Голямото предизвикателство пред България е демографията, но какво правим, за да променим тренда… И как приемането на еврото ще ни се отрази… Пред ФАКТИ говори икономистът Николай Ников.
- Г-н Ников, България и еврото вече са едно – решено е. От 1 януари 2026 година започваме да се разплащаме в евро. След това какво…
- Еврото си е евро, парите са си пари. И за тях ще говорим. Основният проблем на България е друг. Основният ни проблем е, че се топим и изчезваме. България изчезва, изчезваме като народ. Това ни е проблемът. Всички мерки и действия следва да са насочени в посока опазване на нашата нация и националност. Всяка политика трябва да бъде измервана спрямо тази основна цел. Пример за такова политическо решение е приемане на еврото.
- Много дебати, много коментари, президентът Румен Радев поиска референдум, но нищо не се случи у нас. Иначе ЕС ни каза „да“…
- България вече е една тъжна картинка по отношение на демографското положение - от 9 милиона души само преди 30 години, вече сме близо 5 милиона души. Има вече напълно обезлюдени села, а тези, които са останали, имат средно по 300 души в тях. Само след 10 години почти всички села ще са напълно обезлюдени и ще започне топенето на малките градове. Хората отиват в чужбина, а тези, които остават, просто не правят деца. Средно всяка двойка следва да има поне по три деца, които да останат в България, за да може да се спасим. Това категорично не се случва. Много жалко, да обезлюдим това райско кътче, на което има от всичко и то по много.
- Много говорим да демографията. Всяко правителство обещава, имаме вицепремиери, отговарящи за демографията и какво. Защо демографията не е национален приоритет?
- Възприема се теорията, че хората следва да са достатъчно финансово осигурени, за да правят деца. Това не е вярно! Хората сега са много по-богати от времето, когато сме били 9 милиона души. Появява се усещането, че всичко възможно се прави и то системно за нашето унищожение. Например, приемане на еврото в България? Какви ще са ползите за демографията на България? Това следва да е едно от разясненията преди референдума, за които всички се борим. Видно е, че това допълнително ще влоши нашата демографска криза и повреди цялата ни националност.
- Но чуваме как с еврото влизаме в „клуба на богатите“, ще станем по-привлекателни за инвестиции…
- Нека бъдем обективни. След приемане на еврото, контролът на държавата ни отива изцяло в ръцете на Европейската Централна Банка (ЕЦБ). Каква националност и идентичност ще имаме, след като ще се обезсмислят повечето институции в България, включително и нашият парламент?! А относно демографията, това ще е пагубно, защото, когато валутата ти е обща с другите държави, нямаш граници. Въпреки всички празни приказки за борбата със спекулата, цените ще станат същите като тези в останалата част на Европа. Това все пак е пазар, а няма по-силен от пазара. Цените ще са равни на тези в индустриалните гиганти на Европа, Франция и Германия. Доходите няма как да са същите, защото не можем да правим мерцедеси като германците и да печелим от тяхната добавена стойност.
- Но икономиката ни ще е по-отворена, по-достъпна за бизнеса в ЕС като цяло. Нали това чуваме?
- Какво чуваме е едно. Какво ще стане – съвсем друго. Но дори и да достигнем това ниво на германците, за което споменах, ние ще сме като мухи в буркан, защото парите ни ще са в ръцете на нашите конкуренти. Масово хората ще заминат на запад, за да могат да си позволяват същите стоки и услуги, но с по-висок разполагаем доход. А последният пирон в ковчега на България ще бъде падането на визите за Америка. Тези, които не са отишли в развитата част на Европа, ще заминат за Америка.
- САЩ е далече. Надали ще има много желаещи, след като нивото в развитите държави в ЕС е доста високо…
- Вижте, ако искаме да се индустриализираме и да се спасим като нация, следва да имаме наша валута, която ние сами да контролираме. В случай, че искаме да стимулираме износ да я обезценим, а когато решим, че искаме по-висока покупателна способност извън България да и вдигнем стойността. Това може да стане, ако постепенно се освободим от Валутния борд и въведем златен стандарт за нашия български лев. Все пак Бордът е един финансов инструмент, който ние сме си избрали доброволно. Имаме по-важни въпроси за решаване от това да мислим за обща валута със силните на деня. Все едно да отидеш с Илън Мъск на почивка, където той иска и да си делите разходите. Демографията е важна за България в момента, защото се топим и изчезваме. Важно е да се погрижим за нашата националност и нация, а приемане на еврото не е грижа - това е унищожение или по-скоро доунищожаване на страната ни.
