Новата мултибрандова фабрика на Skoda ще бъде в Турция или България, след като двете страни бяха избрани от компанията майка Volkswagen за финалисти. В допълнение към автомобилите на Skoda, тук ще се произвеждат и други автомобили от портфолиото на Volkswagen Group. Това става ясно от изявление на синдиката на служителите на Skoda, публикувано в сайта им и цитирано в Bloomberg Terminal.
Πpeди няĸoлĸo ceдмици Ѕkоdа oбяви, чe oт пъpвoнaчaлнитe чeтиpи вapиaнтa ca ocтaнaли caмo двa, но не ги назова. Тогава германският Наndеlѕblаtt писа, чe оставащите дестинации ca Бългapия и Typция. И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. И двете страни имат редица предимства, твърди синдикалният лидер Ярослав Повшик. „Докато Турция има много добра инфраструктура, там политическата среда остава непредсказуема. България, от друга страна, е по-стабилна и е член на ЕС“, пояснява синдикалистът, предава investor.bg.
Във връзка с изграждането на новия завод синдикатите ще поискат от ръководството на компанията разяснения дали това ще засегне заетостта в Чехия и как новият завод ще допринесе за печалбата на компанията. Благодарение на новия завод концернът ще може да увеличи производствения си капацитет, тъй като в момента местните заводи са максимално натоварени. Според информацията в седмичното ведомствено списание (на заводите на Skoda в Чехия) все още не е сигурно, че новият завод наистина ще се ръководи от Skoda, защото в самия концерн дискусиите по темата продължават.
„Разбира се, ние се опитваме заводът да е под наш патронаж и въз основа на принципите на Škoda, но част от Надзорния съвет има различно мнение“, казва ръководителят на Škoda Auto Бернхард Майер. През миналата година Škoda Auto достави 1,25 милиона автомобила по целия свят. Компанията управлява три производствени предприятия в Чешката република, има и производства в Китай, Русия, Словакия, Алжир и Индия, най-вече чрез смесени предприятия, както и в Украйна и Казахстан в сътрудничество с местни партньори.
Групата е активна на повече от 100 пазара. Припомняме, че преди 10 дни на годишното си Общо събрание германският концерн реши да започне конкретни преговори с „оставащите кандидати". "През последните месеци и дни сондирахме активно възможните държави, в които можем да построим новия си завод за няколко марки в Европа. Както решихме вчера в Надзорния съвет и Борда на директорите, започваме конкретни преговори с оставащите кандидати и скоро ще имаме решение", заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс в изказването си в рамките на годишното Общо събрание на акционерите на германския концерн в Берлин.
Причината за решението е силното търсене на коли от марката Skoda, което е довело до натоварване на заводите на марката от 120%, поясни още Дийс, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria. В съобщението на германската група, публикувано след срещата на надзорния съвет и борда на директорите миналия понеделник въпросът за бъдещия завод за производство на автомобили от различни марки под шапката на Volkswagen се изчерпва с едно изречение:
"Беше решено да се започнат конкретни преговори за планирания нов мултибрандов завод в Европа с останалите потенциални локации". Иначе казано - разговорите се насочват към детайлите за бъдещия избор и преференциите, които компанията може да получи от отделните кандидати. Следващото заседание на Борда ще е през ноември, което означава, че най-рано решение може да се вземе тогава.
