18 Юли, 2017 09:47 40 796 49

Махнете всички знаци! Да се изтребим!

  • катастрофа-
  • скорост-
  • знак-
  • пътна полиция-
  • кат

Законът за движение по пътищата е сред най - лобистките

Махнете всички знаци! Да се изтребим! - 1
Снимка: БТА
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Седмица след като влязоха в сила последните промени в Закона за пътищата, с които беше премахнат предупредителните знаци за камерите на КАТ за контрол на скоростта, българите продължиха да се избиват бясно.

Кратък обзор на катастрофите показва, че в родината ни се кара бясно. Правилата се нарушават дори и от професионалисти – таксиметровите шофьори.

Само преди дни

водач на таксиметров автомобил премина на спусната бариера,

въпреки че видял приближаващия влак, но все пак решил да премине през прелеза преди голямата машина. Внезапно обаче, качвайки се на релсите, настъпил спирачките. Причината за това действие на водача не е ясна.

Само ден по-късно друг шофьор загина, след като пътническият влак Карлово-Сливен помете микробуса му на жп прелеза при село Гавраилово.

50-годишният мъж е решил да премине през железопътния прелез, въпреки спуснатите бариери и включената светлинна и звукова сигнализации. Тогава превозното средство е ударено от идващия пътнически влак Карлово-Сливен. Товарният автомобил е влачен близо 200 метра преди машинистът да успее да спре композицията.

Общо шестима души са ранени.

Новите промени в ЗДвП дават право на катаджиите да свалят номерата на колите на пияните, дрогираните или онези, които карат без книжка. Тази принудителна административна мярка се налага за 1 година, само ако е заловен в нарушение собственикът на автомобила. Тогава колата се отписва от регистъра и след 12 месеца собственикът й трябва отново да ходи на каналите на КАТ и да й извади нови номера. Любопитното е, че ако автомобилът е на името на друг човек или на юридическо лице, мярката се налага само за 1 месец и не e необходима нова регистрация.

Законът за движение по пътищата е сред най-лобистките.

Ако това правителство съумее да се опази от лобизма при изработването на новия закон, ще се получи нещо хубаво, но аз не храня такива надежди. Това заяви пред Факти.бг председателят на УС на АКАБ Красимир Георгиев.

"Имаме нужда от тотална ревизия на знаците в страната. Никъде пък го няма катаджии да се крият между храстите и да те чакат. Да се наричат скоростна, а не пътна полиция, те следят само скоростта", коментира Георгиев.

Според него манталитетът на шофьора се определя от правилата и когато те са логични и отразяват обществена необходимост, тогава и манталитетът ще бъде нормален.

еоргиев беше категоричен, че премахването на табелите за видеонаблюдение няма да даде никакъв резултат за намаляване броя на катастрофите и жертвите.

"Ако това даваше резултат, нямаше да има табели в другите страни. Там идеята не е да отрежат главата на водача, а да му показват, че на пътя съществува контрол", каза още Красимир Георгиев.

Още по-драстичен е примерът на преводача Мажд Алгафари, който разказахме във Факти.бг. Нагъл шофьор паркира зад неговата кола като нарушава забраната за паркиране на кръстовище. Това става в центъра на София на метри от сградите на правителството, Столична община и президентството.

Нарушителят дори не е глобен, че е паркирал без да заплати за Зелена зона.

Това е манталитетът на шофьорите у нас, защото той отразява манталитета на КАТ.

В Лондон навсякъде има знаци, че трафикът се контролира с видео камери. На Острова и Европа шофьорите с повече нарушения плащат по-високи застраховки. У нас от десетилетие застрахователите се борят да има обмен на тяхната база данни с тази на КАТ. Но, млъкни сърце.

Не е нужно да махнем знаците, а КАТ да бъде видим.

Пътната полиция трябва да спечели отново доверието на шофьорите.

Вместо КАТ да помага на хората, се връща към милиционерското си минало - на корумпиран джандар, който дава законодателни предложения - движете се с пет километра в час, нямате бърза работа…, изригна бившият вътрешен министър Богомил Бонев.

Той не пропусна да припомни, че да се спира без нарушение, да се крият в храсти и канавки, да няма предупреждение за камера, да проверяват и пътниците в колата - го има само по КПП-та в терористични държави.

Припомняме, че на 22 юни депутатите приеха на второ четене Закона за движение по пътищата.