Николай Ников пред ФАКТИ: Последният пирон в ковчега на България ще бъде падането на визите за САЩ
16 Юли, 2025 09:05 6 543 149
Изчезваме като народ, това ни е проблемът!, казва икономистът
Снимка: Личен архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.
Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 105 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 ФАКТ
Коментиран от #8, #18, #136
09:06 16.07.2025
3 Няма да позволим
09:10 16.07.2025
4 Пич
Коментиран от #60
09:13 16.07.2025
5 Гост
Коментиран от #69
09:14 16.07.2025
6 Иконом
На България и липсва енергия и пътища за/до селата!
09:17 16.07.2025
7 Пирончо
Коментиран от #11, #13, #75, #80
09:18 16.07.2025
8 Факт!
До коментар #2 от "ФАКТ":
Простата и крадлива гербава Тиква Борисов изгони милиони работливи хора в чужбина за да си изкарват прехраната честно. Когато тази проста Тиква, влезе в затвора, хората зад граница ще се завърнат.09:20 16.07.2025
9 В България има времева несигурност
А и да си ерген или мома не знаеш колко ще живееш
Коментиран от #16
09:20 16.07.2025
10 Патриот
Коментиран от #70, #82
09:21 16.07.2025
11 Сериозноо?
До коментар #7 от "Пирончо":
Няма място в градинките на 3 града,където се изселват младите от по-малки градове и села,бря!А същевременно от всички населени места се изселват извън България,малоумн...к!!!09:22 16.07.2025
12 Хмм
09:22 16.07.2025
13 Голямо проучване си направил
До коментар #7 от "Пирончо":
То само в твоята градинка в софето. България е обезлюдена планомерно09:22 16.07.2025
14 ЕвропеецО
Коментиран от #90
09:26 16.07.2025
15 Абсурдистан
09:26 16.07.2025
16 Ами
До коментар #9 от "В България има времева несигурност":
сложно е, живеят при родителите си, не искат да се ангажират, а и вече няма уредени бракове, обикновено се женят, когато се появи дете, в нашата улица всички имат по две деца, а две семейства са с три, но на едното голямото е в чужбина, защото няколко година се мъчи тука, но постоянна работа не можа да си намери, другото е с малки деца близнаци09:26 16.07.2025
17 Реалист 1
09:28 16.07.2025
18 Даа!
До коментар #2 от "ФАКТ":
Докато има у нас,ето такива полирани павета,с твоя първосигнален мироглед,ще затъваме необратимо.Кое е неврярно,в неговата теза: че сме се свили почти наполовина като население? Или ,че с еврото,ще обеднеем почти наполовина?Което задължително,ще предизвика масова миграция навън,към ЕС,или щатите.А той не споменава ,другия още по опасен модел- нахлуване на мигранти от МАГРЕБ,за който нашите социални,битови,финансови условия,ще бъдат привлекателни.Погледни франсетата,в сравнение с който ние,като държава сме лилипути.Париж вече е кафяво лилав,все едно се движиш в някой град на Централна Африка.Това ли искаш,или си вярваш,че не може да се случи,в близките 10-15 г.09:28 16.07.2025
19 Жеуезна логика
09:29 16.07.2025
20 И все пак
До коментар #1 от "мьрсула+разбойко ❤️":
И все пак, ако сте родена в България, а Вие сте родена в България имате общо. То е невидимо, имагинерно, предава се по кръв и по род. Но, нека това да не Ви натъжава...09:31 16.07.2025
21 За съжаление
09:32 16.07.2025
22 Нямам търпение
Коментиран от #26, #133
09:33 16.07.2025
23 икономисти и професори бол
дайте сега от поредицата на епопея на забравените
като бивши министърчета и професори акълии
09:33 16.07.2025
24 карма
До коментар #1 от "мьрсула+разбойко ❤️":
Проклятие ще преследва виновните и техните издънки (извънбрачните-също)!09:34 16.07.2025
25 стоян
09:35 16.07.2025
26 ако не си разбрал
До коментар #22 от "Нямам търпение":
Помакокомунисти те управляват! Връзката им с православието е колкото да се снимат със Св. синод!09:36 16.07.2025
27 Цецо
09:36 16.07.2025
28 хайде сега
09:37 16.07.2025
29 Хмм
09:40 16.07.2025
30 грнгг
09:40 16.07.2025
31 Леля Гошо
09:40 16.07.2025
32 ттжнн
Коментиран от #36
09:41 16.07.2025
33 обща валута със силните на деня
09:43 16.07.2025
34 От какво разбираш, освен от нищо
Коментиран от #98
09:43 16.07.2025
35 Демографията е важна за България
09:45 16.07.2025
36 Прав си!
