Интересна технологична иновация се появи в Румъния, където бе представено първото в света серийно производство на двигател с директно впръскване на LPG (втечнен нефтен газ). Това постижение е на Horse Technologies, съвместно предприятие между Renault Group и Geely, което е специализирано в разработването на нискоемисионни системи за задвижване.
Новият двигател, наречен HR12 LPG, е 1,2-литров трицилиндров турбо двигател, който може да работи както на бензин, така и на LPG. Основният му пробив е използването на технология за директно впръскване на LPG, която, за разлика от по-разпространеното индиректно впръскване, позволява по-прецизно и оптимизирано изгаряне. Това подобрява производителността и ефективността, като същевременно намалява емисиите. Двигателят разполага и с 48-волтова мека хибридна система, която осигурява допълнителен въртящ момент и допълнително намалява емисиите на CO2 с 9% при работа на LPG в сравнение с бензина.
Разработен от инженерни екипи в Букурещ, Титу и Миовени, HR12 LPG развива 140 к.с. (103 кВт) и 230 Нм въртящ момент. Той отговаря на стандарта Euro 6e и е проектиран да отговаря на бъдещите изисквания на Euro 7. Двигателят ще се произвежда в завода на Horse Technologies в Миовени, който има годишен производствен капацитет от 450 000 двигателя. Резервоарът за LPG е умело позициониран в отделението за резервното колело, така че не заема място в интериора.
Според Патрис Хател, главен изпълнителен директор на Horse Technologies, тази иновация е „решаваща крачка напред за тези, които вярват в алтернативните горива“, тъй като за първи път комбинира директно впръскване, мека хибридна технология и производство в промишлен мащаб в LPG двигател.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ъъъъ🤥
13:58 01.09.2025
2 Цветан
Аз карам Соната течна фаза газ 2.0 и колата е ужасно здрава и надежна.
Коментиран от #3, #8, #13
14:00 01.09.2025
3 Механик
До коментар #2 от "Цветан":
Точно това се сетих и аз.Нямам идея какво са измислили румънците, но такива коли има и то не от вчера.
Коментиран от #6
14:02 01.09.2025
4 Ще видим и тази
14:04 01.09.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Анонимен
До коментар #3 от "Механик":
Директна инжекция (тя пак е течна, но директно в цилиндъра)... имаше някои газови уредби, които просто подаваха газта на бензиновия директен инжектор и не съм чувал да се чупят.14:09 01.09.2025
7 Нормално
14:23 01.09.2025
8 ои8уйхътгрф
До коментар #2 от "Цветан":
Ама корееца ти може ли да бачка на бензин- НЕ МОЖЕ... Корееца ти с турбина колкото сешоар и с 3 цилиндъра ли е- НЕ Е...Все нещо ще да са измислили тея- сигурно са "открили" начин да сложат 2 дюзи в цилиндъра... Или пък са адаптирали някак бензиновите дюзи да бачкат с газ... А бе все нещо са "открили"- я топлата вода, я колелото...
14:46 01.09.2025
9 Ооо
15:21 01.09.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Правя разлика
18:04 01.09.2025
13 Сонатата ти хибрид ли е?
До коментар #2 от "Цветан":
Тук се говори за хибриден двигател и е редно да се сравнява с такъв подобен.18:06 01.09.2025
14 4964
20:57 01.09.2025
15 тъй шъй
Коментиран от #17
09:58 02.09.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Кеефф
До коментар #17 от "ои8уйхътгрф":
Става въпрос за впръскване на течна фаза.. IDE двигатели на Рено.20:49 02.09.2025
19 инж. Ганев
10:12 05.09.2025