Войната по пътищата продължава – кърваво и жестоко, а взорът надежда не вижда.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Герберасите на власта

    92 10 Отговор
    Тука е така законите на "Бойкономиката" в действие по лошото е че сега се развихря и ще трябва да спазва ме още доста простотии добре дошли в соца на Бойко .
  • 2 Един

    98 5 Отговор
    Да си го кажем направо... СТАВА ДУМА ЗА ЕДНИ ПАРИ!!!
  • 3 Темида

    68 9 Отговор
    На криво племе законите му криви. ПРОБЛЕМА Е В БЕЗНАКАЗАНОСТТА И НЕРАБОТЕЩИЯ СЪД!!!!!!!! Каква файда и да работи КАТ (а той не работи) като после ще ги осъждат на 6месеца условно за убииство на 4 човека на пешеходна.
  • 4 гост

    39 3 Отговор
    Я да започне съда да вкарва в затвора убийците, я да започне КАТ да арестува и след заплащане на глобите да освобождава тези с многото глоби, я да се пуснат пешеходни патрули, които да спират и глобяват нарушителите. Дали няма да се оправи. Ала КАТ и съд извършват активно бездействие, не поемат отговорност и са пълно олицитворение на нехайността. А народа е прост, и не иска да мисли, а да мине поредния метър с някое нарушение. Българщината не се гордее и чувства добре, ако спази правилника, а ако не го хванат в нарушение на правилника. Докато това е манталитета, няма как да стане. Затова трябва веднага да се вкара час по транспорт и движение в училищата, понеже родителите не са пример и не възпитават шофьорите на бъдещето, а им показват как да са прости живи твари.

    Коментиран от #49

  • 5 Никата

    62 14 Отговор
    Пак чета глупости в коментарите, и чак мило ми става :) На тъпия шишкав българин, дистанционното на телевизора му пречи. Нито КАТ са виновни, нито Бойко ви е виновен, нито нищо. Хората са ви криви, и е хубаво най-накрая това да се разбере. Когато карам с 50 в дясна лента, всичко живо ми свири и свети да изпреварва, метри преди близкия светофар или кръстовище, баба пена, ми пресича на дюс червено, при все, че има таймер на светофара, и аха да я помета сутринта, бай "Васил" с градския рейс, ми свири и ме изправарва от дясно с 85, отново в града, в самия център. Стига сте обвинявай тоя и оня - Да КАТ не си върши работата, ДА Бойко и той е крив, ама който и да дойде, не може да сложи на всеки километър полицай, от тук до края на света нали? На курсовете за шофьори никой не те учи да караш с 80, да паркираш като идиот, да пресичаш пеш като улав, и да минаваш прелезите на спусната бариера. Скъпи патриоти - ето това е нацията, която обичате, това са хората, които живеят тука - глобите са си глоби, личната отговорност си е лична отговорност. Ако човек е такъв, колкото ида го глобяваш - ще прави магарии, без никой да гледа, и пак ще е същото, така че сърдете се на "себе си" (метафора!) не на някой друг.

    Коментиран от #11

  • 6 123456

    39 7 Отговор
    НЕ ГО СЛУШАЙТЕ КАКВО ВИ ПРИКАЗВА ДЪРТИЯ КОЗЕЛ ДЕТО Е ПЕНСИОНИРАН БИВШ ШЕФ НА КАТ.ТОЙ КАТО Е БИЛ ДИРЕКТОР ЩО НЕ Е ОПРАВИЛ РАБОТИТЕ ДЕ Е ДРЕМАЛ В ТРАСТИКАТА ЧЕ СЕГА ЩЕ МИ ПРИКАЗВА ЗА ГЛОБИ И ДРУГИ РЕПРЕСИИ.НЯМА ДА СЕ ИЗБИЕМ В ДОМИНИКАНСКАТА РЕПУБЛИКА И ТАИТИ НЯМА НИКАКВИ ЗНАЦИ И КОЛИТЕ НЯМАТ НОМЕРА И НЕ СА СЕ ИЗБИЛИ.НАПРОТИВ НАСЕЛЕНИЕТО Е МЛАДО ЛЮПЯТ СЕ КАТО БЪЛХИ И ПЕНСИОНЕРИ ПОЧТИ НЯМА.ТУК ВСИЧКАТА ПРОПАГАНДА Е ДА СЕ ПЪЛНИ ХАЗНАТА ОТ ГЛОБИ.ЗА ТОВА СА И ТЕЗ РЕПРЕСИИ НА ПЪТЯ С РЕПРЕСИВНИ ПРОВЕРКИ НА ВСИЧКИ В КОЛАТА.ЗА АЛКОХОЛА В АНГЛИЯ Е 0,8 ТОЕСТ ДВЕ ЯКИ БИРИ.ТЕ ДА НЕ СА ПО ПРОСТИ ОТ НАС И ДА НЕ БИ ДА СА СЕ ИЗБИЛИ Я. 80 МИЛИОНА СА И КАРАТ БЕЗ ФАРОВЕ ПО ПЛАДНЯ.
  • 7 Uncle Koko