До коментар #32 от "ттжнн":
Двете дебели и мазни парчета Пеевски и Борисов трябва да са в затвора, а не пред микрофоните.09:45 16.07.2025
37 Истина е !
09:46 16.07.2025
38 Айде
09:46 16.07.2025
39 ИНЖ1
Последният фалит беше 1996-97г. Значи!?!?!? И това не е формулата!!!!
Коментиран от #132
09:47 16.07.2025
40 Истина е !
Коментиран от #43
09:47 16.07.2025
41 Бизнес лилипути
09:48 16.07.2025
42 я па тоя хуморист
09:48 16.07.2025
43 не е верно
До коментар #40 от "Истина е !":
10 милиона и повече сме. Част от българите живеят в чужбина. Защото могат. Преди не можеха.Коментиран от #46
09:49 16.07.2025
44 Истина е ! ВСИЧКО НАПИСАНО е истина
Коментиран от #45
09:51 16.07.2025
45 така е
До коментар #44 от "Истина е ! ВСИЧКО НАПИСАНО е истина":
Ти ни убеждаваше и че след Шенген България ще се напълни с орки. Не ли?09:52 16.07.2025
46 българите които живеят в чужбина
До коментар #43 от "не е верно":
Кое според теб ги прави българи? А?Коментиран от #47
09:53 16.07.2025
47 аз съм от тях
До коментар #46 от "българите които живеят в чужбина":
И съм по-българин от теб.Коментиран от #54, #65
09:54 16.07.2025
48 Защо в България има голяма корупция?
Преходът от комунизъм към пазарна икономика: След 1989 г. България премина през бурен преход, при който много държавни активи бяха приватизирани непрозрачно. Това създаде олигархични структури и концентрира богатство в ръцете на малцина.
Слаби институции: Независимостта и ефективността на съдебната система, прокуратурата и антикорупционните органи често са поставяни под съмнение. Липсата на реална отчетност позволява злоупотреби.
Политическа зависимост: Често се наблюдава сливане между бизнес интереси и политическа власт, което води до клиентелизъм и корупционни практики.
Коментиран от #49, #55
09:54 16.07.2025
49 Защо в България има голяма корупция?
До коментар #48 от "Защо в България има голяма корупция?":
Икономически факториНиско заплащане и бедност: Когато голяма част от населението живее с минимални доходи, мотивацията за „оцеляване“ понякога надделява над моралните норми.
Неравномерно разпределение на ресурсите: Има огромна разлика между доходите и възможностите в големите градове (като София) и по-малките населени места. Това води до социално напрежение и усещане за несправедливост.
Сивата икономика: Голям дял от икономическата активност не се отчита официално, което подкопава доверието в системата и създава предпоставки за корупция.
Коментиран от #50
09:54 16.07.2025
50 Защо в България има голяма корупция?
До коментар #49 от "Защо в България има голяма корупция?":
Културни и социални нагласиНиско доверие в институциите: Много хора вярват, че „всички крадат“, което води до апатия и липса на граждански контрол.
Толерантност към корупцията: В някои случаи корупцията се възприема като „нормален начин“ за решаване на проблеми – например чрез подкупи за административни услуги.
Обезверяване и емиграция: Много млади и образовани хора напускат страната, което отслабва потенциала за промяна отвътре.