Досега от компанията не са обявявали кои са разглежданите страни, но още преди няколко месеца стана ясно, че България е една от тях. Преди седмици премиерът Бойко Борисов също коментира, че Бордът на директорите на голяма компания (без да я назовава по име) е оглеждал терени в страната и в Турция. По информация в германските медии тези две държави са останали в списъка с кандидати на Volkswagen, в който първоначално са били също Румъния, Сърбия, Северна Македония и други страни в региона.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бачо Киро
20:04 24.05.2019
2 нафто
Коментиран от #4, #20
20:07 24.05.2019
3 Осран
Коментиран от #8, #38
20:09 24.05.2019
4 Застраховайте при нас
До коментар #2 от "нафто":
Жалко значи няма да е Скоро20:11 24.05.2019
5 джаич
Коментиран от #6, #35
20:14 24.05.2019
6 Реалист
До коментар #5 от "джаич":
Глупости - политическите рискове са номер 1 . Изливаш 1 000 000 000 евро и реджеп иведик решава че сина или зетя изглеждат много добре като собственици. Освен това се задава ИКОНОМИЧЕСКА ЗАБРАНА ЗА ТУРЦИЯ ОТ АМЕРИКА заради сканадалите с ракети, самолети и сондиране. Какво правиш като банките ти спрат плащанията от и към завода бизнесМАН? Докато в България могат германците да си вземат самолета и дойдат и по джапанки щото виза и митница НЯМА. Единственно инфраструктурата на туркя е по-добра, но обясни на нашите комундета че асфалт не се ядял... Завода е 65:35 засега за България.Коментиран от #54
20:22 24.05.2019
7 Няма нормален инвеститор
Коментиран от #49
20:25 24.05.2019
8 Реалист
До коментар #3 от "Осран":
И кадърните работници - информацията за съзнателни и работливи изпълнители в България не е тайна. А ония дето си блъскат главите в бетона спират по 6 пъти на ден да се молят на могамед. А като почнат по един месец празници рамазан, байрам и стават половин година фиеста.Коментиран от #13, #18, #39
20:26 24.05.2019
9 Гледач
20:29 24.05.2019
10 Даааа
20:30 24.05.2019
11 Даааа
20:30 24.05.2019
12 Гербестан
20:32 24.05.2019
13 Да, затова миналата година
До коментар #8 от "Реалист":
Са изнесли милион и половина автомобила за Европа, а нашите съвестни работници колко изнесоха? Реалностите нямат нищо общо с това което ти е в главата. Турците са на светлинни години пред нас и като квалификация и като трудова дисциплина.20:35 24.05.2019
14 Единственото което може да
Коментиран от #27
20:42 24.05.2019
15 Философ
20:46 24.05.2019
16 Робот
20:53 24.05.2019
17 Тупан
20:55 24.05.2019
18 гост
До коментар #8 от "Реалист":
Ганчо ако става дума за празници от вас българските"християни"по-мързеливи НЯМА!Празници всеки ден имат та даже и за следващия ден тачак и другия ...и цяла седмица...само ядене и пиене ви е в кратуните21:06 24.05.2019
19 Има известно просветление
Коментиран от #21, #45
21:10 24.05.2019
20 Големия хур
До коментар #2 от "нафто":
Да да чакат БСП да дойде на власт, тея честни другари21:20 24.05.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Напа
21:31 24.05.2019
23 Абе българия се провали
21:40 24.05.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Истината
21:52 24.05.2019
26 Анализ
21:52 24.05.2019
27 По принцип си прав
До коментар #14 от "Единственото което може да":
Но де факто с подходяща квалификация и обучение българинът ще се справи. Не ни подценявай! Другото което незнаеш е, че всяка стока влизаща от Турция в ЕС се обмитява! Транспортът от Турция е 3 пъти по скъп от този в България! И още доста фактори които могат да наклонят везната в наша полза.( цена на парцели, ток, вода, услуги...). Но най важното нещо е, че социалната ни политика е пълен безконтрол, няма синдикат, няма инспекция по труда, няма еко министерство...и т.н.Коментиран от #29
