Революция при двигателите с АГУ

1 Септември, 2025 13:47 9 427 19

  • агу-
  • двигател-
  • газ-
  • бензин-
  • румъния-
  • renault

Основата е добре позната в Европа

Революция при двигателите с АГУ - 1

Интересна технологична иновация се появи в Румъния, където бе представено първото в света серийно производство на двигател с директно впръскване на LPG (втечнен нефтен газ). Това постижение е на Horse Technologies, съвместно предприятие между Renault Group и Geely, което е специализирано в разработването на нискоемисионни системи за задвижване.

Новият двигател, наречен HR12 LPG, е 1,2-литров трицилиндров турбо двигател, който може да работи както на бензин, така и на LPG. Основният му пробив е използването на технология за директно впръскване на LPG, която, за разлика от по-разпространеното индиректно впръскване, позволява по-прецизно и оптимизирано изгаряне. Това подобрява производителността и ефективността, като същевременно намалява емисиите. Двигателят разполага и с 48-волтова мека хибридна система, която осигурява допълнителен въртящ момент и допълнително намалява емисиите на CO2 с 9% при работа на LPG в сравнение с бензина.

Революция при двигателите с АГУ

Разработен от инженерни екипи в Букурещ, Титу и Миовени, HR12 LPG развива 140 к.с. (103 кВт) и 230 Нм въртящ момент. Той отговаря на стандарта Euro 6e и е проектиран да отговаря на бъдещите изисквания на Euro 7. Двигателят ще се произвежда в завода на Horse Technologies в Миовени, който има годишен производствен капацитет от 450 000 двигателя. Резервоарът за LPG е умело позициониран в отделението за резервното колело, така че не заема място в интериора.

Според Патрис Хател, главен изпълнителен директор на Horse Technologies, тази иновация е „решаваща крачка напред за тези, които вярват в алтернативните горива“, тъй като за първи път комбинира директно впръскване, мека хибридна технология и производство в промишлен мащаб в LPG двигател.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 46 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ъъъъ🤥

    49 12 Отговор
    Някой разбра ли нещо? Газовата уредба ли са изобретили? Може да работи и на бензин и на газ- Ч У Д О !!!!
  • 2 Цветан

    60 6 Отговор
    Демек са отркили нещо, което Корейците произвеждат от 10+ години.
    Аз карам Соната течна фаза газ 2.0 и колата е ужасно здрава и надежна.

    Коментиран от #3, #8, #13

  • 3 Механик

    42 3 Отговор

    До коментар #2 от "Цветан":

    Точно това се сетих и аз.
    Нямам идея какво са измислили румънците, но такива коли има и то не от вчера.

    Коментиран от #6

  • 4 Ще видим и тази

    18 1 Отговор
    революция…
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Анонимен

    27 3 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Директна инжекция (тя пак е течна, но директно в цилиндъра)... имаше някои газови уредби, които просто подаваха газта на бензиновия директен инжектор и не съм чувал да се чупят.
  • 7 Нормално

    19 1 Отговор
    На Тея и другите новини са такива.
  • 8 ои8уйхътгрф

    27 1 Отговор

    До коментар #2 от "Цветан":

    Ама корееца ти може ли да бачка на бензин- НЕ МОЖЕ... Корееца ти с турбина колкото сешоар и с 3 цилиндъра ли е- НЕ Е...

    Все нещо ще да са измислили тея- сигурно са "открили" начин да сложат 2 дюзи в цилиндъра... Или пък са адаптирали някак бензиновите дюзи да бачкат с газ... А бе все нещо са "открили"- я топлата вода, я колелото...
  • 9 Ооо

    12 3 Отговор
    Толкоз ли е трудно да пуснат автомобила батерия и range extender с двигател само На газ? Това автоматично ще опрости системата на деигателя и премахне необходимостта от всички еко системи! Дано Рено или Дачия пуснат такова животно. 50 кв батерия , не повече от 150 коня на предно и някакво двигателче 1.0 на газ с 30л газова бутилка да го включиш ако тръгнеш на дълъг път да не спираш да зареждаш през 200км! Ако докарат реален пробег От 600-700 км без да трябва да зареждаш - ще убият пазара в европа
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Правя разлика

    7 5 Отговор
    Румънците нищо не са измислили, а въз основа на вече измисленото са направили собствен двигател и го пускат в серийно производство. Това означава, че са решили производствените технологични проблеми, съпътстващи всяко сложно производство. Бих карал нов автомобил с такъв двигател. Ако е плъгин хибрид - още по-добре.
  • 13 Сонатата ти хибрид ли е?

    4 5 Отговор

    До коментар #2 от "Цветан":

    Тук се говори за хибриден двигател и е редно да се сравнява с такъв подобен.
  • 14 4964

    12 2 Отговор
    Според мен авторът много неумело се е опитал да обясни, че за първи път ще се произвежда хибрид с газова. При това за първи път румънска разработка.
  • 15 тъй шъй

    3 5 Отговор
    Ами клавиатурници, като не разбирате, не драскайте. Тук основното е директно впръскване на газ. Досега не е правено. Каква се чудите. Директно и индиректно са различни неща. Течна газ е друго нещо, индиректно е. Не че е нещо революционно, но има има смисъл. Ще видим какво ще правят с нагара по клапаните.

    Коментиран от #17

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Кеефф

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "ои8уйхътгрф":

    Става въпрос за впръскване на течна фаза.. IDE двигатели на Рено.
  • 19 инж. Ганев

    1 0 Отговор
    тази революционна технологична иновация е като да ъпгрейднете конвенционален чушкопек с използването на технология за директно впръскване на LPG, която, за разлика от по-разпространеното индиректно впръскване, позволява по-прецизно и оптимизирано изгаряне ... на чушките