23 Май, 2022 20:15 29 743 45

Данни от телескопа „Хъбъл“ показват, че с Вселената се случва нещо странно

• телескоп-
  • хъбъл-
  • вселена-
  • учени-
  • разширяване

Данни от телескопа „Хъбъл“ показват, че с Вселената се случва нещо странно - 1

През последните 30 години астрономите използват космическия телескоп „Хъбъл“, за да изучават най-отдалечените части на нашата Вселена. Сега, след като анализирали данните от телескопа, учените стигнали до зашеметяващото заключение, че с нашата Вселена се случва "нещо странно", съобщава „Дейли Експрес“, цитиран от БГНЕС.

Изстреляният през 1990 г. телескоп помогна на астрономите да определят 40 "пътеки" в пространството и времето, за да измерят скоростта на разширяване на Вселената. Сега обаче учените от НАСА са открили несъответствие между сегашния темп на разширяване и този непосредствено след Големия взрив, който се е случил преди около 14 милиарда години.

В изявление агенцията съобщава следното: "Опитите да се оцени скоростта на разширяване на Вселената започват още през 20-те години на миналия век с измервания на астрономите Едуин Хъбъл и Жорж Леметр. През 1998 г. това доведе до откриването на тъмната енергия - мистериозната отблъскваща сила, която ускорява разширяването на Вселената."

През последните няколко години, благодарение на данните от „Хъбъл“ и други телескопи, астрономите откриха още един интересен момент, а именно несъответствието между скоростта на разширяване, наблюдавана в близката Вселена, и данните от независими наблюдения за периода непосредствено след Големия взрив, които предвиждат различна скорост на разширяване.

"Причината за това несъответствие остава загадка", се казва в изявлението. "Данните от „Хъбъл“, обхващащи голямо разнообразие от космически обекти, които служат като маркери за разстояние, подкрепят хипотезата, че се случва нещо странно."

Благодарение на по-точните данни от телескопа "Хъбъл" астрономите успели да установят, че Вселената се разширява много по-бързо, отколкото се смяташе първоначално.

Преди това учените от НАСА бяха прогнозирали, че Вселената би трябвало да се разширява със скорост около 67,5 километра в секунда на мегапарсек с минимална грешка от само 1,3%. Но новите наблюдения показват скорост на разширяване от 73 километра в секунда на мегапарсек. Въз основа на тези изчисления учените прогнозират, че размерът на Вселената ще се удвои през следващите 10 милиарда години.

Екипи от експерти продължават да разшифроват данните от телескопа „Хъбъл“, за да разкрият тайните на Вселената.
Адам Рийс от Научния институт за космически телескопи и университета "Джон Хопкинс" в Балтимор, Мериленд, каза следното: "Получаваме най-точните измервания на скоростта на разширяване на Вселената от златния стандарт на всички телескопи и благодарение на маркерите за космическо разстояние."

Сега учените трябва да разгадаят тази загадка, а космическият телескоп "Джеймс Уеб", който наскоро беше изстрелян в космоса и вече е готов да изпрати първите партиди данни от наблюденията обратно на Земята, ще им помогне да го направят. Този нов телескоп ще позволи на учените да открият нови маркери за разстояние, които са още по-далеч от Земята, и да ги видят с по-добра резолюция.

• 1 Нормален мъж с ненормална орисия

Вселената не може да възприеме факта, че аз живея зле, трябва да живея добре!
    Трябва да има живот !

• 2 Щчв

С две думи като за прости хора, отдалечиш ли се малко повече от земята, после няма да я намериш като се върнеш, а няма и да знаеш с колко се е преместила, че и посоката ще е под въпрос. Абе изобщо няма да можеш да намериш мястото от където си тръгнал

• 3 ААА СМЯХ

Така ли,.. пък ние да не знаем, как не сме се досетили
  • 4 Проф-Алцхаймер

До коментар #2 от "Щчв":

Аз от къщи като изляза до хоримага не мога да се прибера, ти искаш в галактиката да ходиш!

• 5 Aлфа Bълкът

Хубаво, ама туй нещо като се разширява къде отива?
    Да се разширява значи има размер и взема от размера на нещо друго. Другото нещо какво е?
  • 6 Дух на хан Аспарух

До коментар #1 от "Нормален мъж с ненормална орисия":

Орисията на човек може да се променя, както например ДНК-ато !
  • 7 Киро Телескопа (блокираният)

Тия какво толкоз изследват? Отговорът на всички въпроси се знае от десетилетия. 42
  • 8 Aлфа Bълкът

До коментар #4 от "Проф-Алцхаймер":

Дълги години като малък смятах, че Хоремаг е оремаг.
    И всеки викаше: "да ходим на оремага, да ходим на оремага". Един ден отидохме до съседното село и на техния оремаг пишеше Хоремаг, тогава разбрах, че на нашия Хоремаг паднало Х-то!