22:00 24.05.2019
28 Гошо
22:25 24.05.2019
29 Не си запознат явно
До коментар #27 от "По принцип си прав":
Турция е в митническият съюз и стоките и влизат в ЕС без мито. Освен това дали ще превозиш една стока от Одрин или Пловдив до Лисабон е без съществена разлика в цената на транспорта. Това при положение, че я пренасяш с автовоз. Обаче практиката на заводите изнасящи автомобили е да ги пренасят с кораби, тогава губим и по дължина на морският път. Единственият ни шанс е реверанс към нас. Обаче аз досега реверанси от капитала не съм видял никъде по света.Коментиран от #32
23:06 24.05.2019
30 Обикновен човек
23:50 24.05.2019
31 Абе просто е
23:55 24.05.2019
32 Добре
До коментар #29 от "Не си запознат явно":
Това за съюза да не е само за “определени” стоки? Има разлика между транспорт с автовоз с турска регистрация и транспорт с автовоз с българска такава. Говорим за сухопътен шосеен превоз. Вече за превоз с влакове и кораби не съм запознат, но от където и да го погледнеш немците са на “голяма далавера”, ако построят завода тук. Не е нещо сложно за мозъка на българина и възприятията му да се справи с тази работа. С други думи сме оправни.00:19 25.05.2019
33 Тъй
02:59 25.05.2019
34 Тъй
02:59 25.05.2019
35 Глас народен
До коментар #5 от "джаич":
То в Бългатия няма квалифицирана работна ръка. За какво да идват. Корупция дебне зад всеки ъгъл. Не че в Турция няма, но....07:54 25.05.2019
36 Хасан
Коментиран от #40
08:26 25.05.2019
37 Мехмед
Коментиран от #46
10:41 25.05.2019
38 Mорук
До коментар #3 от "Осран":
Ваши наши ,има ли изобщо теудоспособно население в бгето което да работи10:48 25.05.2019
39 Mорук
До коментар #8 от "Реалист":
Ти им достигни стандарта на живот ,пътища данъци здравеопазване икономика ,тогава плюй гаьно балкански ,то ако не плюеш и завиждаш няма си българин10:51 25.05.2019
40 1234
До коментар #36 от "Хасан":
42мил. Кюрди...Коментиран от #41, #55
12:59 25.05.2019
41 Мехмед
До коментар #40 от "1234":
Турция и турците нямат проблеми с кюрдите. Ти имаш ли или?Коментиран от #42
13:06 25.05.2019
42 Mорук
До коментар #41 от "Мехмед":
То курдите ако ни бяха съседи булхаристан отдавна щеше да е курдистан00:14 26.05.2019
43 123
Коментиран от #44
09:04 26.05.2019
44 123
До коментар #43 от "123":
До номер 2-нафто!09:05 26.05.2019
45 Петър
До коментар #19 от "Има известно просветление":
Печалбата е двигател, не е спирачка! 23812:07 26.05.2019
46 Петър
До коментар #37 от "Мехмед":
Скоро ще започнете да произвеждат само пирони за ПутинстанКоментиран от #47
12:14 26.05.2019
47 Мехмед
До коментар #46 от "Петър":
Аха, пирони ще се произвеждат за ковчега на загиваща Б-я.14:56 26.05.2019
48 123
12:18 27.05.2019
49 Нормален инвеститор
До коментар #7 от "Няма нормален инвеститор":
Аз, за разлика от теб, претеглям всички ЗА и ПРОТИВ. Вкл. и политическата ситуация, която е най-рисковия фактор в случая и определено може да наклони везните в наша полза.13:56 27.05.2019
50 гост
14:21 27.05.2019
51 TrT
14:56 27.05.2019
52 нафто
15:19 27.05.2019
53 данко хайрсъзина
15:23 27.05.2019
54 ЧОЧОЗАРА
До коментар #6 от "Реалист":
турция естествено - има потенциал опит и кадри а тук най много да ги занулим и кой ще работи ....това е големия въпрос само шкарто като работна сила - технически инвалиди голиат/турция/ срещу куцото и сляпо жуже /бгето/ аре у лево за нас - стерео фунийки за тръбички - най тек индъстри17:10 27.05.2019
55 Zzz
До коментар #40 от "1234":
Ooo ot kıde gı ızmıslı 40 mılyona be22:12 27.05.2019