    33 5 Отговор
    Поредните лобизми...
    Няма нужда от знаци, а има нужда от образование и КУЛТУРА!!!
  • 8 123

    17 24 Отговор
    След като 70% от глобите са НЕ платени , и след като всеки си мисли, че може да нарушава и да не плаща, не само в автомобилите ще ни проверяват, но ако трябва и по улиците да ни спират за проверка, и колкото по забавена е глобата, толкова по голям да е процента на увеличение а даже и затвор.
  • 9 гжгж

    6 4 Отговор
    и какво е това заглавие , знаците никой не ги спазва , защо да ги махат , така и така повечето не знаят кой знак за какво е , пък аварийните светлини са сигурно за да кажеш благодаря
  • 10 ЛАМБО

    45 8 Отговор
    А защо навсякъде пропускат безсмислените фарове?От 34- години са.Катастрофите се увеличиха.Никакъв ефект.Само джоба на Златев расте и на Осрам.Десетки запалени в движение МПС-та,които се крият от статистиката на Пътна полиция.Сума ти акумолатори,алтернатори и генератори се износват умишлено.Кога ще излезе един мъж да се заеме с този най-лобистки закон!!
  • 11 Morgoth

    40 0 Отговор

    До коментар #5 от "Никата":

    Бих се съобразил със скорост от 90-100км/ч за извънградско, ако ги нямаше знаците за 40, 50 и 60 нацвъкани през 5 метра. Бих се съобразил със знаците за 40, 50 и 60 когато минавайки оттам виждам каква е опасността и разбирам, че наистина я има. Когато обаче минеш няколко такива и видиш, че реална опасност има зад 1 от 100 губиш респект към тях. Тези 99 са там не за да те пазят, а за да ти пречат и да дават храна на КАТ.
    Като видиш как пък от КАТ си събират глобите и какво им е мисленето, как не правят никаква превенция, а целта им е да напишат X на брой актове и като си поискат един-два пъти на ръка губиш респект и към тях.
    Следват депутатите и загубата на репект към закон писан от идиоти.
    Статията много правилно казва нещата - правилен манталитет се изгражда от хора които са спечелили уважение и респект. И със сила става, но тогава трябва на всеки завой да те дебнат, а ресурс за това няма.

    Коментиран от #24

  • 12 Гост

    29 2 Отговор
    В момента съм в Кипър. Миналата година си карах аз по един булевард с 80км/ч и изведнъж един полицай изскочи пред мене и ме спря. Свестен човек излезе въпреки че съм чужденец ми написа че съм карал с 70км/ч и глобата беше 50 евро. А на самия фиш пишеше следното "Ако не платите глобата в срок от 14 дни сумата се за плащане ще бъде двойна. Ако след още 14 дни не сте заплатили сумата подлежите на съд." Така заради едни 50 ерво дето не искаш да ги плащаш отиваш в затвора където си плащаш все едно си на хотел.
  • 13 LISAN

    8 25 Отговор
    АБЕ АМА КАКВО ВИ Е ВИНОВЕН БОЙКО
  • 14 456987

    30 1 Отговор
    90 ПРОЦЕНТА ОТ ВСИЧКИ ЗНАЦИ СА ХРАНИЛКИ.КАТО НАПРИМЕР СЕЛО ПЧЕЛИЩЕ.НА 10 КИЛОМЕТРА 10 КЪЩИ СА АМА 50 ОГРАНИЧЕНИЕ.КЛАСИЧЕСКА ХРАНИЛКА.ТАКА Е ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.А КАКЪВ ПОЗОР Е В ГУРКОВО-ДУПКИ ПО 40 САНТА НА МЕЖДУНАРОДНИЯ ПЪТ. ЗА ЩЯЛО И НЕЩЯЛО 50 И ДАЖЕ 50 И 30 ДАЖЕ СА СЛОЖИЛИ НАГЛЕЦИТЕ ДА ПЪЛНЯТ ХАЗНАТА ДА ИМА ЗА ИМОТИ В АВСТРИЯ И ШВЕЙЦАРИЯ

    Коментиран от #20

  • 15 JDN

    21 5 Отговор
    Като идем в Гърция всички почваме да караме по правилата.... защо, ами защото като ни хванат в нарушение и жална ни майка. Нито можем да бутнем нещо нито да се "разберем" А в България ние даваме "бакшиши" на полицаите и после те са ни виновни!

    Коментиран от #22

  • 16 Honda

    15 0 Отговор
    Оргнизацията на движението ни става от ден на ден по-зле,вместо обратното.Имам чуството, че този който поставя знаците (поне в Стара загора) е бавноразвиващ.Масово грешно поставени табели и знаци.Както каза и колегата ограничения през 5 метра ,където дори няма опасност а на важните места където найстина трябва да се кра бавно липсват.Отделно дупките.Аз първо гледам за дупки,след това за други участници в движението.
  • 17 Бойко вън!!

    15 4 Отговор
    За тези пътища ,не трябва да има каквито и да било глоби или пък да се плаща винетка.Бойко само се хвали с неговите пътища а те нещо липсват.Всичко е дупка до дупка.Като завали улиците не се отичат.Зимата не се чисти ,е как да няма катастрофи.Миналата зима на магистралата до сливен бяха се блъснали 20 коли и 3 камиона на 1 и същ заледен участък.Е това според вас заради шофьорите ли е !!
  • 18 Гост

    8 1 Отговор
    вместо да гледат да оправят проблемите по пътищата те се чудят как да събират кинти.
    Ок, ще глобят някой човек в повече на хартия, ама то като не са платени 70% от фишовете каква ще е ползата?
    Да те спират на момента за да си разбереш грешката, не да ти връчват само фишове които не плащаш.

    Един колега така се научи да кара нормално, плати 5 фиша и нищо. Спряха го веднъж, писаха му фиш на място и от тогава друг подобен добър шофьор не познавам. Ама то въпроса е пари ли търсим или качество?
  • 19 ГОСТ

    11 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: На Острова и Европа шофьорите с повече нарушения плащат по-високи застраховки. У нас от десетилетие застрахователите се борят да има обмен на тяхната база данни с тази на КАТ.

    А нашите застрахователи кога ще минат на ГО на водач а не на автомобил м?

    Иванчо може да има шейсе глоби за превишена скорост, двайсе за минаване на червено и три пъти да са го хващали пийнал.

    Купува кола на името на леля си дето не е помирисвала кола в живота си и не знае къде и е книжката. Жената има златен талон - значи най-ниската ГО. Иванчо си е решил проблема...
  • 20 Гадина

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "456987":

    Пчелиново бе, какво Пчелище си измисляш. За другото си прав.
  • 21 Генералът

    10 5 Отговор
    Повечето шофьори са откровени простаци. И книжката да им вземат пак ще карат.
  • 22 Morgoth

    19 0 Отговор

    До коментар #15 от "JDN":

    Много разпространено и много грешно мнение!
    В Гърция масово българите не спазват ограниченията, поне последния път като ходих постоянно ме изпреварваха български коли, а аз карах с максималната разрешена, та и малко отгоре.
    Тези които спазват го правят не само заради глобите, но и заради непознаване на обстановката - нямаш банкова сметка от която да платиш, не знаеш къде се плаща и трябва да търсиш, като цяло могат да ти направят много по-голям проблем от този за местните.
    Другата грешка е в мисленето, че като направим глобите неадекватни на стандарта в България това ще реши проблема. Всяка една глоба разделя хората на 3 категории - тези от първата казват глобявай ме, боли ме, аз пари има и продължават да нарушават. Тези от втората си плащат, ама хич не са щастливи и гледат да не повтарят, а тези от третата ти показват празен джоб и казват - каквото намериш за теб си е, след което правят пак каквото си знаят. Добре преценената глоба оставя малко хора в първа и трета категория. Прекалено високата глоба вкарва много хора в третата. Затова се играе с комплексни наказания - глоба + точки + временно спиране на кола и прочее. Постоянното повишаване на глобите е доказано неефективно, нашите глоби спрямо стандарта са в пъти по-високи от тези в Европа.
  • 23 Киро

    15 6 Отговор
    Големият проблем на управлението на България е един - липса на мениджъри.
    Няма кадърни управници там, където е нужно, а се слагат "наши хора".