• 9 БОГ Е ВЕЛИК ТВОРЕЦ

„Големият взрив” От нищо как става нещо?
    Според ”учените” Вселената е била малка, събрана в точка, преди да последва „големият взрив” и да се разшири, а това означава, че все пак е имало нещо - точка, начало.
    Да предположим, че учените са прави за „взрива”, но оттук следват въпросите кой е сложил тая „точка” (чия ръка е сложила тази точка и е сложила началото на това велико творение, на този шедьовър — Вселената), кой после е организирал този „взрив” (разширението на Вселената и появата на времето, пространството, енергията и материята) и кой е подредил безпорядъка след него, защото сам по себе си взривът означава хаос, а имаме подредена Вселена, състояща се от взаимодействащи помежду галактики и звезди?!
    Толкова сложна и обмислена система не би могла да възникне от само себе си, целият този механизъм действа в удивителен синхрон. Нима е възможно такъв прецизен ред да се появи след мощен взрив, та нали това означава пълен хаос и безпорядък на материята?! Как ли този хаос се е самоорганизирал и се е превърнал в ред?! Вселената не е възникнала случайно и според много изследователи явно не е минало без нечия намеса след взрива, ако въобще е имало такъв, защото това е само теория.

Коментиран от #15, #18, #20, #37, #39

• 10 Странно

Как може да се разшири двойно нещо което е безкрайно,
  • 11 Нали си сливналия

До коментар #8 от "Aлфа Bълкът":

Някой местен команч го е задигнал!
  • 12 Маймуняка

Хипотези.Истината е ,че нищо не знаем за космоса.Голям взрив,малък взрив и т.н.Глупости !
  • 13 Тапата

Това, че се разширява не е проблем, но ще стане проблем когато започне да се свива. Това важи не само за вселената.
  • 14 Сандо

Да не би космическите сили на Украйна и на Македония да делят Вселената?

• 16 Госあ

Скоростта на разширяване на вселената ( противно на брътвежите на еврейчето, които определено не е преписал), ще може бъде измерена с наземния европейски супертелескоп, ако Прасчо не е изстрелял тоновете си скраб в Орбита, които да попречат работата на наземните телескопи. Това в момента са краварски спекулации.
  • 17 Димов

Прави впечатление, че колкото по-далеко откриваме, толкова повече се разширява вселената. Колкото по-далеко се протягаш, толкова по-надалеко са обектите. Тази зависимост си имаше теория.
  • 18 Чичо Тони

До коментар #9 от "БОГ Е ВЕЛИК ТВОРЕЦ":

От цялата тирада смислени са само последните четири думи - "... защото това е само теория." Големия взрив е теория, която обяснява едни физични зависимости (такива каквито ги познаваме), но е в противоречие с други. Ако Вселената се разширява, значи тя е крайна!??? Ако в момента на Големия взрив е била в една точка, тогава какво е било всичко извън тази точка? Проблема е в нас самите и по-точно в нашите мозъци. Всичко което знаем е плод на нашето обучение (в една или друга форма). Ние се раждаме с няколко инстинкта и толкоз. След това започва нашето обучение и опознаване на околния свят. И в този околен свята няма безкрайни пространства и безкрайно време. (Между другото, времето е човешка измислица за удобство - то не е космическа величина). Така че за нашите мозъци (на повечето от нас) ни е трудно да си представиме вселената като безкрайна във времето и пространството. А що се отнася "... до нечията намеса...", тя също е трябвало да бъде създадена и да е съществувала в нещо - също създадено преди това. Ферщейн?

• 21 Проблясък

Според мен няма Голям взрив.просто Вселената пулсира на интервали,примерно през 14 млд години.Стига до определено разширение,после се свива до критични граници и пак.
    Може пък Вселената да прилича на един Червей,който се гърчи в пространството и ние сме от тази страна,където си мислим,че двата края на Червея се отдалечават,но същевременно се приближават към обратната му страна.

• 24 Гении

теории на глупостта Вселената е кръг как може се разширява свива и т.н. вие добре ли сте простосе върти около Слънцето всичко е сътворено по един модел кръгла земя кръгла луна.кръгли звезди в Божествен ред около Слънцето Бог се въртят и изпълняват заповеди истината е проста кръвта циркулира между кръгли ядра
  • 25 Завистник

Независими наблюдения за периода непосредствено след Големия взрив. ??!!! Какво е ял този дълголетник , който помни големия взрив?

• 27 миризъбъл

това някаква реклама на тоя “хъбъл” ли е че аз друго не разбрах освен …”благодарение на хубъл… заради точните данни на хъбъл или хъбъл някои други телескопи”…

• 29 Нищо не разбрах

Квадратна, кръгла, елипсовидна, конусовидна и т.н. ли е вселената...къде започва и свършва....?!...нямат идея изобщо какво става....само харчат пари за безсмислени каузи....

