой не.

    Коментиран от #88

  • 80 12345

    1 1 Отговор

    До коментар #78 от "Може ли разяснение":

    Господине в момента АЕЦ Козлодуй произвежда енергия на цена от 0.069 лева на киловатчас.

    Къде сте вие с вашите 3.3 стотинки на киловатчас?

    Ако не ми вярвате отидете на сайтът на КЕВР, има заявки за всеки тип централа какви цени иска, данните са публични.
  • 81 Също така

    0 2 Отговор

    До коментар #76 от "12345":

    Към момента държавата не субсидира И не дава никакви гаранции за изкупуване на тока от фотоволтаици Но въпреки това има заявки за 40 хиляди мегавата фотоволтаици.

    Когато говорим за предприятия, при тях не става въпрос за печалба, а за спестяване на разходи.

    Само преносът на енергията и таксите струват около 7 стотинки за киловатчас дори да им подаряват енергията.

    1 милион лв инвестирани в един мегават фотоволтаици ще допринася с 1300 мегаватчаса намаляване на разхода на енергия годишно, като само за преноса на тази енергия предприятието би трябвало да плати около 100 000 лв, А отделно още 260 000 лв за самата енергия дори след като държавата им доплати разликата над 20 ст за киловатчас. Отделно трябва да платят 40 000 лв ДДС.

    Разбираш ли защо предприятията се бутат да си строят фотоволтаици за собствено ползване?

    Няма как да се построи вятърен генератор където ти скимне на терена на предприятието, да пестиш по 100 000 лв годишно от такса пренос.

    Коментиран от #84

  • 82 12345

    1 0 Отговор

    До коментар #78 от "Може ли разяснение":

    Извинявам се, видях че 3.3 стотинки, не лева, ами значи вие сте 2 пъти по-ефективен от Козлодуй :-).
  • 83 Господине

    1 1 Отговор
    "Господине в момента АЕЦ Козлодуй произвежда енергия на цена от 0.069 лева на киловатчас.

    Къде сте вие с вашите 3.3 стотинки на киловатчас?"


    Не знам кога сте завършили училище но по наше време, 3,3 стотинки бяха над два пъти повече от 6,9 стотинки, А вие твърдите че 6,9 е три пъти по-малко от 3,3.

    Някоя от госпожите по математика е преподавала неправилно. Аз твърдя че е вашата, вие разбира се си имате право на мнение, пък било то и грешно! Все пак ми се иска да го чуя от вас като ми потвърдите отново, че греша. Ако го потвърдите според ще стане безсмислен защото смятаме по различни математически правила И никога няма да стигнем до консенсус!

    Коментиран от #85

  • 84 12345

    2 0 Отговор

    До коментар #81 от "Също така":

    Вятърни централи няма да строят предприятия за собствена нужда, а енергийни компании с цел продажба и печалба.

    Относно субисдирането, поне до края на миналата година изкупуваха ФЕЦ до 30 киловата на фиксирана цена и съм сигурен, написал съм ви я. За сегашният момент не съм, може да са го махнали.

    Относно цената 3.3 стотинки на киловат как го изчислихте, обяснете, стана ми любопитно?
  • 85 12345

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "Господине":

    Вече ви се извиних за грешката.
  • 86 Писали сме заедно

    1 1 Отговор
    Радвам се че разговарям с разумен човек който е готов да си види грешката и да си я признае. Точно така се води конструктивен диалог.

    Към сметките можете да добавите и такса за пренос от 7,2 стотинки, както и ДДС върху цената на АЕЦ Козлодуй. Дали АЕЦ има някакъв шанс като ефективност и цена?

    Но той е абсолютно задължителен като базова мощност, осигуряваща 50% от потреблението на енергия в страната. Тогава за по-голямата част от времето през годината въгличните централи може въобще да не работят

    Коментиран от #87

  • 87 12345

    1 0 Отговор

    До коментар #86 от "Писали сме заедно":

    Не претендирам да съм прав за всичко, в спора се ражда истината.

    Все пак не разбирам как един панел 500 Вата, да кажем, че струва 200 лева, сигурно струва повече, не съм проверявал, тоест трябва да дадете 400 лева за 1000 Вата или Киловат и това да е 3.3 стотинки? 400 лева делено на 1000 излиза 0.4 лева на киловат.

    Коментиран от #90

  • 88 Това съм го пропуснал

    0 1 Отговор

    До коментар #79 от "12345":

    Към момента цената на борсата от 11 до 12 часа е 214.67 лева за мегаватчас. Даже не съм сигурен дали вече предлага да подписва договори за изкупуване на 168,24 лв./МВтч, но надали има много желаещи да продават, въпреки че скоро цената ще започне да пада, когато повечето предприятия и доста частни лица си изградят фотоволтаици за собствено ползване и консумацията падне.

    Коментиран от #89

  • 89 12345

    1 0 Отговор

    До коментар #88 от "Това съм го пропуснал":

    Това е идеята на борсата, да има конкуренция, предлагане и цената да падне, на теория с въвеждането в експлоатация на повече мощности и ако има повече предлагане цената трябва да пада с времето. Друг е въпросът ще падне ли до цената на АЕЦ, бъдещето ще покаже.
  • 90 Не е така

    2 1 Отговор

    До коментар #87 от "12345":

    Освен фотоволтаици трябва и инвертор и конструкция. Цената излиза около 1 000 лв за киловат. Но този киловат произвежда по 1300 киловатчаса на година, като му дават гаранция 25 години за запазване на поне 80% от годишният добив като нов. На някои панели гаранцията вече е 30 години.
  • 91 Мечока

    2 1 Отговор
    Тесларите са принудени да си ги карат, повечето от тях са инвестирали на "зелено" при Илънчо още преди да е излязла и първата тисла.Инак ще си останат само с акции без покритие.

    Коментиран от #92

  • 92 Така е

    0 1 Отговор

    До коментар #91 от "Мечока":

    По улиците на света има 5 милиона тесли, а пазарната капитализация на Tesla е 800 милиарда.

    Ако предположим че си прав, то на всеки собственик се пада средно по 160 хиляди долара в акции. Сигурно ще да са си купили автомобили по 50 000 заради това.
  • 93 Гост

    1 0 Отговор
    Пазарната капитализация на Тесла падна с 9%.