    Толкова ли е трудно бе, управляващи, да хванете да изкопирате работещи модели от други държави?
    Толкова ли е трудно??

    1во Нарушение - глоба
    2ро Нарушение - глоба х 5 + обществено-полезен труд. Нямаш пари за петорната глоба - тогава обществено полезен труд само, но по 3.
    3то нарушение - конфискация на колата + затвор.

    Хванат катаджия с рушвет - уволнение + затвор (без право на условна присъда)

    Вдигат се заплатите двойно катаджиите и стават на процент от глобите.

    Айде да видим, дали няма да работят мерките!
  • 24 Никата

    7 3 Отговор

    До коментар #11 от "Morgoth":

    Да, така е - Гонят се N-на брой фишове и се искат пари на ръка - няма респект, защото поисканите пари на ръка се дават. Ако те/ме/ни хванат в издънка и си кажем - Да, сбърках. И си платиш глобата, а не бакшиш на куката, и ако той си поиска пуснеш жалба до съответния орган, и после го пльокнеш по телевизията, за да не може да се покрие случая, няма да има проблеми, и всичко ще се изчисти. Не забравяй, че хората са повече от управляващите и от органите, и ако хората бяха читави, ония от горе нямаше къде да мърдат, а хората кво? Влизат от тарикатлък в тарикатлък... В румъния имат сходни проблеми - криви управници ама народа искаше да живее законно и станаха големи бунтове - тука по 30лв за участие в протест... ей там е заровено кучето

    Коментиран от #30

  • 25 Шаран БГ

    11 0 Отговор
    Със знаци или без, със КАТ или без --ние си се трепим. Ама като ги има е по-интересно на управляващите! Като има къси светлини по сред пладне, като има и пътен данък и винетка, като има във всяка област пререгистрация и нови номера на една и съща кола , като ....и т.н, и т.н. Най-важното е гражданина да губи време, да виси по офиси и гишета с часове. После да излиза спокоен и обнадежден за бъдещето на нацията и държавата ни!! Парите- м..ната им! Те колко ли са? Нали за това ни ги дават - за да ги вземат !!!

    Коментиран от #29

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Политици и МВР

    10 0 Отговор
    Закон сам по себе си не решава проблема. Трябва прилагане на този закон и не е проблемът в големината на наказанията, а в липсата на спазването на закона. МВР, което е отговорно за прилагането на закона (и то превантивно), не си върши работата. Няма ги полицаите по улиците, няма наказания за малките нарушения, за пешеходците и т.н. И наглите се чустват над закона, те дразнят останалите и постепенно става хаос. Иначе за заплати и облаго МВР е на първо място (след политиците), но да си свърши работата ги няма. Назначили са прекалено много Калинки и Пеперудки, които не знаят защо са там и за нормалните полицаи пари няма. За прелезите основният проблем е че бариерите се пускат 15-20 минути преди преминаването на влака и чакането изнервя хората. Ако се оптимизират бариерите, няма да има преминаващи.
  • 28 николай

    5 2 Отговор
    какви къси светлини? аз карам на дневни лед. а някои си включват дори халогени без да знаят за какво са....
  • 29 лимонад

    7 0 Отговор

    До коментар #25 от "Шаран БГ":

    как да не си пререгистрирам колата? тия от провинцията дебнат да видят някой със софийски номер, тия в софия - дебнат да видят някой от провинцията... ако имаше едни и същи обозначения по колите в цялата държава - щяха да отпаднат доста простотии около това.
  • 30 Morgoth

    8 3 Отговор

    До коментар #24 от "Никата":

    Аз имам усещането, че кучето смърди на съвсем друго място. Бедни сме, а бедността ни дава лоша инфраструктура и лош автопарк. Немците карат по-бързо от нас, а имат на половина на нашите жертви. Това е заради магистралите и новите им коли.
    Това нашите управници го знаят и знаят, че каквото и да правят ще има минимален ефект. Те си работят по магистралите, но толкова колкото бюджета (и далаверата) им позволява. И понеже не могат да излязат и да кажат "Ами толкова може" правят постоянно някакви промени, водени основно от популистки идеи за успокояване на хората. Видно е, че удвояването на глобите не работи, но това не пречи да го правят всяка година поне от 20 години насам, защото е популярно и много хора вярват, че ще помогне. От друга страна КАТ това също го зная, това ги демотивира, защото показва колко безмислена е тяхната дейност. От там пък единственото удовлетворение което им остава е да сложат някой лев в джоба.
    Може би не е точно така, но мисля, че има истина в това.
  • 31 Иван

    6 0 Отговор
    Нали сте наясно ,че на такива и книжките да им вземат пак, ще се трепят! То си е до умствен капацитет!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 читател

    8 0 Отговор
    смешно е когато всичко се обръща в политическо празнодумие, за какви гербери или комунисти става дума когато гледам как при затворена за мпс улица колите си минават, катаджията дебне някой да не мине непоздравен и дружески си говори с тез които минават по забранената улица покрай него, да не говорим за законната мафиотска структура ДАИ
  • 34 Uflaf

    15 0 Отговор
    КАТ не са и скоростна полиция. Те са преди всичко служба подпомагаща събирането на пари от държавата и някои частни интереси като тези на застрахователи, пунктове за годишни прегледи, гумаджии , авточасти нови и втора употреба. Орган проверяващ и наказващ за това ,че към някого не си си платил рекета. За това и тези които ги ползват си правят каквото искат с цените на задължителните уж неща. Грубо казано-вместо да регулира натоварен трафик и с това да помогне на тези от чиито данъци идва заплатата му ,те стоят някъде и проверяват дали си платил на застрахователя и на останалите кожодери . Лепенки,документи и общо взето са основно " Документна полиция" . Нещо като бирник да ти дойде в къщата през 1930 година ,но този е на пътя и ти му падаш в ръчичките. Докато не започнат да работят само това за което са на тази служба - регулиране на трафик, неправилно паркиране, претоварване на автомобила , реално висока скорост и други пътни проблеми те уважение няма да получат защото са си просто едни рушветчии и финансови кърлежи в слугинаж на всичко друго ,но не и на обществен интерес. Преди всичко данъчен за да има за приближените на властта която и да е тя , и основно на частници. А уж държавата нямаше да работи за определени частни интереси. Кои са застрахователите и защо те не си плащат на техни си мутри да бият хората които не са си платили или да ги " глобяват" дето нямат застраховка. Те да им плащат ,но и да са частни служители а не от МВР. Да ги в
  • 35 Матряла

    4 12 Отговор
    Някой си написа : Толкова ли е трудно бе, управляващи, да хванете да изкопирате работещи модели от други държави ?

    Не бе, хич не е трудно....само дето там живеят белгийци или холандци, а тук - изключително лош балкански материал !

    Откакто всеки третокласен селски мамул може без да има книжка, без да има завършено образование, без никакъв опит, да си купи кошница за 1000 лв. и да изтрепе сума народ с нея, от тогава растат и катастрофите, от тогава ги има и джигитите.

    Не е нужно всеки цървул да има кола, нека колите да са скъпи и данъците им да са високи. И прегледите да са скъпи, и винетките, и глобите да са космически ! И никакви десни волани !
    Накратко - да е разрешен само вноса на коли до 10 години и да могат да се движат само коли до 12-13 години. Всичко друго - на скрап !

    Тая простотия, че годините не били важни, важно било колата да е изправна ги зарежете. Вие що не гледате 30 годишни телевизори, и те са изправни ?!


    *****Забрана на вноса на автомобили над 7 или 10 години, забрана за движение на автомобили над 12 или 15 год., забрана за внос и движение на автомобили с десни волани, с всяка година данъка да расте с по 50-60 лв., Гражданската също.

    Абсолютна забрана за движението на ПС с животинска тяга, иначе казано - каруци по Реп. пътна мрежа и градовете с над 10 000 души население, да могат да се движат само в селата и из нивите и горите. Санкцията - коня в кланицата, каруцата - в огъня.

    На 12 годишна кола данъка да е 1000 л

    Коментиран от #36

  • 36 Пак аз

    2 15 Отговор

    До коментар #35 от "Матряла":

    Абсолютна забрана за движението на ПС с животинска тяга, иначе казано - каруци по Реп. пътна мрежа и градовете с над 10 000 души население, да могат да се движат само в селата и из нивите и горите. Санкцията - коня в кланицата, каруцата - в огъня.

    На 12 годишна кола данъка да е 1000 лв, ГО също толкова !
    Винетката за нова кола - 50 лв., за 12 годишна - поне 300-400.

    На 12-тата година държавата задължително да прибира автомобила за скрап.

    Така от пътищата ще изчезнат ограничените финансово аграни мамули, които си купуват коли за по 1000-1500 лв. и трепат народа с тях. Защото точно те са главните селски джигити, които правят най-много ПТП-та !

    Коментиран от #44

  • 37 Гого

    1 4 Отговор
    Колкото по бързо се изтребим толкова по добре за ромите няма да чакат още две десетилетия!
  • 38 Plovdiv

    9 0 Отговор
    Кой беше министър-председател на тая територия?...
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Пешотрабанта

    4 16 Отговор
    1. Ако си гледаш знаците и си спазваш ограниченията няма значение колко полицаи в колко храсталаци са се скрили. Просто радарът няма да отчете превишена скорост. Няма нужда от специален знак за радар.
    2. Знаците не са измислени в петък следобяд. Поставят се съобразно пътните условия - радиус на завоя, наклон, и други обективни условия на пътния участък.
    3. Ако някой смята че знак е поставен неправилно пуска си добре аргументирано заявление че знакът трябва да се премахне или да се промени. Всичките които са писали за неправилно поставени знаци поне веднъж пуснали ли са искане да се премахнат тези знаци.
    4. Който мисли че другите са му виновни да си постави на телефона DVR програма и да си прави клипчета - къде, кой,кога и как е правил нарушения. И с колко е карал и той самия и колите около него. Всичко това може да се записва на видеото - дата, час, скорост, ГПС позиция, ускорение.
    Добри са ни законите и са написани от грамотни хора обаче има хора които са неграмотни да ги познават и да се съобразяват с тях.

    Коментиран от #47

  • 41 Шаран БГ

    6 0 Отговор
    Напълно си прав /лимонад/ "Простите" испанци преди десетина години го направиха - единна система на регистрация за цялата страна - върви разбери, коя кола е от Мадрид и коя от Барцелона по регистрационния номер ! Имаха проблеми с футболните хулигани - за това най-вече го сториха. У нас обаче ще е голяма "загуба" за хазната - за това не го въвеждат. А и се отваря по-вече работа за цяла плеяда чиновници и служители на КАТ. Ужким контролът бил по-добър !? Дрън-дрън !! И италианците имат решение . Как е в Германия, Франция и Англия - нямам представа !! НО !? Но само това да е - с мед да ги нахраниш нашите законотворци. Могат , но не искат да я оправят тази страна и толкова! Така им е хубаво !!
  • 42 ели

    0 3 Отговор
    Бих искал да ви разкажа един случай;По пътя Бургас -Варна ( преди Варна по автомагистралата) ще видите табела с надпис 100 км после 80 км после 70 км и накрая 50 км точно на завоя и табелата е зад храстите а до Аспаруховия мост има 5-6 км,Къде се видяло такава простотия по автомагистралта да се ограничи скороста до 50 км без да има нещо.И табелите са поставени така че трябва да се натискат спирачките.Много се извинявам никъде обиколил съм цяла Европа но такава простотия не съм видял никъде,( Полицейската кола чака табелата да състави акт за нарушение )
  • 43 ели

    7 2 Отговор
    Бих искал да ви разкажа един случай;По пътя Бургас -Варна ( преди Варна по автомагистралата) ще видите табела с надпис 100 км после 80 км после 70 км и накрая 50 км точно на завоя и табелата е зад храстите а до Аспаруховия мост има 5-6 км,Къде се видяло такава простотия по автомагистралта да се ограничи скороста до 50 км без да има нещо.И табелите са поставени така че трябва да се натискат спирачките.Много се извинявам никъде обиколил съм цяла Европа но такава простотия не съм видял никъде,( Полицейската кола чака табелата да състави акт за нарушение )

    Коментиран от #46

  • 44 МАК

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "Пак аз":

    Я отивай да си пиеш хапчетата!! Неграмотник!! 1000 лева данък - я се скрий някъде!! Виждал ли си 1000 лева и как се изкарват!! Всичко опира да дисциплина на подържане на колите и контрол на това!!!
  • 45 pyle

    10 0 Отговор
    Родната пътна полиция е пълна скръб. Нищо не става от тези хора.
  • 46 Morgoth

    6 0 Отговор

    До коментар #43 от "ели":

    На изхода на София към магистрала Хемус по Ботевградско шосе пътя е с 4 ленти. Това е сигурно най-широкия път в България. Ограничението също е 50км/ч и естествено там редовно има патрул който да дебне за скорост. Значително по-натоварените и по-тесни булеварди като България и Околовръстното са съответно със 70 и 80, но най-широкия е оставен с 50, защото и катаджията душа носи, и той трябва да яде.
  • 47 Morgoth

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Пешотрабанта":

    1. Ако спазваш ограниченията зад теб ще има колона от изнервени шофьори. Не ти пука? Добре, но когато се изнервят достатъчно почват да изпреварват и без видимост. Техен проблем? Ще стане и твой когато отсреща дойде ТИР и изпреварващия няма къде да иде освен да те изблъска от пътя.

    2. Ти от къде знаеш кой и спрямо какви принципи поставя знаците? В пътна агенция работят хора, а всички хора правят грешки. Освен това се поддават и на натиск и слагат ограничения за да отчитат дейност.

    3. Ти пробвал ли си? Защото аз съм пробвал. Получих отговор след 9 месеца, че предложението ми е обсъдено и отхвърлено. При това не беше знак за скорост. Ако искаш можем заедно да пробваме - аз ти намирам малоумно ограничение, а ти ще пишеш на който трябва да видим ще се махне ли.

    Законите ни сами по себе си не са толкова лоши. Само определението за несъобразена скорост е на ръба на противоречие с конституцията, защото пред него си виновен до доказване на противното. Проблема е в институциите боравещи с тези закони - Пътна агенция и КАТ. Там работят ниско платени, ниско интелигентни и демотивирани хора, а задачите които са им поставени не отговарят на нуждите.
  • 48 Шаран БГ

    1 0 Отговор
    Грешиш, Ели /43/!! Там е Т-образно кръстовище ! Точно в началото на магистралния път. За идващите от Приселци/Харамията/ ограничението преди бе 50 км/ч /тук си прав/ сега е 60 км/ч. НО, ГО СПАЗВАТ САМО 4-5 % ОТ ВОДАЧИТЕ ! /като теб /. В дясно е стария път за Варна, през Гюндюза.Когато идваш от Варна по тая магистрала, ограничението е 80 км/ч. Отново заради кръстовището !! Тук дисциплината е по-висока - спазва се от 50% водачи. В ПОСОКАТА ЗА ВАРНА,ЗНАКЪТ ЗА МАГИСТРАЛЕН ПЪТ Е СЛЕД ТОВА КРЪСТОВИЩЕ !! В миналото КАТ се скъсваше да пише актове там. Не съм ги виждал от 10-тина години. Обикновено са от другата страна, на изхода и те дебнат да си със скорост под 80 км/ч. На това кръстовище съм видял страшна катастрофа. Голям камион идва от Харамията с 50-60 км/ч .От ляво тръгва да го изпреварва лек автомобил. Водачът не гледа знаци, не тарси знаци -- не мисли ! Пред него е магистралния път и дава "газ"./И сега 95% от идващите от Приселци правят точно тая грешка!!!!/ На кръстовището ,на стария път, е друг автомобил. Той ще завива на ляво -към Приселци.Вижда камиона, който кара по правилата и му дава възможност да направи маневрата. НО,НЕ ВИЖДА АВТОМОБИЛА ЗАД КАМИОНА, КОЙТО ФУЧИ ВЕЧЕ С ОКОЛО 80-90 КМ/Ч. И тръгва ! Идващия от Бургас го нацепва точно на кръстовището и го отхвърля пред камиона. А камионът не може да спре/разстоянието е изключително малко/ и донамачква ненамачканите тенекии и хора ! Ужас !! За това и КАТ дълго време там винаги имаше патрул. Явно се умор
  • 49 гощо

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Чшшшшш алиооо милиционера я мирен малко!!!!!!! КАТ да арестувала?!?! Няма да стане с репресия бе,не стана ли ясно! Народа е инатлив! Като му вземеш книжката за 6месеца,че карал с 100 дето пишело 50 ми с днешните коли не може да се кара с 50! Ще се издразни,ще тегли една и пак в колата! Щяли да проверяват птниците в колата а бе яяяяя.......... След премахването на табелите за камера са се увеличили 100% катастрофите,статистиката го показва! Преди видиш табела намаляваш внимаваш! Сега е газ до дупка и ако мине номера!