• 30 🐘🐘🐘

До коментар #29 от "Нищо не разбрах":

Бюджета на НАСА е съизмерим с разходите за отбрана на България , кое от тези разхищения на пари носи повече полза на хората според вас ?
  • 31 Дядо ви Курти от село ли

Нищо не разбрах, вселената нали е уж безкрайна...Ко има в края на вселената?Въпроса ми е риторичен.

• 32 $$$$@#@$$$$#

Ще ви го обясня като за лаици-откриване на тъмната материя, а тя е около 80% от това,което ни е познато като Вселена тъмно=алчност, деградиране на обществото като цяло=лоша енергия в изобилие=вр. Айнщайн и т.н.========
    Самоунищожение. До скоро
  • 33 Хайл

До коментар #29 от "Нищо не разбрах":

Също като глупостта за големия взрив-някъде нещо се взривило-какво,от къде е дошло,защо се е взривило и кой каза че е преди 14 милиарда години? Както и земята и живота на земята-уж огнено кълбо,стерилно и изведнъж вода и живот...само глупости на търкалета...или за произхода на човека-бил от маймуната,а маймуната от къде се появи...

• 36 Атеистите толкоз могат

До коментар #33 от "Хайл":

Ние православните християни имаме Словото на Създателя ...колкото и тия нещастни въшки да си блъскат атеистичните мозъчета, никога няма да разберат не вселената, ами случващото се дори в една единствена клетка от собствените им тела....
  • 37 Тоя па

До коментар #9 от "БОГ Е ВЕЛИК ТВОРЕЦ":

Значи е по-приемливо човек да е създаден от кал, след като преди това от Нищото някой е създал Нещо? Или девственица да зачене от Дух? Или умрял човек да оживее след няколко дни? Или този възкръсналият да се върне възседнал облаци и да отведе със себе си всички мъртви, които вярват в него?
    Никой ли не вдява, че в Библията създаването на Всичко е обяснено като за прости хорица, които не са имали възможност да ползват днешните технологии и познание? За хора, чиито мозъци са ограничени от границите на домовете им, от границите на държавите им и на Земята като цяло. За хора, които са смятали, че Земята е плоска и е център на Вселената?
    Може да не се знае всичко по въпроса, но ценното е в това, че хората се опитват да го разберат, а не вярват сляпо в някакви пълни глупости, събрани в една книга, която на всичко отгоре е била редактирана десетки пъти, не е събрала в себе си някои от древните текстове, които не са пасвали на идеите на съставителите ѝ за манипулиране на масите, но въпреки всичко претендира за това, че е непромененото божие слово.
    Събудете се, бе слепци!

• 39 Котки

До коментар #9 от "БОГ Е ВЕЛИК ТВОРЕЦ":

Нали осъзнаваш, че това повдига повече въпроси, отколкото отговори? Ако Бог е сложил тази точица там, кой е сложил Бол там преди това? Една малка точица в нищото е невъзможно да се пръкне, но идеален всезнаещ и всеможещ разум да се пръкне в нищото е възможно?

• 42 Стамат

Според независими от жената наблюдения корема ми след третата бира се разширява видимо по бавно и в непредвидима посока. Хъбъл потвърди същото! А жената каза че ще се обърне към НАСА за второ мнение.
  • 43 Боко Праните Гащи

Преди гоуемио зрив я е имало само Македония.
  • 44 Има, има.....!

До коментар #31 от "Дядо ви Курти от село ли":

Има друга вселена - на великата македонска цивилизация!
  • 45 Краси

До коментар #18 от "Чичо Тони":

Много яко си го описъл.
    БОГ да. То е създал вселената и всички други вселени в мултивселента, обидени по името КОСМОС. Да ние живеем в една от безброй многото вселени. Какво е БОГ.?То е точно това. То е мисъл, то е вибрация, то е логика, то е съзнание като това, което имаш ти, аз и продавачката в супера, футболиста и китариста, и всички и по световете в КОСМОСА.
    Всичко е проявление на една енергия мисъл логика. разклонена по безброй синапси в необятният космос. Та за да се опознае БОГ, понеже то има огромен потенциал от информация, на него му трябва нещо като вселена, материяална вселена, каквато е и нашата, за да твори там по образ и подобие негово. Та затова така. БОГ е навсякъде във времето пространство във всички измерения и светове. Пиша в среден род понеже Върховната енергия е андрогинна. Тоест няма понятие за пол все още. Пола идва по късно като се разделя на активен принцип и пасивен принцип в различните светове в вселените. Тоест мъжко и женско начало. Та затова ние хората все още не можем да си обясним самото творение на БОГ, тъй като сме в самото начало.понеже ние сме търсачи хората. И затова търсим Бога навсякъде, а то той е винаги с нас, понеже имеме дух душа и тало. Абсолютно непроменяемо.