09:55 16.07.2025
51 Защо в България има голяма корупция?
Реформи в съдебната система: Независимост и прозрачност са ключови.
Граждански контрол и медии: Свободата на медиите и активното гражданско общество могат да осветлят злоупотребите.
Образование и културна промяна: Дългосрочното решение включва изграждане на ценности като честност, отговорност и солидарност.
09:55 16.07.2025
52 Бърза помощ
Коментиран от #64
09:57 16.07.2025
53 жокера
09:57 16.07.2025
54 българите които живеят в чужбина
До коментар #47 от "аз съм от тях":
Са еничари ! Кое точно им е българското те питам ?Коментиран от #56, #130
09:57 16.07.2025
55 така е
До коментар #48 от "Защо в България има голяма корупция?":
Няма нито едно едничко неопровержимо доказателство, че на 10.11.1989 нещо в България наистина се промени. Документите дори говорят обратното - обикновен дворцов преврат с който съветското посолство сменя българския селски хитрец Тодор Живков с гражданина със съветски паспорт Петър Младенов. Прехода към Демокрация в България започна едва на 4 юни 2025 година с приеманенто на Еврото от България, с което завърши пълната интеграция на страната в Европейския Съюз.09:57 16.07.2025
56 еничари
До коментар #54 от "българите които живеят в чужбина":
са българите в България продали се за жълти копейки. Идва Видовден.Коментиран от #59
09:58 16.07.2025
57 Точно така е
Коментиран от #58, #63, #99
10:01 16.07.2025
58 глупости
До коментар #57 от "Точно така е":
БНБ е безгласна буква от въвеждането на Борда. И какво от това?Коментиран от #92
10:02 16.07.2025
59 българите които живеят в чужбина
До коментар #56 от "еничари":
Са се продали за дребни монети . Иначе защо са там според теб?Коментиран от #61
10:04 16.07.2025
60 Байно
До коментар #4 от "Пич":
С не говорихте ли, че цените в Европа били много по-евтини от нашите? Ако нашите цени станат като в Европа, то тогава не излиза ли, че ще са по-евтини? И защо цените ще станат двойни, а заплатите двойно по-малки? Защо няма никаква логика във всички тези приказки? Цените навсякъде по веригите са написани в евро и лева и разликата е минимална (закръгляне). Като се качват цените в последните 5г без евро, защо никой не скача толкова?Коментиран от #66, #71, #102, #128
10:05 16.07.2025
61 българите сме в чужбина защото можем
До коментар #59 от "българите които живеят в чужбина":
Децата ми говорят по-чист български отколкото ти го говориш. Да си татуираш Ботев на плешката, не те прави българин.Коментиран от #68, #86
10:06 16.07.2025
62 Мислител
10:07 16.07.2025
63 Хахахаха
До коментар #57 от "Точно така е":
Правилно контрола се отнема от българските мутри които контролираха лева, фалирваха го и си правеха каквото си искат! Този контроле бъде отнет. За какво отнемане на идентичност говориш? Дори опитите на Русия да изтрие българското самосъзнание в Македония не бяха напълно успешни. Който в Македония е българин той си го знае.10:07 16.07.2025
64 Тото
До коментар #52 от "Бърза помощ":
Колега, крайната русофобия, както и крайната русофилия, не могат да променят реалността в България.Коментиран от #95
10:07 16.07.2025
65 Като ти се живее в чужбина
До коментар #47 от "аз съм от тях":
Си живей там. Нямаш право за България да умуваш. В чужбина данъци плащаш а не в България еничарю нали?Коментиран от #67, #139
10:07 16.07.2025
66 разбира се че ще са по-евтини
До коментар #60 от "Байно":
В момента сме извън Еврозоната и всички виждаме спекулата вихреща се сега.10:07 16.07.2025
67 напротив
До коментар #65 от "Като ти се живее в чужбина":
Плащам данъци на България. Значително по-високи от данъците които ти и плащаш.Коментиран от #72
10:08 16.07.2025
68 Така е
До коментар #61 от "българите сме в чужбина защото можем":
Или да си сложиш фланелка на Левски и в същото време да ограбваш своите, да правиш корупция и да не се съобразяваш с никого!10:08 16.07.2025
