Last news in Fakti

4 Октомври, 2011 12:14 1 056 0

Тренчев: Без нас отдавна нямаше да има железници

  • кт "подкрепа"-
  • синдикати-
  • бдж

Стачната готовност в железниците и пощите остава, под лупа е църквата

Тренчев: Без нас отдавна нямаше да има железници - 1
Снимка: БГНЕС

Ако нямаше синдикати, отдавна да няма никакви железници, заяви на пресконференция лидерът на КТ „Подкрепа“ Константин Тренчев. Ако на синдикатите бъде възложено да изработят план за управление на железниците, това би означавало те да ги управляват – така синдикалният лидер обясни липсата на вина у профсъюзите за сегашното състояние на железниците. „Имаме право да се произнасяме по предложен на нас план. В много от случаите, в които сме го правили, са ни казвали, че се опитваме да се намесваме върху управлението“, аргументира се Тренчев.

Вчера синдикатите и управляващите се срещнаха в Министерски съвет, за да обсъдят проблемите на железниците и планираните съкращения, които категорично не се приемат от профсъюзите. Стачната готовност остава, а преговорите с министерствата и институциите продължават до петък. Финансовият министър Симеон Дянков обясни защо е отказал да подпише държавна гаранция за заем от Световната банка – защото няма достатъчно приходи, които поне да обслужват  лихвите по заемите на БДЖ. Към момента компанията е на минус с около 800 млн. лв

Очаква се днес за бъде обсъдено колективното трудово договаряне на експертно ниво.
„ Ако нещо е съхранено, да ви кажа, че то се дължи на синдикатите, защото иначе отдавна всичко да е ликвидирано“, изтъкна лидерът на КТ „Подкрепа“, който отново призова посегателствата срещу железопътния транспорт да бъдат приравнени към терористичен акт. 

Парите от железниците изтекоха в партиите, най-вече тези партии, които са управлявали, заяви лидерът на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Росен Зарков.

„Железница може да има тогава, когато има държава, която застава зад нея, професионалисти, които могат да я управляват“, категоричен е Зарков и допълни, че „голяма част от икономиите, с които се хвалят, са от отложени ремонти“, а това означава понижена сигурност на пътуващите.

По-рано днес транспортният министър Ивайло Московски заяви пред Нова телевизия, че се надява да няма стачки, но е вероятно някои от служителите да останат без работа. Точният брой е неизвестен, а в момента в железниците работят до 13 000 души. Първоначалните намерения бяха за съкращаване на 1000 души. „По всякакъв начин трябва разходите да паднат и да има освобождаване на дружеството от всички видове дейности, които му нанасят огромни загуби“, подчерта Московски. 

„Изборите ще минат и заминат, но изключително важни неща, които се случват в държавата, нямат този вододел. Сериозно сме обезпокоени от социално-икономическото развитие в държавата“, обобщи Тренчев, визирайки също и Изборния кодекс, в които имало нередности. 

От КТ „Подкрепа“ предупредиха още, че може да има и стачки на служителите в „Български пощи“. Дружеството бе извадено от забранителния списък за приватизация след гласуване в парламента, но промените не са приети на второ четене.

От КТ „Подкрепа“ са поискали и проверка на православната църква за трудовите отношения там и израходването на субсидии. Тренчев коментира, че резултатите са „потресаващи“, въпреки са проверени само 10% от работещите там. Във православната религиозна институция има синдикат. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА