3 Декември, 2020 12:49 2 512 7

Йордан Арабаджиев пред ФАКТИ - защо протестират българските превозвачи

  • българия-
  • турция-
  • гкпп капитан андреево-
  • гкпп лесово-
  • граница-
  • превозвачи

"В момента един камион, който влиза в България чака от порядъка на между 90 и 95 часа – това са 4 дни. Ние смятаме, че това е абсолютно неприемливо като време за изчакване на границата", каза Арабаджиев

 Йордан Арабаджиев пред ФАКТИ - защо протестират българските превозвачи - 1
Снимка: БГНЕС/Архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

„Вчера протестирахме съвсем символично и проведохме среща с колегите от турската асоциация на превозвачите (б.р. Асоциация на превозвачите на Република Турция), като целта ни беше да алармираме държавните институции и на двете държави – митници, гранична полиция, че времето за изчакване на влизане в България е изключително дълго. В момента един камион, който влиза в България чака от порядъка на между 90 и 95 часа – това са 4 дни. Ние смятаме, че това е абсолютно неприемливо като време за изчакване на границата“.

Това каза пред ФАКТИ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи в България Йордан Арабаджиев. Свързахме се с него, за да говорим за исканията на българските превозвачи по отношение на преминаването на българо-турската граница при влизане в България. Припомняме, че вчера превозвачите протестираха символично на ГКПП „Капитан Андреево“.

„Няма друга такава граница, на която да се чака толкова“, каза Арабаджиев. „Приемаме, че колкото и натоварен да е един граничен пункт, в рамките на 10 до 12-15 часа може да се мине“, допълни той.

„Ако не се чака на границата, камионът ако тръгне днес от София, вечерта ще е разтоварил в Турция. На следващия ден ще е натоварил и ще се е върнал пълен в България. Курсът се извършва за един ден, но камионът, за да влезе само в България стои и чака 4 дни на границата“, каза още Арабаджиев.

На въпроса как си обяснява дългото чакане, той отговори: „Причините са много и са комплексни. Ние считаме, че първо, пунктът като инфраструктура не е предвиден да поеме такъв огромен трафик, но пък в същото време очакваме, че с определени действия – например от страна на Гранична полиция с кадрово обезпечаване, с назначаване на още хора, ще може да се извършват проверките за емигранти, където в момента е най-големият проблем като време. Тогава би могло да се увеличи пропускателната способност.

Вече имаме подкрепата и разбирането. Очакваме в следващите дни да има пусната обществена поръчка за осигуряване на още един коридор, с което да се увеличи пропускателната способност на пункта. Говорим не само за ГКПП „Капитан Андреево“, но за ГКПП „Лесово“, там също се чака толкова“.

Относно икономическите вреди, което това дълго чакане нанася на фирмите превозвачи, Арабаджиев каза: „Това е деликатен момент, тъй като ако, примерно товарът е с определен срок на доставка – в определен ден и час да бъде доставен, и заради чакане на границата не пристигне, тогава всеки един ден забавяне превозвачът дължи неустойка от порядъка на 100-150-200 евро на ден. Отделно от това, когато един камион стои на едно място, той не генерира приходи. През това време върви заплата на шофьора, командировъчни. Тоест превозвачът има едни разходи от 100-150 евро, които са перманентни, постоянни. Независимо дали камионът ще върви или няма да върви, тези разходи са си факт“.

По повод причината за съвместната работа с турските превозвачи и обръщането на вниманието и на българските, и на турските власти към проблема, Арабаджиев каза: „Ние считаме, че проблем има и от двете страни. И затова искаме да привлечем вниманието и на двете държави. Не искаме да обвиняваме никого, искаме да покажем, че време от порядъка на 4 дни, които един камион да престоява на границата не е нормално“.

Според Йордан Арабаджиев, проблемът с бавното влизане в България съществува от около месец и половина. „През последния месец и половина започна да ескалира напрежението, да се увеличава чакането. Границата е такава, че има непрекъснат трафик, непрекъснато пристигат камиони. Така се натрупва една опашка, която трябва да бъде изчистена, за да може да се влезе в нормален ритъм. Знаем, че митницата работи почти на пълния си капацитет, но мисля, че може да се направи още, за да се намали това чакане“, каза той.

„Кадрово трябва да бъдат обезпечени и „Лесово“, и „Капитан Андреево“. Най-вече към Гранична полиция, за да може по-бързо да се извършва проверката за мигранти“, каза изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи в България в края на разговора ни.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Превозвач

    11 0 Отговор
    Е добре де то на коя от границите ни е по-добре,на всякъде е ужас,Кулата,Видин,Русе,Калотина.
    Подхода трябва комплексен,не на парче,има превозвачи дето не пътуват за Турция.
    Мерки трябва да се вземат за всички КПП-та.
    П.П. И тоя щом твърди,че да се чака 10-12-15 часа на границата е нормално,да се маха и да отстъпи позицията на запознат с истиските проблеми човек.!!!!!
  • 2 лек пример

    7 0 Отговор
    на влизане в англия от френска страна има проверки за “новите” европейци от много години над 10 но никога не е имало опашки с дни единствено когаъо морето е много бурно ферибота се движи много по-бавно и се случва да почакаш 7-8 часа а там камионите не са никак по-малко от тия на нашата граница и каква е разликата някой знае ли ? аз ще ви я кажа там хората работят а тук симулират дейност...

    Коментиран от #5

  • 3 Да бе да

    2 4 Отговор
    Имало проблем и на двете страни,глупости.Турците бачкат яко,а нашия капитан Петко Войвода си чеши топките
  • 4 Кой68

    4 4 Отговор
    Заради воя преди години който надигнаха че ЖП-транспорта им взима хляба същия бе ликвидиран.Угоди им се.....Сега отново пищят за да им се угоди.Нещо не се връзват нещата!!
  • 5 Atilla

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "лек пример":

    Така е,но примера не е много удачен,все още няма обработка на митнически документи. Подходящият пример е със швейцарска граница, примерно на Вейл Ама Рейн-Базел сутрин се натрупва опашка от 8-10км.и повече, до обяд вече я няма.
  • 6 МОШЕНИЦИ

    2 2 Отговор
    ПРЕВОЗВАЧИТЕ СА КРАДЦИТЕ И ОТРОВИТЕЛИТЕ - ГЕРБАВИ НА БЪЛГАРИЯ - ЧУМАТА ДА ГИ ТРЪШНЕ , ВАЛЯК ДА ГИ ГАЗИ !
  • 7 СтарТИРаджия

    0 0 Отговор
    Не разбирам защо не се отразява основният проблем в прав текст: такова чакане еб.ва ма.иц.та на бизнеса, който плаща заплатите на държавните клатик.р.и, да му еб.ват ма.иц.та! И от двете страни на границата! Типичен пример за близко източен граничен пункт. И стадото търпи?! Но, но - явно има и други интереси, като знаем транспортни фирми от какъв калибър въртят основния процент от транспорта. И от двете страни на границата! Опитвам да си представя подобен "контрол" на френско - германската или австро - германската граница. Но не мога. Ще бъде толкова грандиозно, в стотици километри чакане, че ума не го побира! А и колко невинни жертви паднаха заради малоумно строените колони от камиони на Кап. Андреево?! Не го забравяйте!!!