69 Морски
До коментар #5 от "Гост":
Това ако ти паднат визите за ,САЩ,не означава че автоматично придобиваш и право на работа в страната,ще можеш да ходиш като турист само.Ако искаш и да работиш ще трябва да участваш в друг вид програми за САЩ.За Канада нямаме визи от повече от 5 години,можеш да ходиш когато си искаш не можеш да работишКоментиран от #125
10:09 16.07.2025
70 ТИР
До коментар #10 от "Патриот":
Сега разбрах защо млади семейства имат по 2 и повече кучета , дори реклама имаше как един нов автомобил предлагаше голям простор за тях,,, рекламата можеше и с деца да я направят ама както и да а е ,,,,10:10 16.07.2025
71 Прав си
До коментар #60 от "Байно":
Ама абсолютно си прав. И това е така защото нищожната и елементарна психика на родния търгаши и бизнесмен не знае граници и морални правила.10:10 16.07.2025
72 Плащаш данъци на България
До коментар #67 от "напротив":
Ама дръжки плащаш. Кво плащаш? ДДС плащаш ли, акцизи плащаш ли ? Смешник....10:11 16.07.2025
73 Фибата
10:11 16.07.2025
74 Честито
Искам да се обърна и към корумпираните бандити. Вашето време на грабежи и мачкане на българските служители приключва! Знам че не ви харесва и ще се опитвате да продължите безчовечната си наглост. Но тук идва разделната точка. В която от вас зависи по кой път ще тръгнете! Или ще градим общо бъдеще на взаимен просперитет. Или всичко ще потъне. Ще бъдете изметени и забравени.
Честито на всеки чист бизнес който е на светло и всеки достоен български работник! И нека всеки да върши своята работа с отговорност.
Коментиран от #79, #81
10:12 16.07.2025
75 Анонимен
До коментар #7 от "Пирончо":
Това се случва само в София,защото София е вампира на България. Тя изсмуква почти цялата младеж от провинцията, която не е отишла в чужбина . Освен това смуче всички средства и инвестиции и провинциите обезлюдяват. Примерно от един набор 18-20 души в голямо село след като завършат средното си образование само 3-4 си остават в селото. 2-3 отиват в най близкия град ,а от останалите примерно 14 младежа 4 отиват в чужбина ,а 10 в София. И това обезлюдяване на провинцията ще доведе до бъдещи проблеми. Природата не търпи празни пространства. Съседните държави също няма да ги търпят10:17 16.07.2025
76 Гиро
Коментиран от #107
10:18 16.07.2025
77 Прав е човека
Коментиран от #93
10:18 16.07.2025
78 МАЛИИИИ
10:19 16.07.2025
79 Детски глупости.
До коментар #74 от "Честито":
Нищо верно в съжденията ти няма10:20 16.07.2025
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Смешкооо,
До коментар #74 от "Честито":
грабежите и мачкането на "българските служители" нищо общо няма нито с лева, нито с еврото. ....10:22 16.07.2025
82 провинциалист
До коментар #10 от "Патриот":
" ще има по много за всички живущи" - по много мигранти? Големите западноевропейски градове вече са Афразия.10:23 16.07.2025
83 а шо си не набийти камшика
10:23 16.07.2025
84 До 2 петилетки,
10:25 16.07.2025
85 Точно така е !
10:25 16.07.2025
86 българите сте в чужбина
До коментар #61 от "българите сме в чужбина защото можем":
За пари мурджо. За пари!Коментиран от #94
10:26 16.07.2025
87 Гандалф
10:30 16.07.2025
88 Я проверете само днес
Коментиран от #108
10:33 16.07.2025
89 Ама той икономист?
Коментиран от #114
10:34 16.07.2025
90 Пенчо
До коментар #14 от "ЕвропеецО":
Не пълзим,а няма валя да се откъснем от Кремъл.Искаме уравниловка както едно време.Затова днес си завиждаме и гледаме все в чинията на другарчето.Когато спрем да се интересуваме за живота на комшията,това ще означава крачка напред.Огромна грешка беше раздаването на земята в реални граници.Това унищожи България.Днес голяма част от обработваемата земя е изкупена от турски фирми,и процеса продължава.Коментиран от #97
10:36 16.07.2025
91 Да се освободим от валутният борд🙊....
10:39 16.07.2025
92 Име
До коментар #58 от "глупости":
Това не е вярно! А и можеше бордът да бъде премахнат(не с тези политици). Сега с ЕЗ няма откачане!Коментиран от #96
10:46 16.07.2025
93 Е чак за всичко не....
До коментар #77 от "Прав е човека":
прочети интервюто му отново, и ще проумееш този "велик мислител-икономист" какви ги е нацвъкал, с падане на валутният борд, плаващ курс спрямо еврото🙊, златен стандарт🙈... тази руска хибридна война срещу еврото мобилизира целият контингент на психически нездрави хора🤣10:46 16.07.2025
94 а не ве
До коментар #86 от "българите сте в чужбина":
за слава сме в чужбина ве. Парите отдавна си ги направихме. Ама колкото по-далече от теб растат внуците ми, толкова по-добре.10:50 16.07.2025
95 Ми не....
До коментар #64 от "Тото":
крайната русофилия променя България към по лошо, и това е вече 140 години.10:51 16.07.2025
96 и аз си искам
До коментар #92 от "Име":
3500 велики български лева за умрел американски пропаднал долар.10:51 16.07.2025
97 Ами
До коментар #90 от "Пенчо":
Не знам какво точно мислиш с това да спрем да се интересуваме от живота на комшията. Ако това означава да си сложим кърпа на очите и да забравим за всичката корупция и всичките грабежи. За незаконно забогателите. И всичките неправилни неща в България! Точно заради такива държавата ни е в катастрофа! Защото човекът нищо не прави, само гледа и цъка неохотно през зъби. Но отношението на хората в белите държави е унищожително срещу подобен вид корумпирани хора и нечестност. Хаха иди го кажи на някой в тези държави.Коментиран от #101
10:52 16.07.2025
98 Маруся
До коментар #34 от "От какво разбираш, освен от нищо":
Когато почина Брежнев и страната ни се срина по всички показатели.Това е истината каквото и да приказвате.Режима на СССР крепеше и режима тук.И не е вярно,че сме хранили руснаците с "имамбаялдъ".Няма как.Смешно е.Коментиран от #110
10:53 16.07.2025
99 Е ПА
До коментар #57 от "Точно така е":
ДОСЕГА КАТ ИМАХМЕ КОНТРОЛ КВО СТАНА БЕ ЧВО Р О ВЕ ТЪПИ??????????????10:55 16.07.2025
100 Иво
10:57 16.07.2025
101 ЧОВЕКА
До коментар #97 от "Ами":
ГОВОРИ ЗА ПОД ЧАРШАФИТЕ .ИЛИ ТИ ИСКАШ ДА ТЕ ГЛЕДАТ?10:57 16.07.2025
102 Ха сега копейки гла....
До коментар #60 от "Байно":
м@ви отговорете на Байно.... защо последните 5г като цените се повишават с лева защо не скачахте, врякахте и ревахте по улици и площади?... защо?... нали "всемогъщият" български лев щеше да ни брани от повишението на цените, инфлацията и спекулата😜10:58 16.07.2025
103 ТИ БИ ТЪПОМЕРА
10:58 16.07.2025
104 Е как
11:05 16.07.2025
105 Заради
11:06 16.07.2025
106 По време и най-вечеслед юпитата на Царя
11:08 16.07.2025
107 Будьони
До коментар #76 от "Гиро":
Че комунизма в лицето на Коминтерна нали за това се бореше?За единна държава по цялата планета.Един език,едни пари.Свят без граници.Ех,няма да го дочакам,сори!Коментиран от #126
11:09 16.07.2025
108 ужасТ
До коментар #88 от "Я проверете само днес":
Още не сме в Еврозоната, а вече половината Болгария без вода.Коментиран от #112
11:11 16.07.2025
109 Точен
11:11 16.07.2025
110 смешно ти е
До коментар #98 от "Маруся":
но всичката селскостопанска продукция на България заминаваше с вагони за СССР.Коментиран от #111
11:13 16.07.2025
111 Да заминаваше.....
До коментар #110 от "смешно ти е":
на цени под пазарните, и селскостопанската ни продукция е с ниска добавена стойност, а сме купували руските боклуци за индустрията ни на цени много по високи.Коментиран от #121
11:16 16.07.2025
112 😁.........
До коментар #108 от "ужасТ":
И еврозоната ли е виновна че половин България е без вода? 😁, и когато влезем в еврозоната официално и другата половина ли ще остане без вода? 🤣11:22 16.07.2025
113 Копейкинки
11:29 16.07.2025
114 подкрепям те,ама не мож да пишеш
До коментар #89 от "Ама той икономист?":
Пише се пОмия.Иначе изговаря се пУмия-да.А,тоя-инервюираният си е чист по.ми.ар.Едва ли биха му дали трибуна,ако не беше по-ми.ар.Ти даже си си губел време да го четеш.Коментиран от #115
11:30 16.07.2025
115 дават им трибуна
До коментар #114 от "подкрепям те,ама не мож да пишеш":
по хибридните сайтове11:31 16.07.2025
116 Една работеща бедна жена
Относно демографията - българите не, но циганята се коттят безконтролно и ставаме циганнска държава. Никой не взима никакви мерки. И положението ще става още по-зле. Всички идват в София ,защото в прованса няма нормална работа за нормални пари като цяло. То и в София често предлагат жълти стотинки. буташ се в метрото като животно, сутрин вечер, за два бона, които не ти стигат доникъде. Аз лично съм отчаяна.
11:39 16.07.2025
117 Ха,ха
11:42 16.07.2025
118 Янко
11:44 16.07.2025
119 Шаран БГ
Пишещият е икономист и обяснява нещата просто и ясно. В Парламента – Управата на страната отгледат деца– пълно с Тошковци, които ще докарат индийски дофтори да работят за 500 лева ли евро ли !! Някъде да е построена фабрика или завод за някакво производство - Няма !! Инвестира се само ако има печалба. Защо имаме вериги от търговски мастодонти, които диктуват цените, електроенергията ако се произвежда евтино, докато стигне до чичо става златна. Да не споменавам другите печалбари в България.......Акцесионери !!.......
Естествено всеки си избира начин на живот. Нормално е да се създаде семейство, да се отгледат деца. За това трябва да има някакви условия.! Никой от управляващите не помисля дори за възпроизвеждането на работната сила !и да има условия за това !! Не говорете за София – тя не е България !!
11:45 16.07.2025
120 Ехо
Коментиран от #124
11:55 16.07.2025
121 Само питам
До коментар #111 от "Да заминаваше.....":
Какво имаш в предвид "руски боклуци за индустрията ни"?Тяхната руда,редки елементи,уран? Защо сега нямаме завод за полупроводници,за записващи устройства,стоманодобивни и т.н.? Нали от ЕС и САЩ ни заливат с качество?11:57 16.07.2025
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Иван Ангелов
Коментиран от #148
12:15 16.07.2025
124 Отражение от ехо
До коментар #120 от "Ехо":
Че тя Русия създаде цяла нова македонска нация която да мрази българщината! И да извършва репресии на българщината. Това което пишеш е невярно или полу вярно. Човек днес е свободен да бъде българин. Но е свободен и да бъде корумпиран бандит грабещ своите! Това кой какъв да бъде се избира от самия човек! Българи избраха да бъдат алчни негодници. По-точно и от най-силните! Къде по-света има директори на болници с по стотици хиляди левове заплати? Къде по света се изнасят чували с пари? Къде по света се показват премиери с пачки евро и пистолети? И едно нищо! НИЩО!12:16 16.07.2025
125 Гост
До коментар #69 от "Морски":
В аз искам в САЩ, ако успея да стигна легално, ще направя всичко възможно, да започна и легална работа там.12:22 16.07.2025
126 Будьони
До коментар #107 от "Будьони":
В ЕС вече успяха.Работят по въпроса с Канада ,Австралия,САЩ.Комунизнът ще победи.Всички ще сте в концлагеря и ще имате право само на чалга и банани.12:38 16.07.2025
127 Диамантената ръка
12:39 16.07.2025
128 Само питам
До коментар #60 от "Байно":
Цените на такситата,,превозните услугите,метрото,фризьорски и други салони,домашните майстори ,къде ги видя в евро.Задължавайки ги да закупуват нови касови апарати КОЙ ще поеме разликата? А това,че довчера си получавал 2000 лв.на ръка ,а си осигуряван на 1000 мислиш че работодателя ще започне да ти дава1000 евро по договор? Ще те усредни на 750 евро,защото трябва данъци да плаща.Ни ще ги платиш ти,защото досега само си крал държавата.12:50 16.07.2025
129 Коко
Те в САЩ цъфнаха и вързаха, че да подскочим и да ходим там. Пък и те нас само чакат с хляб и сол.
Пък и в крайна сметка, от нас зависи условията за живот в България, малко по малко да се подобрят. Който е искал да емигрира… за 30 години е емигрирал…
12:52 16.07.2025
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Ще,ще
До коментар #22 от "Нямам търпение":
Ще славиш Бога у дома си,защото църквите стават мечети,синагоги и т.н..Тук таме ще има някой поп в някой манастир където да те изповядат.13:11 16.07.2025
134 Стига цензура
13:12 16.07.2025
135 Анонимен
13:13 16.07.2025
136 Ти си
До коментар #2 от "ФАКТ":
Добре , по някакв начин хипопотично да се съглася с теб но моляте кажи ми поне един който на теб да ти харесва и да си сигурен че всичко е наред с него , чисто и почтеност!Ако не намериш такъв то тогава писанията ти са от рода на- сестрати е ......
13:13 16.07.2025
137 Никой
Ще се размножим, работим по въпроса.
Нищо не е станало сериозно - едни бедняци избягаха - мързеливците всъщност.
13:33 16.07.2025
138 Руснаци
14:07 16.07.2025
139 ,,,,,,.
До коментар #65 от "Като ти се живее в чужбина":
Трай ма,че пращахме пари там да не умрат от глад преди 30 години, пом..иьооо14:53 16.07.2025
140 Работлив като млад циганин
15:30 16.07.2025
141 Пиниза
"Живота е готин в Америка, Кадилаци има в Америка, Мангизи има в Америка и т.н. Имаше на времето такава една песен.
Коментиран от #147
15:50 16.07.2025
142 Оня с катъра
Коментиран от #143
15:52 16.07.2025
143 Оня с катъра
До коментар #142 от "Оня с катъра":
... И са готови да оплюват Николай Ников, Григор Сарийски даже и Стив Ханке. Важно за тях е какво говори Борисов.15:56 16.07.2025
144 Факт
16:22 16.07.2025
145 Евро лъвче
18:06 16.07.2025
146 Попитах един (нашия бивш)
19:04 16.07.2025
147 милчо
До коментар #141 от "Пиниза":
Не е много сигурно....Канада е свободна от доста време,но не виждам голема навалица за там,като едно време на20:13 16.07.2025
148 Глупости на търкалета
До коментар #123 от "Иван Ангелов":
Със стимули нищо не се постига това не си ли го разбрал? На времето даваха по 10 бона за да отидеш да живееше в Странджа-сакар и кой отиде? Единици може би, но като цяло начинанието претърпя пълен провал. В момента в Италия дават по 10 хиляди евра да отидеш да живееш в някакви обезлюдени места и мислиш ли, че някой отива. Можеш да проверииш и ще устновиш същия провал на начинанието. Решението е само една единствено - високи възнаграждения в материалното производство, което вади на пазара реални стоки. Точно затова България през соца беше на път да се сдобие с почти девет милионно население. Когато се теглят кредити за да се плащат огромни заплати за политици, чантаджиои, силови структури, администрация, чиновници и общо взето хора, които не са произвели и един пирон, то държават я очаква демографска криза, гръцки сценарий с държавния дълг и батаци. Нищо друго. Какъв стимул може да бъде някакво кирливо данъчно облеечение за дете и друга мизрена социална придобивка, след като човека не получава приличен доход за труд? Това са пълни дивотии!10:32 17.07.2025
149 граф Монте Кристо
15:05 17.07.2025